- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- iPhone topik
- Honor Magic V2 - origami
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- Vodafone mobilszolgáltatások
Hirdetés
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Batman2
őstag
válasz !Overdose! #8250 üzenetére
Hiába, manapság már mindent össze-vissza írnak, nem úgy mint régen !
(Igaz, hogy a W115-ösöknél is 240D - 3,0 volt a 3000-es jelzése és nem 300D)
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
chosa921
tag
Sziasztok!
Korábban már kérdezősködtem itt, tudtok valahol Szolnok környékén ( kb. 100km-es körzetben ) mercedes bontót, használt alkatrészekkel foglalkozó céget/boltot/bontót? mercedes e290 td-hez kéne nekem első lökös, két jobb oldali üveg , klimakuplung+ékszij.
Üdv.:Peti
-
Batman2
őstag
-
#34633984
törölt tag
Sziasztok
Azt szeretném kérdezni hogy a W123-as 300D-nek (1979) az adagolóján hol van a légmentesítő csavar?
Üdv
-
-
Mintcar
tag
válasz #34633984 #8257 üzenetére
Igazából nincs légtelenítő csavar az M típusú adagolóval felszerelt üzemanyag rendszerekben! Ha kézi pumpád bírja a strapát simán kilégteleníted vele az üzemanyag rendszert. Az is igaz hogy pl. a Haynes manual légtelenítő csavarnak mutatja. De, abban a pontban az adagolóból visszatérő cső, és a porlasztókból visszatérő résolajcső van összekötve a tankba visszatérő üzemanyag csővel. Tehát ott nyomás nélküli GO van. De ha azt a csavart kitekered, illene a két réz tömítő karikát kicserélni, és úgy húzni meg.
w123 200D 1.1millió km+
-
#34633984
törölt tag
Köszönöm Szépen a segítségeteket
Üdv
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #8260 üzenetére
Az tény, hogy legutóbb az enyémet nyomástartó szelep csere után nem kellett különösebben légteleníteni, indult azonnal és hibátlanul járt, mintha hozzá sem nyúltam volna.
Lehet, épp azért, mert a rendesen működő nyomástartó benn tartotta az adagolóban az üzemanyagot, míg elegendő mennyiség és nyomás nem lett. A levegőt meg gondolom összenyomta, majd kipréselte a tüzelő anyag térből.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Boxi13
csendes tag
Sziasztok,88'as 300D 124-eshez keresek elektromos ablakemelö kapcsolot(elsöt) 1 db. kéne,az enyém tönkrement. 3000 Ft. az utángyártott,ennél olcsobb kéne,lehetöleg bontott. KÖSZIKE!!! Lenne valaki aki ért az ASD-hez? Mindent megprobáltunk de nem akar müködni. Lenne ötlete valamelyikötöknek? Megnézné valaki? Kifizetném. Köszi mindenkinek! Sziasztok: Szabi
-
Batman2
őstag
Nem tudom hol laksz, de bontókban kellene körülnézzél, 24-eshez még igen sokminden beszerezhető !
Pest közelben ott van Üröm, ahol tényleg nagy a választék, a keleti régióban pedig Rozsrétszőlő.
De vannak boltok is, ahol árulnak bontott cuccokat is.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
WunderKinder
tag
Utángyártottat ne vegyél, az egy rakás betlehem. Ha bontottat veszel, érdemes használat elött szétszedni és picit megtakarítani az érintkezőket az sokat tud rajtuk segíteni (ez lehet a mostanin is segít ideig-óráig). Én az ebay-ről vettem bontottat Angliából, a 2 db volt 4500 Ft postaköltséggel együtt, Ürömön darabját adták volna 4k-ért.
[ Szerkesztve ]
-
Mintcar
tag
T.egér!
Nincs véletlenül az üzemanyagrendszer áteresztő csavarjaihoz meghúzási nyomaték táblázatod?
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #8266 üzenetére
No az nem árt, és egy nyomatékkulcs sem hozzá, mert én pl. rendszeresen túlhúzom a csavarokat, hogy biztosan ne legyen laza !
Nagyon oda kell figyelnem és visszafognom magam, hogy ilyen helyeken ne húzzam meg nagyon.
Volt olyan csavarom, illetve áteresztőm, amit elig bírtam kitekerni és le kellett fejteni, vágni róla az alu alátétet, mert annyira "szétfolyt" és és rászorult a menetre.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz WunderKinder #8265 üzenetére
Én 2009-vagy -10-ben jártam Ürömön és guberáltam egy adag kapcsolót, csatlakozót, stb.
Akkor összességében nem tűnt úgy, hogy sokat kértek volna érte.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
válasz Batman2 #8267 üzenetére
Igen, én is hajlamos vagyok a túlhúzásra, már nem szívesen rakok vissza semmit nyomaték kulcs nélkül. Van egy jó pár leírásom gyakorlatilag lökhárítótól lökhárítóig mindenhez, de valahogy egyikben sem térnek ki az üzemanyag rendszer áteresztő csavarjaira. Csak annyira hogy húzzuk meg, és ellenőrizzük van-e szivárgás. Aztán lehet, hogy csak én lihegem túl a dolgot .
w123 200D 1.1millió km+
-
nagyződgyik
újonc
Sziasztok! én régi-új mercis vagyok, mármint a szerelem régi és új is, '98 körül volt egy 116-os 350 SE-m ott kezdődött, egy hete pedig ismét büszke MB tulaj vagyok, egy 124-es 250 D kombi az új családtag. 1986-os, üzemképes, jó futómű, váltó, motor, na a kaszni az rendesen el van dűlve, van hozzá rokon aki vállalja a lakatot, meg a fényezést, szóval szerintem megérte...illetve, most elkezdek kérdezősködni:
100 km/h fölött ill. kicsit kapkodós váltásnál csúnyán berángat a hajtáslánc, de nem a kuplung, hanem vmi más, lehet, hogy a hardy tárcsa a ludas? Finom váltással, vagy visszanyomott kuplunggal "ki lehet mozogni" de kellemetlen, meg biztos nem is tesz jót semminek
a műszerek közül a fordszámmérő nem működik, valamint csal a sebességmérő és a napi számláló se megy, állítólag benzinesé van benne, macera kicserélni ezeket?
Köszönöm, biztos lesz még kérdésem... -
Batman2
őstag
válasz nagyződgyik #8271 üzenetére
Szevasz
Gratula az új "családtaghoz" !
Egy 250-es, szívódízel motorral szerelt gép nagyon jó lehet, ha a motor jó állapotban van, pláne ha még 5-ös váltó is társul hozzá !!!
Nekem 23-as van, annak is morog a hajtáslánca 80 fölött, valami rezonál benne, mondjuk nálam valszeg a diffi, azzal meg már nincs mit csinálni, a többi fel van újítva, ki van cserélve.
A kardántengely ugye két részből áll, a közepén van egy felfüggesztés is.
Lehet ludas a hardy tárcsa is, de azt könnyű ellenőrizni szerintem, ne legyen szakadt, repedt és a csavarjai álljanak fixen.
Van viszont a felfüggesztésben a kardán csapágy, ami áll a tengelyen levő csapágyból és a körülötte levő gumi rezgés csillapítóból.
Mindkettő lehet ludas, de a gumi gyakrabban adj meg magát, szakadtan pedig lötyöghet benne a tengely !Aztán magának a diffinek is van gumi rezgéscsillapítója a felfüggesztésénél, annak a hibája is okozhat fokozottabb rezonanciát, ezt még én sem cseréltem a sajátomon.
Ezeket ellenőrizdd !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
bexxter
tag
válasz nagyződgyik #8271 üzenetére
Az előzőeken kívül a hátsó futómű 2 nagy tartószilentje is elég hasonló dolgokat produkál, ha szar. Néha van akciós febi 13/pár -ért, ez a két elsőt tartalmazza. A hátsó nagyobb az ritkábban hal meg.Cserekor érdemes megnézni a felfüggesztési pontnál a kasznit is, szeret elrohadni a szilent takarásában...
1ben induláskor nem mozog a segge kicsit? az is ezekre a szilentekre utal.
-
Batman2
őstag
válasz bexxter #8273 üzenetére
Szevasz
Ezt a mozgást hogy érted ?
Morajlás nekem is van 80-tól felfelé, de én nem vettem észre, hogy elinduláskor bármi rendellenes fészkelődést végezne a hátsó fertály !
Az egyedüli probléma, amire még nem jöttem rá, hogy van egy kis cirpelés, ami szerintem a hátsó futómű felöl jön és a sebességgel arányosan nö a frekvenciája !
Arra gondoltam, hogy esetleg valamelyik keréknek nem jó a kisegyensúlyozása.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
bexxter
tag
válasz Batman2 #8274 üzenetére
A kerékkiegyensúlyozatlanság (húdeszép!) nem ciripelő hangot ad, hanem rázza a kereket és a futóművet. Ciripelő hangot a kardán(csapágy), diffi szilentje vagy féltengely környéke adhat (esetleg csapágy de az inkább morog).
Ha induláskor nem mozog a segge akkor a futómű 4 tartószilentje nagy eséllyel teljesen jó. -
#34633984
törölt tag
Sziasztok!
Olyan problémám lenne hogy valami van a kocsim gázadásával vagyis lenyomom a pedált kb úgy félig és a motor nem reagál rá csak olyan 2-3 mp múlva és nem egyenletesen adja a gázt hanem mintha padlóznám
Remélem nem írtam le annyira furán
valaki találkozott már ilyen problémával?
Üdv!
-
#34633984
törölt tag
válasz !Overdose! #8277 üzenetére
W123 300D 1979
-
senior tag
Te jó ééééég !!!
Nagy mercis lévén , szégyellem magam hogy csak most gugliztam ki a Merci topicot .
Pedig már kb 20 éve Merci fanatikus vagyok.
Most egy öregecske W124 200D-vel pöfögök (amibe csupán 867.000 km van és még soha nem volt szétszedve....!!! ) , de volt már W123 300D-m is aminek lenulláztam az óráját - azaz több 1.000.000 km-t ment motorgenerál nélkül !Most egy W123 Diesel Coupe-t építek. Íme a látványterv :
Már beszereztem sok spéci alkatrészt
- Eaton M112 kompresszor
- speer-difi
- W123 ötsebességes váltó
- brutál 16 colos "peremes" alufelnik
- öthengeres W123 300 TurboDiesel motorMielőtt elfelejtem , Batman2 gratt a topichoz
Elég komoly tapasztalatom van a régebbi mercik terén így ha valakinek kérdése van , szívesen segítek . Mivel elég elfoglalt vagyok , ezért ha sürgős kérdésed van tedd fel privibe !
Batman2 - beleolvasva a topicba láttam hogy elgondolkoztál a motor kompresszorosításán. Nos , én már túl vagyok az elméleten és építem a kompresszoros dieselemet
Ha segítségre van szükséged - keress meg.Én egy ötödik generációs Eaton M112-es csavarkompresszort vettem ami kiszolgálja a 4-5.000 cm3-is motorokat is (pl Mustang 5000 cm3 V8-asban vagy a Jaguar XKR 5.0 l V8-asban is ilyen van) , így bőven elég lesz a 3000-es motorhoz
Természetesen a kompresszor kapcsolható lesz (elektromágneses kuplung) így csak akkor lesz használatban ha "sietek"Dolgozom még egy LPG befecskendezésen Diesel motorokhoz , de ez még a jövő zenéje.
Goston56 - szerintem cseréld ki az üzemanyagszűrőt egy újra , légtelenítsd a rendszert és - tádááám !
Az egyetlen problémám (és ebben kérem a segítségeteket / véleményeteket) hogy milyen motort tegyek a gépbe ?
Öthengeres W123 300 TurboDiesel 125 LE (turbo nélkül ,kompresszorral , intercoolerrel , tuninggal kb 170 LE)
vagy
Hathengeres 24 szelepes W210 300 TurboDiesel 24V 177 LE (turbo nélkül ,kompresszorral ,intercoolerrel , tuninggal kb 250 LE)
Ismerem mindkét motort és a W123 300 TurboDiesel már meg is van de nagyon csábít a modernebb (nem CDI !!!) hathengeres 300TD 24V motor és egy megerősített hatsebességes váltó.
Ti melyiket szerelnétek az autóba ?
Kellemes hétvégét mindenkinek és előre is köszönöm a véleményeket !
U.I.
Keresek még egy W123 vagy W115 coupe kasznit - teljesen mindegy milyen állapotban. Ha tudtok ilyet kérlek benneteket értesítsetek.
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz nagyződgyik #8271 üzenetére
nagyződgyik - nagyon esélyes hogy a kardán-felfüggesztő gumipersely-csapágy kombó a problémás.
Nekem is ugyanez volt a gond a W124 200D-n.
Kicseréltem egy eredeti Febi-Bilsteinre és megszünt a probléma.Boxi13 - van a motortérben egy relé ami egy hidraulikus szelepet vezérel . Általában vagy a relével vagy a szeleppel szokott gond lenni .
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
válasz !Overdose! #8281 üzenetére
Igen , nekem is szimpatikusabb az OM606-os csak kicsit körülményesebb hivatalossá tenni .
A turbo helyett inkább kompresszor lesz. Nem egyszerűbb mint a turbo , de sokkal ésszerűbb.
A turbo szinte állandóan terheli a motort és lássuk be hogy a teljesítménytöbbletet amit a turbo nyújt csak néha veszi igénybe az ember. Az esetek többségében "ECO" módban használom az autót.
A kompresszornak megvan az az előnye hogy nem terheli a motort csak bekapcsolt állapotban és akkor kapcsolom be amikor valóban szükség van a "kakaóra"
Értelemszerűen a bekapcsolt kompresszornál több üzemanyagot kell az égéstérbe juttatni (másképp nem sok értelme volna az egésznek) - de már erre is van tervem.
És az sem mellékes hogy a kompresszoros verziónál kevesebbet fogyaszt az autó.[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
!Overdose!
őstag
-
senior tag
válasz !Overdose! #8283 üzenetére
Szerencsére van hozzá gyári kitt amivel kapcsolhatóvá lehet tenni a kompresszort
A CLK sorozatba be is volt építve.
Nem kell görcsölni vele , csak fel kell hajtani egy ilyen kittet.1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
senior tag
Egy másik problémám is van
A váltó mindenképp egy hatsebességes manuális lesz - és itt a probléma.
Egy olyan kellene ami legalább 400-500 Nm-t is hosszútávon elbír.És elég komoly a kínálat. Ami biztos - a W210 (2002-ig) , 203 , SLK (2002-ig) , VITO 639 (2005) , Sprinter és még legalább 14-15 modell váltója felszerelhető az OM606-os motorra.
Ennek a váltó-családnak azonosítószámai 716-ossal kezdődnek. Itt jön a probléma !
Sehol nem találtam leírást hogy melyik típusszámú hány Nm-re lett tervezve.Pár példa:
- 716.642 - ilyen van a W210 270 CDI-n
- 716:652 - ilyen van a 639-es Vito-n
- 716.608
- 716.620 W210,E200, (1999)
- 716.668 2002 C230 kompressor
- 716.663 2002 C230 kompressor
- 716.628 - 2003-2009 E200 kompresszor
- 716.663 - CLK 230 kompressor (2002)
- 716.603 és 716.604 - (200-230 C osztály)
- 716.654
- 716.621 W210 , 220-430 MOTOR
- 716.651 SG-S370 fitted to 200CDI 220CDI 270CDI C CLASS E CLASS CLK CLASS etc etc including VITO and more
- 716.640 SG-S370/6.1 C220CDI W/T/CL203 E220CDI W/T210 OM611 4 cylinder
- 716.641 SG-S370/6.1 E270CDI W/T210 OM612 5 cylinder
- 716.643 SG-S370/6.1 208/308/408CDI 211/311/411CDI 213/313/413CDI 216/316/416CDI 901/2/3/4/Sprinter OM611 4 cylinder OM612 5 cylinder
- 716.644 SG-S370/6.1 ML270CDI W163 OM612 5 cylinder
- 716.646 SG-S370/6.1 E280CDI W/T211 OM642 6 cylinder
- 716.647 SG-S370/6.1 C220CDI W/T/CL203 E220CDI W/T210 OM611 4 cylinder
- 716.648 SG-S370/6.1 C270CDI W/T203 E270CDI W/T210 OM612 5 cylinder
- 716.649 SG-S370/6.1 C220CDI W/T/CL203 C270CDI W/T203 CLK270CDI C209 E220CDI W210 W/T211 OM646 4 cylinder OM612 5 cylinder OM611 4 cylinder OM646 4 cylinder
- 716.651 SG-S370/6.1 C220CDI W/T/CL203 E220CDI W/T210 OM611 4 cylinder OM646 4 cylinder
- 716.652 SG-S370/6.29 109CDI 110CDI 111CDI 113CDI 115CDI 116CDI 120CDI 122CDI 119 123 126 639 Vito V350 2.0 2.2 3.0 3.2 3.5 639 Viano M112 6 cylinder M272 6 cylinder OM642 6 cylinder OM646 4 cylinder OM651 4 cylinder
- 716.653 SG-S370/6.1 C320CDI W/T203 CLK320CDI C/A209 E280CDI W/T211 OM642 6 cylinder
- 716.654 SG-S370/6.1 C220CDI W/T/CL203 C270CDI W/T203 CLK220CDI CLK270CDI C209 E200CDI W/T211 OM646 4 cylinder OM612 5 cylinder
- 716.656 SG-S370/6.1 C180CDIBE C200CDI C200CDIBE C220CDI C220CDIBE C250CGI C250CGIBE W/T204 E200CDI W/T212 OM651 4 cylinder M271 4 cylinderA 716 jelöli a rögzítés módját/geometriáját.
A 6-os jelöli a sebességek számát (esetünkben 6)De melyik hány Nm-t tud elviselni ?
Találtam egy linket a váltóáttételekről:
The 716.6xx gearboxes have the following ratios
1st gear - 5.014
2nd gear - 2.831
3rd gear - 1.789
4th gear - 1.256
5th gear - 1.000
6th gear - 0.828
Reverse - 4.569- 716.663 2002 C230 kompressor áttételei viszont :
1) 4.46:1
2) 2.61
3) 1.72
4) 1.25
5) 1.00
6) 0.84
Revers - 4.06Vajon melyik volna a legmegfelelőbb ? Talán egy W210 270 CDI váltó ? Alapból 170 LE és 370 Nm tud a motor.
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
Szevasz
Üdv. a fórumon !
Asszem elég nagy fába vágtad a fejszédet, de persze megfelelő kitartással, tudással és elegendő pénzzel kivitelezhető mindenképpen !A kompresszorosítás, turbósítás egyelőre marad csak elmélet nálam, előbb hozzam össze rendben az egész autót !
A motor még mindíg nem teljesen az igazi, mert sajna, ahogy bejöttek a hidegek, megint csak játsza a hideg indítás utáni döcögést.
Gondolom, a befecskendezők már megint nem tökéletesek és ezért teszi.Én most jelenleg inkább az utóizzítás megoldásán gondolkodom, ami talán megoldaná ezt a problémát.
Mivel csak pár másodprec után kezd el kihagyogatni, így arra gondolok, hogy visszahül az előkamra és akkor hibázik, tehát ha vagy legalább fél percig utóizzítok, akkor át lehet hidalni ezt az időszakot.Erről van valami tapasztalatod ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
senior tag
válasz Batman2 #8286 üzenetére
Üdv
Az előző W123 300D-mnél is volt hasonló probléma és nekem az adagoló vacakolt. Elvittem egy adagolós szakihoz és 5000 Ft-ért belőtte úgy hogy megszünt minden problémám és még a fogyasztás is csökkent.
Ez a jelenség kb meddig tart nálad ?
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
Szevasz
Úgy vagy 1 perc járásig csinálja intezívebben, de még utána is előfordul egy-egy döccenés, kihagyás.
De nem rögtön kezdi, hanem csak 4-5 másodperc járás után.
Amúgy a megfelelő idejű izzítás után indul rendesen és az első fordulatokat hibátlanul is teszi.
Ez után viszont már szabálytalan csörrenések is előfordulnak a járásában.
Viszont kicsit melegszik, olyan 40foktól már kezd ereje is lenni és csendesen, szépen jár és húz.
Bemelegedetten kicsit hangosabb a motor, de akkor is szépen jár és jól húz.Adagoló a 3. használt van rajta, állapotáról nem sokat tudok, de a kezdeti döcögéseket mindeegyikkel csinálta, csak legfeljebb változó mértékben. Ez most egy 240-es adagolója, ami rajta van.
A motor komplett felújított.
Az adagolón nyáron cseréltünk nyomástartó szelepet, az előző egyértelműen folyamatosan áteresztett, a mostani megtartott 1 bar-t, a fölött nyitott csak. Azután könyebben indult a motor és nyáron kezdeti döcögést sxem produkált, minimum alapjárat mellett.
Azóta persze már lehet, ez a szelep sincsen rendben.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
senior tag
válasz Batman2 #8288 üzenetére
Üdv
A leírtak alapján a következőt javaslom:
- szerezz be egy áttetsző üzemanyag visszafolyó csövet és nézd meg hogy járás közben nincs-e buborék benne. Az a gyanúm hogy valahol az autó üzemanyag rendszere levegőt kap és ez a dieseleknél problémát jelent.
Ez lehet:
-hajszálrepedéses fém-üzemanyagcső
-szűrőknél nem tőmít rendesen valamelyik gumigyűrű
-a tan alján lévő fém-üzemanyagcső korrodálódott és nem tömít
-valamelyik bilincs nem zár rendesenAz ideális az volna ha az egész rendszert le tudnád nyomáspróbázni.
A két üzemanyagcsövet lekötöd a tank aljáról és a visszafolyót ledugaszolod majd a másikra rákötsz egy nyomásmérőt és gázolajat vagy levegőt fújsz a rendszerbe (kb 1-2 bar nyomásig)
Ha a rendszer tartja a nyomást akkor rendben van - de ha nem akkor hamar kiderül mert a résen majd szivárog a gázolaj.1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
Batman2
őstag
Szevasz
Régebben átlátszó szilikon csövek voltak az adagolónál, amin ugyan jól látszott, mi megy a csőben és valóban gyakran előfordult, hogy buborékok is mentek benne, viszont a szilikon csövet már kezdetben is nehezen lehetett légmentesen megbilincselni, mert a gázolajtól rögtön csúszós lett, idővel pedig megkeményedett, amikor meg végképp nem lehetett légmentesre húzni, ezért lecsréltem rendes, olajálló, dupla falú gumicsövekre.
Ezen sajna nem látszik mi megy a csőben, de nagyobb az esélye a légmentes működésnek.Azon viszont gondolkodtam már, hogy valami kis ablakot, pl. egy átlátszó csőszakaszt kellene beiktatni a gumicsőbe, ahol lehet látni a lét.
Ez vagy valami kemény, átlátszó műanyag, vagy egy üveg cső lehetne.Már régóta gondolkodom, hogy jó lenne beiktatni egy nyomásmérő órát az üzemanyag csőbe, az üzemanyag pumpa után, hogy lássam, hogy alakul a nyomás indításkor és üzem közben az adagoló tűzterében !
Egy T elosztással be is lehetne tenni, de nincs ilyen mérőm.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Mintcar
tag
Sziasztok!
Az adagoló túlfolyó csövében teljesen természetes a buborék! Az ellen nem lehet tenni! Az adagolóba menjen buborékmentes üzemanyag, az a nagyon fontos. Azt az üzemanyag csövezést, amit a Mercedes alkalmazott úgy nevezik, hogy „befecskendező berendezés kiegészítő áteresztő fojtóval az üzemanyagszűrőn”. A motor rezgése, és a magas hőmérséklet miatt buborék képződik a gázolajban, és mivel az üzemanyagszűrő a motor közelében van, és jelentős mennyiségű gázolaj van benne elkerülhetetlen a buborék képződés a szűrőben is. Pontosan emiatt van egy vékony furat a szűrő háztetején (ahol a 3 ágú bendzsó van csatlakoztatva, kitekered az áteresztő csavart láthatod is), ami a visszamenő gázolajvezetéket összeköti az tápoldallal. Tehát folyamatos a gázolaj cirkulációja, pontosan azért, hogy a keletkező gáz és gőz buborékok vissza legyenek vezetve a tankba, egyaránt az adagolóból és szűrőből is. Ezért kap az adagoló jóval több gázolajat, mint amit elhasznál. És nem véletlen az sem hogy pontosan az ellentétes oldalán van a tanknak táp, és visszatérő cső.
Amit nem tudok kideríteni, hogy mennyi buborék képződés természetes? De az is biztos, hogy a megengedettél nagyobb motor vibráció, és hőmérséklet erősebb gázképződést eredményez, de hogy ez jelent-e problémát, vagy kellőképpen túl van méretezve a buborék elvezetésre a rendszer?Vélemény????
w123 200D 1.1millió km+
-
Batman2
őstag
Szevasz
Ez teljesen maszek, általad készített látványterv, vagy valahol találtad ?
Nagyon jól néz ki szerintem !
Modernebb vonalvezetésű, kompakt kis járgány, ugyanakkor az eredeti elenagnciája és vonásai is benne vannak !
Mondjuk kicsit alacsonyra van tervezve, ez csak sport, vagy országúti, városi furikázásra lenne jó, mindenes, teherhordónak nem.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Mintcar #8293 üzenetére
Szevasz
Ez érdekes dolog, nem olvastam még !
Mondjuk ha a Go maga nem is, de a benne oldott nagyon kevés víz mindenképpen gőzzé válhat nyomás utáni dekompresszióra.A szűrőház tetején levő elágazó csatlakozónál már régen tanakodtam, hogy van e benne átjárás a nyomó és visszavezető ág között, nem volt egyértelmű !
Már nem emlékszem, hogy az enyémben van e.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
bexxter
tag
Üdv!
Szép terv!
Gondolom, akkor biztosan ismered a finneket, BSR-t stb.. nekem 250 turbo 124-em van. Ebbe azt írta a kedves finn úriember, hogy küld hozzá nagyobb adagolóelemeket, amivel a gyári motorból enyhe nyomásemeléssel a 126 helyett kihozható 170le gond nélkül. Utána egy 300-as turbójával (vagy 350td-vel) 200körüli is elérhető. És csak utána érdemes 2lépcsős töltést építeni, alulról kompi, fenti tartományra pedig egy nagy csiga. Ezeket mind kiszolgálja az általa épitett adagoló.
Neked ki és miből építi ezt?
Nameg milyen injektorokkal?Mert ugye a gyári az hamar elfogy..
-
Batman2
őstag
Igen, a befecskendező tű az bizony egy jó kérdés !??
Mert hogy mai acélból készítettek igen hamar elkopnak, eddig akármelyik márkát próbáltuk, nagyon hamar romlik a szóráskép !!
Próbált, vagy hallott már valaki Bosio csúcsról, mit produkálnak, valóban jobbak mint a többi ?
Ebay-ről beszerezhető, bár nem olcsó, és nincsen kifejezetten 200-ashoz való, csak 240, 300-as-hoz írják, mivel az amcsiknál csak ez a két típus ismert.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
senior tag
válasz Batman2 #8297 üzenetére
Üdv ismét mindenkinek.
Batman2 - Nekem az eredeti gyári Bosch-okkal soha nem volt gondom. (befecstű)
Nekem volt egy kb 20 cm-es vastagabb áttetsző szilikoncső-szakasz a rendszerben , a szűrő és az adagoló között. Így könnyű volt ellenőrizni hogy az adagolóba ne kerüljön buborék / levegő.
Ez teljesen maszek, általad készített látványterv, vagy valahol találtad ?
Az alapot a netről vettük és egy grafikus kolléga segített a fejlesztésben . Kb 1 nap alatt végzett a munkával. Van több verzió is
A gép nem lesz ilyen alacsonyra ültetve - vagy ha mégis akkor air-ride rendszer lesz alatta.
---------------------------------------------------------------------------
t.zsolti - Félreértesz valamit A motor nem hajtja állandó jelleggel a kompresszort ! Alaphelyzetben a kompresszor meg sem mozdul.(elektromágnes a kompresszor végén lévő szíjtárcsában ki van kapcsolva). Nincs töltés, nincs magas terhelés viszont van alacsonyabb fogyasztás.Ha sürgős dolgom van akkor a kompresszor bekapcsol (elektromágnes a kompresszor végén lévő szíjtárcsában bekapcsol és létrejön a hajtás) és van "visítás"
Hogy ne szökjön el a túlnyomás , bezár egy pillangószelep a szívócsatornában . Ekkor a kompresszor kb 1,7 - 2,2 bar nyomással tölti a motort és egy kis "plusz üzemanyag" is kerül a rendszerbeMég egy apró észrevétel - nem csak a kompresszor emészt fel valamennyit a motor teljesítményéből hanem a turbo is.
----------------------------------------------------------------------------
Mintcar - A visszatérő csőben természetes a buborék ! Ezt én is tudom és ismerem az okát is (nagy nyomás-különbségeknél mint pl az inkektorknál , az üzemanyagból kiválnak bizonyos gázok).
Az is köztudott hogy lényeg az , hogy az adagolóba buborékmentes gázolaj kerüljön !
Az észrevételem az volt hogy Batman2 kösse ki a tankot a rendszerből és ellenőrizze a rendszer szivárgás mentességét. Ezt megteheti a már említett szilikoncső-megoldással is.
----------------------------------------------------------------------------
bexxter Megnézném az autódat
Igen , ismerem a BSR-t de nem hozzájuk fordulok. ("szerencsére" autó-mérnökim van )
A cél , nem egy extrém tuning (a neten vannak 400-600 LE-s tuningpéldányok kérdéses élettartammal) hanem egy a hétköznapokban is használható szép , ízléses , takarékos -de igény esetén brutál teljesítményre képes autó.
Azt ugye tudod hogy az adagoló elemei több méretben rendelhetők :
6 mm
6,5 mm
7 mm
7,5 mm
8 mmÉrtelemszerűen ahogy nő az elem furata , nő a befecskendezett üzemanyag mennyisége , nő a teljesítmény.
A 8 mm-es verzió , megfelelő kiegészítőkkel (turbo , kompresszor , intercooler,stb) már 400+ LE teljesítményre képes.Neked ki és miből építi ezt?
Nameg milyen injektorokkal?
Én építem A kasznimunkában nem nagyon vagyok jártas ezért arra még keresek szakembert aki tud alut is hegeszteni. Szükségem lesz még komoly CNC-marósra is aki érti a szakmáját.Injektor-típusból már van elképzelésem de az én esetem elég "nehéz" mivel a motor nem csak gázolajjal fog üzemelni hanem más "dolgokkal" is.
Itt a HHO gázra célzok (elektrolízis útján nyert hidrogén gáz és oxigén keveréke) amihez az energiát részben a rozsdamentes anyagból készült leömlő és kipufogó hője adja és másik részben a fékező-energiát visszanyerő rendszer adja.
Gondolkodom még folyékony LPG gáz befecskendezésén is (víz és alkohol keverékkel)
Esetleg Mahle acél dugattyúk felhasználása is szóba jöhet - de ez még közel sem végleges.Úgy tervezem hogy kb 2 év alatt épül fel teljes egészében és a költségvetés kb 3-4 M Ft.
Ennek egy része megtérül az alacsony fogyasztás formájában - másik része meg az általam fejlesztett szabadalmakbólMára ennyi elég volt , megyek aludni mert 3:30 van
[ Szerkesztve ]
1151,AM4,1366,2011, - Lapok,procik,vinyók,tápok,vga-k -akciósan. - 70-2340239
-
bexxter
tag
Akkor látom, alaposabban készülsz, mint elsőre gondoltam
Kiváncsi leszek. Az én autóm nem olyan érdekes, mégcsak gyári állapotban sincs, ráfér a felújítás. Mondjuk én pont a kasznit oldom meg magamnak, a többit lassan mások segítségével.7mm-es elemet céloztam meg, de az 57€/db ár nem a legszebb. Mondjuk azt válaszolta a srác, hogy nem kerülne észrevehetően többe a 7.5mm. Hmm. Elsőre kompresszor+turbo megoldáson gondolkoztam, de ez talán csak nagyon távlati terv. Egyelőre maradnék a gyári turbo emelt nyomással 7-7.5mm adagolóelemmel. Szerintem így is tudna üzembiztosan 170paci körül, az meg már kellemes a hazai utakon, főleg, ha a nyomatéknövekedést nézem.
Mondjuk nálam a tudásbeszerzés is folyamatban, vagyis még csak most kezdem a járműmérnökit, de mechatronikai alapok már vannak hozzá..
-
Batman2
őstag
Húha !!
Sok sikert hozzá, ez nagyob bonyolult fejlesztés !
De szép gondolat, kívánom, hogy sikerüljön meg valósítani !!
A HHO-n már én is gondolkodtam, készítettem is befőttes üvegben, de elég gyorsan ette az elektródokat, és csak asztalon ment, be még nem építettem.
LPG-hez hasonlót Zsolti barátommal próbáltunk, egy PB palackból nyomattunk egy kis gázt a szívó csonkba, de sokat nem értünk el vele.
Előszőr kicsit emelkedett a fordulat, aztán táncolni, fulladozni kezdett a motor.
Biztos valamit nem jól csináltunk.
Pedig bíztató dolog a benzinesben elégetett LPG mennyiség és teljesítményhez képest egy jóval nagyobb kompressziójú (pláne előkamrás) dízelben való elégetése !!
(nagyobb teljesítmény, kisebb fogyasztás)A szívó cső hőjével való alaktromos táplálást Peltier elemmel gondoltad megoldani ?
A fék-energiának a felhasználása is jó ötlet, de nehezen kivitelzhető !
Mondjuk egy szuper kondi bankban lehetene talán leghatékonyabban tárolni.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen