- Samsung Galaxy Note20 Ultra - a tollnak nincs ellenfele
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Fotók, videók mobillal
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Netfone
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Skull and Bones - Egy hétig ingyen játszhatunk vele
gp Az önjelölt kalózok ránézhetnek az Ubisoft játékára, hátha valaki úgy dönt, hogy megvásárolja azt.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
-
Mobilarena
Mielőtt kérdeznél valamit olvasd el az alábbi Téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
-
Piftuka
veterán
-
Piftuka
veterán
válasz kéményseprő #60208 üzenetére
Teljesen megalapozott az összehasonlítás. A két termék vonatkozásában az általam most, korábban írtak miatt.
A Hisense pedig a globális részesedésben lassan utoléri a SONY-t: [Global TV Market Share by Sales Volume, 2019] (És ezek 2 évvel ezelőtti adatok; tavaly még jobban zártak.)
A Panasonic sajnos már sehol nincsen, a TCL és a Hisense együtt hozza az LG eladásait.
Az ausztrál, indiai, és az USA piacokon TOP1, illetve TOP3 pozícióban, miközben az első 10-be lassan a SONY nem fér be. (És a listán csak a dél-koreai, és kínai "nagyok" szerepelnek.)
Semmi értelme már a márkafanatizmusnak. Az a világ elmúlt, hogy bármelyik multinacionális nagyvállalat rászolgált volna.
Azt a terméket kell venni, ami ár/érték arányban a legjobbat nyújtja. Házimozi fanatikusok számára az LCD palettáról jelenleg ez a Hisense 65U8QF, nem pedig a SONY bármelyik terméke."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz salapp #60216 üzenetére
"Az LG, ha nem szerezték volna meg az oled technológiát, még mindig csak a gagyijáról ismeretes Lucky Goldstar lenne, mint régen."
A Samsung QLED-ek kapcsán nem a képminőség a probléma, de a cég hozzáállását tényleg illetheti jogos kritika.
Viszont az LG esetében nem így van. Én ott voltam, a kereskedelemben dolgoztam, amikor felépítették a brand-et. Nagyon ügyesen csinálták.
Rendkívül jó marketing kampánnyal támogatták meg az új termékeket, ám azok minősége kifejezetten jó volt. Ma sem lehet azt mondani, hogy az "LG általánosságban gagyit" gyárt.
A háztartási gépei mindenképpen az élvonalba tartoznak a "consumer" piacon. És a televízióik általános minőségét illetően sem lehet oka panaszra senkinek. (No igen, az OLED paneljeik problémásak, de jelenleg rajtuk kívül a szükséges mennyiségben nem képes más ilyet gyártani.)"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Order75 #60220 üzenetére
Én az Android OS-t gyanítom a háttérben.
Ha engedélyezve van az automata frissítés, akkor azt mindenképpen kikapcsolnám a helyedben. Majd egy "gyári visszaállítást" futtatnék a tévén. (Előtte írd fel a beállításaidat, hogy gyorsan visszatalálj hozzájuk.)"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kéményseprő #60239 üzenetére
Nem "nézőpont kérdése", hanem az eladási adatoké.
A stílusod viszont továbbra is elfogadhatatlan."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kéményseprő #60247 üzenetére
"Miért ? Mert nem értek egyet veled ? "
Nem. Az a magánügyed.
Amilyen stílusban kommunikálsz egy nyilvános fórumon, az viszont a közösségre tartozik."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz salapp #60275 üzenetére
Az XF90-es az utóbbi évek legjobban sikerült LCD televíziója a SONY vonatkozó palettájáról.
Azt követi az XG95, az XH95, és csak ennek a sornak a végén van az XH90, ami az általános képminőséget illeti.
Persze az eltelt időben megjelent "sallangok" (pl. HDMI 2.1, VRR, Android, whatever) tekintetében a sorrend éppen fordított.
Ám ha valakinek televíziózáshoz, filmekhez az általános képminőség számít, akkor abban az XF90 nyer. Az egy egészen remek tévé volt.
Ilyen szempontból egyetlen komoly hátránya volt: a kevés FALD zóna. De még így is jobb eredményt produkál "blooming" szempontból, mint az XH90. (Ugyanis inkább a fekete részletességből áldozott fel a kontraszt javára.)
Kár ezt szépíteni... ahogyan Vincent is megmondta: "32 zones, is 32 zones, is 32 zones".
Csodák nincsenek. Az XF90 HDR fényerőben a dupláját tudja, mozgásmegjelenítésben jobb, kontrasztban közel háromszor jobb...
Sajnálatos, hogy a 4K készülékek minőségben és képminőségben egyre rosszabban teljesítenek!
Az is tény, hogy 250.000 forintért a jelenleg elérhető LCD palettáról az XH90 jó készüléknek számít. Az viszont már szomorú, hogy manapság ennyi pénzért a palettáról az egy jó készüléknek számít. (Ha érted, mire gondolok... )"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Csabi1984 #60292 üzenetére
Ekkora. (Elhanyagolható.)
Két méterről nézve nem lenne túl nagy az 55 colos készülék sem.
(De ez ízlés dolga is. Cimborám felesége az ágyból nézve, közel az ágy lábánál elhelyezett 42 colos tévét - egy ~20+ colos CRT tévé után - nem tudta megszokni, mondván "ijesztőek, óriásiak a fejek". )
Mennyi pénzből szeretnél tévét venni? Első sorban az határozza meg, hogy mit érdemes választanod.
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz salapp #60297 üzenetére
"Állati, hogy így tartja magát az XF9005! Én a mai napig örülök, hogy megtartottam az 50W809C-t is, az FALD nélkül is álom gyönyörű képet ad, és két és fél méterről baromira mindegy, hogy nem 4K."
Így igaz. Ez egyrészt az XF9005 és a W8xxC számára érdem és elismerés. Másrészt kritika a SONY irányába.
Elképesztő, hogy egy olyan piacon, amely a technológiai fejlődésről (is) kellene szóljon, általános képminőségben 5-10 éves termékek felveszik a versenyt az utód modellekkel.
Mert valóban... akinek nincsen szüksége 4K-ra és HDR tartalmak megjelenítésére, és hacsak nem szeretne "extrém" mértékben felfelé lépni képátlóban, az a régi, még kifogástalan állapotban lévő tévéiről nem kell, hogy váltson.
A SHARP, Toshiba, Hitachi, SONY VA paneles (és 3D-s) felső-közép, és felsőkategóriás készülékei a 2010-es évek elejéről-közepéről, a Samsung E-H6-8xxx sorozatok, a KS sorozat, a Panasonic A-E 6xx-9xx szériák... Ezek mindegyike olyan képet ad SD tartalmak (és persze ezek közül némelyik 4K tartalmat is támogat) alatt, amire senkinek nem lehet panasza.
Nem is szabad eladni, ha van ilyen tévéje az embernek.
Arra kíváncsi vagyok, mennyire tetszik majd az XH90!"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz GreenGoblin #60320 üzenetére
Hát ez tényleg csúnya. Mondjuk eléggé "bazári" megoldás ez a "zongoralakk" dizájn egy ilyen termék esetében.
Ez az új, alumínium fedőlapos változat? Igazán készíhették volna a teljes készülékházat alumíniumból..."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Csabi1984 #60324 üzenetére
Fentebb már írtam, hogy 280.000 forintból mit érdemes venni. A 49XH85 nagyon sok ennyiért.
260.000-ért a sokat emlegetett SONY 55HX90. (Amelyik színben neked tetszik.)
210.000 forintért is inkább ezt venném: Hisense 55U8QF
Ha viszont mindenképpen ragaszkodsz a SONY készülékeihez, és a 210.000 forintos árnál maradnál, akkor ezt ajánlom: SONY 49XG8377s
Ez utóbbi ugyanúgy 120 Hz-es, VA panelt kapott, Edge LED háttérvilágítással, és összehasonlíthatatlanul jobb tévé, mint az XH81-es sorozat.
Az XH81 ehhez mérve (sem) éri meg az azonos eladási árat. (Kivéve, ha mindenképpen IPS paneles készüléket szeretnél. Ám abban az esetben is érdemes megnézni a LG és Panasonic palettáját alternatíváért.)"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Celtis #60335 üzenetére
A burkolat kivitelezése a 7000-esnél pocsék volt, ez tény.
Ám képminőségben pazar tévék voltak azok. Az akkor és előtte tipikus "Samsung"-os képet produkálták. Magas, ~6.000:1 feletti natív kontraszt, kiváló fekete szint (némi "black crush"), remek panelhomogenitás, és pazar fényerő.
Nekem volt szerencsém a KS8000-est és 75KS9000-est is alaposabban letesztelni. Utóbbit anno majdnem megvettem, annyira tetszett. Csak aztán mire összejött rá a pénzem, elfogyott a MM-ban."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Csabi1984 #60336 üzenetére
Ebben az esetben az XG jobb. Hardveresen gyorsabb, jobb a mozgásmegjelenítése, és még funkciókban is többet tud.
Ha csak max. 50 colos tévét keresel, akkor én bizony a helyedben nem sokat haboznék. A Központi Szalon az egyetlen hely, ahol még kapható. Valószínűleg a piacon elérhető néhány utolsó példányról van szó.
5 év SONY, gyári jótállással meg tudod venni 236.000 forintért. Mivel benne van a keretedben, nem is kérdés, hogy ezzel jársz a legjobban.
Illetve... Őket nem szeretem ajánlani, nem vennék tőlük ilyen terméket, de tény, hogy az XH85 ott a legolcsóbb: Sony KD49XH8577
(Ha úgy döntesz, megveszed, akkor érdemes a SONCITY, AV-Planet, vagy Központi Szalon üzleteket megkérdezni, hogy az itt vásárolt tévére is meg lehet-e váltani náluk az 5 év jótállást!?)"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz donat_sz #60350 üzenetére
Nem is +50%, hanem +100%, mert egyelőre kétszer annyiba kerül az idei modell.
Ennyiért nem éri meg. Hozzátéve, hogy a kontraszton sokat javítottak, és fényerőben is a dupláját hozza.
Bár az szerintem botrányos, hogy "blooming" szempontból még rosszabb, mint az XH90..."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Csabi1984 #60362 üzenetére
Hát igen. Ha a tévéket 10 minőségi kategóriába soroljuk, ahol a 10 a "prémium", akkor az MU6100 a 2. szinten van, míg a H6400 a 7. szinten.
Egyébként fentebb kérdeztél a SONY és Samsung aktuális készülékeinek árairól. Általánosságban a Samsung a drágább.
A SONY XH/XJ90-et a Samsung Q80/90 szériájával kell összehasonlítani. Azok drágábbak.
És összességében is... a SONY és a Panasonic sem "panaszkodhat" ilyen téren, de a tévé piacon jelenleg a Samsung árazása a legdurvább.
Nagyon jók a prémium QLED készülékeik, de az áruk embertelen. Nem kérdés, hogy ha volna 3 millió forintom a célra, annyi pénzből 10-szer előbb venném meg a SONY csúcs OLED tévéjét 83 colos méretben, mint a Samsung 85QN90/Q950T modelljét.
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz donat_sz #60370 üzenetére
"mi a különbség KE65A8 és KD65A8 közt?"
Semmi (számunkra) érdemi. Néhány hónapja megváltozott az Európai Unió energiafogyasztási szabványokra vonatkozó szabályozása.
A "KD" szériákat a szabályozás hatályba lépése előtt gyártották, a "KE" szériákat pedig azóta. (Az Emag olcsóbban "pörgeti" ki az azonos típusszámú, de 2020-as készülékeket, mint a 2021-eseket, szóval előbbiek nyilván jobban megérik. Ha valaki arra a cégre akarja bízni a pénzét...)
Egyébként az "XH90" ellenében nem fair az összehasonlítás, mert azért az most már csaknem a "felébe" kerül.
Viszont éppen az "X90J" sorozatról beszélgetünk... Derron fórumtárs belinkelte, hogy a SONY Szalon most milyen akciókat tart. És bár leárazták az idei palettát, ezek még mindig nagyon drágák.
Nem hibátlan az OLED technológia, de nem is kérdés, hogy fél millió forintért egy "55X90J" LCD helyett sokkal-sokkal kevesebbért a Panasonic 55HZ980 OLED a jó vétel.
A hatalmas különbözetből még egy korrektebb soundbar-ra, vagy sztereo hangfalpárra, vagy Blu-ray lejátszóra, sör+chips, vagy minőségi bor+sajt kombóra, vagy kerti medence szettre, stb. telik, amivel az ember még jobban élvezheti a foci EB-t.
Ha pedig a "SONY 65X90J"-ben gondolkodik, akkor az megintcsak nem jó vétel ~600.000 forintért. Akkor már inkább a "SONY 65A8", vagy a "Panasonic 65HZ980".
(A Pana OLED-je jobban sikerült mozgásmegjelenítés szempontjából, és a színhűsége is jobb.)"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz khron78 #60355 üzenetére
"UPC/Vodafone CI+ kártyával használom. Minden indításnál kiírja, hogy a kártyát detetálja. Ez valami hiba, vagy másnál is jön az infó? Régi Sony TV-m nem csinálta ezt. Elég zavaró."
Az 55W809c tévém is kiírja; de nem mindig!
Én emiatt nem az Android hülyeségére (bár annak is van esélye), hanem a UPC-re gyanakodom. Az ő szolgáltatásuk már önmagában egy óriási "bug a rendszerben".
Ilyenkor volt, hogy a CI kártya eltávolítása, majd visszahelyezése segített. Olyan is volt, hogy nem.
A felső info sáv is megmarad időnként. Eltüntetni sem lehet.
Ugyanez igaz, a "Ez a csatorna kódolt" üzenetre a jobb alsó sarokban, amit megintcsak a CI kártyához tudok kötni.
(A megfagyó, beragadó "Guide", azaz tévéújság menüről már nem is beszélve.)
Én viszont már belefáradtam, hogy a UPC-vel, avagy immár Vodafone-nal "harcoljak"...
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kolosszus87 #60375 üzenetére
" Tesztek alapján kb. 10-20%-al tud nagyobb fényerőt, mint az XH90."
Átlagban igen. Viszont a 10-20%-os ablakban a HDR fényerőben a dupláját hozza. Nagy dinamikatartományú képanyagoknál azért az sokat számít.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kolosszus87 #60409 üzenetére
Ez így van.
Persze a lényegen nem változtat. A fényerőkülönbség ilyen mértékben (legközelebb minden ilyen adat, ill. jelző elé odateszem a "~" jelet, rendben? ) nagyon sokat számít egy arra méltó HDR tartalom megtekintésekor.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Meghivott #60419 üzenetére
Előtte a teljes áramtalanítás, vagy a "factory reset" mindenképpen "megér egy misét": ony TV - How to Troubleshoot a Red or Blinking Light
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz salapp #60467 üzenetére
"Amúgy durva, amit írsz, mert itt többen úgy fogalmaztak, hogy az XF9005-höz képest a paraméterei alapján nem feltétlenül jobb az XH90, sőt, pl. prociban lejjebb került."
Mindenben lejjebb került. Az XH90 sorozat, a korábbi 8-as széria megfelelője (a SONY képviselője fogalmazott így).
Nincsen azzal semmi baj, hogy Rogii fórumtársunk jobbnak találja az XF9005-nél, hiszen a "szebb kép" meglehetősen szubjektív fogalom.
De - tisztelettel megjegyzem - minden, amit írt, ellentmond az említett készülékeket tesztelő felhasználók és "guruk" megállapításainak, de még a fizikának is.
A fekete nem lehet "nagyon mély", ha egyszer kontrasztban ~3:000-4.000:1 közötti értéket produkál, ráadásul fele akkora fényerő mellett, mint az XF90.
Jó kis tévé az XH90; sok szempontból, és sok felhasználási területre megfelelőés amíg még lehet kapni, LCD palettán abszolút az egyik "Best buy", az biztos.
Ám az utolsó SONY tévé a "lineup"-ban, amit a szakértők "pitch black" szobába ajánlottak, az az XF90. Gyakorlatilag a valamelyest jelentősebb "blooming"-ot leszámítva mindenben jobb az utódjainál.
Persze az is tény, hogy elnézve az idei kínálatot, az árakat, és a SONY 2021-es palettáját, aki most akar SONY LCD-t venni, annak az utolsó XG95-öket, XH90/95-öket kell keresnie.
Amíg még lehet kapni őket...
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Vhiktor #60722 üzenetére
"Kalibrálás során ezért "vesztünk" a maximális fényerőből is (ami persze még ígyis bőven elegendő.)"
Tisztelettel, Viktor, de egy professzionális kalibrálással foglalkozó szakember hogyan írhat le ilyet?
Olvasom itt az elmúlt pár hét hozzászólásait... megint előkerült a plazma tévé (a maga ~60-80 nit-es fényerejével), az OLED, amely még "bőven túl sok fényerőt produkál", és "kiég a szem a nagy fényerőtől" témája... no és persze a "sz*r LC" is...
Idézet a honlapodról: "Ezért elengedhetetlen, hogy az otthonunkban a megjelenítő is kalibrált legyen különben a film nem azzal a képivilággal fog rendelkezni, nem azokat az érzéseket, hangulatot fogja kiváltani a nézőből mint amit a rendező közvetíteni szeretett volna ."
Kérdem én, hogy ha egy filmet mondjuk 1.800 nit csúcs fényerőre masterelnek, hogyan fogja az eredeti látványvilágot visszaadni bármelyik kijelző, amely mondjuk maximum 1.500 nit fényerőre képes? Nem is beszélve az OLED "rettenetes" 600-700 nit-jeiről...
A példa kedvéért álljon itt ez a kép:
Képzeljük el ezt egy filmtartalom részeként. Néhány másodpercnyi jelenetből "ollózva"...
Ha a napkorong közepét 1.800 nit fényerővel, a víztükör csillámlását 1.500 nit fényerővel lehet visszaadni, és az égbolt, az erdő megfelelő kékjéhez, színárnyalataihoz átlagban 1.200 nit fényerő szükséges, hogyan fogja az eredeti látványt produkálni bármelyik készülék, amelyik nem képes ennek a fényerőnek még a közelébe sem érni? Sehogy.
A televízió gyártók célja az (kell legyen), hogy a valósághoz mindennél jobban közelítő képi világot teremtsenek meg a készülékeik segítségével.
Ennek nem csak a széles színpaletta, a kalibrált színprofil, stb. a része, hanem (HDR tartalom esetén különösen) a megfelelő fényerő is.
A legjobb QLED LCD-k már jó irányt mutattak ilyen téren, de még azokkal is nagyon messze vagyunk attól, hogy a valóság reprodukciója (közel) tökéletes legyen.
Amíg ez nem valósul meg, addig nem beszélhetünk "bőven elegendő" fényerőről.
(És a fentieket kellene megértenie azoknak is, akik a "már 20-as értéknél is kiégeti az OLED tévém a szememet" frázisokat ismételgetik rendszeresen, amikor ez a téma előjön.)
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Akadnak azért.
Bárhogy is... a technológiát (és az általa nyújtott lehetőségeket) ne az alapján minősítsük, hogy azt esetleg akár tömegével nem megfelelő módon használják!
A lehetőség a megfelelő master-elésre - és ezáltal "etalon" HDR filmtartalmak készítésére - adott az alkotók számára.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Vhiktor #60765 üzenetére
Köszönöm a kiegészítést!
Értelek, és alapvetően egyetértek veled. Bár én személy szerint a HDR alkalmazását a televízió készülékekben az utóbbi évtizedek egyik legnagyobb innovációjának tartom.
Ha a jelenlegi szabvány nem megfelelő, akkor "finomhangolni" kell, vagy elő kell rukkolni helyette egy olyannal, ami jobb végeredményt ad. Egyelőre nincsen más, ami lehetőséget adna a valóságos képhez mért lehető legjobb közelítésre.
Örülök, hogy írtál a "highlight"-okról, mert főleg ez volt a hozzászólásom lényege, és ez az, amit sokan nem értenek.
A statikus, full screen SDR (de akár HDR) fényerő (ami "kiégeti a szemet") egy dolog. És egy másik a HDR csúcsfényerő, amire szükség van a tökéletes árnyalatok megteremtéséhez.
Ha beleolvasol a közelmúlt QLED tévé híreibe, tesztjeibe, a szkeptikusok és OLED-fanatikusok részéről visszatérő cinizmus, az "ugyan mi szükség 1-2 ezer nit fényerőre egy tévénél?"
És bár tudom, hogy egyesek szerint a televíziók vonatkozásában az azokról készült képek (vagy videók) nem relevánsak, azért érzékeltetésként álljon itt ez a részlet:
Tipikus példa, hogy miért nem elég a pár száz nit maximális fényerő a gyakorlatban.
A bal oldali felvételt önmagában, egy sötét szobában csodálva a user még ámuldozhat is, hogy "hű, de élethű!"...
A másik mellett viszont ez éppen olyan, mint az épületet a szabadban egy meglehetősen erős barna, vagy szürke lencsés napszemüvegen keresztül nézné az ember.
A másik pedig azt mutatja, milyen, amikor napszemüveg nélkül nézi ugyanazt az épületet a szabadban.
Szerk.: A kép ebből a tesztből lett ollózva.
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Vhiktor #60771 üzenetére
"De ezek általában kis területre korlátozódnak, fényszóró, üvegcsillanása, zseblámpa fénye, izzó, stb és mivel ezek viszonylag kevés pixelen vannak jelen ezért ezek nem fogják kiégetni a szemet."
Így igaz. Sőt, én továbbmegyek...
Bizonyos részeknél "égesse csak ki szemet"! Értem ez alatt, hogy ha pl. a "Monaco Grand Prix"-ről készítenek egy filmet, és a pilóta szemszögéből látjuk az eseményeket, amint kihajt az alagútból, egy pillanatra mi se lássunk semmit; ugyanúgy vakítson el a napfény, mint az autóversenyzőket.
Az lesz majd a nap, amikor a televízió ilyen szintű "valóságreprodukcióra" lesz képes.
"Vincent Teoh nagyon jó szakember "
Valóban jó szakember, de sajnos ő is eladta magát! Rendkívül elfogult az OLED technológia, és a SONY irányába.
(A cég konkurens márkáit pedig lehúzza gyakran indokolatlanul. Írtam már itt a topic-ban, de nálam akkor veszítette el a hitelét, amikor meghazudtolta a többi szakembert, akik a "Hisense H9G"-t jónak találták, miközben ő egy béta Firmware-es példány alapján a "földig savazta" a tesztpéldányt.)
Akik aztán persze kényeztetik is bőségesen ezért, és válogatott panellel szerelt tévét kap tesztelésre, ami ugyebár a felhasználók számára nem feltétlenül ad releváns végeredményt...)
"Szerintem akinek nagyon fontos a HDR az jobban jár egy QLED tv-vel, viszont ott meg a Local dimmingből adódó anomáliákkal együtt kell tudni élni."
Kevés zóna alkalmazásakor ez sajnos így van! Én azért még bízom a Mini LED és az "X ezer" zóna képességeiben.
Ez például egy nagyon erős versenyző a paraméterei alapján: TCL 75C728
Vagy az imént általam linkelt Samsung Mini LED tévé is ilyen.
És én változatlanul azt gondolom, hogy az Edge LED sem elvetendő. Ha az ember kifog egy tökéletesen bevilágításmentes, meglehetősen homogén panelt, ahol a natív kontraszt a ~6:000:1 körüli értéket meghaladja, akkor ott lehet kellő mennyiségű fekete szintet és kontrasztos képet beállítani.
Nekem ez a tévé még mindig mozgatja a fantáziámat:
Panasonic TX-75GX942EPersze a HDR csúcsfényereje ennek nem kifejezetten acélos (max. 600 nit körül van), de a kontraszt egészen remek, a processzor és a panel pedig (AUOptronics MVA) egészen kiváló.
Ha ilyen tévéket képesek lennének "felturbózott" HDR fényerővel piacra dobni, azokkal szvsz még lehetne keresnivalójuk a házimozi rajongók piacán. (A FALD-os VA LCD-k és OLED-ek tengerében is.)
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
" De mi van a sötét jelenetekkel? Ja hogy most azt ne nézzük? "
Dehogynem nézzük!
Éppen az imént írtam Viktornak is, hogy egy kellően magas natív kontraszttal rendelkező VA paneles tévé már igen tisztességes eredményt produkál.
Persze, ha csak a puszta számokat nézzük, akkor az OLED a "teljesen fekete", a szuper VA panel a "csak majdnem teljesen fekete", viszont kombinálva egy jó processzorral, és a szignifikánsan jobb fényerővel, HDR teljesítménnyel összességében jobb "mozis" élményt nyújt.
A gyakorlatban ugyanis az emberi szem a "majdnem feketét" is feketének látja. Gyorsan váltakozó képtartalomnál (a filmek tipikusan ilyenek, főleg bizonyos műfajokban) a különbség a látott képi élményben, a gyakorlatban egyre keskenyebb.
Még egy teljesen sötét szobában is. (Ha pedig már van valami fényforrás, nem is érdemes beszélnünk róla.)
És ez a lényeg. Egy dolog a matematika, a számszerűsített adatok, és egy másik, hogy a gyakorlatban mit lát, mit érzékel a felhasználó.
Jó példa a fentiekre a nemrég linkelt és emlegetett Samsung Mini LED tévé. Te végignézted a linkelt Youtube videót? --> Samsung QN95A (US QN90A) 4K Neo QLED Mini LED TV Review (HDTVTest)
Hát ha még elhagynák azt a borzasztó "Wide viewing angle" bevonatot, és szivárvány effektet sem produkálna a tévé...! (Persze sötét szobában ez nem téma, csak ott, ahol van bármilyen, akár apró fényforrás.)
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Vhiktor #60807 üzenetére
Én úgy vélem, hogy alapvetően nagyon hasonlóan látjuk a dolgokat, ha a televíziókról van szó.
Én elismerem az OLED erényeit is, csak azt nem kedvelem, amikor a fórumon egyesek (pláne akiknek egy "Tesco gazdaságos LG OLED életük első tévéje) úgy állítják be, hogy "tökéletes, mindennél jobb technológia". Mert nem így van. Rengeteg hibája és hiányossága van, ezek közül ráadásul sok kifejezetten technológia-specifikus.
A "tökéletes" fekete, és "végtelen" kontraszt nagyon csábító, de az nem minden.
Az pedig sajnos tény, hogy a 2010-es évek eleje-közepén készült jobb minőségű SHARP, Toshiba, Hitachi, Samsung, SONY, Panasonic tévék szintjét képminőségben a közelmúlt LCD tévéinek zöme nem tudja elérni.
A sok ezer zónás tévék is jönni fognak, ez nem kérdés. Én mondjuk szívesen letesztelném a szobámban, a saját "házimozi" körülményeim között a Hisense Dual Cell tévéjét is. A 12 bites panel, és a sok milliós natív kontraszt nagyon csábító....
Az említett TCL-re én is nagyon kíváncsi vagyok! Szeretném alaposan letesztelni. Ha olyan, amilyennek ígérik, lehet, hogy az lesz a következő tévém.
Persze - mint írtam itt már többször is -, szerencsémre nem nyomaszt a "cserekényszer", mert a jelenlegi SONY 55W809c tévém egy igazi kis "ékszer".
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
"Én a saját gyakorlati tapasztalataimat írom le, nekem volt minden panel típusú tévém és én tök sötétben szeretek mozizni."
Detto.
"A (#60803) hsz-ben kicsit ellentmondásba ütköztél, hiszen én pont ezért mondom azt, hogy egy tök sötét szobában egy OLED max fényereje is bőven elég. Simán hozza az általad felvázolt hatást."
Nincsen ellentmondás.
Nem hozza.
Kevés a csúcsfényereje. Éppen erről beszélgetünk Viktorral.
Az alacsony fényerőre masterelt tartalmaknál ez talán nem számít, ott ahol viszont kell a magas fényerő (a képernyő bármelyik jeleneténél, akár csak 1-2 másodpercre is), nagyon is számít.
És azt én már nagyon rég óta mondom, hogy a tökéletes tévén a "szemkiégető" tartalmak "ki kell égessék" a szemet.
Ha például a kamera a Napra pásztáz, éppen annyira vakítson el, hunyd le a szemedet, mint a valóságban. (Nyilván egészség károsító hatása ne legyen. De reprodukálja minél jobban azt, amit a valóságban látsz, megtapasztalsz.)
Ha a "Flashdance"-t nézed, és Jennifer Beals éppen az ívhegesztővel dolgozik, akkor legyen kellemetlen annak a fényébe belenézni.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Látom, átmentél "write only" módba...
Ugyan mi volna "elferdítve" a fenti képen? Vincent belakibrálta a tévéket, és ajánlom figyelmedbe a képek alatti feliratot is!
Hidd el... az én töksötét házimozi szobámban a "C1" képére fenti, ill. fentihez hasonló napfényes képtartalmaknál keresném az erős fekete szűrőt, amit a "kamerára" tettek fel.
Nagyon kevés az a fényerő, nincsen ezen mit szépíteni. Mondhatod, hogy Neked elegendő. Attól a fenti képen látható tartalom az OLED tévén olyan messze van a természetestől, mint ide Canberra.
Úgy érzem, azt nehéz megérteni sokaknak, hogy egy nem "felhős" panellal szerelt, jó minőségű, 6.000:1 natív kontraszt körüli LCD tévé adott körülmények között összességében jobb eredményt ad (HDR tartalom esetén feltétlenül), mint egy bármilyen OLED tévé.
(Ha eljönnél hozzám, időnként te sem tudnád eldönteni, hogy LCD tévét, vagy OLED-et nézel...Frankón beállítottam a tévén a fekete szintet, és a kontrasztot.)
Előbbi "valamivel" kisebb fekete szintje nem annyival kisebb, mint amennyivel nagyobb fényerőre képes az LCD technológia az OLED ellenében.
Egyébként a "Samsung - The Terrace" valóban jó irány! Jöhetne 75 és 85 colos méretben!
Magas kontraszt, remek színpaletta, kalibrálva kiváló színhűség, pazar mozgásmegjelenítés, klassz uniformitás, és extrém magas fényerő. Mi kell még?
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
A LED pirosan villogása arra utal, hogy az öndiagnosztikai mód bekapcsolt.
A 6-os csoport az alaplap, a háttérvilágítás, az inverter lap, vagy a tápellátás (tápegység, annak kábele, annak aljzata, alaplapi bekötése) meghibásodott.
Ez megérhet egy kísérletet:
1) turn off your TV .
2)remove all the plugs from main power supply.
3)press the power button present at back of your TV for 20-30 seconds at that time your TV must be off .
4)then again connect the main plugs to power supply .
5)turn on your TV you will see a red light again press power button for 20-30 seconds .Egyébként a tévédet szervizelni kell.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
-
Piftuka
veterán
válasz kolosszus87 #60835 üzenetére
"nem éri meg várni az X90J-re, "
Nem bizony.
Hogy még kontrasztban sikerült kicsit még az XH90 alá is menniük, az vérlázító.
Jó volna, ha felébredne a SONY, mert az elmúlt években rengeteg kritikát kaptak a drasztikusan lecsökkent kontraszt, és a hülye "anti-ilyenolyan" bevonatok miatt (a kettő össze is függ ráadásul), nem is beszélve a kevés kontroll zónáról... de szemlátomást vajmi keveset törődnek az építő kritikával is!
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Derron #60836 üzenetére
Abból a távolságból a 65 colos képátlójú készülék is tökéletes. A kettő között jelentős különbség van a látott kép méretében.
Ha mindenképpen SONY tévét szeretnél, és a 65 colos változatot is megengedheted magadnak, akkor érdemes azt, a nagyobbat választanod.
Hozzátéve, hogy én nem osztom Kolosszus és Salapp fórumtársak véleményét az árazással kapcsolatban.
Egy ekkora bármilyen készülékért ~400.000 forint aránytalanul sok pénz.
Viszont tény, hogy ilyen a jelenlegi árszínvonal, és sajnos nem várható szignifikáns változás az arányokban!
(Halkan jegyzem meg: "Egy házimozi kijelző mérete soha nem lehet elég nagy!" )
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz attilla84 #60885 üzenetére
Az a helyzet, hogy a problémád több tényezős, és nem is feltétlenül az új televíziódból fakad.
Van egy meglehetősen korrekt minőségű műkoldvevőd, viszont abból, amit leírtál, én nem vagyok meggyőződve arról, hogy a műholdas adás minősége kifogástalan nálad. (Ezen nem segít a tévé cseréje.)
Az M4 HD műsorára sokan panaszkodnak; én a Voda/UPC kábeles csatornán is meglehetősen változó képminőséget tapasztalok. Az elmúlt hetek EB meccsei között jócskán kijutott "zizis" képből is. (Ezen nem segít a tévé cseréje.)
Általánosságban is igaz, hogy mivel az LCD panelek válaszideje viszonylag magas, a mozgásmegjelenítés során mindenképpen lesz valamennyi elmosódás ("blur"), amit megtapasztalsz. A felhasználó szemének arra érzékenysége válogatja, hogy mennyire zavaró mértékű mindez. Természetesen a készülék feldolgozó processzorának minősége javíthat, vagy ronthat ezen. (Ezen nem feltétlenül segít a tévé cseréje. Az "U8QF" kifejezetten jó ezen a területen.)
A 4K-ról Full HD-re konvertálás is okoz "elmosódást", ami a natív felbontástól eltérőre történő képátalakítás negatív hozadéka. A tévé jelfeldolgozó processzorának minősége ezt is erősen befolyásolja. (Ezen nem feltétlenül segít a tévé cseréje.)
Abból, amit írsz, nekem úgy tűnik, hogy a szemed különösen érzékeny a mozgásmegjelenítéssel kapcsolatos "anomáliákra". Ez pech. Átérzem, én is ilyen vagyok. Viszont mivel az "U8QF" már a sokadik firmware óta kifejezeten jól teljesít ezen a téren, ezért... (Ezen nem feltétlenül segít a tévé cseréje.)
Összességében nagyon jó esély van rá, hogy bármilyen másik (de ajánlott) 4K tévét veszel, a fentiek miatt, ugyanazokon a területeken, ugyanúgy csalódást fog nyújtani.
Ezért - ha mindenképpen váltani akarsz a 7 éves, 40 colos Samsung Full HD tévédről, és tényleg a TV adás a lényeg -, egyetértek Salapp fórumtársunk ajánlásával: SONY KDL-50WF665 Full HD Smart TV
Ezt a tévét anno alaposan leteszteltem; tetszett. Itt a fórumon is többször ajánlottam.
Sajnos nem olcsó, de Full HD készülékek között szvsz ennél jobbat nem lehet kapni!
Szép, kontrasztos panelje van, jó színekkel dolgozik, és korrekt a mozgásmegjelenítése. A TV adások esetében valószínűleg nem lesz problémád, és a felkonvertálásból eredő képhibákat is elfelejtheted, ha a HD csatornákat nézed. (És nyilván toleránsabb az alacsonyabb felbontások megjelenítésére is, mint a 4K tévék.)
Viszont mivel 60 Hz-es panelt kapott, ha esetleg később 24p tartalmakkal "etetnéd", tudd, hogy "röcögésre" biztosan számíthatsz, mert képtelen a kadenciahelyes lejátszásra.
Bárhogy is döntesz, a Philips említett modelljére szerintem ne cseréld le! Bár kiváló panelja van (AUOptronics MVA), és 120 Hz-es, az "U8QF" minőségétől összességében elmarad.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Ebből a pénzből ennél jobb készüléket nem találsz: SONY 49XG8377s
120 Hz-es Triluminos VA panelt kapott; a színekre, képminőségre, kontrasztra, fekete szintre (amennyiben homogén panelt fogsz ki), mozgás megjelenítésre nem lesz panaszod.
Támogatja a HDR10, HLG és Dolby Vision szabványokat (bár a limitált csúcsfényerő miatt nyilván nem ez a "HDR tévék királya").
A Bluetooth fejhallgató kérdéses. Egyes típusoknál valóban a "puding próbája az evés" alapon derül ki, hogy működik-e a fejhallgatóddal.
Mindazonáltal erre a tévére 26.000 forintért vásárolhatsz 5 év gyári jótállást, és akkor ~226.000 forintért van egy jó minőségű, "jövőt álló" készüléked.
55 colos méretben jelenleg nincsen ajánlható SONY tévé. Ha esetleg az 55XH90 bármelyik verziója ismét 220.000 körüli áron lesz akciózva... Persze ezt nem lehet garantálni.
Más gyártótól alternatíva: Hisense 55U8QF
Ez mondjuk a nagy fényerőnek, a paneljének köszönhetően már érdemben is igazi "HDR tévé".
Ezek vannak most.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Jakesz #60957 üzenetére
Biztos vagy benne, hogy minden stimmel a tévéden a beállításokkal?
Samsung UE40F6400 Review (HDTVTest)
A Samsung D/E/F/G/H 6xxx szériája kivétel nélkül VA paneleket használt. Még pedig sajátot, a legjobb fajtából.
8 bit-es, 120 Hz-es, aktív 3D, magas natív kontraszttal, széles betekintési szöggel, remek fekete szinttel.
A klasszikus terminológia szerint "csak" közép kategóriás készülékek voltak a cég palettáján, azonban most sokan lepippantanák magukat örömükben, ha - képminőség szempontjából - ilyen kaliberű készülékeket lehetne vásárolni nagy választékban manapság.
Abból az egyszerű okból is, hogy a fent említett tulajdonságainak köszönhetően tökéletesen alkalmas sötét szobában házimozizáshoz ( ), míg a jelenlegi piaci kínálatban az LCD tévék zöme még a felső kategóriában sem. ( )
Egyébként a Samsung kapcsán éppen az a probléma, hogy ezt az időszakot követően különösen nagy számban kezdett más gyártóktól panelt vásárolni (ha jól emlékszem, legalább 8-10 beszállító partnerük volt), és a már nem 3D-s 6xxx/7xxx szériáiban sorra feltűntek a különféle vacak ADS (IPS) panelek. Ráaádul úgy, hogy adott széria mondjuk 3 féle panellal is elérhető volt a piacon.
No, az igen csúnya dolog volt a Samsung részéről.
Viszont a 3D-s 6xxx szériákra mindig jó szívvel lehet visszaemlékezni.
"Aquila non captat muscas."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen