- iPhone topik
- Yettel topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Milyen okostelefont vegyek?
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Android szakmai topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor 90 - modellalkat
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
belaazallat
addikt
válasz venember83 #19638 üzenetére
Használd egészséggel!
Gyönyörű színkombinációja van! Kedvenc színeim!
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
mtade
aktív tag
Köszönöm a válaszokat.
szentkuti11
Tudnál ajánlani egy komolyabb hajtóművet esetleg?Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
TripleB
senior tag
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz venember83 #19638 üzenetére
Oh, most nézem... Szép bringa, sok sikert hozzá!
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
mtade
aktív tag
válasz szentkuti11 #19653 üzenetére
Olyan rengeteget nem tudok áldozni rá, tavaly felnizni,gumizni, bowdenezni kellett, szezonvégén eldörrent a lánc, idén szeretnék félrerakni fagyira...
Ezek közül melyiket kellene válasszam?
(nem számoltam meg, hány foga van a mostani legnagyobb lánckerekemnek, gondolom, az sem mindegy. Illetve mivel alapvetően városban használnám, gondolom nem kell akkora végáttétel, így a 42es szerencsésebb?)
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
tekeyagd
tag
válasz venember83 #19644 üzenetére
hát ez k@rva szép!
-
mtade
aktív tag
válasz szentkuti11 #19658 üzenetére
Köszönöm szépen mégegyszer a segítséget!
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
ludsimon
veterán
Szerintetek ez mennyire jó ötlet??
[link]Szerintem a kezdetektől így kellett volna.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
rekid
addikt
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #19662 üzenetére
Ez jó ötlet, felmerült már pár éve szerencsére azoknak is akik közelebb állnak ezeknek az ügyeknek az intézésben.
Szerintem városokon kívül is így kéne, megszélesített úton megjelölt bringa út.
Egy apró belekötni valót viszont találtam a képeden.
Mivel fested le az aszfaltot pirosra, hogy költség hatékony legyen, és esőben ne változzon tükörjéggé a felület?[ Szerkesztve ]
-
gery03
senior tag
válasz ---Lasali--- #19664 üzenetére
Van erre spéci piros színű aszfaltszerűség.
-
#68216320
törölt tag
Ma délután sikeresen belém jött egy autó és a hátsó kerék többé nem fordul el a "szűk" helyén. Tehát felnicsere. Mivel ilyet nem kapni, mint ami most van, első és hátsó lesz egyaránt. Milyen felnit ajánlanátok egy MTB-re, amit leginkább országúton és földútom, porban használnék?
Most 26x1.50 (40-559) gumi van rajta, de lehet, hogy kap majd valamikor egy picivel szélesebbet. -
rétisün
veterán
válasz szentkuti11 #19669 üzenetére
mármint Mavicot, nem?
(#19638) venember83: grat!
akkor be lehet fejezni a futkorászást, tessék szépen bingázni....war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz #68216320 #19667 üzenetére
Márkában vagy színben, profilban stb tulajdonságokban egyező felnit ha beteszel hátra, attól még nem lesz az annyira gáz, van aki eleve más felnivel kéri a hátulját. Szóval csak azért átfűzni az elejét is, ha az hibátlan, mert nem passzol a hátsóval, nem sok értelmét látom.
Egyébként ezt így ennyiből nem lehet mondani, hogy most milyet.
Milyen árkategória, felni vagy tárcsa fék? Súly, strapabírás, tartósság, mi a fontos stb..
Valamint ha nem akarod hátul az összes küllőt is kicserélni, akkor olyat kéne választani, amihez jó ugyan az a küllő méret, na ez a nehéz dió.
Egyébként én így nem emelném ki a mavic ot, hogy hú az a jó, jó a mavic kerékben, de az ő felnijeik közt is akad ugyan úgy, olyan ami idő előtt szétrepedt stb. Ott van még hatvanhat márka, Sun, Alex, DT, stb, ezek is ugyan olyan jók, ha nem jobbak.
Ha az előbb írtak nem jelentenek neked semmit, és csak bringázni akarsz, akkor lényegében totál mindegy milyen felnit fűzetsz be, csak lehetőleg a gagyi noname eket kerüld, meg próbálj nem bele esni egy egy rossz szériába. Pl foglalkozhatsz olyannal hogy szegecselt, meg nem szegecselt, ezek is olyan dolgok, hogy láttam már iszonyat sokat elment szegecseletlen felnit, meg olyat ami szegecselt volt és igen hamar berepedt a szegecs mellett..
Meg vehetsz egy kerámia fék felületeset, de mi a bánatnak ha dupla annyiba kerül mint egy sima, amiből vehetsz kettőt, és lehet többet elmegy mint a kerámiás... stb.. szóval ha nem nagyon van elképzelésed róla, és nem akarsz sokat rákölteni, akkor nem lehet megmondani ebben a témában a frankót szerintem.[ Szerkesztve ]
-
MarioAna
senior tag
válasz DonThomasino #19620 üzenetére
Nekem olyan kérdésem lenne a témával kapcsolatban, hogy vonaton hogy működik ez? Máv honlapján olvastam a biciklitárolós részt, viszont Nyíregyháza-Debrecen útvonalon vajon az működne, hogy a vonatkocsik elején és végén lévő "várakozó" helyiségben állva mellette? Mert a biciklitároló-kocsi nem tudom, hogy működik, leszállok és utána kinyittatom a bicikliskocsit meg kiszedem addig meg a vonat áll 5percet? Akinek van ezzel tapasztalata az írhatna pár sort .
Előre köszönöm ! -
ludsimon
veterán
válasz MarioAna #19674 üzenetére
Nem. Ha nincs kijelölt kerékpárszállító vagon akkor a következő szerint lehet szállítani őket.
Első illetve utolsó kocsi, legeleje vagy legvégébe betolod szépen a fülkébe és a szűk folyosón az ülések mellé letámasztod.Senki nem fog érte szólni mert ott a helye hivatalosan a régi vonatokon ahol nincs kialakítva neki hely.
Ebből se lesz holnap délelőtti tekerés, viszont délig alvás.
Ez az átka mikor kialussza magát az ember és túl keveset tekert és nem fáradt.[ Szerkesztve ]
undefined
-
A_ScHuLcZ
addikt
No kiderítettem milyen bringája van pontosan bnőmnek, amiről írtam korábban, hogy kicsit rendbe tenném, használható állapotba hoznám. A féket és a váltót kell elsősorban megcsinálni, az alábbi videó jól szemlélteti, vagy inkább hallatja a váltó problémáját, ugrál mint a rosseb (30mp környékétől érdekes). Állítólag ez a kezdetek óta ilyen, 2005-ös nagyon keveset futott bicajról van szó.
Ahogy nézem egy olajozásnak biztos nagyon örülne, de a problémát szerintem nem oldaná meg.
Lánc és fogaskoszorú csere vajon kellhet-e?"I'd tell you a joke about UDP, but you probably wouldn't get it."
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz A_ScHuLcZ #19677 üzenetére
Ha ezt nem lehet beállítani, akkor jöhet a bovden vágó.
Egész bovdenezést levág, hosszanti erezésű bovden házzal összerak, szépen levágott végekkel, optimális hosszúságúra vágva. Új bovdennel.
Váltót ha mocskos, nem árt kimosni, láncot szintén, fogsort szintén, brigéciol, fogfeke, meló míg a csuklód be nem áll meg míg nem fényesedik a vas, aztán bő víz. Kerékagyat nem beáztatni, hajtómű csapágyat se.
Aztán a váltó forgáspontok zsír spréval, vagy annak hiányába lánc kenő sprével átfúj, átmozgat, lánc gyűrűnként befúj, fölösleg letöröl, aztán jöhet a váltó állítás, korlátozó csavarok, bovden feszesség, nem árt kicsit elő feszíteni a bovdent, úgy hagyni 1 órát, aztán utána neki állni.
Váltókart sem árt átmosni wd40 el, vagy fegyver tisztítóval, lánckenő spével ami akad. Főleg ha pozicionált, rugóit, mechanikáját szépen át mosni. Borító fedelét le lehet szedni esetleg. Ha nem pozicionált, fékje utánhúzása.
Váltót ellenőrizni nem-e görbült el, függőlegesen áll-e a kanál, nem-e csavarodott stb. Ha igen, akkor megpróbálni vissza görbíteni, saját felelősségre.
Váltó görgőket kiszed, dzsuvát levakar, kreatívan valami sprével kimos, perselyekre csapágy zsírt tesz, összerak.
Ha nyúlott a lánc, akkor kell csere, ha veszettül nyúlott, akkor lehet a fogsor is kuka, de az ilyen nem HG -s rendszerek szinte semennyivel sem fognak jobban váltani, szóval az miatt ne cseréld.
Ha nem akarsz rá egy forintot se költeni, valamint az újra bovdenezés nem megy, akkor szét kell bontani, átmosni a bovden házat mondjuk teflonos lánckenővel, (TF2) bovdent tiszta rongyon valami oldószerrel jót áttörölni, de vigyázni hogy ne rojtosodjon ki, mert akkor nem fogod tudni visszafűzni, aztán összerakni, és folytatni a többivel.
Valamint ilyen szintű alkatrészektől ne várj csodát, ha tökéletesre meg van csinálva, akkor sem fog váltani minden helyzetben, és mindenki kezében, és tudok az ilyennel is váltani, de van akinek hiába magyarázom, sose fog vele.
Nah ennyi elég volt a műhelytitkokból mára.[ Szerkesztve ]
-
belaazallat
addikt
válasz #68216320 #19667 üzenetére
Gondolom autós állja a költségeket!
Ha igen, betolnám a bringát a szervizbe teljes átnézést, karbantartást kérnék, ami meg hibás alkatrészt találnának, azt az autós költségére kicseréltetném.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
#68216320
törölt tag
válasz ---Lasali--- #19672 üzenetére
Nem vagyok járatos a márkák terén. Az elmúlt 6 évben szinte nem is volt szerelve semmi a bringáimon (szerencsére). Megvettem, mentem, eladtam, másikat vettem. Egyedül a gumikba fújtam levegőt. Ilyen módon nekem a fő szempont az volna felni ügyben, hogy ne kelljen foglalkozni vele. Szeretném több okból is,ha a két felni egyforma lenne, ezért akarom az elsőt is kicserélni. Van valami felirat rajta és nem akarom, hogy elüssön a hátsótól. Talán sokaknak nem lényeges kérdés ez, de az autón sem néz ki jól, ha mondjuk más felni van elöl, mint hátul. Ahogy néztem hátul szükséges még pár küllőt is kicserélni.
Tehát:
2db fekete alufelni átlagos használatra volna, ne legyen a legvacakabb, de nem akarok átesni a másik oldalra sem. V-fékek vannak, olyan kellene amin frankón tapadnak a fékbetétek. Ez a szegecselés nem mond sokat. Gondolom strapabíróbb a szegecselt, de én országúton és döngölt földúton használnám, alapvetően túrázás céljából.
Esetleg ennyi infóból tudsz már javasolni valamit? Vagy menjek be egy boltba, vegyem le ami tetszik és ennyi?szentkuti11: Szeretném, ha azonos tulajdonságokkal bírna, ugyanúgy nézne ki, mint az első. Ami most van, olyat pedig nem találok neten és ugyanolyat már nem is akarnék.
ludsimon: Nem történt nagy gond. Én mentem egyenesen egy úton. Jobbról egy egy autó bevágott éppen elém. A mögötte érkező autó elöl eltakart ez idő alatt és ő is kikanyarodott gyorsan, de ez alatt én már pont elhaladtam volna előtte, de nekem jött. A hátsó kereket kapta el félig jobb oldalról-hátulról. Félreálltunk, megbeszéltük. Teljesen korrekten állt a dologhoz. Ennyi. Ja, Budapest a helyszín.
belaazallat: Igen, Ő állja a költségeket. Visszaélni nem szeretnék a helyzettel csupán ugyanolyan esztétikai és minőségi állapotban tudni a bringámat, mint volt. Mondjuk a sok idő, amit az apróságokkal eltöltöttem (beállítgatások, gumiválogatás, defektvédelem felszerelése) megfizethetetlen, de nem zavar, megcsinálom újra szívesen. Ezt nem is bíznám szervizre. Szeretem látni, tudni valami hogyan van megcsinálva.
[ Szerkesztve ]
-
Melorin
addikt
A GT Avalanche és az Aggressor között mi adja a névkülönbséget?
A váz vagy inkább a felszereltség? Vagy más célra vannak tervezve? -
KaraDani
addikt
válasz venember83 #19638 üzenetére
Már megint egy speci?! Jól néz ki, grat
-
mtade
aktív tag
válasz szentkuti11 #19658 üzenetére
Bocsánat, hogy megint alkalmatlankodok, de tanulom még az összefüggéseket.
Találtam egy ilyet:
Leírásban az van, hogy 9 sebességes rendszerekhez.
Az én 8 gangos bringámhoz ez ezek szerint nem jó? Vagy lefelé kompatibilis?
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
-
ludsimon
veterán
Szeegény gép, néha már sajnálom
Én meg menni akartam.
Aha, jó, hogy inkább elaludtam. 40-45 km/h szél.
Nem baj, suliba akkor is bringával megyek.[ Szerkesztve ]
undefined
-
DemonDani
addikt
M542 középső lánctányért merre felé tudok venni? Meg kb mi pénz?
NEM FIZETETT REKLÁM! >>armegoszto.hu<< Folyamatosan friss akciók.
-
hoffman_
nagyúr
Srácok, nekem nem lesz Butcher-től Maurice vázam, ma is lemondta. Ennyi volt, meguntam, nem bírom...
A baj az, hogy minden más megvan. Van valakinek tapasztalat Neuzer Sirocco vázzal? Ezt megvenném, hogyha lehet rá ahead villát venni, bár a mostani 1-1/8ados nem lesz jó, illetve ha nem olasz menetes a közép, ezt még meg kell kérdeznem. Szerintetek?
És még egy, ez jónak tűnik(ha stimmelnek a dolgok, amiket kérdeztem tőle, még várok válaszra), de teljesen ismeretlen. Ebbe adott esetben bele merjek ugrani vajon?
Előre is köszönöm, most már nagyon kész vagyok, hogy lassan 2 hónapja megy a huza-vona...
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
rétisün
veterán
válasz Doki-HUN1978 #19690 üzenetére
kösz, de ez még havi egy ezres sincs mondjuk melóbajárással azért megvan.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
hoffman_
nagyúr
válasz hoffman_ #19688 üzenetére
Ezt találtam a másodikról. Vajon be merjem próbálni 30k-ért?
mod:
Sőőőt, megtaláltam egy 10-essel olcsóbban is, ebayen, 20-ért lehet benevezek rá!
mod2@ rétisün
Azért napi 30+ km, minden nap, az szép, gratula
[ Szerkesztve ]
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
hoffman_
nagyúr
válasz DemonDani #19693 üzenetére
Meg mondjuk ahogy néztem, csak osztrákba és németbe szállít... Megpróbálom leboltolni a hazait is, meg az ebayest is, valamelyik csak bejön. Feleslegessé váló alkatrészek miatt legalább 5k lejön belőle, így az itthoni is kb 25-re jönne ki, annyi még éppen belefér. De ebayről 15-ért jobb lenne, főleg feketén.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
Vasinger!
nagyúr
Ma míg eltekertem suliba meg vissza kb. bedurrantak a combjaim akkora szél volt. Ami a szélnél is rosszabb volt a sok por. Nem vittem magammal szemüveget, így csak pislogtam. :\
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz #68216320 #19680 üzenetére
Gondolom, van valami szerviz, ahol be fogod fűzetni a kerekeket, remélem olyan hely ahol értenek ahhoz amit csinálnak. Ilyen esetben meg lehet velük beszélni, hogy mi az ami van raktáron minőségi holmi, és fűztek már olyat, vagyis nem kell a küllő számolgatással foglalkozni, hanem ránézésre tudja milyen kell bele, mert sajnos bele lehet futni abba hogy kiszámolod, aztán mégsem lesz jó és fűzhetik ki, ezt valahol bele is számolják az árba.
Igazából, mondom nem lehet annyira ezt a témát bebukni, ha a gyengus kategóriát kerülni akarod, akkor 4 ezer forint feletti felnit válassz, ott van pl 3900 már a Rigida zac2000, az sem rossz. De ha valami 7-8 ezreset választasz azok közül a márkák közül amit mondtam, akkor ott már nehezen futsz bele rosszba. Ezek az árak már elkerülik azt, a számomra egy két unszimpatikus márkát, mint a bikepositive, rodi stb..
Ha nem akarod centrírozásra hordani, és igazán erőset akarsz, akkor olyat vegyél aminek vannak kamrái, a fékfelület mellett. Pl ilyen a keresztmetszeti rajza: [link]
Valamint az is előny, hogy ahol a küllő anya feltámaszkodik, ott vastagabb anyagból van mint máshol. Szegecselés is azért van, hogy nagyobb felületen támaszkodjon fel a küllő anya, és ne tudja megrepeszteni a felnit ahogy a küllő tépi befelé.
Jah meg arra figyelj, hogy rozsdamentes, DT küllővel, de minimum sapimmal fűzzék be! -
---Lasali---
Közösségépítő
Én az integrált deore hajtóművet ami tutira 9 es, azt használtam 8 as lánccal.
Röviden, használható vele!
Hosszan, kicsit jobban dülöngél rajta a lánc, valamint, mivelhogy a 8 as lánc szélesebb, ezért kevesebb hely jut neki a tányérok közt, ezért ha jobban keresztbe fut a lánc, akkor elképzelhető hogy hozzáér a nagyobb tányérhoz, de ez hiba határon belül van, nem fog zavarni.
Meg ami még előfordulhat, hogy az első váltó mikor tolja fel a nagytányérnak a láncot, akkor hamarabb fogja elkapni a nagy tányér, ez kicsit meglepő ha 9 es rendszerhez vagy szokva, és nem árt vele óvatosabban váltani nyomaték alatt, nehogy elcsorbíts egy két fogat, vagy a nagytányérba rakj egy kis 8 ast.
De ezek lehet olyan dolgok hogy észre sem veszed. -
bubi92
őstag
válasz hoffman_ #19692 üzenetére
kurvaszép!
azért látom szopsz ezzel a bicó témával rendesen
én hétfőn megyek retrobringába, meg bajnokba beszerezni a dolgokat.
viszont most felmerült bennem, hogy mégse olyan legyen a festés amit elterveztem:ez volt a terv, de most vacilálok, rajta, hogy narancs, már-már piroshoz közelítő színű legyen a váz, és minden fekete, ill. ha találok narancs gumit akkor a gumi, ill markolat narancs színű.
-
mtade
aktív tag
válasz ---Lasali--- #19697 üzenetére
Köszönöm a választ. Inkább maradok a 8as hajtóműnél.
Thinking is the hardest work there is, which is probably the reason why so few engage in it. // Henry Ford
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!