Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Auratech

    őstag

    válasz #65675776 #12 üzenetére

    Az alapötlet, hogy önhordó, repülés képes, formálható szerkezet képezhető habból.
    A látott habból készített logók elég gyorsan repültek felfelé. Pont mint a mellette szálló lufik. Nagyságrendi különbség nincs. Az ilyen szilárdsággal rendelkező habból képzett testnek nem kell gömb, vagy hengeres formájúnak lennie. Én mondjuk olyasmire gondolok, mint egy felfordított tanuló szörf deszka. Biztonságosabb lenne, mert a cellák nem engedik el a gázt, ha, mondjuk belelőnek. Önhordó, túlnyomást, merevítést nem igénylő test.

    [ Szerkesztve ]

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    válasz #65675776 #14 üzenetére

    És a lufik teheremelő képessége sem éppen nagy (szinte nulla).
    Az agyad, az a nulla :D Hogy lehet ekkora hülyeséget mondani! :)
    Nem arról beszélek, hogy a rajzfilmekben látott arányú léghajókat csináljunk.
    Katonai dolgokban miért is gondolkodnék? A fajlagos teheremelő képeséggel kapcsolatban félve jegyezném meg, hogy egy "kétszer akkora" lufi négyszer annyit emel.
    A leszállóhely a kifutópályákhoz képest igen kicsi is lehet, sokkal közelebb a belvároshoz. Az angolok a SkyCat, az amik a Walrus projekttel pocsékolják a milliókat.
    Szépek a nagy léghajók. Az én fantáziámat a repülő habban meglátott, továbbgondolt lehetőségek csigázták fel.
    Megengedem neked, hogy emelt díjas sms-sel felírd az első hajó oldalára, hogy Hülye, aki elolvassa!

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    válasz #65675776 #17 üzenetére

    Azt hiszem a léghajózás fizikai alapelveit már a 18sz vége felé bizonyították. A felhasználható gáz ma kizárólag hélium lehet. Az biztonságos és kevéssé illan, diffundál, mint a hidrogén. Viszont, csak fele annyit emel. A repülőgép nem összehasonlítási alap. A léghajók térfogata a költségeik előnyéhez képest nagyon kicsi hátrány. A levegőben még van hely. :)
    tehát egy 50 m hosszú 20m legnagyobb átmérőjű szivar alakú hagyományos, héliumos léghajó átlagos anyagokból építve képes 5-6T emelésére. Egy 100 m hosszú 40 m átmérőjű pedig 20-30T emelő erejű a saját szerkezetén kívül. A Hindenburg is 20T hasznos terhelhetőségű volt, alumínium vázzal, nehéz anygokkal, bár hidrogénnel.
    Szilikon alapú habot mondtam. Az nem ég olyan könnyen. A cellaméret észerű növelésével a fajlagos tömeg nem lesz sokkal nagyobb. A repülő hab és a lufi egyforma gyorsan száll fel.
    Ahol a tömegen spórolni lehet, az a forma stabilitása. Nem kell túlnyomással, kötél hálóval, merevítő kompozit anyagokkal stabilizálni. A harmadik a tetszőleges, oldalszélre érzéketlenebb áramvonalas forma. A lövés dolog pedig arra utalt, hogy a helyi sérülés nem okozza az összeomlást. Egyébként az, hogy helye lehet, az jólesett és kösz, hogy elgondolkoztál a dologról!

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    válasz #65675776 #31 üzenetére

    A kerozin nem volt jó szó. A német fénymásolaton természetesen üzemanyag szerepelt. Tulajdonképpen akkoriban a kor színvonalához képest csúcstechnológia volt. Az alu tartóelemek szerkezete különösen.
    A mai kompozit anyagokkal, mylar, kevlár, szilikon...és modern erőátvitellel, vezérléssel, egy hasonló nagyságrendű befektetéssel biztosan látványosabb eredményt lehetne elérni, mint a hindenburg-szerű 70 éves technológia másolása.
    Hihetetlen, hogy az eredeti 50gr/m2-es értékről 15gr/m2 értékre fogyasztották az impregnált gáztároló zsákok anyag vastagságát. (Az átlag irodai papír 80gr/m2) De persze ezt nem neked mondom, hiszen a 7. tizedesig pontosan ismered a konkrét számokat.

    Azért kíváncsi lennék egy szállítási szakember véleményére. Élne-e a lehetőséggel, hogy egy 180t turbinát a gyár melletti gyöpről az erőmű melletti gyöpre, ne adj isten belógatja a helyére, odateszi valami, ahhoz a procedúrához képest mondjuk, mint ami az airbusz összeszerelésének filmjén volt látható például.

    Utaztam már vonaton és pedáloztam kézmosás közben (ha volt benne víz), de a szerelvény boltban nem láttam ilyen terméket 20E forint alatt és ahhoz is több kiegészítő kell.

    A stabil, repülőképes habanyag felhasználásában rejlő lehetőség szerintem nem elhanyagolható. Pédául.... -repülő tejszínhab, :D

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    válasz #65675776 #33 üzenetére

    Az durván 1%, ha az M-et jól értem. Szerintem a hidrogénes autó biztonságos üzemanyag tartálya sem kisebb kihívás. A repülőgépekkel is rengeteg probléma volt, van, amit megoldottak.
    A léghajóról, mint modern közlekedési eszközről a negyvenes években letettek. A fejlesztéseket akkoriban szinte kizárólag a hadi ipar katalizálta. Ma már ez nem tisztán így van. Az üzemanyag felhasználás sem volt szempont, mármint a takarékosság oldaláról.

    A léghajó nagyon környezet kímélő, nagyon kevés telepített infrastruktúrát igényel a repülő, vonat, egyéb eszközhöz képest. Akkoriban zsákutcának tűnt és erőltetettnek a repülőgépek rohamos fejlődése mellett. Ma sem lehetne ráépíteni a közlekedést és függőbb az időjárástól, mint a többi eszköz. De ha lenne 150 főt biztonságosan, abszolút nyugodtan, csendben szállító eszköz, kétlem, hogy kihasználatlan kornyadozna egy hangárban. Nem véletlen, hogy manapság egyre inkább előtérbe kerül a fejlesztések között. Figyeld meg lesz még reneszánsza a léghajóknak, nem is sokára!
    El tudom képzelni, hogy rossz idő esetén léghajó pótló autóbuszokat indítana a volán. :D
    Egyébként nem vagyok léghajóbuzi.

    Auratech Field Recording

  • dudika10

    veterán

    válasz #65675776 #35 üzenetére

    Arról esetleg tudnál mondani valamit, hogy miért kell kiengedni a gázt?

    mod: Egyébként én nem látom nagy jövőjét a léghajónak. Túl sok a hibalehetőség, időjárás, méret, Hélium beszerzése ekkora mennyiségben (itt nem egy léghajóra gondolok, hanem mondjuk több ezerre, mert a buszok helyettesítéséről volt szó...) stb.

    [ Szerkesztve ]

    Prodipe Pro 5 aktiv hangfalpar elado.

  • Auratech

    őstag

    válasz #65675776 #39 üzenetére

    A földgázban nyomokban található hélium, aminek egy részét nyerik ki ma. A hélium és a többi nemesgáz a radioaktív kőzetrétegekből, magmából kerül, diffundál a gázmezők tartalmába. A földgáz keverék, sok minden van benne. Metán, etán, propán, bután, co2, o2. Argon, Hélium Radon, Xenon, Neon... az utolsók persze csak nyomokban.

    Auratech Field Recording

  • Auratech

    őstag

    válasz #65675776 #42 üzenetére

    A kitermelt földgázból lenne lehetőség több hélium kinyerésére is. Amennyit ma kitermelnek, nem a lehetséges maximum. Igény esetén bővíthető a kapacitás a duplájára is a meglévő eszközpark mellett. Ma kb 150M m3 He2 kitermelés van. Nincs csúcsra járatva. Lehetne félmilliárd is. (wikipedia: helium) Egyébként van olyan földgáz amiben 7%a hélium. Algériában és egyenlőre nem hasznosítják a nagy részét. Huss- elillan--

    Auratech Field Recording

Új hozzászólás Aktív témák