- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
rétisün
veterán
válasz Doki-HUN1978 #19297 üzenetére
nekem van 2 pár is (505, 520) az már más kérdés, hogy pont amiatt nem használom, amiért többet nem tervezek shimano pedált venni: kikotyogósodtak, mivel kónuszos rendszerűek.
érdekesség, hogy a topikban csak én találkoztam a problémával
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Bandi18
tag
Sziasztok
Ma lemostam először a bringát, mióta nálam van. Szeretném a láncot és a fogaskoszorút és az első lánctányért is megtisztítani. Milyen anyagokat ajánlotok ?
Sajnos az előző tulaj kissé elhanyagolta
A hátsó nem olyan vészesMennyire kopottak ezek a képek alapján ? (Néha ugrik a lánc ha kiállva tekerek)
-
coqito
tag
Azt hiszem délután Én is töltök fel pár képet a hajtásrendszeremről mert néha ugrik a lánc és nem igazán örülök neki. Ha nemgond majd a segítségeteket kérem hogy mondjátok meg róla a tutit, mit is kéne vele csinálnom Viszont egyelőre a tegnap estét és a ma hajnalt pihenem ki. És nem sajnos nem északai kerékpártúrán voltam
[ Szerkesztve ]
-
Bandi18
tag
válasz ludsimon #19303 üzenetére
Köszi a helpet. Akkor "lesz...rom" megvárom míg végleg használhatatlan lesz és akkor csere. Úgy gondoltam hogy nyárig kihúzza ami van.
Esetleg tudnál(nátok) ajánlani egy komplett rendszert váltóval együtt Nagy részben aszfalton megy a gép néha nagyon light földes út. Annyi hogy 93kg vagyok így ne haljon meg ha kiállva rátekerek
[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
-
inkubator
tag
Nah sikerült szereznem egy boltba járós országúti bringát. Elég öreg és a féke se mai csirke (egyforgáspontú), így azoktól kérdezném akiknek van hasonló bringája, hogy hogyan tudnám a fékerőt növelni szerintetek? Elég ha veszek valami új fékpofát (a mostani elég merev és kemény), vagy cseréljem le 2 forgáspontúra a féktestet? A lényeg hogy fogjon mint a disznó és olcsó legyen, hogy ne sajnáljam a bolt előtt hagyni.
Note 4, bicikli 3, Gear 2, asszony 1
-
ludsimon
veterán
Mai nappal itt a nyári időszámítás, le is teszem a térdmelegítőt.
undefined
-
rétisün
veterán
válasz inkubator #19307 üzenetére
valószínűleg jobban járnál kétforgáspontossal, de figyelj a benyúlásra. neked valószínűleg a most használatos kétforgáspontos fékeknél nagyobb benyúlású kell. (az a távolság, ami a rögzítőcsavar és a fékpofa állíthatóság két végpontja között van, pl. 39-49mm, ez az újakra jellemző)
(#19309) ludsimon: furán is nézne ki rövidnadrág+térdmelegítő
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rii
nagyúr
válasz inkubator #19310 üzenetére
jaja .-) rendszeresen ezt csinálom én is, hog útközben megállni már nincs kedvem, a végállomásom a t*k* tudja mi lesz-mi nem lesz, úgyhogy induláskor megvweszek vagy 8-10-15 üveg sert és úgy megyek le 25 km-re a célhoz .-) vagy a múltkor volt még 2x2 l cola, meg 3*1,5 l ice tea is a 15 üveg sör mellé, na akkor utánfutó ... kényelmes volt .-) és kocsi sem kell, pedig bőven a nagybevásálrás felett volt a sully .-)
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #19311 üzenetére
furán is nézne ki rövidnadrág+térdmelegítő
Furán néz ki, a jövő héttől mégis áttérek rá. A nyári hosszúnadrágaim egyik részéről lecsúszik a nadrágszárszorító, a másik részét szimplán csak nagyon összegyűri, így inkább a hátizsákban utazik majd a hosszúnadrág, a napközben használt pólók és ingek már úgyis így közlekednek.A_ScHuLcZ: [link]
Ez egy Zugló-Vác tracklog, Dunakeszi határáig alacsony forgalmú úton, onnantól bringaúton (vagy bringaútnak kijelölt helyi utakon). Dunakesziig lehet rendesen haladni, onnantól kezdve pár rövidebb szakaszt kivéve nagyon nem lehet majd haladni a sok járókelő és hétvégi bringás miatt.[link]
Vác-Letkés szakasz, Szob végéig van bringaút, minőségre olyan, amilyen, onnantól alacsony forgalmú országút jön.Dunakesziig kivonatozni azért, hogy utána bringázzál kifelé szerintem a legnagyobb pénzpocsékolás, 1000 forint lehet addig a bringaszállítós retúrjegy.
attiati: igen. Sőt, az is szokásosnak mondható, hogy pedál nélkül árulnak több százezer forintos bringát, mert oda úgyis viszed a jól bevált pedálodat, így a felesleges darabot nem kell azonnal kukáznod róla.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
attiati
veterán
ez az ergonomikus markolat állat lehet
az teljesen bevett gyakorlat, hogy műanyag pedálokkal szerelnek egy 100e ft-os biciklit?
azok ugyanolyan strapabíróak, mintha acél lenne? -
attiati
veterán
Milyen az ideális méretű bicikli mindenféle szempontból?
Vagy ezek közül a méretek közül melyiket kell mindenféleképpen figyelembe venni a kiválasztáskor? Boltban nem hiszem, hogy engedik végigpróbálgatni mindet, úgyhogy felkészülten kéne mennem- A Felsőcső hossz
- B Nyeregvázcső hossz.
(Ezt adják meg a táblázatok!)
- C Láncvilla hossz;
- L Tengelytáv
- H Átlépési magasság
- I Fejcső hossz
- f Villaszög
- r Nyeregvázcső szög
- u Villa előrenyúlása (Utánfutás)Az ülésről nem is beszélve. Honnan tudom meg, hogy keskeny, vastag, puhább... az ideális nekem?
Teleszkóp vitában mi a konklúzió városi használatra? Legyen / ne legyen?
(100e ft-os kategóriában)[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz attiati #19319 üzenetére
Ha nem slopingos, akkor elég a B -t, ha slopingos, akkor az A -t kell hozzá hasonlítani olyan vázhoz ami neked bejött hosszra.
I -t akkor kell nézni ha mondjuk egy levágott szárú teleszkópot akarsz berakni, vagy ha neked az jön be ha magasabban van a kormány. Meridának van külön túra meg sport országutija, a túrásnak hosszabb a homlokcsöve.
C -t akkor érdemes nézni ha jó mezőnyverseny bringát akarsz. Minél rövidebb annál jobban el lehet vele férni. stb...
Városba fölösleges a teleszkóp, főleg ha a bringa ilyen 100 ezer forintos kategóriát képviseli, mert abba egy 15 ezernél drágább teló nem fér bele, azok meg a semmire nem jó kategóriák, csak nehezebb tőle a bicikli 1 kilóval minimum. És hozzá nyeklik nyaklik lötyög kotyog csavarodik ronda.
Viszont sehol sem lehet kapni normális alu villát, minden nagykerben hiánycikk, szóval trekkingbe maradt az Suntour NCX, ebből vannak normálisabbak, kis karbantartással mozog is (zsír kenésű, de gagyi műanyag persely van benne, így folyamat olajozgatni kell), padkákról lejövetelkor, meg egy kis vadulásnál jól jön. -
attiati
veterán
válasz ---Lasali--- #19320 üzenetére
És nyeregből ki hogyan választja ki a számára ideálisat? Méregetnem kéne itthon az ülőcsont távolságomat?
"ha neked az jön be ha magasabban van a kormány"
Eddig tök azt hittem, hogy minél egyenesebben ülsz a gépen, annál kényelmesebb.
De most olvastam, hogy annál jobban terheli a gerincet. Ez igaz? Akkor a hajlított kormányú outin éri a gerincet a legkevesebb terhelés? -
dqdb
nagyúr
válasz attiati #19321 üzenetére
És nyeregből ki hogyan választja ki a számára ideálisat?
Szerencsés kézzel gyorsan, vagy drágán és lassan.Méregetnem kéne itthon az ülőcsont távolságomat?
Smiley nélkül: igen.Eddig tök azt hittem, hogy minél egyenesebben ülsz a gépen, annál kényelmesebb.
De most olvastam, hogy annál jobban terheli a gerincet. Ez igaz? Akkor a hajlított kormányú outin éri a gerincet a legkevesebb terhelés?
A kényelmes ülést biztosító pozíció a geometriától függ, a geometria pedig a bringa célzott felhasználási területétől.Minél egyenesebben ülsz, annál hatékonyabb csillapítás (ami != teleszkóp) kell a feneked alá, hogy az úthibák a legkevésbé terheljék a gerincoszlopodat (hiszen ilyenkor minden felfelé irányuló erőhatás szinte teljes egészét a gerinced nyeli el, míg előrehajolva csökken a ráható erő), ezért szerelik például a holland típusú kerékpárokat iszonyatos súlyú vasdarabokat alkalmazó rugózó nyereggel.
A kényelemérzetnek a gerincterhelés mértéke csak az egyik tényező, a másik az izomzatra kifejtett hatás. Egy hagyományos holland típusú városi bringán szinte olyan pozícióban ülsz, ahogyan egy széken, így az izomzatodat a jól megismert és szokott módon terheli. Egy országútin a durva előredőlés miatt olyan izomcsoportok kapnak terhelést, amelyek egy átlagembernél nem túlságosan erősek. ---Lasali--- említette a Merida Road Race és Road Ride sorozata közötti különbséget: az előbbit a hajtási hatékonyságra optimalizálták, míg az utóbbinál ezen némileg rontva úgy változtattak a geometrián, hogy enyhébben terheljen bizonyos izmokat, és így az átlagember számára is kellemesebb legyen az országútizás élménye.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
ludsimon
veterán
Szél:
Nagyon durva ma mi volt!
Végig oldal illetve szembeszél!Lakott területen 30-35 km/h-s szél. Ez sík terepen kb duplája..
Csak, hogy érzékeltessem, oldalt álltam a szélnek és sikerült magamat lepisálni.
Utána azt gondoltam ennél már nem lehet rosszabb, Dány előtt egy BMW-s (mi más) kb 150-160 km/h-val elhúzott mellettem kb 5-10 cm-re a kormánytól!! Utánaordítottam, de még fékezni se volt hajlandó.
Gondolkodtam Dányon bekopogok a rendőrséghez de nagy ívben leszartak volna úgy is.Aztán becsatlakoztam Isaszegen egy outis mögé szélárnyékba húzott 31-35 km/h-val. Az jó volt tudtam kicsit pihenni. Aztán én elfordultam Nagytarcsa felé.
Utána meg Nagytarcsa után az M0-s feletti hídon olyan brutális szembeszelem volt, hogy lerepült a sisakomról a műanyag borítás!!!
Eléggé így éreztem ma magamat sík terepen.
Kell most a lelki regeneráció ezek után.
[link]undefined
-
rétisün
veterán
válasz ludsimon #19324 üzenetére
nekem is ez volt: széllelküzdős, kistányéronerőlködős, csúnyánkáromkodós (tegnap persze nem fújt, de mér' is fújt volna, a gyalogsöröstúrát nm zavarta volna )
igaz, nekem volt azért félig-meddig hátszelem is, kár hogy az utolsó 15 km-re, ami pont szembeszeles volt, maradt a legnagyobb emelkedő....
mod: nem is az utolsó 15 km volt, a városig az utolsó 15, de utána még tekeregtem a városban is...
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Cathfaern
nagyúr
Nekem is megvolt a mai kör, igaz csak szerény 40km-es Széllel én is küzdöttem, főleg az út első felén (meg is látszik) utána már inkább oldalról / hátulról kaptam szerencsére. (viszont jó lett a max. sebességem A valós az 45 körül volt)
[ Szerkesztve ]
-
tzimash
őstag
válasz ludsimon #19324 üzenetére
Azért 102km ilyen köcsög szélben nem lebecsülendő
Én csak 66-ot mentem (22,9km/h átlag), de elég volt, kinyúltam így is. Csak bikemap-os link van, telót nem vittem.
A 66km-ből 15-öt a tilosban bicóztam, a 7-es úton, de ez errefelé megszokott dolog, autósok sem dudálnak le, nincs nagy forgalom, rendőrök sem zaklatnak.
Egy hülye autós volt, aki elég érdekesen előzött (nem a 7-esen), kis ívben, jó közel, a lehető legnagyobb sebességgel, na nem mintha jöttek volna szemből, az út is egyenes volt, de biztos jobban alszik majd...Cathfaern
Látom a 18-as átlag ellenére néha a határon mentél[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz attiati #19321 üzenetére
Egyenes háttal, a hátad és a hasad izmaival kell tartanod magad. Ha ezek nem elég erősek, erősíteni kell őket, csak így nem fog fájni a hátad, és tudsz dinamikusan, erősen pedálozni.
Én általában úgy szeretem beállítani a bicikliket, hogy a nyereg a kormánnyal van egy szintben, így egy normális szöget zár be a hátad a lábadhoz képest. Ha túl nagy ez a szög akkor nem tudsz akkora erőt kifejteni.
Aztán ott van a kanyarodás, minél jobban kihúzva ülsz a bringán, annál magasabb a súlypontod. És annál jobban a hátsó keréken lesz a súly.
Egyébként országútin nekem a merida race vázával, a kormány 9 centivel lejjebb van mint a nyereg, ott meg szerintem ez a jó. De persze van olyan akinek ezt a beállítást a háta nem tűri el akkor sem ha edz rá, (bár ez hogy edzett rá többségében csak kamu, vagy csak úgy csinált) akkor az mást nem tud, emeli a kormányt huszár stílusban.
Ha lent fogod a kos kormányt, az normális esetben már kicsit túl lent van, mert a felül fogáshoz állítod be a jó magasságot, mert ott fogod többet. Szóval ez így logikátlan állítás.Nyereg? Ezt a témát nem szereti senki, mert általában embere válogatja hogy kinek mi jön be. Szerintem alapvetően olyan márkák közül kell választani, amiben nem nagyon lehet csalódni, Selle Italia, vagy San Marco, esetleg az ezeknek a bevált modelljeit lekoppintó "noname" gyártók modelljeit ha költség hatékony megoldás kell.
Én nem vagyok híve a párnás nyergeknek, mert az történik ha ráülsz egy ilyenre, hogy először jaj de kényelmes, aztán szépen belesüppedsz a párnába, ahol a súlyod van, ott pár négyzetcentiméteren összpontosul rohadt sok kiló. Nagyon nagy ott a nyomás, és a pihe puha nyereg ott besűlyed, és végül a nyereg alja, ami már szilárd kompozit, az fogja felvenni a súlyt. Máshol ahol meg nincs rajta akkora tömeg, ott a szivacs szépen púposodik, és elszorítja a vérkeringést. És ezek a nyergek ha sokat ülsz rajtuk akkor kinyírnak, rövid távon <10km kényelmesek csak.
Nem azt mondom hogy kő kemény szivacs nélküli nyerget kell venni, lehet benne szivacs, de kemény és 1 centinél vékonyabb.
És akkor ezekhez kell venned egy bringás gatyát, amiben van ülő bélés, és akkor már van esélyed a kényelmes biciklizésre.Aztán jönnek azok a dolgok hogy ha keskeny a csípőd, akkor valószínűleg a lábad közti rész is keskeny lesz, és nem fog elférni egy szélesebb nyereg, és kikezdi a lábadat belül, vagy akadályoz a normális pörgetésben.
Országutira amik etalon nyeregnek számítottak, a Selle Italia Flite, SLR, ami kényelmes meg jó meg mégis teljesítmény oritentált, a lukas SLR, stb. Flite ból is van szintén geiles ami lukas.
Az a jó ha kifogsz egy olyan boltot ahol ki lehet őket próbálni.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz Cathfaern #19327 üzenetére
én tavaly a balaton-kör második felének a track-jébe voltam kénytelen belejavítani (elfelejtettem indítani a sportypal-t az egyik esőszünet után) ki is számolt utána >600 km/h-s max. sebességet
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
dqdb
nagyúr
válasz attiati #19326 üzenetére
[1] + [2] + [3] + keress rá a topikban és az archívumokban az ülőgumó szóra
venember83: lassan illene átállni bringára, főleg mivel lassan összeállt a terepgép
Van két hónapod a formába lendülésre, hogy Dirtyzt és KaraDanit alázd a pályánGrat!
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
venember83
nagyúr
Inkább futottatok volna, ott kevésbé zavar a szél. Sőt, ebben a melegben még jól is esett néha. Első félmaraton kipipálva, de lassan illene átállni bringára, főleg mivel lassan összeállt a terepgép.
-
rétisün
veterán
válasz venember83 #19333 üzenetére
nem futhattam, elmentem bringázni
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Nyugdíjas
nagyúr
válasz venember83 #19333 üzenetére
Ma énis azt választottam. De idén még nem voltam hosszabbat tekerni, ugyhogy nálam is ideje lesz..
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
attiati
veterán
válasz ---Lasali--- #19329 üzenetére
+ dqdb
"a lábad közti rész is keskeny lesz, és nem fog elférni egy szélesebb nyereg"
ott már alig férek el így isbicyclewebshop-ba megyek majd hétvégén, állítólag 1000 bringát tartanak ott, remélem engednek kipróbálni 1-2-t
[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz venember83 #19333 üzenetére
Erdőben én csak a napsugarakat éreztem. Szél volt? Hol? Hazafelé volt valami szembeszél elismerem.
-
belaazallat
addikt
Én meg a múltkori esés után nem tudtam menni bringázni. Felszakadt a térdemen a seb, húzódik rendesen.
Ellenben ma szétkaptam a bringát, megtakarítottam a láncot, a sort. Lecseréltem a téli gumikat nyárira(Continental City Contact). Gumi szerelés közben sikerült kicsípni a belsőt, azt megragasztottam. Kicsit állítgattam a váltót, most egész jó lett.Héten ha nem kell túlórázni, akkor minden nap tekerek egy rövid 50km-t.
"Ha valami el tud romlani, az el is romlik. Ha nem tud elromlani, akkor oda kell adni Bélának, és el fog... ;]" by peterkeT \__/ Online FPS nick: Celpont \__/ Minden út járható. ... Harckocsival! Hummer rulez!
-
KaraDani
addikt
válasz venember83 #19338 üzenetére
"Utóbbira van esélyem"
-
rekid
addikt
Hi!
Ma megint mentunk egyet az asszonnyal...
Eredmény: Szentendrén ittam egy Anti's izotonias italt hogy na majd visszafele megmutatom ki hordja a gatyát.. Asszony vihogva tartotta a 26-os tempot én meg mosolyogtam de csak azert mert a szél szélesrehuzta a pofam
Valamit kezdenem kell, mert kifele direkt pöccre fujtam a gumikat nehogy amiatt maradjak le.. ennek meg az lett az eredménye, hogy pattogtam mint kecskesz*ar a deszkan..megint fáj a nemesebbik végem..Gyáva népnek nincs hazája!
-
KaraDani
addikt
válasz venember83 #19342 üzenetére
Hát nem emlékszel mi lesz a taktikám?
-
szentkuti11
addikt
Üdv!
Fixire szeretnék SPD-t, de még soha nem volt patentpedálom. miből, milyet, hogyan, miként kell ilyet venni? Árban kb. mennyiből lehet kihozni?
-
venember83
nagyúr
válasz szentkuti11 #19347 üzenetére
Fixi SPD-vel? Meguntad az életed? Amúgy a legolcsóbb, ami megéri, az a Shimano PD-M520, ár-érték arányban viszont jobb az M540.
-
szentkuti11
addikt
válasz venember83 #19348 üzenetére
Fixi SPD-vel? Meguntad az életed? -> Kifejtenéd?
És cipő? Stopli?
-
JColee
őstag
válasz venember83 #19348 üzenetére
540 miben jobb?
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!