Hirdetés

Google A/I is lehetett volna az I/O neve

Az AI ruhapróbát tart, bevásárol, hangot is alkot és pénzbe kerül.

Elindult tegnap este a Google idei fejlesztői konferenciája, az I/O, és mivel boldog-boldogtalan AI eszközöket fejleszt, a keresőóriás is saját megoldásaira, így például a Geminire és egyéb moduljaira fókuszál. Az Egyesült Államokban mától mindenki számára elérhető a hagyományos Google keresést kiegészítő AI Mode beszélgető kereséssel, mély elemzéssel, fejlett érveléssel, multimodalitással és nyilván vásárlási előnyökkel, hiszen valahol a Google keresés egy az egyben hirdetőplatform.

A Google Beam a keresőóriás új, 3D videókommunikációs platformja, melynek a célja olyan természetesnek tűnő vizuális környezet létrehozása online csoportos beszélgetés során, mintha a felek egy szobában ülnének egymással. Ez korábban Project Starline néven futott, a megoldás 2025 második felében érkezik és a Google Meet mellett a Zoom és más platform is integrálja majd. A Meet egyébként Google AI Pro és Google AI Ultra előfizetők esetében AI szövegfordítást is kínál, első körben angol és spanyol nyelven, bétás változatban.

Hirdetés

Elkészült az Imagen 4, a Google következő generációs képgeneráló modellje, amely még komplexebb, precízebb és részletesebb képeket, illusztrációkat és grafikákat alkot szövegből. Egyelőre még csak a Google ImageFX platformján próbálható ki, és ezt a Google Workspace integráció követi.

Videós változata a Flow, amely a Veo, az Imagen és Gemini erejével alkot szövegből és/vagy képekből 8 másodperces AI videókat. Ez egy komolyabb videószerkesztő platform is egyben, amit jelenleg az USA-ban, Google AI Pro és Ultra előfizetéssel lehet kipróbálni.

A Veo 3 videogeneráló modell szintén meggyőző mesterséges intelligencián alapuló modell a Google DeepMindtól, amely elsőként képes a videókhoz hangot, háttérzajokat és akár párbeszédet is generálni. Ez is elérhető már az USA-ban a Google AI Ultra előfizetői csomagban.

A Project Astra a Google DeepMind által fejlesztett, multimodális, univerzális, valósidejű AI ügynök, amely egyidejűleg képes képi, szöveges, hangos és videós információforrásokat értelmezni, és ez alapján a felhasználónak segíteni. Bekapcsolódhat például ebbe a telefon vagy az okosszemüveg kamerája és az élőkép elemzése, az Astra pedig természetes nyelvi modellekkel, emberközelien kommunikál Google és Gemini integrációval. Az API-khoz a fejlesztők már hozzáférhetnek és a Project Astra szűk körben itt-ott elérhetők a Gemini Live-ban és a Google AI Premium előfizetők számára.

Megvillantotta magát az Android XR kevert valóság platformra épülő és erősen készülőfélben lévő Project Aura, amely a Google és az Xreal közös fejlesztése. Ez egy olyan optikailag átlátó (OST) okosszemüveg, amely integrálja a Gemini AI előnyeit, és amely a digitális tartalmakat és keresési találatokat valós időben a felhasználó látóterébe vetíti.

Ez egy szokásos VR headsetnél légiesebb, könnyebb, jobban szellőző és kényelmesebb XR szemüveg Qualcomm Snapdragon XR chippel, kamerával, mikrofonnal, hangszóróval és okostelefonos kapcsolattal. A felhasználás során gondoljuk térképes, navigációs segítségre, értesítések megjelenítésére vagy élő feliratok kivetítésére kétnyelvű kommunikáció során. Végfelhasználói termék belőle várhatóan 2025 végén vagy 2026 elején lesz. A Samsung-féle Project Moohan is felismeri, értelmezi és megérti a világot maga körül, a koreiak Android XR eszköze az év második felében érkezik.

A Gemini ellátogat a Chrome-ba és május 21-étől a Google AI Pro és Google AI Ultra előfizetők böngészőjében felbukkan a dedikált ikonja több lapon átívelő funkciókkal, szövegösszegzéssel és automatikus navigációval a honlapok között. Az AI Ultra csomag viszont nem éppen olcsó havi 250 dolláros előfizetési díjjal, az AI fejlesztése ugyanis nem titkoltan újabb bevételi csatornák kialakításáról szól.

A Google ráadásul igyekszik saját hirdetőit egyre közelebb hozni felhasználóihoz, és ebbe hamarosan beletartozhat akár egész alakos fotónk alapján stílusos ruházatok ajánlása és akár automatikus megvásárlása. Itt azért már tényleg összemosódik a hasznos szolgáltatás a reklámmal és a vásárlási ösztönzéssel, nem árt tehát a keresőóriás mesterséges intelligenciájára kritikus szemmel is nézni. Az Android 16 QPR1-ről és a Wear OS 6-ról külön anyagban írtunk.

Hirdetés

Google Pixel 9a - A Google AI-ban rejlő erő

PR Most ajándék Pixel Buds A fülhallgatóval

Advertisement

Előzmények