- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Z Flip5 - ami kint, az van bent
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
Hirdetés
-
A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
it Egy felmérés szerint a legtöbb amerikai osztja azon véleményt, hogy a TikTok egy őket befolyásoló eszköz.
-
Snapdragon 8-as szériával várhatók a Honor 200-ak?
ma A Honor 200 állítólag a 8s Gen 3-at, a 200 Pro változat pedig a 8 Gen 3-at használja majd.
-
Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
ph Megkezdődött az NPU-k elleni hadjárat, de egy fontos részletet nem említ a cég.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
És a lufik teheremelő képessége sem éppen nagy (szinte nulla). Magukkal a gáztöltésű repülőtestekkel az a probléma, hogy rohadt nagynak kell lenniük ahhoz, hogy értelmes célra fel lehessen őket használni. Amíg csak kereskedelmi felhasználás a cél, addig belefér. Katonai célokra viszont csak teljes légi fölény birtokában használhatóak, ugyanis meglehetősen nagy célt mutatnak (ha már a rálövést említetted).
Abban igazad van, hogy sérülésállóbb, csak kérdés, hogy a fajlagos teheremelő képessége hogyan alakul a méret növekedésével.
Ki akar belelőni egy reklámtáblába? A konkurencia?
-
Dany007
veterán
Sajna a léghajó biznisz nem nyerő.
Volt már rá próbálkozás Pesten is és vidéken is. Nem életképes, mint reklámfelület. Egyszerűen túl pici a mérete az előírt min. magassághoz képest. Így nehezen látható / olvasható.
Mindazonáltal egy ház oldalán lévő 12x6 méteres plakát, ami 3-6 méterről vakít a pofájába az embernek sokkal figyelemfelkeltőbb, mint egy léghajó ami x méter magasan y méter reklámfelületet biztosít.
Tudom, én is azt hittem, hogy egy léghajóra mindenki felfigyel majd, de felvilágosítottak, hogy a városunkban több cég is, köztük a Continental (ami nem kis cég) is próbálkozott hasonlóval hónapokon át, és én még csak észre se vettem.Ha már reklám akkor én a digitális billboardra szavaznék. Hasonlóan e-ink vagy olyasmi technológiával amit írtál. Hatalmas design-os táblák autóutak mellet szigorúan városon belül, amiken mondjuk 2,5 x 3-4 méterben fut az animált full HD-s reklámvideók. Persze ennek a költségi még a csillagos eget verdesik, viszont erre a vak is felfigyelne.
A reklám piac igen kényes. Ezért is lenne csak városon belül, mivel kívül nagyon elterelné a figyelmet, ezért nem engedélyeznék. Ezért is kellett leszedni régen, a 3D-s reklámokat az M7-es mellől. Nagyon ütős volt éjszaka, viszont tényleg elterelte a figyelmet, így balesetveszélyes is volt.[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
Nem azt mondtam, hogy nulla, hanem, hogy szinte nulla. A térfogatához képest nem mondható túl nagynak, egy azonos térfogatú repülőgép messze nagyobb terhet bír felemelni, mint egy léghajó.
A katonai dolgokat Te hoztad szóba a "[...]a cellák nem engedik el a gázt, ha, mondjuk belelőnek[...]" mondattal.
Milyen értelemben "kétszer akkora"? Mely paraméterére vonatkozna mindez? A levegőnél könnyebb repülőeszközök esetén a teheremelő képesség (azaz a felhajtóerő) alapvetően két dologtól függ: a betöltött gáz mennyiségétől és milyenségétől. Szóval egy kétszer akkora térfogatú léghajó kétszer akkora felhajtóerőt fog "termelni", azaz kétszer annyit bír emelni.
A kifutópályákhoz képest valóban kicsi a szükséges leszállóhely, ezért is foglalkoznak vele pl az általad is nevezett szervezetek. (Plusz ugye a fajlagos költségei is meglehetősen alacsonyak összevetve egy merevszárnyú repülőgéppel.) De nem a teherszállító repülőgépeket akarják kiváltani velük, hanem a hajókat és azokat is csak részben. A hajónak ugyanis a hatalmas teherkeresztmetszete mellett van egy közismerten nagy hátránya: rohadtul lassú. A mai mozgékony hadviselés igényeinek nem igazán felel meg, főleg ha a gyors reagálás a cél. Nos itt jön képbe a Walrus, ami egyben képes lenne egy egész zászlóalj páncélost a célterület közelébe juttatni, de csak olyan helyre, ahol nem kell számítani az ellenség tevékenységével. Erről a területről már vagy vasúton (a legnagyobb teherkeresztmetszetű szárazföldi szállítási forma), vagy közúton, vagy nehéz szállító repülőgépeken juttatják a célkörzetbe (ha minden kötél szakad, akkor meg saját lábon).
A műanyaghabok (más nem igazán jöhet szóba) viszont érdekes dolgok, tipikusan nem ugyan úgy működnek kicsiben, mint nagyban. Plusz ugye "némileg" gyúlékonyak. Egy sima impregnált külső köpeny viszont mindenképpen könnyebb, emellett nagyobb a fajlagos hasznos térfogata.
Nyilván lehet helye ennek az elképzelésnek is valahol, pl az általad is megnevezett alacsony kockázatú alkalmazásban. De nem forradalmi a repülésben.
-
Dany007
veterán
na ja... Most a bűntényes részen röhögök
Ha ez az e-ink technológia olcsóvá válik, és elterjed, akkor szerintem ez alapjaiban fogja megváltoztatni a reklámipart úgy ahogy van. Ezzel együtt a városaink kinézetét is.
Hirtelen már nem lesz értelme a hagyományos nyomtatott reklámfelületeknek, mert egy Full HD-ben futó, animált mozgóképes reklám után senki se fog ránézni a 7köznapi plakátra
Igen, olyasmi, mint a focipályák 'plakátjai'.Amerikában már vannak ilyen digitális óriásplakátok, lcd, plazma technológiával, viszont mocskosul drága, nappal nehezen látható és sokat eszik...
Viszont ha valaki majd időben rácuppan erre az e-inkes megoldásra akkor pillanatok alatt meggazdagszik majd. Én biztos vagyok benne, hogy ezé a jövő. -
dudika10
veterán
Annyi He amennyi ebbe kell szerintem piszok drága. Ugyan a világegyetem második leggyakoribb anyaga, de a Földön csak földgáz kísérőgázaként található meg igen kis mennyiségben. Nincs annyi pénz amennyiért megtöltesz egy nagyobb léghajót szvsz.
Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
Hugo85
aktív tag
Ezt úgy hívják fancoil és elég régóta létezik, igaz ott a radiátor is vastagabb, nagyobb felületű. Jellemzően alacsony vízhőmérsékletű fűtési rendszerekhez használják, mint a kondenzációs kazánok vagy a hőszivattyús rendszerek, egyébként ez a megoldás nyáron hűteni is tud, mondjuk hőszivattyűval használva.
Egyébként nem hiába rakják az ablak alá a radiátort, elvileg a konvekció+hideg levegő, meg az örvények keverik a levegőt a szobában. Persze egy ventillátor hatékonyabb, ám magasabb fűtőközeg-hőmérsékletnél (60-70 fok) nem szükséges. -
dudika10
veterán
Az a termelés szép szám, de ettől függetlenül marha drága a He.
Lehet, hogy csak urban legend, de állítólag a lufiárusok is H-t használnak, mert sokkal olcsóbb és könnyebben beszerezhető. Bár lehet, hogy ez csak régen volt így, és ma már szigorúan ellenőrzik őket.Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.
-
#65675776
törölt tag
Kerozin dízelmotorokhoz?
Szóval a kétszeres külméretek adják a négyszeres teheremelő képességet. Ezen semmi meglepő, lévén ezen méretek duplázása a térfogat négyszereződését vonja maga után...
A Hindenburg osztály teljes felhajtóereje 1099MN volt, ennek azonban fel kellett emelnie a 200000m³ H2-t is, ami önmagában 17,976000t volt. Plusz ugye a szerkezet, a négy motor (4x1976kg = 7904kg)... A valódi hasznos terhelhetősége 10t volt. És mindennek az üzemeltetéséhez kellett ~50 fő.
A nagy tömegű ipari berendezések szállítására jelenleg is van gyorsan rendelkezésre álló eszköz (An-124 és An-225). Nem kell évekig szervezni. Ipari területeken meg nem is biztos, hogy engednének ilyesmit közlekedni.
Mondjuk ez igazából nem kapcsolódik a témához.
A vízcsap ötleted már elég régóta létezik.
[ Szerkesztve ]
-
#65675776
törölt tag
Igazából az a probléma ezekkel az eszközökkel, hogy menet közben folyamatosan engedni kell belőlük a gázt. A Hindenburg egy New York-ba irányuló út során akár 1,5M m³ H2-t is kieresztett (de legalább 1M m³-t). Ez pedig azt jelenti, hogy a felszálláskori teheremelőképessége és a leszálláskori jelentősen eltér. A többit később.
-
#65675776
törölt tag
A M az a Mega, azaz a millió. A mértékegységet viszont elírtam, ft³ lenne az... Szóval a 7M ft³-ből elengedtek 1-1,5M ft³-t. Ez nem 1%, hanem 14,2 - 21,4286%!
Igen, a legfőbb problémák egyike a magas fokú időjárás-érzékenység. És ez ellen nem is lehet tenni semmit. Egyébként valóban gazdaságosabb a merev és forgószárnyú repülőgépeknél (maga a léghajó is repülőgép ugyebár). Talán gazdaságosabb a vasútnál, de erre nem tenném a nyakam. De nem gazdaságosabb a hajózásnál. Nyilván meg lehet találni a helyét, de nem igazán az Atlanti-óceán környékére...
Amit a lábműködtetésű csapról írni akartam: az árakkal nem vagyok tisztában. Az viszont biztos, hogy az élelmiszeriparban már jópár évtizede csak ilyet szabad használni termelési területen.
-
Dany007
veterán
Huh, szerintem azért ez nem ilyen egyszerű.
"eszköz azonosítók alapján az oprendszer kerneljéhez illeszti a szükséges meghajtókat és jelenti, hogy munkára készen áll."Ez nagyjából így történik most is Windows alatt.
De mivel több, mint 10 féle alaplap van, és jóval több, mint 20-30 féle VGA, ezért nem olyan egyszerűen megoldható ez.
Az általad leírt eszköz azonosítókat pedig 'driver'-nek nevezzük. Ennek segítségével kapja meg az oprendszer a szükséges fájlokat, amik segítségével képes vezérelni a hardvert.
A gond az, hogy minden hardver más. Ha csak kicsit is, de más. Ezért kell külön eszközillesztő. Illetve olyan, amiben esetleg benne van mind. Pl az Nv driver, ami egyben egy rakás VGA-hoz jó.Szóval ezt most voltaképp nemigazán értem, hol az innováció Nem 3 féle VGA van, hanem max 3 féle gyártó, de inkább 5. Nem csak az Ati Nv meg az intel létezik
Prociból se két fajta van, hanem 2 gyártó...
Elég csúnya dolgok történnének ha ugyan az az eszköz illesztőprogram menne fel a p4-es intelhez, mint a Core2Quadhoz... Persze ezek nagyrésze be van már építve az oprendszerbe...
Ugyan ezt kéne csak megcsinálni linuxhoz, mint windowshoz és kész is...[ Szerkesztve ]
-
Dany007
veterán
Amúgy nem baj.
Engem mindenféle innováció érdekel. Az ha belekötök, max azért van, hogy kizárjuk a kizáró okokat, lehetséges hibákat.Én régen 12-14 évesen 'találtam' fel dolgokat... Akkor volt igazán fantáziám az ilyesmihez. A meglepetés az volt, amikor pár év múlva viszontláttam a technológiát a valóságban, nagyon hasonló formában
-
Auratech
őstag
A vak-lokátorra csináltam egy kísérletet. Lehetséges egyszerűbben is információt adni a környezetről visszhangokkal.
Egy mobil telefont használtam hozzá és egy sztereó digitális felvevőt. A telefonba feltöltöttem speciális hang impulzust. Ez lett a jeladó. A rögzítő pedig felvette a hangot.
A trükk abban van, hogy az impulzus 15-18Khz-es szűk sávú zajból készült, afféle pattogás. Alig hallható. Van aki nem is hallotta. A termek közti bolyongáskor a rögzítővel meg felvettem ennek a pattogásnak a hangját. A kapott hangfájlból kiszűrtem a jeleken kívüli frekvenciákat. A maradékot pedig egy oktávval letranszponáltam. Ami maradt, azt felerősítettem, kompresszáltam, hogy tovább halkuljon el.
Ami hallható, az olyasmi, mint a taps utáni zengés egy szobában, taps nélkül. A front oldali falak, ajtók, átjárók hallhatóak.
A rögzítőn lévő sztereó mikrofon elrendezés csak részlegesen adja vissza a hallás modellt. Műfejeshez hasonló mikrofonozással sokat javul a dolog.
Vannak vakok, akik csettintgetnek a nyelvükkel, és a visszhanggal egész jól eltájékozódnak. Az a gond vele, hogy a saját hang a fülben elfedi a fontos első visszaverődéseket, ha kicsi a helység. Ezért kültérben működik jól ez a módszer.
A kész eszköz egy "szemüvegből" áll, amin van két ultrahangos jeladó és a szárakról a hallójáratba nyúló pici, nem zavaró mikrofonok, kihasználva a saját hallás elemeit. Valamint egy mobil telefon és a rajta futó szoftver, ami elvégzi a jeladást, feldolgozást. A jeleket vezérelheti akár a pislogás is, vagy más kéztől független, akaratlagos esemény.
A cél, hogy a környezetről egy pillanatnyi akusztikai lenyomat keletkezzen zavaró csattogás nélkül.Auratech Field Recording
-