- iPhone topik
- Dimensity 9300-zal és különleges kamerarendszerrel mutatkozott be a Vivo X100
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Android szakmai topik
- Amazwallet néven új funkciót kapnak egyes Amazfit órák
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Kihajtható támasszal és nyolc hangszóróval szerelt tablet a Lenovótól
ma Bemutatkozott a Lenovo Tab Plus, egy különleges szórakoztatórendszerrel ellátott táblagép.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Pist@bácsi
őstag
Menet stimmel.
Idehaza készletben találtam, elég húzós. -
Pist@bácsi
őstag
válasz 2ozzmexy #45465 üzenetére
Én értem a logikádat, és osztom is, abból baj nem lehet ha van pótkereked, de mégsem kell. Fordítva már más a helyzet.
De ha nem függ semmitől, csak a szerencsétől, akkor lehetne egy úton két defekted is (nekem volt, igaz 2,5 millió km/35 év alatt egyszer). Egy ilyen sérülés valószínűsége talán nem nagyobb, mint a dupla defekté.
Még a tömlős/diagonálos időkben kezdtem a '80-as években. Ott nem volt lassú defekt. Nem volt szervó még sok teherautón sem, de nem végeztem az árokban egyszer sem. Ha belegondolok, hogy motorkerékpárokon is jártunk tömlős gumikkal, az ma már ijesztőnek tűnik. Felőlem hívhatjuk szerencsének. -
Pist@bácsi
őstag
ESP -s autóval még nem volt durrdefektem. Remélem, hogy legalább nem ront az elektronika a helyzeten, mert ugye az beavatkozik ilyenkor is. Az ellenkező oldali másik tengelyen lévő kerék fékezésével próbálja irányítás alatt tartani az autót. Az is lehet, hogy figyelembe veszi a szenzor által mért teljes nyomásvesztést, bár szerintem ez nem szükséges, mert eleve fordulatszám különbséget és kormányszöget mér.
Régebbi autóknál az volt a lényeg, hogy semmiképp ne fékezz hirtelen, finoman lassulj le. Rendesen csavarja kifelé a kormányt a kezedből. Te ellen kormányzol, és ha ilyenkor keményen fékezel, akkor az is az ellenkormányzás irányába kezd hatni és túl sok lesz, akkor te visszarántod és... a többit már tudod.
Száraz úton és 100km/h alatt jó eséllyel megfogtad. De nagy sebességnél, és/vagy csúszós úton, ahogy a kolléga is vázolta simán lehet belőle bukfenc. Persze a rutin mindig előny, de ilyen esetben inkább az óvatosabb sebesség megválasztás, a gumik rendszeres ellenőrzése az amiben ez a rutin megnyilvánulhat, ezek nem garantálják, hogy nem lesz durrdefekted.
Durrdefektet pedig nehéz gyakorolni, nekem volt 2,5m km/35 év alatt 3-4.[ Szerkesztve ]
-
Pist@bácsi
őstag
Magát az ESP-t lehet tesztelgetni, biztonságos körülmények között gyakorolni hogyan reagál.
Nekem a Vitarával még nem sikerült működésbe hoznom. Száraz úton elég extrém dolog kell hozzá, hogy dolgozni kezdjen. Mondjuk a durrdefekt az.
Hóban, hátsókerekes (rakott) kisteherautóval egész okosan segített főleg kanyarodás közben gázadásnál nem engedte kitörni a farát.Sport Swifttel viszont lehet vele szárazon is farolni. Kanyarban nagy gázzal kiteszi a se**ét, pedig elsőkerekes. Ez szerintem szándékos fícsör. Tuti van valami speciális program az ESP-n, de olyan érzés, mintha baromira tudnék vezetni, pedig dehogy.
[ Szerkesztve ]
-
Pist@bácsi
őstag
Egyetértek veled. Ugyan ez túl rövid időszak, beleesett a modellváltás is és nincsenek külön véve a magántól, a céges és az állami vásárlások sem. Ezzel együtt komoly visszaesés. Az is igaz, hogy volt honnan visszaesni.
A címet hatásvadásznak tartom. Egy autógyárnak ugyan tökmindegy ki vásárolja a kocsijait, de aki a saját pénzét költi, saját magának vesz autót arra mondanám, hogy a választása tükrözi a népszerűségi sorrendet.[ Szerkesztve ]
-
Pist@bácsi
őstag
válasz 2ozzmexy #47386 üzenetére
Azért pontosítsunk. A pollenszűrő a külső beáramló levegőt szűri. Én pl. városban csak belső keringetésen használom, a pollenszűrő nem játszik szerepet, teljesen tiszta marad. A klíma tisztításnál is belső keringetésen kell járatni a rendszert, a pollenszűrő itt sem releváns.
Amit érdemes megtenni, az annyi, hogy célba érés előtt az utolsó pár percben kikapcsolni a klímát és átrakni külső keringetésre, így a hőcserélő kiszárad és kevésbé telepednek meg a a baktériumok. -
Pist@bácsi
őstag
válasz [Prolixus] #47538 üzenetére
Pénztárca függő. Én rövid távokon használom, így van, hogy 2 hónapig is elég egy tank benzin, ezért nem zavar az árkülönbözet és nem kell aggódni hogy sokat áll a benzin a tankban.
Nálam az 1.4T Vitara részecske szűrő nélküli kézi váltós OMV 100 -al ~ bő fél literrel kevesebbet fogyaszt a 95 szintén prémiumhoz képest (csak város, 15 perces utak 7.7 vs 8.3). Kilométerenként olyan 2 forinttal kerül többe. Ez idáig havi 540 forint. Ennek a benzinnek 0.2% az etanol tartalma, a legalacsonyabb a hazai kínálatban, bár ez nem is hazai gyártású.
Egy másik autónkban (Swift 1.6 sport 136LE szívó) szintén csak OMV 100-al, városban napi 30-40 kilométeres utakon 5.3 - 5.5 a fogyasztás.
A harmadikba (Swift 1.3 92LE) viszont csak sima 95 volt mindig már 15 éve. A rövid távok ellenére sosem volt hibajelzés, még eredeti a katalizátor, a teljes kipufogó rendszer, és nincs rajta rozsdának nyoma sem (leszámítva a felfüggesztő füleket). Ez némileg ellent mond annak, hogy a rövid távok mennyire ártanak egy autónak, és hogy a kondenzvíz szétrohasztaná a kipufogót. -
Pist@bácsi
őstag
Az újkori ára picivel kevesebb volt. Persze nem számolva a metálfényezés felárát, a téli gumikat, meg amiket felsorol plusz extrákat.
Ez ennyire tartja az árát, nem sok esély van rá, hogy találsz jobb vételt. Arra már nagyobb, hogy ha gondolkozol lecsúszol erről. Ha megfelel az igényeknek nincs mire várni. -
Pist@bácsi
őstag
válasz M_AND_Ms #47765 üzenetére
"egy autó akkor van rögzítve, amikor mind a 4 kereke rögzítve van"
Feltételezed, hogy az autó első kerék hajtású. Pedig a teherautók buszok a hajtott kereket fékezik a "kézifékkel".
Nem szőrszálhasogatásból, de a neve rögzítőfék. El kell felejteni ezt a sebességbe teszem dolgot. Ott a kompresszió tart ellen, ami egy könnyű járművet vízszintesen megtart, de elég laikus dolog. -
Pist@bácsi
őstag
válasz ncc1701 #47773 üzenetére
Szerintem nincs ennyi ebben a témában, csak próbáltam árnyalni a "ne használd a kéziféket" tanácsot, mielőtt bárki is készpénznek venné.
Télen befagyhat a kézifék, a többi kilenc hónapban meg nem.
Nekem 36 év alatt (ebből 32 év hivatás szerűen) még nem fagyott be egyszer sem, sem saját, sem munkaeszköz.
Normális konstrukciónál, ha nem sérült a bowdenház és/vagy a porvédő gumi, akkor nem jut be a felverődő víz. Jó tanács, hogy ne húzza be a kéziféket, de esetleg ki is cserélhetné a hibás alkatrészeket. Ha cinikus lennék, azt tanácsolnám, ne álljon meg lejtőn, keressen egy vízszintes utcát.
Mivel sík terepen tökmindegy, akár sebességbe is teheti, az is elég, de nyugodtam behúzhatja a kéziféket is, erre van kitalálva.
Egy négyhengeres motornál egyszerre egy hengerben van éppen sűrítés, az az egy "tart ellen" amikor sebességben hagyod. A henger zárt, de azért ez üzem meleg motornál kenéssel együtt érvényesül maradéktalanul. Egy kopottabb motornál, hidegen szép lassan elereszt a kompresszió a gyűrűk mellett, és egyet "ugrik" a motor, és vele együtt mozdul a sebességben hagyott autó is. Elhiszem, hogy erős vagy és mégsem tudod elmozdítani, de a gravitáció a lejtőn el tudja, és minél nehezebb az autó annál inkább.A járdaszegélynek kormányzás (a padka az más) elsőre logikusnak tűnhet, elgurulni tényleg nem fog. De megeshet, hogy télen, mondjuk havas, csúszós úton nem lesz egyszerű elindulni, emelkedőn visszatolatni. Láttam olyat is aki ezt úgy oldotta meg, hogy simán erőből eltekerte a kereket a járdától, miközben a jármű teljes súlyával nyomta. Kapott a gumi meg a kormánymű is.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz Pist@bácsi #47775 üzenetére
A járdaszegélynek kormányzást úgy célszerű csinálni, hogy orral emelkedőnek felfelé álljon az autó és hátra gurulva kormányzod neki. Így elinduláskor eleve jó irányban áll a kerék.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz 2ozzmexy #47774 üzenetére
Márkaspecifikus személyautó topikban a légfék nagyon off.
De ha már felhoztad az elengedi a levegőt kérdést, van analógia.
A lábfék az üzemi fék, a kéziféknek pedig van egy olyan másodlagos szerepe is, hogy amennyiben az üzemi fék meghibásodik, fékfolyadék elfolyik, akkor is meg tudj valahogy állni. Pont ezért mechanikus a szerkezet (még ha van elektromosan kapcsolható kézifék is, attól az még mechanikusan fékezi a kereket).Amúgy mondjuk egy kerékcserénél nem ajánlanád, hogy húzza be a kéziféket mielőtt felemeli a kocsit?
Tudom nálad van ék is, az tényleg profi módja a rögzítésnek, de a többségnél nincs és nem is lesz. Kézifék viszont van. -
Pist@bácsi
őstag
válasz simonjoe #48097 üzenetére
Van itthon 2005 -ös 1.3 Swift és 2012- es 1.6 Swift sport is (ez egy generációval újabb, mint amit néztél).
Nem alacsonyabb a sport, az ülése pedig pont, hogy kényelmesebb. A futóműve feszesebb és sokkal jobban irányítható, cserébe kevésbé komfortos. Nem akarom hosszasan ecsetelni, de lényegében a sport egy sokkal jobb autó (fék, futómű, kormányzás, váltó, motor, illetve az extra felszereltsége is a legmagasabb).
2010 utáni Swift sport nagyon tartja az árát, 2 millió alatt gyakorlatilag nincs belőle eladó. A karbantartáson kívül 2 és fél év alatt nem kellet rá költeni semmit. Külvárosban (Budapest) elmegy 5.3-5.5 liter 100-as prémiummal, ami egy 136 lóerős motortól jónak mondható. Rozsdának nyoma sincs még.
A másikon, a 15 éves Swiften minimális felületi rozsda volt a hátsó lengőkarok bekötési pontjainál, illetve a doblemez alsó részén a műanyag betét alatt. Itt érdemes nézelődnöd rozsda nyomok után.
Pár órás munkával orvosolható volt, még jó pár évet gond nélkül kitart.2010 előtti Swift sport már 1 millió alatt is akad.
A Splash -el nem lehet összevetni, két teljesen más autó. Ha nem számít a vezetési élmény, akkor a műszaki állapot és az ár alapján válassz. -
-
Pist@bácsi
őstag
Be sem kapcsol.
A párátlanításhoz amúgy is az kell, hogy a hőcserélő hideg legyen, ezért csapódik ki rajta a pára, kvázi szárítja a rajta átfújt levegőt.Beépítő kerettel minden szabványos 2DIN beszerelhető, nem kell fúrni faragni.
Kapható a Swifthez kormánytávvezérlő adapter. -
Pist@bácsi
őstag
válasz simonjoe #48510 üzenetére
Ez K12B motor láncos, láncot nem kell cserélni.
Olajcsere periódus 15.000 km/vagy 12 hónap.
Én a helyedben, ha nem ismert a szerviztörténete most lecseréltetném a hosszbordás szíjakat, a gyertyákat, és az összes folyadékot, beleértve a motort, váltót, fék- és hűtőrendszert. És innen már tiszta lappal indulsz. -
Pist@bácsi
őstag
válasz simonjoe #48512 üzenetére
5W30. Most ECSTAR a gyári olaj.
Váltó olajcserét a 45 ezres szerviznél írja először. Ha tudod, hogy megtörtént, akkor nem kell, ellenkező esetben ne ezen spórolj.
De a folyadékok, szíjak az állásban is öregednek, így nem csak kilométerhez, hanem időhöz kötött intervallumok is léteznek.[ Szerkesztve ]
-
Pist@bácsi
őstag
válasz ncc1701 #48521 üzenetére
Igaz, hogy az 1.33 Toyota motor érzékenyebb az olajra és a csereperiódusokra , de ettől még ez egy ismert és Toyota szerelők által is elismert konstrukciós hiba. Létezik hozzá gyárilag módosított gyűrűgarnitúra.
Semmilyen párhuzam nincs a Suzuki motorokkal.
Ábra a Suzuki gépkönyvből, igaz ez Swift, de az aktuális motor az ugyanaz.
A bal oldali a K12B, a jobb oldali az M16A motor (ez a sport) -
Pist@bácsi
őstag
válasz ncc1701 #48527 üzenetére
Olajfogyasztásról nem volt szó. Hacsak nem a Toyotára gondolsz. Arra a korrekt megoldás, hogy nem kell olyat venni.
A kérdés az, hogy a 0w20 vagy az 5w30 közül melyik a gyári ajánlás K12B -hez.
Mindkettő. Az első a preferált, elsősorban az üzemanyag takarékosság szempontjából. De rövid utakon, sok hidegindítással, városban is előnyösebb. Viszont nagyobb terheléshez, magas hőmérsékleten meg a második a jobb.
Nem csak a viszkozitás előírt, API, ACEA besorolást is nézni kell. És ott is van mozgástér. -
Pist@bácsi
őstag
válasz a_tesz #48532 üzenetére
Tudom, nincs összefüggés a kettő között.
Az ő példáját azért hoztam fel, mert pont az akkori gyári ajánlású olajjal voltak a gondok.Nem teljesen más a két motor. Az újabb és kicsivel erősebb csak tovább fejlesztett változat, a szívócső meg a vezérlés változott, a blokk ugyanaz.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz a_tesz #48553 üzenetére
Elképzelhető. Bár én nem úgy fogalmaznék, hogy jobb hozzájuk, hanem hogy már elviselik. Furat/löket sürítés megegyezik. Viszont a környezetvédelmi besorolása jobb az újnak. Ezeknek a vékony olajoknak a környezetvédelem/fogyasztáscsökkenés az elsődleges céljuk. Ennek van alárendelve a motor élettartam is. De továbbra is szerepel az 5w30 a gyári ajánlásban.
Vitarámban K14C motor van, abba 5w30 mehet, 0w20 nem. Persze ez turbós. -
Pist@bácsi
őstag
válasz [CS]Blade2 #48662 üzenetére
Az ülésfűtés pont a rövid utakon, vagy induláskor a legjobb. Egyből melegít, míg a fűtéshez kell egy kis idő.
-
Pist@bácsi
őstag
válasz dethroner #48727 üzenetére
Az is benne van, hogy aki nem akarja ezt a hybrid technikát az kénytelen valami fiatal használtat nézni.
Ezt a "környezetvédelem" szülte, ma már nincs választásod (Vitara/SX4 esetén).
Asszonynak a részecskeszűrő nélküli 1.4T Vitara van 2018-ból, azt csak pár hónapig árulták.
Nem cserélné hybridre, de ha most kéne venni, akkor inkább új hybrid mint 2 éves részecskeszűrő nélküli 1.4T -
Pist@bácsi
őstag
válasz dethroner #49302 üzenetére
Az alaptétel helyes, valóban ajánlott bekapcsolni időnként a klímát, akkor is ha nem kell a hűtés. A benne lévő olaj a felületeket és a tömítéseket is keni, ha sokáig nincs bekapcsolva akkor a tömítések kiszáradnak és idővel elengedik a gázt.
De ha nincs bekapcsolva, akkor nincs forgó alkatrész sem (kivéve az ékszíjtárcsa, de annak a csapágyát nem keni) vagyis a kompresszor ettől nem fog tönkre menni. -
Pist@bácsi
őstag
Lehet, hogy már túlgondoljátok ezt a melegítés, olajcsere, állagmegóvás témát.
35 éve tekergetem, túl a 2 millión, sokáig ebből is éltem, volt alattam mindenféle gép.Melóban több kéz alatt is megfordul egy járgány az évek alatt, a szervizelés sem mindenhol alapos, olyan meg, hogy hűtöd a turbót az nem életszerű. De azért sokáig húzzák azok is. A nagy vasakat nem is veszem ide, azok olyan tartósak.
tboldi leírta már a lényeget, nagyon rövid melegítés után induláskor a részterhelésen van a hangsúly. Bár lehet, hogy nem mindenki értelmezi helyesen mi is az. Általános igazság nincs, minden helyzet más. Télen induláskor ha épp a jeget kapargatod róla, addig csak ketyeg a motor. Ha meg dombos vidéken élsz hiába nem akarod nyomni neki ha az első sarkon már emelkedőnek felfelé kanyarodsz ki. Ilyenkor még mindig jobb kicsit tovább melegíteni, mint kis fordulaton kínozni felfelé. Hidegen a nagy fordulat meg még rosszabb. Én (sajnálom, hogy nem tudtam nem észre venni) női vezetőknél látom leggyakrabban ezt a két hibát.
Ha jó a gép arra könnyebb vigyázni, ami meg vacak azzal hiába erőlködsz.
Egyik saját Passatot 500 ezerrel adtam tovább, egy turbó csere volt, de még a kuplung az eredeti volt benne. Volt pár Lada is, azokon meg 100 ezernél generál. -
Pist@bácsi
őstag
válasz TommyY2 #50147 üzenetére
Nonszensz. Olajcserénél cserélj szűrőt is. Abban is van pár deci használt olaj, meg a szűrőben a sok kosz.
Olajcsere évente, vagy az előírt kilométernél szükséges. Amelyik előbb van.
Annak se füle se farka, hogy a csereperiódus felénél kiszívok az olajból valamennyit és helyette rakok frisset. -
Pist@bácsi
őstag
válasz csiga8 #50152 üzenetére
Ez a Suzuki topik, úgyhogy maradjunk a típusnál. Tudjuk az olajcsere periódusokat. És az előírt olajat is. Nincs két éves olajcsere periódus. Nincs miről beszélni.
Azt meg. hogy miért cserélj szűrőt már párszor leírtuk.
A Long Life olaj az marketing bullshit. Az egész olajcsere periódus növelésnek csak és kizárólag környezetvédelmi okai vannak. Ahhoz, hogy ez működjön is teljes rendszerben kell gondolkodni. Az adott olajnak az adott motorban teljesítenie kell az előírásokat. De ezt nem az olaj gyártója dönti el (ő írja rá a long life-ot a dobozra), hanem a motor gyártója, aki meghatározza a viszkozitás mellett a teljesítmény szinteket és a csereperiódusokat is. És a mérleg már eleve itt a környezetvédelem felé billen a motor élettartamával szemben, mert a jogszabályalkotók részéről nagy a nyomás.
Egy kamionban lehet 80 ezer km is az olajcsere periódus, de abban nem 3.5l olaj van, ami nagyon nem mindegy. -
Pist@bácsi
őstag
válasz csiga8 #50162 üzenetére
Ha tudsz mondani olyan Suzuki típust amelyiknél már két év, akkor én kérek elnézést.
Hosszasan lehetne értekezni a témáról csak nem ebben a topikban van a helye.
MAN teherautóban a fedélzeti számítógép követi és jelzi az olajcsere időpontját a használat, üzemóra, átlagsebesség indítások száma és még a kutyafüle tudja minek a függvényében. De legkésőbb évente az is jelzett mindig. De ez nem érv a Suzuki topikban. -
Pist@bácsi
őstag
válasz csiga8 #50172 üzenetére
TommyY2 kérdezett az olajleszívásról, de azzal kezdte, hogy Splash van neki. Vagyis Suzuki.
Erre pár hsz. váltás után te: Ha longlife olajad van, az két év vagy km. Akkor is cserélsz szűrőt?
Nincs a Suzukinál két év. Csupa megtévesztő infót írtál, aztán jól alátámasztottad a vw konszernes példáiddal. Érdemben nem reagálsz arra, hogy az összes példád irreleváns, mert a kérdés nem meglepő módon Suzukira vonatkozott a Suzuki topikban.
Ugyanazokat a köröket futjuk. Én kiszálltam.
Jó olajleszívást mindenkinek. -
Pist@bácsi
őstag
válasz TommyY2 #50175 üzenetére
A kérdés felvetés nem hülyeség. Például ha egy motor fogyasztja az olajat, akkor is frisset töltesz a használtra amikor pótolod. A végeredmény ugyanaz. De ha nem fogy, akkor nincs értelme szimulálni a fogyást azzal, hogy leszívsz belőle és újat töltesz.
A gyári ajánlásokat be kell tartani. És az pont elég is. -
Pist@bácsi
őstag
válasz dobolan #58722 üzenetére
A fogyasztásra sok minden hat. De a lényegen ez nem változtat. A kettő közti különbség a téma.
MT 2wd a gyártó szerint, azonos körülmények között másfél literrel kevesebbet eszik az AT 4wd -nél.
Ez egy megkerülhetetlen állandó többlet költség. Ahogyan az automata váltó szervizelése is az lesz.
Egyébként chip hiány van, talán szándékosan a drágább modelleket nyomja a gyártó is, azon több a haszon. -
Pist@bácsi
őstag
válasz Cunaja #60700 üzenetére
Ez hipotetikus. A gyakorlatban nem fogsz 1200km-t menni 110-el. De még 120km-t sem. Felteszem autópályára gondolsz, a belső sávhoz kevés a 110, a külső meg tele van lassabbakkal. Lassítani, gyorsítani, előzgetni fogsz, ez így életszerű. A szél is számít. A domborzat is.
Pénzt megtakarítani most nem fogsz ha prémiumot tankolsz. Igaz E5 -ből kevesebbet fogyaszt, de az azelőtt sem egyenlítette ki az árkülönbséget.