- Milyen okostelefont vegyek?
- iPhone topik
- Yettel topik
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- OnePlus 7 - magabiztos folytatás
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Android szakmai topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor 90 - modellalkat
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
Hirdetés
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#65675776
törölt tag
Soha. A torlósugárhajtóműveknek ugyanis van egy nagy hátrányuk: nyugalmi helyzetben nem indíthatóak. Szükség van egy minimális áramlási sebességre, ugyanis a kompressziót maga a szívócsatorna állítja elő, az viszont áramlás nélkül nem képes erre (a mozgó alkatrészek hiányának hátulütője). Az indítás alsó sebességhatára függ a szívócsatorna profiljától és az égéstér kialakításától. Sima torlósugárhajtóművek esetén (pulsjet és ramjet) ez az áramlási sebesség 80-100m/s (ezért kellett a V-1-et katapulttal, vagy repgépfedélzetről indítani), scramjet-ek esetén viszont már szuperszonikus sebesség szükséges az égéstérben.
Mindennek van némi következménye a konstrukcióra nézve:
Előszöris szükség van valamilyen gyorsítóhajtóműre. Az X-43 esetén ez egy Pegasus rakéta (az meg nem kicsi). Persze lehet használni sima gázturbinákat is. Viszont akkor két egymástól teljesen független hajtómű és üzemanyagrendszer kell. Mindez jelentős többlettömeget eredményez, ami viszont növeli a fogyasztást és így az üzemeltetési költségeket.
Aztán vegyük figyelembe, hogy ekkora sebesség mellett lehetetlen manőverezni. Emiatt két-három területen lehet csak használni:
1. stratégiai felderítés (az egyik legvalószínűbb felhasználás, az Aurora project-tel összefüggésbe hozott rajzokon a repgép kialakítása kísértetiesen hasonlít az X-43-ra)
2. nagytávolságú útvonalrepülés (pl utasszállítás, de ez felvet egy-két problémát, gyakorlatilag minden utast előzőleg reporvosi vizsgálatra kellene küldeni).
3. Űrrepülés első (légköri) fokozata (másik legvalószínűbb felhasználás).
Az egész jelentős zajterheléssel jár.
Nagyon szélsőséges viszonyokat kell elviselnie a sárkányszerkezetnek. Az orr és a gázkiömlők környékén akár 1500°C-ra is felmelegedhet, míg egyes részein a környezet hőmérsékletéhez hasonlóan meleg csak (az meg abban a magasságban bőven fagypont alatt van. Ehhez nagyszilárdságú anyagokra van szükség, ami a hősokkot is jól bírja. Nagy méretekben egyelőre szinte megvalósíthatatlan mindez. (Az SR-71 pl utazósebességen ~80mm-rel hosszabb volt, mint a földön, ahol a lemezek összehúzódása miatt ömlött belőle a kerozin. A MiG-25 esetén is komoly problémát okozott a tüzelőanyagtartályok tömítettsége, a hegesztéseiket fokozottan ellenőrízni kellett. És ezek a gépek ''csak'' némileg M3 felett voltak képesek repülni.)
Harcászati és utasrepültetési feladatokra egyelőre nincs jodd a gázturbináknál, és a közeljövőben nem is lesz. Ezek a hajtóművek rugalmasságban minden mást felűlmúlnak. Persze csak légöri viszonyok között, az űrben a folyékony hajtóanyagú rakéták verhetetlenek.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- HTPC (házimozi PC) topik
- Már elérhető a Resident Evil 4 Remake magyar szinkronja (PC)
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Milyen TV-t vegyek?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Házimozi belépő szinten
- Epson nyomtatók
- OLED TV topic
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Új Bestway medence vizforgatóval akciós áron
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Renpho talpmasszírozó
- Centro Energy 410W Full Black Prémium napelem panelek