Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • shiNIN

    tag

    Végülis beírhatom, hogy vettünk mi is egyet :) Az utolsó percben, aztán jött a tél, úgyhogy ideje volt :D
    Kicsi Yaris, aranyszínű, apró törésekkel és kavicsfelverődéssel, amiknek nagyon örültünk, mert nélkülük nem tudtuk volna kifizetni, viszont abszolút nem zavar minket (a lámpabúrát azért szerintem majd cseréljük) :D
    Most szubjektív mese következik, kevés konkrétummal, ne mondja senki, hogy nem figyelmeztettem.
    Egészen más megvilágításba helyeződött a párom motorozási tempója, amit olykor lassúnak tartok. Amikor hazahoztuk az autót, én majdnem eldőltem mögötte a körforgalmakban a motorral :D Persze hamar megszokta és most már rendesebben menne, ha nem lenne tél és fogyasztás. Ő az a fajta, aki teljes lelki nyugalommal megy kihalt országúton 40-nel, ha ahhoz van kedve vagy mondjuk jeges az út, nincs is ezzel semmi baj, akár autóval, akár motorral megy.
    Az autóvásárlás óta egyetlen egyszer ment a párom motorral (szilveszterkor, munkába), akkor is megbánta (Teresa strapabíró, de a kormánya mindig elgörbül jeges esésnél). Úgyhogy sokkal több tapasztalatot szedett össze az autóval, mint eme rövid időszaktól várta.
    A fogyasztásra nem lehet panaszunk. Kivéve a hegyi földutakat, azok minden irányból csapnivalók... De a murva és a töredezett meredek aszfalt se valami jó e téren. A lakhelyünk miatt ez igencsak beleszól a fogyasztásba rövid (mondjuk 25km-es) utaknál.
    Nagy hó vagy jég ritkán volt, többnyire legalább a szomszéd utcába feljött a kicsike (nagyon meredek töredezett aszfalt, majd murva). A felső földutat nem használjuk. Autóval nagyon rossz, bezzeg motorral inkább szórakoztató, ha nincs sár, egy keréknyomnyi jobb helyet könnyű találni, de kettőt úgy, hogy közte ne legyen taraj... Kb. lehetetlen.
    Fogyasztás újfent, bár alig van még adatunk, egyetlen tankolás történt a kezdeti óta. Az első saját tank eredménye 4.86 l/100km lett. Télen ez nem rossz, de a második jobb lesz. Mondjuk ehhez kegyetlenül alacsony átlagsebesség tartozik, a téli takarítatlan kis utakon, jéggel lepett (kívül le tudja szedni, belül van a gond) szélvédővel, nyári gumival jobb, ha óvatos egy kezdő vezető. A kis utakon kívül van város és 81-es is benne (a főúton 90-nel bemelegedve 5 liter körül eszik a kicsike, ha nincs szél, csak fagypont körüli hőmérséklet). A gumicsere természetesen tervben van, egyszer talán nem felejti el megkérdezni a gumist, hogy hogyan is van a 4 évszakos rendelése. De így is sokkal stabilabb, mint egy motor, óvatosságban pedig nincs hiány.
    Összességében úgy tűnik, a harmadik járművünkkel is szerencsénk van :) Mindhárom esetében megvettük az első szimpatikusat és azóta is elégedettek vagyunk mindahánnyal, még a BMW-vel is, pedig annak megvan az egyéni szeszélye. Igaz, a másik motorban még alig van km.
    A Yardist (ez szerintem nem rendes név, csak rang, de rendesebb nincs neki egyelőre) a téli közlekedésen kívül cuccok hurcibálására használjuk. Hihetetlen, mennyi hely van benne, motordobozokhoz szoktunk :D
    Egyszer hoztunk vele egy 120x85-ös tükröt és egy köbméter hungarocellt, egy fritőzt és pár nagy szatyor ezt-azt, ez még nem volt gond, egy szétszerelt normálisabb méretű kisszekrényes íróasztal különösen laza volt, nagyobb dolgok persze nem férnek bele. De amire nekünk kell, arra megfelel.

Új hozzászólás Aktív témák