- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Mobil flották
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Sony Xperia 5 IV - házon belüli siker
- Xiaomi Mi A2
- iPhone topik
Hirdetés
-
Summer Game Fest - A 2K legnagyobb és legkedveltebb franchise-a is felbukkan
gp Borderlands, Bioshock, esetleg egy új Mafia játék? Alig várjuk hogy kiderítsük.
-
Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
ma Nem mindegy, hogyan ülünk rá, a kétrétegű OLED panelből könnyen törött OLED lehet.
-
A ChatGPT-re mennek a Reddit tartalmai
it Megállapodást kötött az OpenAI, így a Reddit tartalmai is a ChatGPT tudását erősíthetik.
Új hozzászólás Aktív témák
-
süti5
őstag
Én csak azt nem értem, hogy miért nem vesznek ilyet többen, akiknek lehetőségük lenne.... sokan azért fikázzák mert magyar, és ez nevetséges. Egyrészt a váltó + motor kombó mint most megtudtam, japánból jön minden egyes suzukihoz.
Másrészt az itteni gyártás 70-80%-a eu-ba megy, nekik jó a swift, ignis, nekünk nem jó...
Harmadrészt meg, nyugati újságok is tesztekben ár/érték/élvezet arányban szinte mindig a swiftet hozzák ki győztesnek a kis sportos autók között....Ha megnézitek a 5gear angol autós tesztműsort, ott is rajong érte a fószer, kanyargós hegyi úton nyomja neki, és pozitív a véleménye róla. Pedig ő azért vezet minden nap ferrarit Mclarent stb. Nem mintha gondolatban is ezekhez hasonlítanám, mert nem is ültem még ilyen sportautóban, de csak tud viszonyítani mihez. -
süti5
őstag
Hello!
Mit tudsz arról, hogy más az új sportok elektronikája, annyiban, hogy kitolták a tiltás határt? Ez tuti, mert a számlapon is máshol kezdődik a piros mező, eddig 6800-nál, most meg asszem 7300-nál ami elég jelentő előrelépés, mechanikailag viszont teljesen ugyanaz maradt. Az újét valahogy bele lehet tenni, vagy lehet módosítani a régi elekronikáját? -
süti5
őstag
Hát, megnéztem az adatait, sokkal rosszabban gyorsul, mint a swifted.... pláne mint a sportom:-)
Apropó, hétvégén szólni akartam, de most már megvárom a jó időt, kerék vissza nyárira és repülhetsz vele egy kört ha szeretnél:-)
Egyébként én szeretem az olyan autót, amelyik akkor megy nagyon, mikor pörgetem, meg van az a feelingje. Mondjuk a sport amúgy is elintéz sok mindent alacsony fordulatszámon is, ott is van nyomatéka.
Én eddig abszolút nem csalódtam benne, a futóműjét nagyon nagyon szeretem, iszonyat stabil és a motorja......[ Szerkesztve ]
-
-
süti5
őstag
Nemtom, de sztem nem olyan szörnyű ez. Ízlések és pofonok.
-
süti5
őstag
Én inkább azt tapasztalom, hogy megy külterületen 60-nal, aztán mikor előzöm, akkor nehogymá egy szar suzuki lehagyjon kiáltással gyorsulni kezd...ilyenkor azért jól jön az erőtöbblet, mert az ilyenek nem audi, bmw-k, hanem sikerült egy középkategóriás kocsit vennem stílus, a lényeg: ne suzuki legyen.
-
süti5
őstag
Nos, aki nem használja ki még ezt a csomagtartót se, mint pl. én, annak tökéletes viszont.....
Mindenki harcol nagyobb gépekért, pedig az emberek kb. fele sem használja ki.....az ülések pedig nekem is kényelmesek a swiftben, igen, hátratolt üléssel, de mivel nem viszek senkit jóformán hátul, ezért tökéletes így. -
süti5
őstag
"új wv golfot soha nem hagyod ott semmilyen szuzájjal."
Azért egy kicsit vicces ez..... lévén most néztem meg a vw golf összes típusváltozatának adatait, 9 féle motorral van fent a magyar honlapon, 100-ra gyorsulásban a "sport szuzájjal" hatot verek, eggyel egálban vagyok, kettő meg otthagy. Azért ez nem olyan rossz arány szerintem, ja, és az a kettő ami lehagyja, az olcsóbbik 8 milla újonnan.
Ennyit a suzuki fóbiáról
-
süti5
őstag
Kész ez a titokzatoskodás....valaki tényleg úgy vegyen autót, hogy előtte kipróbálja..... ha meg régi kocsiból ültek át, akkor egyszerűen nem tudom elképzelni, mi a kifogás a swifttel. Ha pl. csomagtartó mérete akkor nem kellett volna megvenni. Ha nem szokott hozzá a kuplunghoz, akkor szokjon hozzá stb....
A Suzuki simán gyárt legalább olyan minőségű kiskocsit mint a gyártók 99%-a, én tényleg nem értem, ezen kinek mi nem tud tetszeni. Volt ignisem, most swiftem van, soha semmi műszaki gond nem volt velük (kopp-kopp). Nekem kényelmes pedig nem vagyok kis darab, lendületes, szóval egyszerűen nem értem. Ha valakinek a formájával van baja, ne vegyen ilyet.
-
süti5
őstag
Most tényleg objektíven nézve: áruld már el nekem miben jobb sokkal a get mint a swift. Nézegetem a honlapját a hyundai-nak és egyszerűen nemtok rájönni. A gyenge motorra pörögnek, vagy az erősebb motor-jóval drágább kombináció, de tényleg nem értem. A formáró most ne beszéljünk hogy ronda, csak a műszaki adatokról.
-
süti5
őstag
válasz Khelben #4892 üzenetére
Nem, annak, aki hitelre veszi a gépet, és újra jobb a kamata, továbbá használni szeretné a kocsit nap mint nap és nem szervízben töltené az idejét
Ami használt, az sokkal nagyobb lutri, ez egyértelmű. Én úgy vagyok vele, hogy kis kocsi kell nekem, mert nem használnám ki a nagyot. Kis kocsi értékesése számomra nem akkora, amiért érdemes lenne használtban vennem. Egy újonnan 15 milliós kocsit persze hogy megéri megvenni 3 évesen 7 milláért, viszont nekem nem éri meg mondjuk egy swiftet megvenni 3 évesen 1.500.000-ért mikor újonnan akár 2 milla alá akciózzák, ennyi. -
süti5
őstag
válasz Khelben #4895 üzenetére
Én nem mondtam, hogy nem lehet kifogni megbízható használtautót, de egyértelműen kevesebb az esélye mint mondjuk újból.
Más: nem értem ezeket az anyagminőség, van benne anyag dolgokat. Van, akinek az a mániája, hogy fából legyen a középkonzol, meg puha anyagból a műszerfal. Nekem nem mániám tapperolni a műszerfalat, így qrvára elég akármilyen, nem zörgő műanyagNem mindegy nekem a biztosítás sem, azt viszont ne hitesd el, hogy suzukira drágább a kötelező meg casco mint a 15 milliós 3 évesre.....
Én pl. használtban soha nem vennék turbost, csak egyszer-kétszer hatjsa meg hidegen, lehet pont nálad jön elő a hiba, 400-500 ezer a csere. Szeretem pl. én bejáratni az autót, meg minőségi olajakat belepakolni, és tudom, hogy használom, mikor szervízeltem, lehet nem fontos egyeseknek, nekem igen. Nincs meglepetés, hogy hopp ez meg az nem volt kicserélve.
-
süti5
őstag
válasz Latissimus Dorsi #4912 üzenetére
Ha suzukinál cserélteted az olajat 5000-nél, nem írják be a szervízkönyvbe, de természetesen nem ugrik a gari.
Egyébként, mielőtt valaki leugatna hogy minek viszem suzuki szervízbe mért nem cserélem le otthon, szóval az olajcserére úgy hogy vihettem az olajat, 2800 ft-ot fizettem, munkadíjjal és olajszűrővel együtt. Szóval nem vágott földhöz. -
süti5
őstag
Mondom, hogy én vittem az olajat és üvegfalon keresztül néztem végig ahogy leengedik a régit, és beleteszik az általam vitt újat. És erre fizettem 2800 ft-ot olajszűrővel együtt.
A felszereltségről: én 3,5-ért vettem a swift sportot, de felszereltségben bármelyik autó mellé odatenném, jó, nem egy 20 millás merci mellé....
A fapad suzuki az 2 milla, 3-3,5-ért ami benne van:
4 tárcsafék, ABS, ESP, 6 légzsák, fűtött sportülések, fűtött elektromos külső tükrök, automata légkondi, 17"-os alukerekek, sportfutómű, módosított sport első-hátsó lökhárítók, nagyjából ennyi. Ha ez fapad, akkor fapados.A biztonságról: ez a toyota carina amit belinkeltél, kb. 1 csillagos töréstesztű, a swift meg 4 csillag, persze a carina qrva erős anyagokból van és mindennek ellenáll.
-
süti5
őstag
Nem kell foglalkozni a sráccal, a "milyen jól járok egy pár éves értékesett kocsival" mániájáról úgyse tudjuk lebeszélni, meggyőzni az ellenkezőjéről pláne nem, a suzuki meg a szemében mindig egy alantas valami marad....
-
süti5
őstag
Végeztem most egy rövid számítást, kis barátunk nagy ötletén felbuzdulva az általam szeretett volvok közül kiválasztottam egy árban a suzihoz közelítőt és kiszámoltam, milyen költségekkel néznék szembe a megvétele után.
Hangsúlyozom, hogy minden pontos adat, most számoltam ki magamra a netrisken.Szóval kezdjük a suzival, amelynek ára 3,5 millió forint volt.
Teljesítményadója évi 27.600 Ft.
Kötelezője évi 42.000 Ft/ MÁV-nál
Cascoja 10% - 50.000-es önrésszel 125.000 Ft/ év az Allianznál.
Ez évi 194.600 Ft.A hőn áhított kocsi: [link]
2003-as évjárat, 5 éves, 114.000 bevallott km-rel. Gyönyörű, ez tény, 3,5 milla.
Teljesítményadója évi 31.200 Ft.
Kötelezője évi 85.000/ KÖBE-nél
Cascoja 10% - 50.000-es önrésszel 519.000 Ft/év a Groupamánál.
Ez évi 635.200 Ft.Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy volt egy 10% önrészes, de 100.000-es casco is, az 435.000 Ft, viszont a mai casconál, szóval casco terén inkább valami nagy biztosító a bejövős sztem.
Évi 194.600 - évi 635.200.
440.600 Ft a különbség/év!!!!!Ja, a fogyasztás kb. ugyanannyi, nekem 8 liter az összátlagom, a volvo is kijön ennyiből.
A volvo szervízelése egyértelműen több, de ezt se számoltam bele.
A hitel rosszabb a használtautóra, nem kapsz 2-3%-os THM-t ez tuti.
Ja, és arról nem szóltam még, hány km lehet benne és mi van ha megadja magát netán a turbó vagy egyéb finomság......
Lehet mérlegelni, kinek mi éri meg.
-
süti5
őstag
válasz spirit007 #5028 üzenetére
Ne haragudj, de nem lehetsz ennyire sötét.
Alap kiindulás: kell kocsi, megbízható, és kicsi, mivel nem használom ki a nagy teret, nem szállítok vele szekrényeket. Ebből kiindulva veszek egy swiftet újonnan. Kolléga jött, hogy ennyi pénzért mért nem egy 5 éves használtat veszek, veszünk, ekkora baromságot hogy suzukit venni.
Na most, én, mertem összehasonlítani úgy hozzávetőlegesen, hogy miért nem az 5 éves használt mellett döntöttem, ami bár ugyanolyan értékű mint a swift, de a fenntartása sokkal nagyobb.
Mit nem lehet ezen megérteni?És igen, azért hasonlítottam össze, mert kolléga előjött a hasonlattal hogy milyen fasza az ugyanolyan értékű használt gép. Én erre kiszámítottam a fenntartási költségeket.
-
süti5
őstag
A casco-s dologról: se a 2 millát, se a 3,5-et nem tudom letenni kpban, így elég nagy felelőtlenség lenne casco nélkül venni, akár használtat akár újat....ha ellopják akkor is fizethetem a törlesztőket X évig, vagy netán véletlen jól megtöröm, szóval a casco dolog ha régebbi, de nagyobb értékű, ha új, nekem biztos bejátszik. Nyilván 10 év felett már ennek nincs jelentősége.
A másik, hogy nem 10 évre hiteleztem be, hanem 7-re, ez azért nem annyira sok sztem, 6 lett volna az ideális, ez még elmegy.
Értem, hogy mire célzol az értékcsökkenéssel, de pont ilyen távlatban már nincsen értelme. 10 év múlva a 2 millás kocsi 15 éves lesz, ergo semmit sem ér, max pár száz ezret A suzuki 10 évesen mittomén lesz 700 ezer, kereskedő meg beveszi akciósan cserében 1 milláért
A számításból pedig megint kihagytuk, hogy a suzukit elejétől én használom, szervízelem, stb., míg a használt előéletéről nem sokat tudok.....
-
süti5
őstag
Pont ezen gondolkoztam pár napja, és ezzel a hazát támogatod dologgal kapcsolatban ismét megjegyeznék valamit:
pár éve már beszéltünk arról, hogy milyen kocsikat használ a rendőrség itthon és külföldön. Akkor megjegyeztem, hogy az EU-ban divatos dolog és kötelező is tendereket kiírni nagy gépjárműbeszerzéseknél, de valahogy, hogy-hogy nem mindig hazai gyártók nyerik. Franciao-ban csak peugeot, renault, citroen van, olaszoknál fiat, még a románoknak is volt annyi eszük, hogy megszórták az egész országot daciaval, de tényleg, mikor kint voltunk minden rendőrörs a faluban is kapott egy-egy fehér logant.
Akkor mindenki azt mondta, a suzuki azért nem jó, mert kis kategóriát gyárt itthon, lásd swift akkor meg ignis, nagyobb kéne. Most itt van ez az sx4. A kisker ára 2.500.000-tól indul. Gondolom 1000-es rendelésnél olcsóbban jönne ki.....hazai gyártás, kényelmes 4 embernek, a hasmagassága 16 centi, tehát városba padkára is és vidéken terepen is jobb mint egy sima autó, ráadásul ha kell olyan helyre, van összkerekes változat is.
Felteszem a naív kérdést, itthon miért nem ezeket veszi száz meg ezerszámra a rendőrség, miért kell nekünk opel, skoda meg minden csak nem hazai?....
-
süti5
őstag
válasz Khelben #5097 üzenetére
Az sx4-ből készülőben van a 2 literes turbos, 200 lóerő feletti modell, az sx4 wrc mintájára, az simán veri majd az rs octaviakat
Mellesleg egy octavianak kb. csak a csomagtartója nagyobb mint az sx4-nek, a csomagtartót meg annyira azért nem használják ki a zsaruk.....arra meg amúgyis ott a sedan sx4
-
süti5
őstag
válasz Khelben #5103 üzenetére
Persze, mert te is a hivatalos árlistákat bújod, ott meg tényleg nagyon drágák a suzukik.
Bemennél bármelyik kereskedésbe, sx4-et keresni, ott kezdődik, hogy -500.000 Ft
Magyarul aki ügyes, jókat tud még ebből is alkudni. A Sportot mikor vettem, ott is -500.000 volt kezdetnek, utána még felsrófoltam a használt beszámítandó ignisemet, igaz, ez úgy a 6. kereskedésben volt, de megéri keresni. -
süti5
őstag
válasz Khelben #5112 üzenetére
A minőségről csak halkan jegyezném meg, hogy az egyik két évvel ezelőtti 100 db skoda átadásnál vagy 10 nem indult be Egyik nagyon jó ismerősöm ott volt és mesélte, elég égő volt mikor az lett volna a program, hogy sorban elvonulnak Persze este a híradó ezt már nem hozta le, csak azt, mikor ott áll a téren 100 kocsi.
-
süti5
őstag
A futóműtől meg a bazi nagy kerekektől én is féltem, főként itt Pesten használva....
Én általában egyedül utazom vele, és elől nem érezni, hogy nagyon kemény lenne a rugózás, viszont tény, hogy aki eddig hátul ült, mind mondta, hogy mennyire érezni minden úthibát, így családi kocsinak kevésbé válna be ez is igaz.....
Valaki kérdezett átlagfogyasztást, nekem a 16.000 km átlaga 8 liter. Ja, és szoktam tolni neki, de persze nem állandóan.
-
süti5
őstag
Én nem próbáltam ki a panda 100 hp-t de erősen gondolkodtam rajta anno, lévén már volt fiatom és nagyon meg voltam vele elégedve, és a totalcar pl. fantasztikusakat írt hogy milyen kis lendületes stabil kisautó és sztem vagányul néz ki.
Jól oldották meg ezzek a 6 fokozattal, ugyanazt játszották el, mint anno a régi punto I. 6 speed-del, ott még kevesebb volt a motorerő, és jól elosztották pörgősre a fokozatokat és élmény volt vele vezetni.
Viszont!
1. ránézek a pandára, nekem ne mondja senki, hogy stabilabb mint a swift sport, pl. egy porsche cayenne-t is hiába csinálnak meg full jó futóművel, a magas súlypont az magas súlypont marad futómű meg elektronika ide vagy oda. Szóval magasabb építésű a panda, meg nekem kissé keskenyke.2. A motorerő. 25 lóerő plusz az iszonyat sokat jelent nem 0-100-nál hanem afelett. Múltkor tapasztaltam meg ezt vidéki vezetésnél mikor egy buzi mazda6 elkezdte tolni mikor előztem éppen, mondván gondolom nehogymá egy suzuki előzze meg, előtte 60-nal ment külterületen....hát gyerekek, megizzadtam, és már értem, miért. Gondolom 2 literes lehetett, és hiába verem meg 0-100-ra, 100 felett a tömeg már kevésbé számít, ha pörgeted, nyomaték semennyire, lóerő az elsődleges, az meg neki 143 vagy mennyi volt.... Szóval a 100 hp meg a sport swift között van +25le.
3. A felszereltség. Hasonlítsd egyszer össze a kettő felszereltségét, ég és föld. 17-es alukerekek, digit klíma, 8 légzsák, amit 6-nak írnak, ülésfűtés, sportülések stb.
4. Megbízhatóság. Jobban bízom a suzukiban, ennyi.
-
süti5
őstag
Én az ignis-szel is meg most a swifttel is megyek 100km-t bejelzés után, többször is eljátszottam már és bírta. A swift bírt 110-et is, bár az is igaz, hogy akkor már a 45 literes tankba 45,1-et tankoltam
Attól is függegyébként, hogyan használod a bejelzés után. Én akkor már nyugisan vezetek, egy-egy előzést megengedve csak. Ha hajtod és gyorsulsz vele, tuti nem bír 100-at sem. -
süti5
őstag
válasz !Overdose! #5410 üzenetére
Már ne is haragudj, de a barátnőd elszámolt valamit, ez tuti. Vagy csak úgy használja a kocsit, hogy felmegy autópályára és tatrja a 90-et, mert máshogy ez a fogyasztás nem jön ki az 100%. Ha városban használod, akkor a 6 liter is kevés. Most utánanéztem, több mint 1 tonna a grande punto is, az 1.4-es 77 lóerős. 5,5-6 literes fogyasztást klímával ebből az életből nem hozol ki, még ha 2000-nél elváltasz mindig, akkor se. Ha vegyesben fogyaszt ennyit, akkor állandó 90-nél 5 litert, klíma nélkül meg 4,5-et??
Nekem a sport swift összfogyasztása 8 liter, ez 21.000 km átlaga, és minden benne van, de főként város. Nem mondom, ezt le lehetne vinni 7 literre csak akkor meg minek vettem sportot. Mondjuk ez 125 lóerő, viszont mivel nyomatékos eléggé alul, normális közlekedéshez nincs szükség pörgetésre.
És mi panaszkodunk, hogy rövid az 5. sebesség áttétele, mikor az 1.4 puntonak még rövidebb így autópályán pörög mint állat és fogyaszt is rendesen.... -
süti5
őstag
Swift sportom van, 25.000 km összátlaga 8 liter. Tényleg ennyit fogyaszt, saját mérésem is alátámasztja. Túlnyomórészt városban használom.
Szóval az 1.3-assal simán el lehet járni 7 literrel. -
süti5
őstag
Reméljük 2010-től a kizashit versenyképes áron hozza ki a suzuki, mint középkategóriás szedánt. Előzetes képeken nekem nagyon bejön, a motorválasztékra is kíváncsi leszek. A mazda 6 ford mondeo ellenfele lesz.
-
süti5
őstag
Egyszerűen nem értem, miért írja mindenki, hogy sokat esznek a swiftek.
Nekem az eddigi 28.000 km összátlaga pont 8 liter, 1.6 125 lóerős.....
Mindezt többnyire városi dugós használtaban elérve, egyszerűen képtelenség, hogy ne egyen kevesebbet az 1.3 92 lóerős verzió, az még ráadásul könnyebb is valamivel.Most pl. hogy kevesebbet mentem dugókban, 485 km-nél jelzett be a tank, így simán elmegyek egy tankkal 600 km-t, ami 45 literes tankot nézve, meg hogy megy bele vagy 43 liter tankoláskor, sztem nem rossz fogyasztás. Ja, és nem finoman közlekedek vele, sokszor kapja a 6-7000-es fordulatot nehogy elaludjon. Pont azon gondolkoztam, ha vidéken laknék, simán kihoznám összátlagnak a 7 litert fogyinak, mert itt mire beérek a városba, mindig 1-2-3-at váltok, ott meg beraknám 4-5-be és haladna az ember 80-100-al.
-
süti5
őstag
válasz Mr.Grincs #5595 üzenetére
A Sport swiftet csak ajánlani tudom, hatalmas élmény a vezetés, minden nap. A stabilitás, erő, komfort, minden király. Aki nem ragaszkodik az 5 ajtóhoz és több hitelt be tud vállalni / van több pénze, megéri... ja, és nagyon nagyon sokat le lehet alkudni az árából a kereskedésekben, tehát a 4,3 milla az valóban listaár, kb 3,6-ért lehet elhozni különösebb erőfeszítés nélkül.
-
süti5
őstag
válasz (Kolombusz) #5603 üzenetére
Vagy akkor kis autóban neked vannak kitalálva a kis turbósok, pl. renault 1.2 turbo vagy fiat 1.4 turbo, amiknek azért jó nagy a nyomatéka lent is.
Pl. a fiat punto 1.4 turbojet 120 lóerős, kb olyat megy mint a swift sport viszont a nyomatéka van vagy 200nm, míg a swiftnek 148.....
Viszont nem kikapcsolható az esp-je, nem olyan jó a futóműve stb, de ha ezek nem érdeklenek neked sztem kitűnő választás.
Tény az, hogy alapról a sport sem húz, viszont nagyon szereti a pörgetést, leszabályzásig 3000-től húz sztem értelmesen, 5000 körül még egyet rádob. -
süti5
őstag
válasz DeadMeat #5607 üzenetére
Hát, a motorja sem jobb, meglátjuk mondjuk 200.000km-nél milyen állapotban lesz az a turbó....mellesleg sok olyen dolog van, amit alapból beletesznek a swiftbe a puntoba meg nem, ezért én sem szoktam érteni, mikor csak a lóerőt nézi valaki.
Mellesleg nekem egy sportos autónál egyáltalán nem rossz tulajdonság, ha pörgetni kell....sőt, előny, egy külön élmény, ahogy ki kell centiznem, hogy a bika erőért dolgoznom kell, és mindig mondjuk tiltás előtt váltani, nem pedig már 6000 körül, vagy még korábban, mert már kifullad.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Így nem hajlik, úgy kettétörik az új iPad
- Videós, mozgóképes topik
- Filmgyűjtés
- Elden Ring
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen