Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PROTRON

    addikt

    válasz FalconKnight #20547 üzenetére

    Szia,

    A VA érték nem a maximális kapacitásra jelenti, hanem a maximális pillanatnyi teljesítményt, pl 3000W-os hősugárzót rá tudsz-e kötni, vagy már egy 1000W-os kávéfőző esetén túlterhelésre hivatkozva lekapcsol.

    Az egybe előreszerelt szünetmentesek esetén van valamekkora korreláció, tehát a gyártók a nagyobb teljesítményre képes egységeket általában több akkuval szerelik, így érthető hogy azt láttad hogy neked 3000VA-s kell, mert abban több az aksi = nagyobb a kapacitás. Persze ezeknek a súlya is nagyobb, nem akarnád hetente ki-be rakni a kocsiból.

    Itt a kérdés igazából hogy talán jobb lenne egy kisebb teljesítményű invertert venni amire külső aksit csatlakoztatsz.
    Ehhez azt kéne tudni hogy ami eszközzel tölteni akarod az autó aksiját bedugott állapotban, az a "külső" töltő mekkora teljesítményt kér a bemeneti oldalon.
    Amennyire tudom ezek szándékosan lassan töltik az aksikat hogy kíméljék, ezért elvileg alacsonyabb a terhelésük.

    Tehát az ötletem, hogy a kocsiba fixen becsavarozol egy invertert (mondjuk 600VA-st, vagy amennyit a töltőd kér), a kábeleihez szintén beraksz valami dobozt, amibe majd a csere aksikat pakolod. Ez csak kb 10 kg plusz terhet jelent a kocsi csomagtartójában.

    Odahaza szintén egy kisebb, pl 300-as inverter, csak azért hogy feltöltsd az aksikat.
    Itt igazából simán tudsz olcsóbban szerezni ugyanúgy 70Ah aksit, vagy 2 db 35Ah-sat, mivel nem kötötted be így simán ki-be rakhatod a kocsiból.
    Aztán 2hetente-4hetente cserélgetni a kocsiban az inverterre kötött aksi pakkot, amiről szépen feltöltöd a kocsi fix aksiját.

    [ Szerkesztve ]

    Elméletileg nincs hülye kérdés...az elmélet és a gyakorlat között elméletileg nincs különbség.

Új hozzászólás Aktív témák