- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Honor 90 - modellalkat
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Mozgásban a Tails of Iron 2 - Whiskers of Winter
gp A folytatásban északról érkezik a fenyegetés egy fosztogató denevérsereg képében.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Mindent megtudtunk az új Nokia 3210-ről
ma Részletes képek, specifikációk és euróban megadott ár is van a legendás modell újraélesztett verziójához.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dioka7
senior tag
Sziasztok!
Róla tud valaki valamit? Valós-e a km, előélet, ténylegesen volt-e törve, stb. Sajnos (szerencsére) eddig csak suzukim volt, és emiatt nem járkáltam szerelőhöz csak olajcserekor, így nincs ismerős szerelőm, akivel meg tudnám nézni, meg kb. 80km-re van tőlem.
Köszi a válaszokat! -
dioka7
senior tag
válasz pc-user #17709 üzenetére
Nekem is van OBD-s bluetoothos kütyüm, azzal a progival nekem sem sikerült összehozni a telefonnal. Car Gauge pro-t ajánlom, azzal nekem jó lett, ki is olvas, és adott esetben törölni is lehet vele. Google Play-en fizetős, de ha felrakod az aptoidot (lehet h apptoidnak írják) azzal ingyen leszedhető!
-
dioka7
senior tag
Konkrétan SX4 hosszútávú teszttel nem tudok beszámolni, de vezettem már, és valóban ahogy "kornelka" kolléga írja kuplung+váltó+szerelési minőség. Általában ezekre van rengeteg panasz. Ignis-ünk volt, valamint előtt és vele egyszerre 11(!) db swift a családban, valamint 1 liana. A swift valamint az összes japán autó arról híresek, hogy jó a szerelési minőség, minden alkatrész minőségi, tartós db, ezen kívül pörgős kis fogyasztású motorok vannak benne. Ez a vonal valahol az ignis kiadásakor elveszett. A mi ignis-szünk annak ellenére, hogy lóerőben erősebb volt (papíron), mégsem gyorsult úgy, mint bármelyik 1.3-as (vagy erősebb) swift. Nagy fordulaton persze megy az, csak győzzed tankolni, ugyanis ott már 9 liter körül eszik. Szóval vagy nem haladsz vagy tankolhatod folyton. A baj az, hogy német technikát is raktak bele, sajnos átvették az opel baromságait (kiragadott példa, de lásd: fényszóró kapcsoló, és úgy tudom a váltó is onnan jött
bár ez csak hallomás). Ismerőseim (SX4 tulajok) elmondása alapján az SX4 is ilyen lett. Szép nagy meg minden, csak lomha, vagy ha nyomod neki akkor zabál, ezen kívül nyikorog mindenhonnan (ülés (80kg-os ember alatt)+műszerfal), és a váltó sem az a "kis ügyes" ami a régi technikáknál megszokott volt. Ezért bizony maradok a lianánál, csak frissíteni szeretnék egyet, most 2002-es van, ezt akarom cserélni 2004-körülire. És bizony inkább adok 1+M Ft-ot egy japán lianáért (1.6-osom van, ebből akárhogy hajtom 7,5 liternél több sosem jött még ki), mint egy pár évvel fiatalabb magyar SX4-ért. Nem véletlen, hogy fiatalabbat kapsz ugyanazért a pénzért: olcsó húsnak híg a leve...[ Szerkesztve ]
-
dioka7
senior tag
válasz Kornel #17730 üzenetére
kérdésben a válasz: "kicsit több".
Igazából 1Mft a határ. Az 1.1-est azért néztem, mert abból még lehet alkudni kicsit, és hát a 1Mft-nál 50.000 ide oda, ha nagyon jó a vétel még beleférhet. De ha nem engednek belőle akkor az 1.1 is sok már. Ezért estek ki az SX4-ek.
Ezen kívül a Lianában nagyon pozitívan csalódtam. 3 éve használom, és az olajcserén kívül semmi baja. Most azért akarom cserélni, mert körömhegynyi rohadás van a bal hátsó sárvédőíven, és nem akaorm hogy tenyérnyi legyen...[ Szerkesztve ]
-
dioka7
senior tag
válasz Harkovz #17733 üzenetére
Nos, kedves barátom ha már le"barmoztál"... Keresd meg a totalcar.hu-n a népítélet részt, és nézz szét. Az SX4 felhasználóknál a 274 bejegyzésből (ami ennyi felhasználót jelent) kijött egy 7,48-as értékelés, ami a jobbak közé tartozik. Persze ebben vannak negatív és pozitív elfogultak is, ennek ellenére nagy átlagban igazak a leírtak. Ez azt jelenti, hogy 10 felhasználóból kb 7,5 van megelégedve vele, 2,5 pedig nincs. vagyis minden 4. embernek baja van vele. Még 1x (
a gyengébbek kedvéért: EZ A JOBBAK KÖZÉ TERTOZIK!) Ennek ellenére, amíg van ennél is jobb addig nem fogom megvenni. Te az elégedettek közé tartozol, gratulálok, és használd egészséggel! Amúgy nem elvárás, hogy olyan legyen mint egy BMW, mert az német. Ráadásul a legtöbben nincs index sem Nekem az elvárásom, hogy megbízható(!), olcsó, kis fogyasztású autó legyen, és ha kell (ha odalépek) akkor menjen is. Ezek a legfontosabbak, ezek után jön a nyikorgás ami pl egy idegesítő apróság, de ha 2 autó közt kell választani és az egyik nyikorog a másik meg nem (+ha a nem nyikorgósat esetleg japánban gyártották), akkor remélem egyértelmű, hogy mit választok...
Ja és még valami: egyszer 100km-re ideadnád a kocsidat megmutatnám, hogy kell belőle 8-9 litert kihozni, és nem szegném meg a kreszt-t! De ha nálad ennél nem evett még sosem többet akkor te 1 vagy azok közül akiket kerülgetek az utakon a "szüttyögésük" miatt![ Szerkesztve ]
-
dioka7
senior tag
válasz roberto211 #17741 üzenetére
Eh, látom hiába emeltem ki...
Hát akkor még egyszer: "EZ A JOBBAK KÖZÉ TARTOZIK!" -
dioka7
senior tag
válasz pc-user #17746 üzenetére
Szia!
Próbáld ki (ha van rá lehetőséged) másik autóval, hogy nem-e a kütyü a hibás (akár gyárilag). Vagy esetleg másik telefonnal/tablettel. De van olyan is, hogy az autó érintkezője (főleg régi autóknál) el van oxidálódva, és emiatt nincs érintkezés. Esetleg egy kis kontakt spray-t ha tudsz nyomj bele. Egyéb ötletem nincs, nálam nincs gond a vezeték nélküli technikával.
Szerk: tényleg, gyújtást adtál neki?? Az én kütyümön vannak ledek amik jelzik, hogy működik-e. Az neked van?
[ Szerkesztve ]
-
dioka7
senior tag
válasz roberto211 #17745 üzenetére
Szia, ne általánosíts, én sem tettem! Nem azt mondtam, hogy a suzuki nem megy, hanem hogy az Ignis nem megy. Vagyis a miénk nem ment, pedig lóerőben több volt, mint a korábbi 1.6-os swiftünk. És nem azért nem megy, mert az egész sz@r, hanem mert az erőátviteli rendszer (váltó) sz@r. Ezen nem is vitatkozom, ez tapasztalat. Ha egyből egy ignisbe ülsz király autó az, de ha van viszonyítási alapod, akkor nem veszed meg.
[ Szerkesztve ]
-
dioka7
senior tag
válasz albiosz #17883 üzenetére
Üdv, akku témához:
Nem mindig feltétlenül szükséges ám 1 lemerülés miatt akkut venni. A lianámban már 2012 telén is gyengélkedett az akku, de főként a hideget nem szereti, szóval telente érezni, hogy gyenge (1 hét után alig akar beindulni...). A többi évszakban (0 fok fölött) viszont tuti. Vettem egy töltőt még 2013 januárban, és azóta télen, ha nem megyünk vele 1 hétig, akkor rátöltök, és szépen megy is. Ha mozgunk és az autó tölti nincs vele baj. Még idén sem kellett akkut venni, vagyis ez a 3. tél amit így húzok ki vele, és nincs vele bajom. Tudom hogy a nyarat bírni fogja, és még a környezetet sem szennyeztem a használt akkuval, ami ugye veszélyes hulladék. Szóval szvsz érdemes beszerezni egy töltőt, lehet hogy a te aksidba is lehetne életet lehelni egy jobb töltővel (ami egyébként nem drágább mint egy akku, és mivel alig van használva tizenévig szolgálhat). Amúgy én sem vennék 30k-ért akkut ha a régi kuka lenne, mert a 16-18k-s is bírja pár évig addigra meg úgyis eladó sorba megy, és miért én költsek a kövi tulaj javára?! Persze a fék/gumi/olaj/stb., az más, mert ott a minőség nagyon sokat jelent az autónak és esetenként a felhasználónak is (főleg a fék meg a gumik pl.:egy esetleges veszélyhelyzetben), de az akkunál a magasabb kategória csak hosszabb élettartamot jelent, vagyis nálam az előnye nem fog megmutatkozni.
Ezért én is az olcsóbbak közül néznék.[ Szerkesztve ]
-
dioka7
senior tag
Üdv!
Én is 1 hónapja vettem 300-ért egy suzukit. '98, 1.3 3 ajtó+klíma. Sajnos nem értek hozzá, bár a családban már volt összesen 11db suzuki, tehát nagyjából sejtem h kell kinéznie, milyen hangja kell h legyen stb. A hangja jó volt, látszólag semmi baja, nem füstöl, kicsi olaj volt a motorban, de az csak egy tömítés, klíma jeges, 10 fokos levegőt fúj. Ez volt a látszat. Az autó azóta 2 szerelőnél volt, az egyik régi ismerős: mind a 2 fejenként 70 k-t kért el, bár hozzáteszem, hogy ebben már egy riasztó beszerelés is benne van. Na de akkor is! 300 k-s autóra pluszban 140 k-t rákölteni?! Az első fékeket előző tulaj szerint most cserélték, gyakorlatilag tárcsa felszabályzott, fékpofákból a jobb keréknél a belső ferodol fele leszakadva, beszorulva és folyamatosan "fékez". A bal hátsó fék úgy be volt rohadva, azt mondta a szerelő, hogy '98 óta nem-igen nyúltak hozzá, szintén folyamatosan fékezett. Féltengely gumiharang kiszakadva a jobb oldali. Gyertyákat cserélni kellett+a vezérlést is (amit az előző tulaj állítólag 5000km-el ezelőtt cserélt.) A váltónak így is fura (surrogó) hangja van, de azt mondták, hogy ki vannak vmi tömítések kopva, de attól baja nem lesz, 4 szilentet kellett cserélni, elosztófedél el volt repedve, és a kipufogó is lyukas, de azt már meg sem csináltattam. Hozzá kell tennem, hogy kívülről szinte makulátlan, pár lökös-húzás kivételével. Most egy életre megtanultam, hogy ha kocsit veszek 200k-t meg kell tartani, hogy legyen miből az előző tulaj hanyagságait rendbe hozni. Persze logikus, hogy a legtöbben nem úgy adják el a kocsit, hogy előtte 1 havi fizut ráköltenek. Viszont ha tényleg csak 300-ad van kocsira, 200 és 250 között nézelődj, mert ebben a "korosztályban" már kell rá költeni. Persze ha megcsináltatod a hibáit, akkor jó pár évig kiszolgál, mert mégiscsak suzuki
[ Szerkesztve ]
-
dioka7
senior tag
Valaki megtenné, hogy a vízhőfok jelzőnek a mutatóját lefényképezi, hogy milyen pozícióban áll, akkor amikor az autó le van állítva? (1. gen swift) Azért kellene, mert a nemrég vásárolt autómban nem megy fel fél állásig (ameddig kellene) a mutató üzemi hőfokon, pedig már termosztát is lett cserélve. A II. szerelő azt mondta, hogy Ő kiméregette hőmérővel a hőfokot és a termosztát jó, viszont a mutató hideg-meleg állásban is lejjebb van, mint kellene. Ezt szeretném leellenőrizni, de nincs a környezetemben több swift. Szóval a hideg állásról kellene egy kép. Előre is köszönöm!
-
-
dioka7
senior tag
válasz negroo #18085 üzenetére
Hát nem tudom. Nem vagyok autószerelő, de azt biztosan tudom, hogy az autó üzemmeleg hőmérsékletének, télen-nyáron ugyanannyinak kell lennie (amit a mutató mutat). Dobozok, meg mindenféle kókány megoldások nélkül. Tehát ott valami nem kerek. Én megnézetném a termosztátot. Valaki írta a melegvizes megoldást, na annak én nem mernék nekifogni, már csak azért sem, mert azt sem tudom hol van a termosztát. Viszont azt azért tudom, hogy hogyan kell működnie. Régebben használtam egy (céges) diesel peugeot-t 3 évig, és az csinálta azt a nálam töltött második telén, hogy nem melegedett fel, vagyis hosszú távon (nagy tempónál) felmelegedett, de ahogy megálltam (pl. egy lámpa miatt) le is hűlt. Termosztát csere volt, és olyan lett mint első télen, utána már nem hűlt vissza. De ugye azt tudni kell, hogy a diesel autók hővesztesége jóval kisebb, úgyhogy benzinesnél ugyanezt a jelenséget nem lehet megfigyelni! Szerintem nálad is ez lesz a gond. Én megnézetném, bár most a nyári (melegebb) időszakban nem lesz semmi gond, de télen nem mindegy a motornak, hogy meleg-e, vagy sem.
[ Szerkesztve ]
-
dioka7
senior tag
válasz meroly #18124 üzenetére
Szia,
én a Lianára vettem 3 éve bridgestone téli gumikat, természetesen újat! Nyáron is ezt használom, semmi probléma vele, úttartás tökéletes, fogyasztás max 2-3 deci/100km, 500 km-en 1 liter, szinte észrevehetetlen. Negatívumot nem-igen tudnék, fékút lehet picit hosszabb (max fél-1 méter! és nem 10 méterekkel!!!), de óvatos-odafigyelő vezetéssel elkerülhetőek a balesetek. Pozitívum: nem kell soha gumit cserélni, nem kell 2 garnitúrát venni és tárolni, ráadásul 5-6 év alatt elöregszik a gumi és ígyis-úgyis cserélni kellene, ha elkopott ha nem, ugyanis már nem látja el 100 %-osan a funkcióját. Mi nem megyünk, csak évente kb 7-8000 km-t, így a nyári időszak kb 3500-4000 km. Erre én nem fogok + 1 garnitúra gumit venni. Egyébként sok autón, sok gumival volt tapasztalatom, és tudom, hogy egy jó minőségű/állapotú téligumi, sokkal jobb még nyáron is, mint egy gagyi vagy kopott, de nyári gumi. Amit most vettem swiftet, valami orosz gagyi nyári gumival adták, és a múltkor volt egy kis eső, és vizes úton az M0 végén Biatorbágynál a visszafordítós részen 30km/h-val úgy fordultam majdnem keresztbe hogy öröm volt nézni. Aztán kipróbáltam a Lianával a téli gumival (ugyanott, ugyanúgy vizes úton), 50-el meg sem kottyant. Úgyhogy én a jó minőségű (lehetőség szerint gumi-teszt győztes, de min. TOP3-ban lévő) gumit veszek, és csak télit. Ez persze nem igaz abban az esetben, ha valaki 15 ezer vagy több km-t megy évente! Ilyen futásteljesítménynél, már elkopna hamar a téli gumi nyáron!
UI.: köszi, a képet, sajnos más a mutatód skálája, mert nincs ford.szám mérőd, így az egész műszerfalad más, de azért köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
dioka7
senior tag
válasz LuckyL #18137 üzenetére
Nem tudom, tudtad-e, hogy Magyarországon nincs olyan út ahol 150km/h a legnagyobb megengedett sebesség
Viccet félretéve: te pedig próbálj ki egy négyévszakost és aztán egy télit jégen. Aztán rájössz, hogy nagyon igaz amit a gumisok 100%-a mond: "a 4 évszakos gumi semmire nem való. Az sosem 100%-os, se télen, se nyáron..."
Amúgy az abs miatt nem blokkol a kerék, így nem is marad ott a minta. Valamennyire kenődik, de azért az erős költői túlzás, hogy ott marad a minta.[ Szerkesztve ]
-
dioka7
senior tag
Az autómnak ('97 Swift) irtózatosan csúnya a motorházteteje. Tele van kavics felverődésekkel, de nem kicsit. Kb 70-80 helyen. Mind le van "pöttyözve" boltban kapható hasonlószínű javítófestékkel, tehát nem korrodál, de csúnya így is, mivel az előző tulaj csak hasonló színt rakott rá, nem azonosat. Arra gondoltam, hogy a fényezésnél sokkal olcsóbban jönnék ki, ha vennék rá karbonfóliát. 8-9000-be kerül 2x1,52 méteres, ami bőven elég lenne rá. Viszont nem nagyon találtam neten olyat aki konkrétan felrakással foglalkozna. Vagy házilag sem bonyolult a felragasztása?! Valakinek van ezzel kapcsolatosan tapasztalata, véleménye, vagy esetleg ellenvéleménye, az újrafényezés javára?
Köszönöm[ Szerkesztve ]
-
dioka7
senior tag
válasz SirKero #18198 üzenetére
Én a swifttel (régen az előzővel) jártam így, azt javasolták, hogy másoltassak immo nélküli kulcsot, és ha 1 karikán van az immos kulccsal akkor működik. Működött is (2500-ból megúsztam), de ugye kérdés, hogy miért akarsz másoltatni. Az enyém repedt volt, és kopott is azért kellett (hogy nehogy eltörjön). Ha elveszett nyilván nem opció, illetve nem tudom biztosan, hogy megy-e a lianánál is!
Esetleg utána járhatsz még a suzuminn-nál.[ Szerkesztve ]
-
dioka7
senior tag
válasz roberto211 #18458 üzenetére
Szia, amit most vettem '97es swift az első a 14 db-ból a családban, amiben van klíma. Viszont az előző tulaj sem tudta megmondani, hogy mire jó az eco mód. A te írásod szerint ha jól értem, egyfajta mód amiben ha van, akkor ha taposod neki, akkor addig leáll, és ha vissza esik a fordulat, akkor kapcsol be újra?
-
dioka7
senior tag
Nem akarok belekotnyeleskedni, de:
1) a 2000 utáni swiftekbe pont ugyanazt a merevítést rakták bele, mint az astrákba
2) én már álltam fejre 80-al, swifttel (3 ajtóssal) a saját balf@szságom miatt, 9 évvel ezelőtt (fél éves jogsival). Pedig betartottam a 90-et, sőt, még lassabban is mentem, de ahogy fentebb írták volt egy nálam is lassabb, kb 60-65el sz@rakodó barom, akit kikerültem, lekapott a kerék a javítás alatt álló útpadkára, és bumm megvolt a tk. 3at pördültünk, össz. 3an voltunk. Senkinek nem lett semmi baja, pedig 1 be sem volt kötve közülünk.
3) Ekkor megtanultam, hogy nem az út széle felé kell közelíteni, hanem a vonalhoz, de ezt kb egy életre...
4) Én is fenntartom, hogy az a veszélyesebb aki 60-70-el kínlódik az utakon, ahelyett, hogy haladna, mert az sok embert fog sok-sok előzési vagy fékezési helyzetbe "kényszeríteni" (ha nem akarsz te is 60-al cammogni), és ugye az mindig egy plusz veszélyhelyzetet jelent, ha a szembe sávba át kell térned valamilyen okból. Mindegy mi legyen az...
5) Én még csak egyetlen seggem alatt lévő autónak próbáltam ki a végét, és az is céges volt, mert jobban fo.ok a vaskos csekkektől, mint amekkora a kíváncsiságom, de nem azért mert lassan közlekedem, és nem is azért mert félnék a kocsival gyorsabban menni
6) Én azt az elvet vallom, hogy a mai autókkal (értsd a mai utakon, a mai biztonsági technikákkal) egy sima országúton bátran lehet menni 110-120 közt, de autópályán sem megyek soha semmilyen körülmények közt 140-nél többet. Még előzésnél sem!
7) Semmire nem tartom azokat a BMW-s-Audi-s-Lexus-os-stb birkákat, aki letolnak az útról, mert ők "hej, de gyorsak" és a kanyarba meg nem győzöm a féket taposni, mert ott elfogy a bátorság...Ahelyett, hogy nem menne csak 110-120 közt, de kanyarba is (nyilván nem hajtűben), és akkor egyenletesen haladna a forgalom,
-> ergo kevesebb előzgetés, kevesebb baleset lenne... -
dioka7
senior tag
válasz roberto211 #18517 üzenetére
Jaaaaaaaa
-
dioka7
senior tag
válasz kalozhun100 #18686 üzenetére
Az enyém is lóg, engem is érdekelne, hogy mit lehet vele tenni.
'97-es 3 ajtós swift. -
dioka7
senior tag
Üdv, a lianám is katalizátoros, először 6000-ért kiolvastattam, aztán rendeltem kínából egy ilyet (vagyis egészen pontosan ennek az elődjét).
Ingyen postázták, igaz 1 hónap volt, de összesen nem volt csak vmi 4500 ft (akkor még erősebb volt a "pézünk") Azóta telefonnal olvasgatom a hibakódot, meg néha törlőm is, de nem sokszor mert a köv. indításnál újra világít úgyis. Szóval ajánlom. Enni nem kér, és a szabvány csati miatt ha nem is minden, de sok autóhoz jó.[ Szerkesztve ]
-
dioka7
senior tag
Én a 33 fokra vagyok irigy
Nálunk legalább 10-el több van... -
dioka7
senior tag
Üdv, tud valaki segíteni egy megbízható és gyors szerelő adataival (akár privátban) Biatorbágy 25km-es körzetében (Érd, Diósd, Tbálint, Páty)? Ha nem Biai, akkor olyan emberke kellene, ahol megvárhatom a kocsit (2002 1.6 Liana sedan).
1hete hétvégén futóztam és azóta kitekert korménynál "nyüszít" a bal első kerék. Mindegy melyik irányba tekerem ki. Szerintem fék, nem nagyon értek hozzá, és nem értem h miért nem csinálja pl.:egyenesben. Na hát ezt kellene megnézni neki. Annyi biztos h nem betét és nem tárcsa, mert 2 éve voltak cserélve és azóta 15.000 km-t ment az autó. Bár a hang meg mintha onnan jönne. Nem tom
Köszönöm!![ Szerkesztve ]
-
dioka7
senior tag
válasz roberto211 #21376 üzenetére
Nem ma kell, ma estig "dolgozik" az autó, de max hétfőn legkésőbb el akarom vinni vkihez. Ez menet közben csinálja, de főleg amíg lassan gurul az autó és csak akkor ha ki van tekerve a kormány. Nálad mi volt a "hangadó"?
-
dioka7
senior tag
válasz roberto211 #21378 üzenetére
akkor az lesz nálam is sztem...köszi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen