Hirdetés
Hirdetés
-
Hollandia nem engedi el Kínát
it Hollandia gazdasági minisztere azt mondja, nem azért ment az USA-ba, hogy szankciókról tárgyaljon. Az ASML-nek szerinte a lehető legszabadabb üzleti működést kell biztosítani.
-
Hivatalosan is bejelentették a Horizon Zero Dawn Remasteredet
gp A felújított kiadást kedvezményes áron kapják meg azok, akik rendelkeznek az eredeti változattal.
-
Már várja a startpisztoly eldördülését a Gaudi 3
ph Az Intel új AI gyorsítója termékcsaládjának utolsó mohikánja lesz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mdk01
addikt
válasz meroly #17294 üzenetére
Ja és ez okozta azt is, hogy nehezen akart indulni?
Igen.
Én is néha kicentizem, mert úgy jönnek ki a dolgok, hogy csak rohanok egyik helyről a másikra és akkor nagyon kifogy. Mikor indításnál nem úgy kapja el ahogy kellene, ergo nehezen indul akkor tudom, hogy már nem viccel és irány tankolni. -
-
nagyúr
válasz meroly #18124 üzenetére
Szia! Az előző verdámon, faterén és anyukámén is csak téli gumi volt mindig.
Pro:
- nem kell nyári gumit venniKontra:
- szarabb féktáv
- jobban kopik a téli nyáron
- felkeményedik a melegtőlFogyiban kb semmi különbség nincs. Én 5 évet mentem el a zsír új téliekkel télennyáron, aztán az elsők elkoptak, a hátsó még jó volt. Ez kb 30k km-t jelent.
-
dioka7
senior tag
válasz meroly #18124 üzenetére
Szia,
én a Lianára vettem 3 éve bridgestone téli gumikat, természetesen újat! Nyáron is ezt használom, semmi probléma vele, úttartás tökéletes, fogyasztás max 2-3 deci/100km, 500 km-en 1 liter, szinte észrevehetetlen. Negatívumot nem-igen tudnék, fékút lehet picit hosszabb (max fél-1 méter! és nem 10 méterekkel!!!), de óvatos-odafigyelő vezetéssel elkerülhetőek a balesetek. Pozitívum: nem kell soha gumit cserélni, nem kell 2 garnitúrát venni és tárolni, ráadásul 5-6 év alatt elöregszik a gumi és ígyis-úgyis cserélni kellene, ha elkopott ha nem, ugyanis már nem látja el 100 %-osan a funkcióját. Mi nem megyünk, csak évente kb 7-8000 km-t, így a nyári időszak kb 3500-4000 km. Erre én nem fogok + 1 garnitúra gumit venni. Egyébként sok autón, sok gumival volt tapasztalatom, és tudom, hogy egy jó minőségű/állapotú téligumi, sokkal jobb még nyáron is, mint egy gagyi vagy kopott, de nyári gumi. Amit most vettem swiftet, valami orosz gagyi nyári gumival adták, és a múltkor volt egy kis eső, és vizes úton az M0 végén Biatorbágynál a visszafordítós részen 30km/h-val úgy fordultam majdnem keresztbe hogy öröm volt nézni. Aztán kipróbáltam a Lianával a téli gumival (ugyanott, ugyanúgy vizes úton), 50-el meg sem kottyant. Úgyhogy én a jó minőségű (lehetőség szerint gumi-teszt győztes, de min. TOP3-ban lévő) gumit veszek, és csak télit. Ez persze nem igaz abban az esetben, ha valaki 15 ezer vagy több km-t megy évente! Ilyen futásteljesítménynél, már elkopna hamar a téli gumi nyáron!
UI.: köszi, a képet, sajnos más a mutatód skálája, mert nincs ford.szám mérőd, így az egész műszerfalad más, de azért köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
válasz meroly #18141 üzenetére
Nem tudom én amondó vagyok ,hogy télen téli nyáron nyári gumi Biztos hogy nem véletlen találták ki. Es ha lehetséges balesetnél pont az a 5-7m fektav hiányzik? Nekünk pld pont ennyi hiányzott mikor a renaultot összetörtük majdnem gtk ra csak ugye fater volt a hibás. Pedig ezen minőségi nyári gumi volt nyáron. Mi lett volna ha teli gumi lett volna rajta ? Na látod.
Szerintem ha vesz mindenki használtan 5e/db aron egy 60-75 százalékos gumit mert 13"nal nem több ettől nem fog senki csődbe menni cserébe biztonságosabb.
En pld újonnan 37ert vettem 4db falkent es ezt sem sajnáltam ra. Mert tudom h az en érdekem. Pedig en se vagyok valami huhhh de pénzes ember.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
roberto211
őstag
válasz meroly #18144 üzenetére
Nagyon magadra veszed közbe nem feltétlen neked szólt hanem általánosságban
Amúgy őszintén. Pld egy Hungárián ahol mennek rendesen ki tartja be az 50et? Vagy egy kerepesi úton pld.
Sztem nem sokan. Most ez nem azt jelenti h 50helyett 150el megy az ember de az ilyen nagyobb fő utakon 60-75kozott szokott lenni az atlag sebesség ahogy elnézegetem .De persze van olyan szakasz ahol 30al se tudsz menni. Na mindegy ez részlet kérdés.
Mindenki döntse el h érdemes e neki nyári gumit venni v sem.
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
Doze
aktív tag
válasz meroly #18146 üzenetére
Szerintem nem éri meg nyáron télivel közlekedni. Jó persze ha tényleg csak város. Mert nagyjából minden jó száraz útfelületre.
A négy évszakos gumikat is temetik, pedig egyre terjednek. Ha már nincs pénz 2 szett gumira, akkor mi a jobb? nyáron semennyire sem jó téli, ami elkopik, szemcsésedik a melegtől, és télen még annyira sem jó.
Vagy a négyévszakos ami valóban nem ér fel a sem nyárihoz sem a télihez, de legalább egy köztes kiegyensúlyozott átlagot ad.
Egyébként nagyobb probléma a használt gumi vásárlás. Én láttam már 8 éves 90% gumit, de az gyakorlatilag kuka, a futófelület semmit nem jelent. A 7 éves téligumi a nedves úton úgy csúszott mintha jégen mentél volna. A nyári meg olyan kemény volt mint a kő...
Szerintem ilyen kis méretben megéri 2 szettet tartani, vagy ha nem is kettőt de legalább újakkat venni. Nem olyan drága. Főleg ha tudod hogy 2-3-4 év múlva is azzal az autóval fogsz közlekedni.
Én inkább le sem írom mennyi pénz ment egy garnitura új dunlop sp bluresponséra.
-
roberto211
őstag
-
Motion_Blur
félisten
válasz meroly #22978 üzenetére
Lehet, én még nem csináltam de pl. egy kicsit jártasabb ismerősöm simán kitakarította magának.
"Az alapjárati motor nem szétszerelhető alkatrész, megbontani csak roncsolással lehet, így a bemenő és kimenő levegőcsatornákba juttatott tisztító folyadékkal (például féktisztító spray) kell felvenni a küzdelmet a lerakódások ellen. Ugyanis a levegővel bejutó kis porszemcsék és a szívócső irányából érkező benzinpára, továbbá az öntvényfalon hidegben kicsapódó pára lassan lerakódásokat képez, ami akadályozza a szelep mozgását, illetve a tökéletes zárást. Ha a tisztítás folyamán barnásszürkés lé folyik ki az alkatrészből, akkor jó helyen tapogatózunk.
Amikor már tiszta folyadék távozik, abbahagyhatjuk a tisztítást és visszaszerelhetjük a szelepet."
Ez a lényege, hogy ez most adott típusonként hogy változik azt nem tudom, szerintem nagyjából egységes lehet ez az eljárás.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Motion_Blur
félisten
válasz meroly #23000 üzenetére
Nekem is egyre többször jön elő, minél nagyobbat fékezek pl lámpánál annál jobban lezuhan a fordulat kb. 450-500ra, aztán visszaáll kb. 650-700 közé. Mióta városban használom kis távokra és ilyen retek hideg idő van, azóta jött elő gyakrabban.
Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section
-
Doze
aktív tag
válasz meroly #23063 üzenetére
Ha nekem kellene csinálni akkor a szívó oldalt kellene végigvizsgálni.
Ha a hibakódot jelző check engine lámpa nem ég, akkor valószínűleg valami el van tömődve/dugulva/szakadva így fals levegőt IS szívhat, de ez persze nem biztos.
Elsőként pattintsd le a szűrű-házat (levegő), vizsgáld át alatta a pillangószelepet, (amit a gázpedállal mozgatsz), a teteje általában nem retkes de ami mögötte van az nagyon az szokott lenni. Konkrétan nem tudom hogy injektoros vagy karbis a gép... ha karbis nehezebb leszedni.... de az a lényeg ha a kabi/pillangó szelep után tömítetlenség van, ergó fals levegőt szív be akkor szokott ugrálni az alapjárat. Vagy ha pl kokszos a pillangó akkor meg nem tud úgy mozogni ahogy kellene (főleg az alapjárati finom mozgások nehezen mennek neki)
-Ha van MAP szenzor, légtömeg mennyiség mérő, és ha retkes akkor az is tud hülye adatokkal szolgáltatni a vezérlőnek. Azt is érdemes megtisztítani.
-
Jamby18
senior tag
válasz meroly #23235 üzenetére
Szia! Nekem is ez van most dettó. Ezres, 98-as....
Ha beindítom füstöl egy jó fél percig. Most, hogy voltak ezek a 3 fokok már nem annyira. Elindulok vele és az összes lámpánál fel le jár az alapjárat, ezt kb 4-5* eljátssza aztán beáll egy szintre ami lehet pont ezer, de inkább 2000körül.
Viszont szerencsére sosem alacsony, tehát nem rázkódik a motor, inkább csak küldi bele a benyát. Szerelővel már egyeztettem. Pont néztem a javítási kézikönyvet, hogy szerencsére info csatlakozások már vannak rajta, check engine lámpa nem villant ki csak gyújtáskor. Még ez is szerencsés, hogy az égő benne van. Mert volt már a környezetemben olyan "szerelő" aki a hibát egy bmw-nél így orvosolta, hogy kiszedte az égőt. A motor pörög, jól húz, de ez az alapjárat zavar. Át kell nézni a vákuum csöveket, egr-en nincs-e lerakódás.
Ezt a fórumot is végignyálaztam alapjárat gonddal, volt akinek megoldódott vagy nem. Vagy lehet meg se írta, jó lett-e végül.[ Szerkesztve ]
-
^Clown
addikt
válasz meroly #24403 üzenetére
Ilyen nekem is volt, nálam a fékpofa volt egy kicsit elmozdulva, szerelő kiszedte, újra beszerelte, azóta csend
Doze: 1.3 16v nagyon jól fogyaszt, anno ex-apósomnak volt egy, állandóan taposta neki, csak városban járt, és 6l fölé nem nagyon tudta vinni a fogyasztást.
[ Szerkesztve ]
-
roberto211
őstag
válasz meroly #26236 üzenetére
Gyertyafej? Mi az a Gyertyafej? Életembe nem hallottam róla. .
Nem megfelelo gyujtas ,egyenletlen járás,kimaradás sok mindentől lehet, kábel,elosztófedél, gyertyak,nem kap megfelelo mennyisegu uzemanyagot a motor(injektor,ac pumpa,benyaszuro) stb stb es amit mostanaban eszrevettem regebbi autokon a gyertyat ahoca tekered be (hengerfej) annak a menete szokott elrohadni,átszakadni a menet,stb pld mint most a golf 3 nal nalam... Ez lehet annak az eredmenye h anno rosszul/ferden tekerte be elozo tulaj stb stb .. Ha nem cserelted meg ki először cseréld ki a gyertyákat én ngk rá szavazok utána elosztofedel s indítsd be hátha jó lesz.. Ha nem akkor utána jöhetnek a többi hibalehetosegek de mindig a legegyszerubbel kell kezdeni
Range Rober Evoque///iPhone 12 Pro max
-
dnelb
veterán
válasz meroly #26329 üzenetére
1.3 a váltó problémás, 1.5 nem érdekel ? abból csak full extrás van legalább, jobb futomu, meg dinamikusabb is. A GC-ben még fordulatszámmérő sincs, annyira fapad. Amit még jó volna tudnod, hogy volt e az autón rendszeres fékolaj csere, ha nem, akkor az abs kocka is elfog romlani. Ha 1.3at nézel akkor meg váltóolaj legyen cserélve, ott a váltó szokott letérdelni. Ha 1.3 akkor facelifteset vennék legalább, pár probléma ott javítva lett, hátsó lámpáról ismered meg. Klímát nézd meg működik e, valamint a központi zárakat. Klimakompresszor és a zárszerkezet is szeret behalni. A check engine meg előbb utóbb mindbe fog élni. Kb ennyi
[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
válasz meroly #26338 üzenetére
nyilván, te érzed mire van szükséged.. a pesti kocsikat azért ne zárd ki elvből, lehet csak megvette 1 kereskedő és nem is itt volt használva. de igazából sose tudod meg, nekem is pesten van nagyrészt de ha eladnám semmi se utalna erre. sosem itt szervizelem, forgalmi se idevaló, semmi, nem jönnél rá soha..
-
dnelb
veterán
válasz meroly #26446 üzenetére
ez egy roncs. ha normális gombócot akarsz 1 milla alatt nem kapsz, mindegy mennyid van, mindegy mit gondolsz. Veszel 1 ilyet 2x annyit ráköltesz hogy normál állapotúra hozd. Hasonlítsd már össze ezzel, látszik hogy ezt szerették, amit meg te linkeltél gyűlölték, tiszta szívből. mellesleg annyira fapad hogy még fordulatszámmérő sincs benne, vicc
[ Szerkesztve ]
-
dnelb
veterán
válasz meroly #26450 üzenetére
na akkor kuplung alapból kuka ..
szerintem utal egy alapvető igényességre, hozzáállásra az is hogy milyen a képek minősége, milyen leírást írnak. aki szarik bele valszeg a kocsival is így volt, meg sok más dologgal az életében...
nah de megnéztem mik vannak 800-1kk között, semmi extra, el.ablak, klíma, szervizkonyv, muszaki, 175k futás. maradt 9db találat, ebből 3 dízel, 2 fapad, szóval sok sikert[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Apple AirPods 4 - ismerős is, új is
- Telekom mobilszolgáltatások
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Politika
- Elektromos autók - motorok
- Gumi és felni topik
- PlayStation 5
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen