- Poco X6 Pro - ötös alá
- iOS alkalmazások
- Mégse száll ki a Meizu?
- Fotók, videók mobillal
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Nothing Phone (1) - nem semmi (2)
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
Hirdetés
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Mozgásban a Tails of Iron 2 - Whiskers of Winter
gp A folytatásban északról érkezik a fenyegetés egy fosztogató denevérsereg képében.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Templomegere
senior tag
válasz t.zsolti #8047 üzenetére
Talán nem is a renault motorokkal lenne? v_:/an a baj, hanem a rajtuk alkalmazott delphi befecs rendszerrel. Es_ talán ott sem az egész rendszer, hanem annak néhány megoldása kérdéses. Mondjuk engem nagyon az sem zavar ha innentől kezdve minden renault motoros vackuk lerohad....
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #8053 üzenetére
Szevasz
Köszi !
Ez érdekes, hogy mindkét teljesítményű motorban ugyanaz a dugó van eredetileg !
Úgy tudtam, hogy a régebbi, 55 lovas motorban a kör égésterű dugó volt és csak a 60 lovasban volt a csillag, különben mitől lenne teljesítmény különbség közöttük !
Vagy a vezérműtengelyt változtatták, az időzítést, illetve főképpen a bütykök méreték, hogy jobban nyissanak a szelepek ?Az meg tudod nekem nézni, hogy melyik motorban alkalmazták a kör égésterű dugattyút és a 3+2+4-es gyűrű osztást, netán buszban ?
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #8054 üzenetére
3-2-4 :
OM 615.913/915 200D 68-79 lapos égéskamra .
OM 615.910...912/914/916/919/930/936/939/941 220D L 206 D , L 306 D , O 309 D . unimog ..... 68-72 51/54/55/60 PSA lényeg hogy nem a te motorodba való a 3-2-4 .
200D-ben lapos égéskamrás dugó a 615.913/915 motorokban volt 68-79 -ig ugye abban volt 3-2-4 gyűrűhorony.
615.940 csak gömbölyű égéskamra , és csak 2-2-4 gyűrűhorony
a két berakott képen is látható hogy a két dugó amivel a te motorodat szerelték kicsit eltérő bizonyos dolgokban , égéstér kiképzésben , és más anyagból vannak a dugattyú gyűrűk .
Tzsolti írta hogy 87,5-es a furatod , ez a második túlméret lenne . Abban a motorban akkor hüvely nem lett cserélve csak fel lett fúrva és bele a túlméretes dugó . következő és utolsó túlméret a 87.7 mm
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #8056 üzenetére
igaz én a szakál webkatalógusát nézem , ott 87-az alap, 87,5 az első, és 88 a második túlméret kolbencmidth gyűrű 2/2/4-es és 3/2/4-es osztással 615940 motorkódhoz.
inkább ha jól látom a gyűrűosztásnál más a gyűrű anyaga cr-p-cr, a másik mol-p-cr..
de szerintem bármelyikkel jól kellene muzsikálni mivel nekem is ( 300d ) 3/2/4-es a gyűrűvastagság ( igaz nem is hoz mást , de anyagban van mind a kettő.
De nem szentírás .MB 123 3.0d
-
t.zsolti
tag
válasz Templomegere #8058 üzenetére
nemhiába, a saját tapasztalat .
még azt is el tudom képzelni, hogy direkt rosszat mondtak ( nem mindenki jóindulatú )
-))))))))MB 123 3.0d
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #8056 üzenetére
...87,5-es a furatod , ez a második túlméret lenne . Abban a motorban akkor hüvely nem lett cserélve csak fel lett fúrva és bele a túlméretes dugó . következő és utolsó túlméret a 87.7 mm...
Ez érdekes !
Nem kötözködésképpen én mindíg úgy tudtam, hogy 87,5 az első, és 88 a második túlméret (+0,5 a javító).
A boltban is 87,5-ös és 88-as gyűrűket kaptam.
A főtengely csapágyaknál van asszem 0,25mm-enként a javítóméret.Sajnos biztos hogy zsiványak az emberkék ebben a gépműhelyben is, ahol csináltattam anno, de hogy mit zsiványkodtak, az nem egyértelmű !
Köszi az infót !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Ivan15
senior tag
-
nagyúr
Sziasztok! Eladom a W140 350TD-met. Fapad kivitel (semmi bőr, meg villanyszék) de van szervizkönyve és csak 230 ezer van benne. Bornit metál. A kert végében pihen szegény, mert már nem használom (megváltozott a munkahelyem) és szerető megbecsülő gazdit keresek neki.
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Batman2
őstag
Üdv. mindenkinek !
No, hétvégén össze raktuk teljesen a motort, haza is jöttem vele.
Tegnap este próbáltam a "hideg" indítását, röffent és járt rendesen, bíztató !Ha ez az állapot megmarad, akkor már valamnit tudtunk rajta javítani, az igazi teszt persze majd a következő télen lesz !
A motor még kicsit keményen jár, bár lágyult már kicsit a 100km haza út alatt.
Kerültek bele új befecskendezők is (Monark).
Kicsit csattog, csörrenget hidegen, még lehet hogy a csúcsoknak is járódniuk kell, meg lehet még az adagolón is kell kicsit állítani.Még kicsit nehézkesen gyorsul, bár nem is nyomtam neki nagyon, mivel most megint bejáratós a motor, de a húzása is javult az út alatt valamennyit.
Kapott új vízpumpát és bontott, újszerű házat is hozzá, hogy a hűtéssel se legyen probléma.
Remélem, egyelőre a motorra már nem kell költenem.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Asterix71
csendes tag
Sziasztok!Eladnám w123 300D mercimet.Forgalomból kivonva átirás miatt,május közepéig müszaki van rajta.Donornak vagy akárminek.Én KB 150-et kérek érte.Az e-mailomra küldhettek üzenetet ha valakit érdekel.Valószínüleg az akksi kuka,mert csak kattog az izzítórellé és nem indul.
-
pali0408
csendes tag
Sziasztok!
Mercedes w124 102.963 2000CM3 benzin 87kw, egy gyűrűzött csapágyazott szelepcserézett motorról van szó.
A kompresszió értékek tökéletesek mindegyik hengerben kivéve a 4 -es, de az is csak akkor mikor beindúl a motor jár egy 10-20 percet és elveszti a nyomást 12,2-ről 2,5 bar-ra majd kiszedem a hidrotőkét kinyomom az olajat belőle vissza rakom és megjön a kompreszió, és így játszom körbe körbe...( magas olajnyomásra tippelek) szerintetek?06706738364
-
Batman2
őstag
válasz pali0408 #8069 üzenetére
Szevasz
A hidrotőkéről annyit tudok, hogy azok automatikusan, az olanyomás segítségével állítják a szelepeket után, viszont egy idő mulva el tudnak kopni, és akkor cserélni kell !
Gondolom, hogy a felmelegedett hígabb olajat már túlzott mértékben elengedi.Ez jobb esetben megadott kilóméter után következik be, roszabb esetben bármikor.
A pontosabb felépítését nem ismerem, de javasolnám az említett hidrotőke cseréjét, illetve ha a motorban ismeretlen életidejüek, futásidejűek, netán még eredetiek a hidrotőkék, akkor az összes cseréjét tudnám javasolni, mert ha egy beadta a kulcsot, akkor várható hogy a többi is sorra tönkre megy !
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
t.zsolti
tag
-
sasa83
csendes tag
Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni!!
Régebben írtam hogy jártam az autómmal, az izzítógyertya szétpukkant és belesett a hengerbe egy darabja!!
Sajnos nem jött ki belőle, ezért szét lett kapva a motor!! Hozzáteszem ez volt az első megbontása a motornak!Ha már szét lett szedve akkor kapott egy új gyűrűsort, hajtókarcsapágyat, mert a gyűrű már meg voltak kopva!! A hengerfal teljesen jó nem volt válla még a gyári honolás van benne! az adagoló is le lett véve mert tömítést kellet cserélni mert ott kezdett folyni az olaj! Minden frankó össze lett rakva a motor, próba semmi!! Megy a nézelődés miért nem megy!! Levettük a nyomócsöveket, megy az indítózás,és akkor látjuk hogy az adagoló csak két helyen nyomja a gázolajat a négy helyett!! Most én kérdezem hogy ilyenkor mi van??? Mert a szerelő aki csinálja már eldobta az agyát,mert nem tudja mi van!! Az adagoló már 15-lett levéve, visszarakva és mindig ugyanaz!!! minden jelen van!! Az adagoló biztos jó mert lábon ment oda az autó semmi nem volt az adagolóval! Nekem már megáll az eszem!! Ti tapasztaltatok már ilyet?? Meg van köztetek szakember mi van ilyenkor?? Vigyem el máshoz?? Papírforma szerint menni kellene!!! Minden jelen van jó helyen áll!! Bár mi tippetek van az is jó! Remélem tudtok segíteni! Előre is köszönöm!!W123 240D 1978
-
-
Templomegere
senior tag
Valószínűleg az az adagolo már nem az igazi, amíg nem volt.megbontva meg tudta tenni a dolgát, de most.már.nem. Valószínűleg az a két elem amelyiknél nem indul be az üzemanyag szállítás az.kuka. Gyengébb elemek vagy magasabb fordulaton kapják.fel az üzemanYagot vagyo. Sehogyan.
-
#11527168
törölt tag
Sziasztok! Nemsokara csatlakozom a klubbhoz. Egy baratom fizeteskeptelen lizingje reven heteken belul sikerul megkaparintanom egy gyonyoru feher AMG packos CLS 350 CDI-t (2013) Ha tudtok valamit amire erdemes odafigyelni szivesen fogadom. Meg nem volt dolgom a markaval.
-
Batman2
őstag
Egér !
Te találkotál már olyan vezérmű tengellyel, amelyiken a csapágyazásnál az alu házból felkenődés volt a tengely futó felületén ?
Az enyémen van/volt egy kicsi a három csapágyból kettőnél is !
Sajnos nem szünt meg teljesen a korábbi hibajelensége a motoromnak, nehány beindítás és menet után enyhén már megint lehet tapasztalni a már beindílás utáni, apró döccenéseket.
Bár egyelőre sokkal jobb mint volt, de sajna most sem lett tökéletes.A szelepforgatóknak szerinted van valami gyakorlati haszna ezen motorokban ?
Te szoktad azokat cserélni egy komplett felújításkor ?Mi cseréltük, mert teljesen szét voltak már belül esve és ráadásul magasságban is összementek, ami már mindenképpen számíthat a szelep működésében, ha más nem, a rugó szelepre kifejtett feszítésében.
A kompressziót igaz a végén sem mértük, de másképp jár a motor, most nem jellemző rá a hideg járási fehéres, szürkés füst, csak nagyon kevés szürke korom, úgyhogy azt gondolom, hogy az megnőtt.
És a járása is keményeb, morgósabb lett, nagyobb erejűnek tünnek a robbanások benne.A döcögés kapcsán mindenképpen a vezérlés hibájára gondolnánk, de már ott sem igazán tudjuk, hogy hol keressük a gondot.
A csúszó csapágy felületekről az alu le lett tisztítva és azt mondja Zsolti, hogy lötyögése sincsen a tengelynek.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Templomegere
senior tag
válasz Batman2 #8076 üzenetére
Üdv, persze hogy láttam ,kenéshiány . Ezek az apró döccenések még mindig a porlasztás , adagoló "gondjának" köszönhető , ha ez egyáltalán gond . Az enyém is az első 10-15 másodpercben döccen döccen egyet , de kérdezem én kit zavar ??? böfögjön ha neki úgy esik jól ....... Ettől még semmi nem rossz , pusztán nem tökéletes.
A szelepforgató nem véletlenül lett beleépítve , annak jónak kell lennie .
Alapjárati füstölések is előfordulnak , nekem van amikor tiszta füst minden , van amikor semmi füstje . De megtanultam hogy nem esek neki , hiszen tudom hogy minden jó benne . Nálad a töltés kerülhetett más helyre ettől van a hang változás , járás változás , stb , persze a gyűrűzés is lehet az oka .
Amúgy ha van nyomás mérő órátok (üzemanyag) akkor az adagoló nyomás tartó szelepe elé beköthetnétek , és kiderülne hogy mennyi ideig tartja a nyomást ha járás után leállítjátok a motort . Elvileg tartania kell neki . Ha lassan leesik a nyomás az azt jelenti hogy a tűzszercsatornában esik le a nyomás ahonnét az adagoló elemek kapják az üzemanyagot , indítás után lehet ettől is a döccenés .......
De én még erre sem vettem a fáradtságot , hogy ezt megnézzem , mert nem zavar .
Ha a Zsolti azt mondja nem lóg akkor az nem lóg . Ezt egy gyakorlott szerelő pontosan meg tudja mondani , lehet azt érezni , de ha ragaszkodsz hozzá , akkor indikátor órával is ki lehet mérni . Mellesleg keves az olyan veztengely alu csésze amiben nincs húzás , vonás ........
-
SZAED
újonc
Sziasztok,
A segitsegeteket szeretnem kerni. Kollegämnak van egy 204-es, 2008-as Mercedes kombija. Az auto közel 300e Km-t futott (sokat ingäzik No. es Mo között). Eddig No-ban szervizelte, de arra rämegy a gatyäja is. Tudtok Mo-on olyan szervizt, ahol korrektek es viszonylag olcson meg tudjäk oldani a kötelezö szervizeket. A kollegäm eddig is vezette a szervizkönyvet, ezutän is szeretne.
A fenti feltetelekkel mennyibe kerül otthon egy kötelezö szerviz (olajcsere, stb)?
Köszi a segitseget:
Cs -
Boxi13
csendes tag
Sziasztok! Segitséget kérnék! (88'-as 124 D. 3000) kivágja a biztositékot (a hetest) -fütés,fordulatmérö- hol keressem a zárlatot? Pomázi vagyok,nincs valaki aki Pesten vagy a közelben megnézné? KÖSZI! Ui: ha valaki nem tudná, a galaxis legjobb autoja!!! (87'ota vezetek,volt néhány autom... tudom viszonyitani a 124-eseket más autokhoz!) Köszi! Várom az 5leteket! Szabi.
-
Batman2
őstag
Ha több cucc is megy arról a biztosítékról, akkor én leválasztanám a cuccokat róla és egyenként kötném csak be, amelyiknél pedig kimegy a bizti, abban a körben van a hiba.
Vagy a leválasztott ágakat egyenként megnézném multiméterrel vezetés, vagy 200ohmos ellenállás méréshatárban, ahol vezetést mérek, vagy 0ohm közeli értéket, ott lehet a zárlat.
Aztán már csak annak a körnek a részeit kell végignézni, előbb azt az egységet magát ellenőrizném, ami működik róla, ha ott nincs zárlat, akkor pedig az oda vezető vezeték útját kell végig követni, nincs e valahol kidörzsölődés, vezeték törés, sérülés, ahol vázponthoz, testhez érhet.Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Boxi13
csendes tag
válasz Batman2 #8083 üzenetére
Szia! Nagyon köszi a gyors választ,sajnos nekem kicsit 'szakmai' én nem tudom ellenörizni,csak szemrevételezéssel. Sajnos ha nem látványos számomra a hiba,akkor elektromos emberhez kell vinni a vasat! Ez van. Köszi szépen a segitséget! Após tolja123 200D.-vel(82') gyári zöld, isteniti rendesen! Köszi Szia!
-
nagyúr
A motortérben a tűzfal tetején fut egy fekete bergman-csőben egy kábelköteg. A nagy olajkályhák motorhőjétől szokott ebben a megfőni és lepattogzani így lassan 30 év alatt a kábelek szigetelése. Nekem is produkált olyan hajmeresztő dolgokat a 350D míg ki nem cseréltem. (illetve újra nem kábeleztem hőálló szilikon kábelekkel, mert a gyári kábelkorbács horror áron volt) Sajnos a tempomat-om ráment, mert kaphatott valami olyan fals áramot amitől a tempomat vezérlése elszállt örökre. De minek is ilyen puccos úri huncutság egy autóba; nem aludni kell benne, hanem vezetni
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
Én sajnos pont megválok az enyémtől Marad a Suzuki.
Mondjuk a mai kalandom után, biztosan agyf@szt kaptam volna, ha a Mercimmel történik az alábbi:
Ma jöttem haza Csepelről, és a tükörben láttam, hogy valami nem frankó. Két (szerintem szétdrogozott) kancigány ült egy fekete zsír új E mergában és a szó szoros értelmében tolták le az autósokat. Kielőztek harmadiknak (középre) lehúztak minden autót ami mellett elmentek. A 22 éves Suzukimnak is nekimentek, végignyalták az oldalát, majd mentek tovább. Egy Renault-t feltoltak a szalagkorlátra, a sárga busszal már nem keménykedtek szép nagy ívben kikerülték (rohadt beszari kutyák)
Én meg sem álltam, csak döcögtem tovább, itthon láttam, hogy a koszt sikerült lehántaniuk csupán.Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
nagyúr
válasz Batman2 #8088 üzenetére
Gondolom az idiótával nem lett semmi. Te meg majdnem odalettél. Ez a baj. Ha lenne rá lehetőség, hogy jól combon lődd és szilánkosra törne a combcsontja, akkor lenne ideje gondolkodni is neki az alatt a fél év alatt amíg lábadozik...
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
Úgy tűnik, a motorom műtétje jól sikerült, és mostmár tőmítenek rendesen a gyűrűk.
kb. 140km megtétele után olyan átlátszó, középszürke benne az olaj, mint mikor beletöltöttük és összekeveredett a régi fekete maradékkal !!
A korábbi felújítás után, ami után a kompresszió csak hibádzott, azután pár kilóméteren belül teljesen fekete lett az olaj, tehát látszott is, hogy nem tőmít, megy a trutyi az olajba, nem csak kompresszió nincs elég.
A kompressziót ugyan nem mértük meg, de biztosan rendben kell legyen ezek után !Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
válasz Templomegere #8092 üzenetére
No ezzel egyetértek, csak nem mindegy, hogy mennyi működés alatt teszi ezt, pár kilóméter, vagy pár száz kilóméter !!
Ismerősöm w126-os, 300-as turbódízelének is 300-400km után még nem teljesen fekete az olaja, még át lehet látni a pálcán maradó olajrétegen, olyan barnás-szürke.
Üdv.
Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Kephamos
addikt
Üdv!
Könnyen lehet, hogy 1-1,5 éven belül autót tudok és/vagy kell vásárolnom. Külső alapján őrületesen nagy szerelmem a pápaszemes CLK. Érdemes álmodoznom róla vagy keressek más szerelmet?
-
nagyúr
Sziasztok. Ha esetleg valaki tudna segíteni; szerető megbecsülő gazdát keresek a W140-es olajkályhámnak. Odaadom olcsón, mert már nem használom, azt meg nem szeretném ha szétrohadna...
Telefonszámom: 0️⃣6️⃣7️⃣0️⃣3️⃣3️⃣9️⃣9️⃣3️⃣3️⃣9️⃣ ... Ha nem válaszolok a privátra, akkor hívj fel...
-
hannaaa094
újonc
Sziasztok, olyan kérdésem lenne, hogy adott egy 1994-es c280 sport mercedes automata váltóval.. hol van ebben az autóban a tolatólámpa kapcsoló? a neten nyujtott tanácsokat szinte mind végignéztem de azokon a helyeken nincs
-
t.zsolti
tag
válasz hannaaa094 #8099 üzenetére
itt jobbára " ócskább" autókkal foglalkozunk,
de ha netán a merci megtartotta a megoldást , a 123-asnál a váltókarhoz rakták a kapcsolót ( utastér )MB 123 3.0d
Új hozzászólás Aktív témák
- Automata kávégépek
- Filmvilág
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Atomenergia
- Feltörték a PROHARDVER!-es regisztrációmat! (vagy elvesztettem a belépési emailcímemet)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hálózatokról alaposan
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen