- Telekom mobilszolgáltatások
- iPhone topik
- Befutottak az első Xperia 1 VII pletykák
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Ulefone Armor 26 Ultra - sokat akar a szarka
- One UI 6.1.1 hamarosan, One UI 7 még idén
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
Hirdetés
-
Európában is kapható az Oppo Reno 12 és Pro testvére
ma A kínai verziókhoz képest változtattak itt-ott, június 25-től 500 eurós áron indul az értékesítés.
-
Rekordokat döntöget a Gigabyte új SSD-jének terhelhetősége
ph Az új AI TOP 100E szériás tároló 2 TB-os modellje például 219 000 TBW értékkel rendelkezik.
-
Nine Sols teszt
gp A horrorjátékairól elhíresült Red Candle Games műfajt váltott, és ezúttal egy Sekirót idéző akciójátékkal tért vissza.
Új hozzászólás Aktív témák
-
hemaka
nagyúr
-
yaneez
csendes tag
válasz Gyöször #62897 üzenetére
Új korában mindegyik suzuki váltó eléggé karcos. Már a 4.-et nyűvöm van tapasztalat. Pár ezer km, aztán ok. Ezzel is így voltam. Egy kezemen meg tudom számolni hányszor akadt az új az eltelt 6000+ kilométer alatt, szép simán dolgozott... Aztán tegnap előtt megmakacsolta magát mint egy hisztis p*csa és szarakodott folyamatosan. Mondjuk azóta megint kutya baja, teszi a dolgát. Nem értem mindenesetre...
Ha ismét előjön, akkor lehet benevezek egy olajcserére...hátha.Pozitívum az elődökhöz képest hogy ebben semmi sem recseg-ropog, zizeg, nyüszög. Síri csend van az utastérben. (eddig)
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szpeti40 #62892 üzenetére
A tanksapka szuszoghat bármi miatt, elvileg van szellőző neki... nekem a mai napig az első egyharmad tankot félig kihuzott pisztollyal kell tölteni, mert különben lekattan folyton... az egy nettó szenvedés amíg az első 10-12 liter belemegy, de ez a régi autoimmal is így volt és mostaniakkal is. Szerinted mekkorát szusszan a 320d tanksapkaja amikor 3 nap alatt kimegy egy tele tank!? Ne foglalkozz vele.
Az hogy beejti az alapjaratot olyan mintha azt kerdezned miért fáj valaki dereka, ezer meg egy oka lehet. Üzemanyag szűrőt cserélték már? Találkoztam olyannal aki eladás előtt ratankolt a 8 hónapja álló picantora 10 litert és autózott egy órát h a vevő ne vegye észre hogy 3 nap állás után szárazon fut a lánc mert sosem cserélték az olajat benne, a maradékot még gyorsan rá öntötte a 3 éves olajra megállás után hogyha kihuzzak a nívót akkor szép aranyszinű legyen. (Mármint ameddig leér a nívó addig arany volt, csak alatta iszap)
Lehet legtomegmero, lambda szonda (bár az hidegen szokott ledadogni), valamelyik trafó vagy kb bármi."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
bigdigit
addikt
válasz szpeti40 #62905 üzenetére
Swift betegség a beesés 1.3 esetén. Nekem anno el is volt gázosítva. Nos gázzal már annyira beesett időnként az alapjárat jellemzően pont kuplung kinyomásra időnként le is állt a motor. Jó érzés volt kanyarban így vissza váltani egyben szervó nélkül is. Külön meg kellett tanulni kanyarban nincs kuplungozás. Soha senki nem jött rá miért esik be kb 500-ra úgy hogy remeg a motor.
-
dobolan
senior tag
Sziasztok!
Az milyen probléma lehet, ha a "passenger airbag on" lámpa indítás után van, hogy 1 percig is világít, majd kialszik? Úgy emlékszem korábban ez néhány másodperc volt.
6 hónapos a kocsi. Szervíz? -
Qtya123
őstag
válasz 2ozzmexy #62906 üzenetére
Ehh, régi szép idők, amikor kamaszként a Zsiguli karburátor pihent atomjaira szedve a szobában az asztalomon. Anyám nagy örömére.
Mennyire örültem neki, mikor megszereztem a mechanikus második torok nyitós fajtát. Előtte a vákuumos volt rajta.Azért még a gyújtást fülre egész jól be tudnám lőni ma is.
yaneez: Csodálkoztam is a váltó mizérián, hogy sokaknál akad. Akkor a hozzászólásod alapján a kulcs nálam az lehet, hogy a Swift 126e (vagy 226e?) Km-el a Cross 95e km-el került hozzám. Addigra már bejáródott.
Apámat majd megkérdezem, hogy neki van/volt-e akadás, ő 0 km-es Swiftet vett. -
csubuka
addikt
Sziasztok!
Egy 10 éves 1.2-es Swift mennyire vehető szerintetek 200-250k km-el? Az nagyon necces ennek a motornak már?
-
csubuka
addikt
válasz szabonagyur #62915 üzenetére
Óha, az igen komoly. Jó hír, lehet ránézek egy pár ilyenre akkor Eddig i20-at, meg Jazz-t néztem, de nem árthat akkor erre is ránézni.
-
Gyöször
senior tag
válasz 2ozzmexy #62906 üzenetére
Én csak 8 évet Emzéztem, de nem került a házhoz egy olyan bvf 30n-akármennyi karbi amit be lehetett volna legalább fele annyira jól állítani mint egy rommá kopott mikunit vagy keihint.
Ma mentem egy 120kmes karikát a DRel olyan babarc lett, veszi a lapot végre rendesen. Kb 10 éve van napirenden, hogy a jobb oldali karbiban is feldörzsárazom a főfúvókát 140ről 145re mert az még biztos kell neki. Kellett :-) gyári 130ról indult a licit. Ontopic mert Suzuki ;-))ez a háesz aláírás nélkül is hiteles.
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szpeti40 #62909 üzenetére
Akkor meg kellene ejteni... lehet felkapott valami szutykot a tank aljáról mert régi és kevés benzinnel mentek vele. Sajnos ezt kevesen értik meg, de te ügyesnek tűnsz, hátha:
Az alkatrészeknek nem csak futott km-re vetítve van élettartama, hanem üzemórára (mindig városi dugózásra használt autók például) és rendelkezésre állásra is. Gondolj csak egy abroncsra vagy egy gumi tömítésre, attól pillanattól kezdve hogy legyártották lenyomták a virtuális stoppert, ha használják ha nem ki fog keményedni és nem fog tömíteni többé, rideggé válik - vagy abroncs kontextusban nem fog tapadni. Egy benzinszűrő többnyire beszerelés után áll a benzinben egész életében, egy idő után fel fogja oldani a benzin. (nyilván ehhez évek kellenek) Szóval ha le vagyon írva hogy 10 évente vagy 120k km-enként cserélj benzinszűrőt, akkor hiába csak 60ezer van a kocsiban és csak állt a garázsban, 10 év után kuka az a szűrő és ez nem véletlen. Ezt elég sokan nem értik meg, remélem neked átmegy az üzenet, és ez nem csak autó kapcsán van így, a hűtőszekrényed is adott idő után tönkremegy, ha tele van, ha félig van, ha használod, ha nem."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Sztem jó. Azóta nem villignak.
-
dethroner
veterán
válasz Kolondrum #62926 üzenetére
A jobb oldalit még picit feljebb tekerném. Bal oldalra át nem fogja zavarni a szembejövőt, de ad neked még plusz pár métert, ha valami lenne ott
Mentél szembe magaddal?[ Szerkesztve ]
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
addikt
válasz 2ozzmexy #62923 üzenetére
és #62924 hemaka, meg a többiek, akik írtak, köszönöm a válaszokat!
"de te ügyesnek tűnsz, hátha"
Persze, tudom, azért is cseréltem a "jólvanazmégvanazonminta" 15 éves téli gumikat is, mert hát azért a 15 év csak 15 év. Meg pár dolgot cseréltünk is ami időszerű volt, de még a km nem indokolta, pont azért amit írtál. Próbáltunk értelmesebb alkatrészeket belerakni a kocsiba (pl mann filter olajszűrő, motul olaj, kayaba lengéscsillapítók).
(Egyik barátom spórol minden szaron ami autó, legolcsóbb motorolaj, legolcsóbb minden, jólvanazúgy, működik ez is, minek a drágább gondolkodás, rendesen idegbe jövök amikor ilyen téma szóba kerül vele )
Hálistennek apa autószerelőnek tanult még anno, de nem dolgozik benne, csak mi szerelgetjük a kocsit otthon, amit mi is megtudunk csinálni, így talán én is szívtam magamba valamit az évek alatt.Amúgy a papa, akitől vettük a kocsit, egy ideje már nem volt túl jól, és a vége fele már inkább csak állt az autó mint ment, szóval akkor egy üzemanyag szűrő cserét megejtünk, meg megfingatom kicsit valamerre a járgányt.
Swift 1.3 GLX, Garmin Fēnix 6s, EOS R, Dell T110 II, iPad Pro, iPhone 15 Pro, Unifi
-
csubuka
addikt
válasz ncc1701 #62919 üzenetére
Köszönöm szépen!
Jó tudni, hogy akkor specifikus extra nyavajája nincsen szerencsére...*Amúgy ha olajat csipegetne az autó, de csak picit akkor van az a szint, hogy a katalizátor legyűri a problémát és vizuálisan nem is tudom észlelni nem a kipufpogófüstből? Max abból, hogy idő előtt leöli a katalizátorokat az autó... meg töltögetni kell az olajat bele cserközökben is. De ezt egyszeri megtekintéskor lehet nem tudom kiszúrni...
[ Szerkesztve ]
-
ncc1701
veterán
válasz csubuka #62930 üzenetére
Sajna azt, h eszi az olajat, azt nem tudod kiszűrni egy pár km-es kanyarral sehogy. Ha nagyon eszik, akkor a kipuff szagán/szinén látod, de az már a full gatya állapot. Padon még akkor is meglenne a gyári teljesítmény.
De van az a szint, ami normális, plö a 2019-es swiftem nulla km-es korától fél litert megeszik a 0w16-ból két olajcsere között. De az 1L/1000km-t én már messze sokallom, szerintem az a normális, ha két olajcsere között nem kell rátölteni. És nem azért, mert a dpf teliregenerálja gázolajjal.
-
csubuka
addikt
válasz ncc1701 #62932 üzenetére
Köszönöm szépen a választ!
Akkor arra marad az, hogy van-e doksi mondjuk a 10-ezres évenkénti olajcserékről, mert ha nincs akkor ez a rizikó adott...
Gondolom a gyertya kicsavarás-dugattyú teteje megnézés is csak a brutál állapotnál ad értékelhető infót, de akkor már engine-check lesz a lambda szonda meg a katalizátor miatt...
Na meg hogymondjam, a használtautó kereskedők szívrohamot kapnának tőlem, ha gyertyakulccsal megyek Így is ott magyaráznak, hogy "nysynet-nysynet" ami a frissen műszakiztatottságot jelenti, amikor nagyon nézegetek... A műszaki itt sem jelent sokkal többet mint otthon sajna. Persze a full rozsdahalmokat kiszórják, de attól még lehet anyagi csőd az az autó simán.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz ncc1701 #62931 üzenetére
Mint az összes Suzukinál?
Amúgy a GM, a BMW, és még néhány gyártót leszámítva a szivattyúval van egybeépítve, sokszor nem is bontható módon, tehát komplett szivattyúcsere a vége... Ilyen jóféle újrahasznosított joghurtosdoboz műanyagból vannak egy acél gyűrűvel rögzítve, szóval többnyire sikerül eltörni az egészet ígyis-úgyis..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
addikt
Ebben a totalcaros tanácsban azt írják, hogy nincsen külön üzemanyagszűrő
Unix oldalán ezt találtam: [link]
Bárdinál: [link]
Ez akkor micsoda? Ezt kéne cserélnem, nem?
Merre találom akkor ezt a szűrőt?Swift 1.3 GLX, Garmin Fēnix 6s, EOS R, Dell T110 II, iPad Pro, iPhone 15 Pro, Unifi
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz szpeti40 #62940 üzenetére
Igen ezt, ezek szerint ez külső szűrő, alul lesz valahol, ha alábújsz akkor szépen kövesd végig az üzemanyag csöveket a tanktól indulva a motor felé, ott lesz valahol...
Bocsesz, én vittelek tévútra."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
zsolt19900
őstag
válasz szpeti40 #62940 üzenetére
elvileg a tankban van egy kis zsák, amit ugyan lehet külön kapni asszem' viszont szivattyústól együtt szokták árulni sajnos
ACKOJA Üzemanyag szivattyú (A70-09-0004) 1/1
pl erre keress rá a bárdiban és/vagy üzemanyagrendszer-üzemanyagszivattyú részlegen megtalálod
[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
válasz dethroner #62928 üzenetére
Még nem, asszonyt kicsalom a kietlenségbe másik autóval és szembe megyünk, ezt is 1* kell beállítani.
Ma reggel 1.9 fok volt, nagyon hamarosan jön a téli gumi. Az is 1 napos program két autóra + a nyári elrakása. Kavicstlanítás, ápolás, bepakolás. Nem érdekel hogyan mutat, de a cross egy 2019-es Vitara GL+ felnin fog futni télen.
[ Szerkesztve ]
-
dethroner
veterán
válasz ncc1701 #62932 üzenetére
Na akkor megvan a siker kulcsa. Kevesebb benzint eszik a te swifted, viszont azt pótolja motorolajjal Miénk egy cseppet se fogyaszt ebből az ínyencségből, pedig már 3 olajcserén túlvan.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
Qtya123
őstag
válasz szpeti40 #62940 üzenetére
Nézd meg a küszöbök alatt. A régi Swiftnél a bal küszöb alatt van a benzinszűrő, a hátsó ajtó környékén. Nem tudom, hogy a vasaló Swiftnél is van-e külső szűrő, nézd meg.
Amúgy az IS-nél már végigfutottam azt a kört, hogy üzemanyag szűrő. Ott sem írt cserét a szervizkönyv. Ugyanaz a metodika, mint oly sok autónál, a hátsó ülés alatt a tankban, egybe építve a szivattyúval. Nem találkoztam olyan emberrel, aki cserélte volna. Nem is csoda. Csak azt nem értettem már akkor sem, hogy a külső szűrőkre van csereperiódus, ezekre nincs. Csodaszűrő, hogy nem tömődik el részlegesen az idők során?
MÁS:
Feltettem a téli kerekeket. Már előre féltem a TPMS mizéria miatt, lévén mikor az utángyártottakat tanították a Suzuki márkakereskedésben, akkor töröltek a memóriából minden másik szenzort. Na mondom jó buli lesz, ha nem ismeri fel. Ezek gyári szenzorok. Simán felismerte őket, egyetlen másodpercre sem volt hibaüzenet, annyi volt, hogy kb 2.5 km megtétele után mutatta a nyomásértékeket, addig - - - volt.
Jól megkergettem pályán is (160) és nem produkálja azt, amit az utángyártott, hogy bizonyos tempó felett nem ad jelet.Szóval az utángyártottakat megtartom egyelőre, elfogadva, hogy nem nyomom 144 felett pályán velük, hogy ne sírjon. Aztán ha bármi más nyűg előjönne velük, azonnal csere gyárira.
A dolog szépséghibája már csak annyi a történetben, hogy az autó lassan 9 éves lesz és ha a téli kerekekben a gyári szenzorok is majdnem 9 évesek, akkor már nagyon közeleg az idő, hogy lemerüljenek az elemek... (ja, mennyire egyszerű lenne az élet, ha cserélhetőek lennének az elemek)
Akkor szúrom tökön magam, ha mindkét garnitúrába a közeljövőben meg kell vennem a gyári szenzorokat. Az márkakereskedés árral számolva 288e Ft... Ugye az óccsón fenntartható Suzuki...
Majd körbenézek lehet-e más boltban gyárit kapni olcsóbban.Már az is megfordult a fejemben, hogy télen-nyáron alufelni, gyári szenzorokkal és 4 évszakos gumikkal. Olvasgattam egy rahedli tesztet róluk és akárhogy nézem, az jött ki, hogy vannak nagyon jók, de egy-egy száraz/nedves fékútban mindig alulmaradnak 1-2-3 méterrel a legjobbak is a prémium nyári és a prémium téli gumikkal összemérve. Nem akarok hitvitát indítani, de nálam marad a 8 kerék, még ha költségesebb/nyűgösebb is.
Csak egyszer számítson az a +1-2-3 méter különbség. Többe kerülne, mint a tpms szenzorok.
[ Szerkesztve ]
-
mouzrr
őstag
2006-os 1.3 benzin Swift:
mennyire normális a jelenség, hogy kuplung felengedésnél eléggé láthatóan elhalványodnak a fényszórók? Nagyobb gázzal való felengedésnél nem jellemző. Lehet hogy a generátor gyengülését jelzi? -
Új hozzászólás Aktív témák
- bitpork: 2024 Phautós tali zaba táblázat
- Kés topik
- Politika
- Bestbuy játékok
- Telekom mobilszolgáltatások
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Halasztja a Recall funkció aktiválását a Microsoft
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Autóápolás, karbantartás, fényezés
- További aktív témák...
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó
- Steelcase acélvázas íróasztal/számítógépasztal 120x80x70cm kábelrendezővel 40kg