Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • negyven2

    veterán

    válasz NemMo #83383 üzenetére

    Emlékszem mikor kijöttek anno a GTA IV, 2008-as megjelenésekor a tesztek (konzolos kiadás), és akkor a legtöbben az volt, hogy elértük ezen konzolok (X360/PS3) teljesítőképeségének a határára és nem tudják elképzelni, hogy ezen gépekből még többet is ki lehet hozni. Aztán jött 2010-ben az RDR majd 2013-ban a GTA V, és megcáfolta ezt a kijelentést (a többi multiplatform/exclusive címet nem is említve).

    De ha végignézzük a Rockstar által fejlesztett játékokat, akkor minidig megpróbáltak feszegetni az adott konzolok tudásának a határait. Ez abban nyilvánult meg, hogy mindig is az volt a szemléletük, hogy a következő játékuk sokkal több legyen (legegyszerűbb példa, hogy ugyan arra a PS2-re jelent meg a GTA III és a SA is vagy a már említett IV/RDR/V). Viszont ahhoz, hogy tényleges fejlődéses legyen, ahhoz idő kell, és míg egy III/SA esetében elég volt pár év, addig már egy RDR/RDR2 esetén közel 8! Régebben meg tudták azt csinálni még, hogy egyszerre több project fusson, mert a játékok sokkal "egyszerűbbek" voltak, és emiatt nem kellet annyi humán erőforrás. Viszont már egy GTA V/RDR2 esetén szinte az összes nélkülözhetetlen munkaerő csak azon dolgozott (a GTA Online teljes support csapata kb. 30 fő körül van, míg az RDR2-t olyan 1600-an csinálták). Illetve az is közismert, hogy nagyon maximalisták, vagy maximalista hozzáállással fejlesztenek (az RDR2-ben lévő közel 300 000 animációinak a harmadával lehet alig találkozol, pedig megcsinálták azt is).

    Ha még megvan ez a szemlélet náluk, akkor egy GTA VI esetén minden eddigi munkájukat felül szeretnék múlni, és mindent amit jelenlegi konzolok tudnak api szinten (pontosabban majd a megjelenés közelében lévő), ki szeretnének hozni, arra építeni (állítólag az RDR2 is azért csúszott annyit, mert a PS4 Pro/One X-ból ki szerették volna hozni a maximumot, ami abban nyilvánult meg, hogy a One X verzió dupla annyi pixelt volt képes megjeleníteni mint a PS4 Pro /// 4K vs. 1920p).

    A GTA Trilogy-t külsös csapat, míg a GTA Trilogy javítását, és a mostani GTA V kiadást meg főleg a belsős support csapatok (pl. a Dundee), és a RDO support csapata csinálta.

    Azt már bejelentették, hogy készül a következő rész. Take-Two üzleti jelentéseiből kiderül, hogy ezt talán 23-24 környékén szeretnék megjelentetni (ekkora van betervezve egy hatalmas nagy reklámkampány).

    Viszont van még egy dolog (igazából kettő), egyrészt az RDR2 utáni crunch botrány után, a Take Two nagyon komolyan veszi azt, hogy ne legyen ilyen a jövőben (vagyis lehetőleg megpróbáljak azt, hogy napi mondjuk max. 8 órában dolgozzanak a fejlesztők a korábbi akár 16-20 óra helyett). Ez is növeli a fejlesztési időt. A másik meg, szimplán annyi ami minden játékot érint, és érinteni is fog, miszerint hiába vannak mára már nagyon fejlet fejlesztőeszközök, azok alapvetően egy GTA V/RDR2 szintű (méretű) játék elkészítése esetén jelent könnyítést, ha ki szeretnéd használni a többlettudást, akkor sajnos marad a többlet fejlesztési idő.

    Ja és persze ott van az is, amikor egy terv "papíron" úgy tűnik, hogy működhet és megoldható az mire odaérnek, hogy akkor valósítsuk meg, kiderül, hogy mégse működik úgy ahogy eltervezték, vagy nem illik a többi dolog mellé. Így bár sok idő elment ezen ötletek megvalósítására, végül a "kukában" vagy inkább a fiókban landol, hogy majd egy másik játéknál hátha jólesz.

    Vagyis összegezve az ismét kisregényé vált válaszom (és a kvázi Rockstar felnyalásom :DDD), azért kell ennyit várni, mert nem a 2000-es évek eleje van már, és a játékos igények is csak emelkednek (Te játszanál egy GTA V/RDR2-nél kicsit jobb játékkal vagy legyen legalább akkora ugrás mint a GTA IV/V vagy a RDR/RDR2 között volt?).

    ps. Egyébként GTA V esetén az Online miatt jött ki megint egy új konzolgenerációra és a GTAO miatt adtak el belőle 160+ milliót... jelenleg!

    [ Szerkesztve ]

    “I mean it’s one banana, Michael, what could it cost, 10 dollars?”

Új hozzászólás Aktív témák