- iPhone topik
- Apple M2 Ultrákon futhatnak az iPhone egyes AI funkciói
- Milyen okostelefont vegyek?
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- A vártnál kevesebb iPad Pro fogyhat
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Yettel topik
Hirdetés
-
Három éve fontos döntést hozott az AI-ról az Apple
it A Bloomberg szerint saját chipekkel működtetné az AI-szervereket az Apple.
-
Már elérhető Steamen a klasszikus Marathon
gp A közkinccsé tett alkotás eddig is ingyen játszható volt, de nemrég végre bekerült a Valve áruházába is.
-
Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
ph Asztali PC-k, monitorok, videokártya, hát, hűtés és egér is került heti válogatásunkba.
-
Mobilarena
Mielőtt kérdeznél valamit olvasd el az alábbi Téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
"Nem az alkatrész hiány miatt[..]"
De. Pontosan az alaktrészek hiánya miatt.
Hidd el, végigjártam én ezt, amikor elromlott a kedvenc 55W809c.
Szinte könyörögtem a szerviznek, hogy javítsák meg, nekem kell ez a tévé, nem szeretném a csereutalványt. Ám elmondták, hogy nem tudnak alkatrészt rendelni, mert a közelben nincsen honnan. Japánból pedig nem fognak (~200.000-300.000 forintért, mert a Biztosító sem finanszírozza meg).
Ez már évek óta működő "modell", és az egyetlen oka, hogy nincsen Európai szervizcenter (ha jól emlékszem, Bécsben volt). A SONY Magyarország pedig nem rendelkezik olyan raktárral, ahol ők saját maguk meg tudnák oldani ezt a helyzetet az anyavállalat helyett.
Hogy honnan tudom? A szerviztől, amely 40 éve felel a SONY termékekért itt nálunk.
A Biztosító emberétől, aki ráadásul előtte sok-sok éveig a SONY Magyarországnak dolgozott, és akivel nagyon jól, vagy 45 percen keresztül elbeszélgettem erről a helyzetről, a fogyasztóvédelmi jogszabályok közeli módosításának várható hatásáról a javítási időre, illetve a hivatalos szervizek jövőbeli javítási hajlandóságára, illetve - ennek hatására - a szervizelés várható megszűnéséről.
Valamint a SONY Magyarország képviselőjével, aki szintén a fentieket mondta el.
Ennek köszönhető tehát, hogy gyakran már az idei modellekhez sincsen raktáron semmilyen alkatrészt, és az esetek többségében csereutalványt állítanak ki. (Mert cserekészülékek sem állnak "hegyekben" a hazai képviseletnél.)
Amíg volt európai SONY szervizközpont, sok esetben javítottak; még több évvel korábbi készülékeket is.
Hát így.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz kissdani #66856 üzenetére
Az esetek döntő többségében (lásd előző hozzászólásomat) egy aláírt, lepecsételt csereutalványt állít ki a szerviz, vagy a biztosító (ők a szerviz szakvéleménye után, ennyi a különbség; tehát "+1 lépcső" van az ügyintézési folyamatban.).
Az utalványon többek között szerepelnek a megvásárolt készüléked adatai, és a vételára. A vételár összegében az adott forgalmazónál (esetemben ez a Media Markt volt, és bármelyik üzletükhöz fordulhattam volna) levásárolható a döntésed alapján bármilyen, készleten lévő termékre. Az utalvány nem rendelkezett lejárati határidővel.
Ha a vételár (utalvány) összegét nem teljesen költöd el, akkor a felette lévő összeg elvész, mert azt természetesen a forgalmazó (esetemben a Media Markt), nem fizeti vissza.
Ahogyan sajnos a vételár visszafizetésére sem volt lehetőség. Ebben (is) különbözik a "garancia biztosítás" konstrukciója a "Jótállás" intézményétől.
Utóbbi esetében ugyanis a törvény garantálja, hogy a másik 3 garanciális jogod (javítás, csere, árleszállítás; ebben a sorrendben) érvényesítésének sikertelensége esetén elállhatsz a fogyasztói szerződéstől, így - a vásárlás előtti állapotot visszaállítván - visszakapod a vételárat a forgalmazótól.
Mivel a tévém javítására sajnos nem volt lehetőség, ezért kiválasztottam az utódját, és az utalvány összegét beszámíttattam annak (jóval) magasabb vételárába.
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz F-ECT$ #66919 üzenetére
Hahaha, ott a pont!
Ha lett volna készleten ennyiért, amikor a W809c tévém elromlott, akkor ezt vettem volna az OLED helyett.
Remek kontraszt, szép színek, kiváló mozgásmegjelenítés, überfrankó fényerő, valamint semmi tinting, black crush, és "burn-in"... mi kell még?
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Mondjuk arról a tévéről nem biztos, hogy váltanék. Csak abban az esetben, ha az újabb funkciók valamelyike mindenképpen szükséges.
Az "olcsó" egyébként relatív fogalom. Szerintem egy 65 colos (bármilyen) készülékért változatlanul sok pénz a közel 400.000 forint is, de az kétségtelen, hogy az eredeti árhoz képest ez a 390 ezer jelentős kedvezményt jelent.
Hogy miért ennyi? A Media Markt rendszeresen alkalmaz "vevőcsalogató" leárazásokat, akár negatív haszonnal értékesítve bizonyos termékeket. Ez mindig is így volt. (És ez nekünk, vásárlóknak jó.)
Ám szerintem itt most pusztán arról van szó, hogy ebből a típusból a hazai képviselet és az ők is felhalmozhattak egy jelentősebb készletet. Csak éppen az embereknek viszonylag alacsony hajlandóságuk van ~500-600 ezer forintért televízió készüléket vásáorlni.
Ez már kifutó modell, szóval muszáj leárazni, ha gyorsan szeretnének megszabadulni tőle, és átadni a helyet a raktárakban az utódkészülékeknek.
(Szerk.: 100%, hogy bontatlan. Sérült csomagolású, valamint elállással visszaküldött bontott csomagolású termékeket csak a webáruház "Outlet" részén értékesítenek. A kiállított darabokat pedig mindig az adott üzlet értékesíti, ahol az a bizonyos készülék üzemelt.)
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Yamahás #66925 üzenetére
Mivel az elromlott tévémért kaptam csereutalványt, így azt nyilván el kellett költenem, hogy ne dobjak ki 250.000 forintot az ablakon.
Egyébként ettől függetlenül vettem volna én is egy "75W809c"-t, de nem volt eladó példány.
(Ráadásul mivel én egy garancia nélküli tévéért csak minimális összeget vagyok hajlandó fizetni, ezért az egész téma irreleváns.)
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Yamahás #66955 üzenetére
Volt; 75W850/855c típusnéven került kereskedelmi forgalomba. A különbség, hogy nem AMVA3-as VA panelja volt, és Direct LED háttérvilágítást kapott. (A 65 colos W859c modellnek viszont ugyanaz az AMVA3-as panelja volt, mint a 808/809c szériának.)
Minden egyéb technológiai paraméterében megegyezett a 808c/809c modellekkel.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Dan-szan #67107 üzenetére
Mert nem ők határozzák meg, hanem a SONY Magyarország.
Ráadásul már kifutott termékre jóval drágább. Én is így jártam. Ha idei tévé volna, akkor "csak" 33.000 forint lenne a 2 év extra jótállás hozzá; viszont mivel már kifutott széria darabja, ezért 55.000 forintba kerül.
Annyit pedig nem fizetek.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Peetmeli #67125 üzenetére
"egy alap 3d-s samsungot váltott)"
Mondjuk az az "alap 3D-s Samsung" ~kétszer nagyobb natív kontraszttal rendelkezik, és blooming sem jelentkezik rajta.
Viszont az a lényeg, hogy az új készülék azt nyújtja számotokra, amit vártatok tőle. Használjátok sokáig jó egészséggel, ezt kívánom!
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz gordonfreemN #67132 üzenetére
"65XH90 21 decemberi vásárlás Alzáról, Sonyszalon 25900-ért bővít garanciát"
Az hogyan lehetséges?
A "H" sorozat még nem számít kifutott szériának?
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz F-ECT$ #67240 üzenetére
"Nem, ez minden sorozatra ilyen."
Pedig az egészben nincsen semmi következetesség.
Nekem például 2019-es szériába tartozó tévém van, amit egyébként tavaly októberben vásároltam, ezért vehetnék hozzá 5 év jótállást, csak éppen sokkal drágábban, mint új korában.
A SONY Magyarország azt sem tudja, hogy mit, mikor és miért tesz, az anyavállalatra pedig már jelzők sincsenek.
Katasztrofális az egész.
Mindegy. A SONY nálam már egyébként is végleg leszerepelt...
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz d.beni #67246 üzenetére
Egész egyszerűen az, ahová ez a nagymúltú vállalat eljutott, napjainkra a saját - egykor volt kiváló - reputációját lerombolva.
Közel 10 éve majdnem kivonultak a televízió gyártásból, aztán "nagy kegyesen" meggondolták magukat. Így utólag már azt mondom, hogy kár volt.
Említhetem a szerencsétlen fórumtársak vesződését az elmúlt néhány évben a legkülönbözőbb típusú televízióik garanciális ügyintézésével kapcsolatban, köztük néhány extrém, kirívóan felháborító esetet; mindazt a "kálváriát", amit az XH9000-es sorozat tulajdonosainak kellett, kell végigjárnia, a SONY "kamumarketingje" által félrevezetve, és mindenféle firmware-ekkel "foltozgatva" a készüléküket, hogy az olyan legyen, mint amilyennek a gyártója ígérte.
Említhetem azt, hogy pár éve a japán anyavállalat úgy döntött megszünteti a teljes európai szervizközpontját, és ennek köszönhetően már az új készülékekhez nem elérhető szinte semmi alkatrész, tehát hiába kedvelted a régi tévédet, hiába van rá jótállás, már automatikusan csereutalványt kapsz helyette.
Márpedig figyelembe véve, hogy az általános képminőséget illetően évről-évre rosszabb készülékeket készítenek (ráadásul egyre drágábban), ez egy nagyon rossz hír.
És említhetem azt, hogy a nagyon akciós áron is fél millió forintos OLED készülékemhez (illetve bármelyik készülükékükre igaz mindez) csak és kizárólag Japánban mellékelnek egy nagyjából 50 cent gyártási költséget jelentő, ún. "A/V Adapter" kábelt, amit nem lehet sem rajtuk (magyarországi partnerük, szervizhálózatuk) keresztül megvásárolni, ráadásul a piacon máshol sem kapható, és még speciális a forrasztások lábkiosztása is, tehát egy műszerész ismerőssel kell majd legyártatnom.
(Miközben a TCL és Hisene a legolcsóbb készülékeihez is mellékeli a hasonló célból készített kábelt.)
Kicsinyes, szánalmas, kispolgári, alávaló üzletpolitikát folytatnak.
És persze a véleményemben - nyilván - benne van a saját, legutóbbi "kálváriám" is, amit közel 2 hónapig a kedvenc W809c készülékem garanciális ügyintézése okán kellett végigjárnom.
Amit az extra jótállás kapcsán a hazai képviseletük kommunikál (az ügyfélszolgálatuk "segítőkészsége" - nem hozzáállás, hanem - hozzáértés terén), a következetlenség, és az, hogy teljesen magára hagyják a hűséges vásárlóikat is a probléma kellős közepén, már csak az a bizonyos "hab a tortán".
Hűség... Ugyan már! Szerencsére én már sok éve túljutottam azon, hogy higgyek a "márkahűség" fogalmában az ún. consumer termékek és gyártók piacán.
(A márkahűségnek csak egészen kis manufaktúrák esetében van értelme. Így kapásból néhány hangszergyártón kívül - akik akár több évtizede ugyanabban a magas minőségben készítik termékeiket - nem is jut eszembe semmi más.)Viszont a "japán gyártóknak" mindig is elkötelezett híve voltam. Általánosan hittem, hogy van értelme a SONY-Panasonic duo kínálatából választani a "kistigrisek", és a kínai gagyik tengerében, és azok ellenében.
Hát nincsen. A japán vállalatok elképesztően kiváló módon reagáltak a II. világháborút követő globális, gazdasági történésekre.... hogy aztán ugyanolyan elképesztő módon haladjon el mellettük a világ az elmúlt ~10-20 évben.
Nem adok a két utolsó "matuzsálem" egyikének sem már10 évet, és nyomuk sem lesz a televíziók piacán. A kínai gyártók "lábtörlői" lesznek.
És most már azt mondom, hogy legyenek is! Jobb befejezni ezt a szenvedést.
Egyébként pedig megérdemlik. Csak maguknak köszönhetik.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Technoman #67435 üzenetére
Annak idején "okos konnektor" ugyan nem létezett, de a jó, öreg, japán Hitachi CRT tévénk sorkimenő trafója a napi teljes áramtalanítástól ment tönkre háromszor is tizenegynéhány év alatt.
Nem vagyok műszerész... talán az LCD TV-k inverter trafója jobban bírja az ilyen megpróbáltatásokat.
Én mindenesetre azóta soha nem áramatalanítom a televíziót."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Quqesz #67553 üzenetére
Ez valószínűleg nem jó hozzá. A SONY nem sztenderd bekötést használ a lábakhoz.
Itt a lényeg: Blu-ray vagy DVD-lejátszó csatlakoztatása"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Technoman #67556 üzenetére
Az eredeti kábelt sajnos csak Japánban! Ott mellékelik ezeket a televízió készülékeikhez is, de a mi régiónkban nem.
A SONY Magyarország nem foglalkozik kellékek forgalmazásával, a budapesti központi szervizük (valamint a helyi szervizük) pedig nem tud ilyet rendelni, mert európai szervizközpont hiányában a SONY Japánból már nem szállít alkatrészeket.
Nekem a belinkelt útmutatóban található "Analóg hosszabbító kábelre" van szükségem. Annak kapcsán telefonáltam és leveleztem végig a fenti köröket.
A "piaci rést" néhányan már felfedezték, mert az Ebay, vagy Amazon oldalán találtam néhány, számomra ismeretlen, feltehetően kínai brand által gyártott, vagy éppen szemmel láthatólag "házi készítésű" változatot, amit Magyarországra is szállítanak.
Ha számodra az ilyen megfelelő, szerintem nézz utána, hogy az "apa-apa" kivitelben is elérhető-e!?
Én inkább legyártatom magamnak egy hozzáértő ismerősömmel."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
-
Piftuka
veterán
válasz Csabi1984 #67915 üzenetére
" az ilyen kevésbé ismert nevek próbálnak úgy vásárlókat csalogatni, hogy jó minőségű eszközöket gyárt?
Nem. Rendkívül aggresszív marketinggel (az LG Electronics is így "futott be" a GoldStar márkáról váltás idején), és a konkurenciához képest gyakran szignifikánsan alacsonyabb árral csalogatják a vásárlókat.
Utóbbinak mindig ára van. A technológiai eszközök piacán a legolcsóbb munkaerőnek, alacsony költségen üzemeltetett minőségellenőrzésnek, és olcsó alapanyagoknak kivétel nélkül megvan a "böjtje".
Képminőségben alkothatnak jót; a kérdés, hogy Neked, mint vásárlónak elegendő-e pusztán annyi, hogy a tévéd által megjelenített kép tetszik... vagy vannak más preferenciáid is!?
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Csabi1984 #67922 üzenetére
"Azt nem mondhatnám, hogy csak a kép a fontos de azt nem mondhatom, hogy legyen minden szuper a kép lehet megfelelő."
Nem egészen így értettem. Arra céloztam, hogy lehet itt nagy "hype"-ot kelteni a TCL készülékeknek, de nem véletlenül kerül fele annyiba minden egyes modelljük, mint egy hasonló tudású nem kínai gyártmány. (Egyébként a jelenlegi csúcsmodelljeik immár még csak olcsónak sem nevezhetőek.)
A "Hisense-lufi" is kipukkadt. Az anno általam is gyakran ajánlott 65U8QF (és a sajnálatos módon a "zöldek" által "elkaszált" Dual Cell készülékük) óta nem készítettek épkézláb televíziót.
Az vitathatatlan, hogy ezek a kínai gyártók az elmúlt 10 évben rendkívül nagy szeletet szakítottak ki a piaci részesedésből. Ahogyan korábban írtam, valószínűleg újabb ~10 éven belül a SONY és Panasonic termékeinek nyoma sem marad. (Az LG és a Samu is felkötheti a "gatyáját".)
Ám naivitás lenne azt gondolni, hogy a termék "olcsóságának" (említettem, hogy a TCL, Hisense csúcsomdellek esetében ez relatív fogalom) az árát nem a vásárló fizeti meg.
"Egyáltalán nem érzem szívem mélyén, hogy luxus lenne egy 800.000 Ft-, 1.200.000 Ft-os TV[..]"
Pedig - sajnos - 2023-ban, Magyarországon feltétlenül luxusnak számít még ennek az összegnek a töredéke is egy tévé készülékre. (Más szórakozásra költve is.)
Persze azon is sok múlik, kinek milyen a havi jövedelme, és milyen baráti körben "mozog"... Netto 1-2 milliós, vagy annál magasabb fizetés esetén valószínűleg ez nem tétel, és a "luxus" definícióját is máshol mérik.
Az én közelebbi ismeretségi körömben kapásból 4 családot tudok mondani, ahol már sok évvel ezelőtt kidobták a tévéjüket, és hallani sem akarnak róla, hogy ilyenjük legyen.
Emellett több tucatnyi olyan ismerős, barát van, aki 100.000 forint feletti összeget nem hajlandó, de sok esetben nem is képes költeni ilyen "evilági hívságokra", mint egy televízió készülék.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Mert annál készüléknél nem oldotta meg jól a SONY. Ez különösen fájó pont lehet mindazok számára, akiknek a szeme érzékeny a vibrálásra.
A W80xC sorozat esetében még etalon volt a BFI. (Forrás: www.rtings.com)
Sajnos, ott viszont a fényerő volt kevés a technológiához! Ugyanakkor mindezt kompenzálta, hogy kikapcsolt BFI és interpoláció esetében is kifogástalan a mozgásmegjelenítése annak a készüléknek. Így valójában nem volt rá szükség.
(Egyébként nekem az aktív 3D technológia sem zavarta a szememet soha. Nem úgy, mint az OLED tévém "stutter" jelensége.... képtelen vagyok megszokni a szaggatást "svenkelő" kameratartalmak esetében. )
"Aquila non captat muscas."
-
-
Piftuka
veterán
válasz Gigicuci #68137 üzenetére
Teljes mértékben megértelek. Esetemben is nagyon valószínű, hogy LCD televízió lesz az, amire majd egyszer ezt a SONY AG8-ast lecserélem.
Sok idő eltelt már, amióta megvettem, és a fényerő hiányát sem tudom megszokni. A fekete poszterizáció pedig a másik olyan jelenség, ami elviselhetetlenül ronda.
Viszont mivel nem vagyok milliomos, nem engedhetem meg magamnak, hogy 1-2 évente televíziót cseréljek, szóval egy jó darabig még marad ez az OLED, az biztos.
Másfelől mire is lehetne lecserélni? Ezidáig az egyetlen reális alternatíva a Hisense (vagy akár más gyártó) "Dual Cell" megoldása volt, ám az sajnos az álszent "zöld lobbi" áldozatául esett!
Azon kívül nincsen olyan nagy képátlóval rendelkező LCD készülék, amely kiváló VA panelt kapott, magas a natív kontrasztja, kiváló a fekete szintje, nem jelentkezik rajta blooming, jó a mozgásmegjelenítése, magas a fényereje, és mellőzi az összes olyan bevonatot, réteget, amely "szivárvány effektet" eredményez.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz salapp #68160 üzenetére
Persze, ismerem a véleményedet Salapp cimbora.
Tudod, hogy amikor elromlott a W809c, a SONY 8xJ OLED nem volt opció. Amennyibe került, annyi pénzt nem fizetek egy tévéért.
Viszont nem tudsz nekem olyan OLED készüléket mondani, amelynek a fényerejét ne találnám kevésnek.
"Szerencsére sokkal több zenehallgatás és túrázás van az életünkben egy ideje, így a tévé alig van bekapcsolva."
Ezt pedig nagyon jól teszitek!
"Cserébe a Sony gyönyörűen jeleníti meg a régi filmeket, amiket szoktunk nézni (mert az újabbak szinte mind nézhetetlen szemetek)"
Ezzel az állítással csak egyetérteni tudok.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz #62435328 #68439 üzenetére
"Már a W7-is ilyen referencia készülék lett?"
Technológiai szempontból - panel, processzor, háttérvilágítás, OS, stb. - hajszálra ugyanaz a két készülék, csak a 7xxc sorozatban a SONY szoftveresen letiltotta az Active 3D technológiát.
Tehát ugyanolyan mozgásmegjelenítési képességgel bír mindkét modell, és a képminőségük is tökéletesen megegyezik.
Ezáltal a W755/756c éppen annyira "referencia" készülék, mint a W808/809c.
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Quqesz #68706 üzenetére
Amikor jól működik a készülék, szvsz nem is szabad frissíteni. Írtam anno, hogy a W809c-t minden egyes frissítés csak rosszabbá tette.
Mondjuk most a "65AG8"-at frissíteném, ha lehetne, mert az Android borzasztóan bug-osan működik rajta... Tegnapelőtt pl. nem akart bekapcsolni egyáltalán. Teljes áramtalanítás, OS "reset" után volt csak hajlandó képet és hangot adni.
Arra viszont április óta nem jelent meg semmilyen új firmware. (És az a verzió is egy másik problémát javított.)
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Igen, köszönöm! Ez az a bizonyos áprilisi frissítés, amit említettem.
Megjegyzem, egy nagyon komoly hibát javított.
Nyilván, ennek ellenőrzése céljából nem fogom most futtatni a pixelfrissítőt, de remélem, hogy tényleg javították a korábbi hibát.
Mindenesetre tegnap este feltelepítettem, és emlékeim szerint SONY Android tévéim közül most először három alkalommal is újraindult a készülék, mielőtt a frissítés sikeresen befejeződött volna.
Az pedig, hogy javít-e az elmúlt hónapokban tapasztalt Android OS fagyásokon, újraindulásokon és egyéb anomáliákon.... majd kiderül.
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
"Ez nem áprilisi frissítés, hanem július 4.-én jött ki (írja is a dátumot)."
Óh, a balga fejüket, hogy német/angol írásmóddal jelezték a dátumot a magyar oldalukon is...
Köszi az info-t! Természetesen tudom, hogy évente egyszer (egészen pontosan ~2.000 üzemórát követően, ill. akkor, ha tartósnak tűnő image retention jelenséget észlel a felhasználó, ahogyan az az én esetemben történt) ajánlott csak használni ezt a funkciót.
Egy darabig nem futtatom én sem.
Bárhogy is... feltelepítettem, és a tévé újraindulási, ill. "el nem indulási" problémáján sajnos nem segített!
Remélem, nem arról van szó, hogy elromlott a készülék...!
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
-
Piftuka
veterán
válasz Csöves #68781 üzenetére
"Furcsa egy kicsit, hogy nem oldják meg.
Biztos lenne rá megoldás."Megoldás van rá, de ha alkalmaznák, és tartós készülékeket gyártanának, akkor nem tudnák rávenni a fogyasztókat, hogy 2-3 évente új készüléket vásároljanak.
Ilyen lett a világ.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
"Itt van Vincent tesztje a Sony X95L Mini LED tévéről. Összehasonlítja a Hisense U8K, Samsung QN95C és a TCL C845 tévékkel.
Újra értékelődik az, hogy jobb lenne a TCL Mini LED tévéje a Sony-nál."
"Nem eszik annyira forrón a kását!"
Egyrészt Vincent jó ideje fizetett SONY "szócső", így én már rég óta minden megállapítását erős fenntartásokkal kezelem.
Másrészt ez a - most a zónák számát jelentéktelennek tekintő - Vincent Teoh ugyanaz a Vincent Teoh, aki mindössze 3 éve, a SONY XH90 tesztje kapcsán azon fanyalgott, hogy "32 zones is 32 zones, is 32 zones"....
Ráadásul a "Custom" módban tesztelte, amit a SONY eleve a referencia monitornak megfelelő kép reprodukálására tervezett, és hangolt be. Ami persze nem baj, sőt... csak éppen "árnyalja a képet".
Ugyanakkor a fair összehasonlítás miatt megvárhatta volna a hamarosan megjelenő TCL csúcsmodellt, a C955-öt is. (Az persze egészen nevetséges, hogy a TCL még mindig nem tudja megmondani, hány zónával szereli majd azt a készüléket.)
Az ilyen "side by side" összehasonlítás persze mindig nagyon látványos, de a valóság mindenki számára mást mutat, amikor az adott készüléket a saját szemével vizsgálja, vagy akár az otthonában van lehetősége használni azt.
Technológiailag, a képfeldolgozó processzorát illetően a SONY csúcs LCD-je egy kiváló készülék, ez minden vitán felül áll.
A natív kontrasztja viszont egy rossz vicc, a "rainbow effekt" miatt pedig számomra szóba sem jöhet.
Nem értem, miért nem tud végre elszakadni ettől a megoldástól a gyártó...!?
Ami a többit illeti... a videó alapján én a Hisense csúcsmodelljét kifejezetten jónak találom. Szívesen megnézném "testközelből" is.
A beszámolók alapján a processzora marad el a SONY-tól, és ebben állítólag a TCL is megelőzte, de megfelelő beállítások mellett egy nagyon korrekt készülék.
És ~fele annyiba kerül, mint a SONY csúcsmodellje. Az pedig - ahogyan Te is rámutattál - nagyon fontos érv a vásárlói döntés során.Én mindezeken túl is vallom, hogy a zónák száma a kulcs. Nevetséges, hogy a SONY még mindig ezekkel a pár százas zónákkal bohóckodik, amikor teljesen nyilvánvaló, hogy ilyen profi processzor mellett egy 10.000 zónás csúcskészülékkel vinnének mindent.
Csak éppen tudatosan alacsonyan tartják a költségeiket, de még inkább bebiztosítják, hogy az elkövetkező 30 évben is ott legyenek a piacon. Minden évben hozzáadnak 50 újabb zónát a csúcs tévéhez, 4-5 évente fejlesztenek valamit a központi egységen, aztán elmondhatják, hogy "milyen innovatívak"...
Én vallom, hogy a piacon a Hisense Mini LED megoldásai a legjobbak; abban az élen járnak.
Ha összeállnának a SONY-val, vagy legalább liszenszelhetnék tőlük (esetleg a Panasonic-tól) az aktuálisan legjobb processzort, és kombinálnák a Triluminos-t a saját "Dual Cell" megoldásukkal, és sok 10.000 zónás háttérvilágításukkal, akkor megalkothatnák a mindenki számára lehető legkevesebb kompromisszummal rendelkező, "tökéletes" televízió készüléket.Ez persze csak elmélet... mert valószínűleg soha nem fog megvalósulni...
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Vhiktor #68797 üzenetére
" Miniled és zónaszám ide vagy oda, lesznek olyan jelenetek ahol csak a natív kontraszt fog megjelenni és manapság 2300:1 az egy rossz vicc, 1 ft-ot nem fizetnék már egy ilyen tv-ért."
Abszolút egyetértek, én is ezt a jelzőt használtam fentebb.
Végre megszabadulhatnának attól az "X-Wide Angle" bevonattól is!
"Hisense-ből amit eddig láttam miniled téren, engem nem győzött meg,[..]."
Melyik típusokat tesztelted? És a saját Youtube csatornádon is várható Hisense teszt?
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Közben Caleb tesztelte a "SONY X90L" készüléket is, hasonlóan meglepő eredménnyel:
Sony X90L Review | Puts TCL and Hisense on NoticeEz pedig az RTings oldaláról: Sony X90L/X90CL TV Review
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
Figyu... nézd már végig a videót, kérlek, és akkor megérted! Caleb ismertetői például kifejezetten élvezetesek, könnyen érthetőek. (És Vincent-tel ellentétben ő mindig tárgyilagos.)
Éppen olyan elvek mentén méri össze ezeket a készülékeket, amiért Te is megosztottad az "X95L" tesztjét, és amit Vhiktor is írt.
SPOILER: Direct LED ide, kevesebb zóna oda... meglepő módon a processzor itt is megmentette a helyzetet a két Mini LED készülék ellenében a legtöbb felhasználási területen.
Pedig ő aztán "osztotta" a SONY 90-es sorozatát az elmúlt években eleget, és nagyon jó véleménnyel van a TCL és Hisense aktuális csúcsmoelljeiről. (Azokat is tesztelte nemrég.)
Summa summarum: messze még az út vége, de úgy tűnik, hogy a SONY háza táján észbe kaptak. (Muszáj is volt nekik.) Talán eljön ismét az idő, hogy a közép- és felső-középkategóriában ismét versenyképes megoldásokkal rukkolnak ki.
Meglátjuk.
És köszi az észrevételt...! Mea Culpa, tényleg hibás volt az RTings linkje; ez a helyes: Sony X90L/X90CL TV Review
És "ha lúd, legyen kövér" alapon még:
Sony X90L (XR-55X90L) review (A "What Hi*Fi?" tesztje.)
Review: Sony X90L (A FlatpanelsHD tesztje.)
Nekem személy szerint az szimpatikus, hogy végre ismét van egy készülék a piacon, ami kifejezetten a televíziózáshoz, tömörített, alacsony felbontású tartalmak megtekintéséhez ajánlott.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz ronaldo #68916 üzenetére
Erről megoszlanak a vélemények. Blakey fórumtárs szerint a SONY rakott nem megfelelő minőségű (érzékenységű) tuner-t a készülékeibe.
Én évek óta küzdök a problémával, korábban egy SONY 55W809c LCD, jelenleg egy SONY 65AG8 televízió tulajdonosaként, 1989 óta jogfolytonossággal (Kábelkom --> UPC --> Vodafone) vezetékes szolgáltatás előfizetőjeként, sok éve már CI+ kártyát használva a televízióban.
A probléma mégsem a készülék, hanem a szolgáltató elavult, gyatra hálózata.
Egy tapasztalt, ex-Kábelkom-os, UPC-s "guru" mondta, amikor pár éve itt járt, hogy amíg ezek az elavult 30-40 éves réz-alu kábelek le nem lesznek cserélve optikai kábelre, a központi elosztók pedig technikailag (és technológiailag) fejlesztve, addig ezen a problémán nem lehet többet segíteni.
Tehát a jelenlegi tévémen is fel-feltűnik a pixelesedés, adás "szétesés".
Már 1 éve behúzta a Telekom az utcába az optikai kábelt, de a Voda nem szüntette meg a régi alu hálózatot, hogy átmenjen arra.
Minden évben, minden hónapban rendszeresek a vezetékes szolgáltatást érintő meghibásodások. Egy hidegfront, egy szélviharos, vagy esős időszak (de akár a kinti hőmérséklet gyors változása), és máris "borítékolható", hogy nincsen internet, nincsen TV szolgáltatás, akár órákig.
Az elmúlt hetekben több alkalommal a város nagy területét érintő központi meghibásodások is jellemzőek voltak, nem egyszer majdnem egész napos szolgáltatás kiesést okozva.
(És akkor a "Myvodafone" portál működésével, gyatra minőségével, valamint a számlázással és ügyfélmegtartó csoport tevékenységgel kapcsolatos problémákat nem is említettem...)
Én ezt untam meg, és előfizettem a most hirdetett, 90 napig ingyen kipróbálható Yettel 5G mobil szolgáltatásra.
Egyelőre még csak tesztelem; az első tapasztalatok alapvetően pozitívak, de ha beválik hosszabb távon is, akkor maradok ennél, a Vodafone-tól pedig elbúcsúzom. Túl sokáig voltam már-már végletekig türelmes velük."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Vhiktor #69011 üzenetére
"De szívesen várom tesztelésre az X90L-t, én elhiszem, hogy jobb [..], de más tesztjére egy fillért nem adok, max csak Vincent szavára, Fomo meg társai nem érdekelnek..."
Egy ideje én már arra sem. Persze mindenki annak, és abban hisz, amiben jól esik neki.
Ami pedig a TCL készülékeket illeti... van már szélesebb tapasztalat itthon a termékek megbízhatóságával, a szervizháttérrel kapcsolatban?
A külföldi fórumok, hozzászólások alapján nem felhőtlen a márka megítélése.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz modflow #69164 üzenetére
A "65AG8" készülékre is kiadott a SONY egy új firmware-t. A leírásban ennyi szerepel ezzel kapcsolatban:
"Előnyök és fejlesztések
- Javítja a tv általános teljesítményét"Őszintén szólva ez rá is fért. Tegnap feltelepítettem, és nem akarom elkiabálni, de mintha valóban gyorsabb lenne a menü, az egyes applikációk és funkciók "gombjai" között lépkedés.
Viszont a Yettel televízió alkalmazás semmivel nem lett gyorsabb. Hát csodák nincsenek ugyebár... a készülék hardverének fizikai jellemzőit nem lehet szoftveresen "átlépni".
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz Quqesz #69188 üzenetére
Az a baj, hogy sokakban nem realizálódik, hogy az elmúlt évtizedekben milyen irányba változott a televíziók világa.
A CRT készülékek közel 100 éves történettel rendelkeznek, de már "modern korban" ('70-es & '80-as évek) készült példányok zöme több évtizedig üzemelt egy-egy háztartásban.
Ráadásul a teljes élettartamuk alatt viszonylag olcsón javíthatóak voltak a tipikus meghibásodások.
Emiatt sokkal jobban tartották az értéküket, különösen, ha egykori prémium modellről volt szó. A vételárhoz képest arányaiban jóval kevésbé csökkent az ára egy-egy jobb, sok éves használt készüléknek.
Az LCD televíziók világában ~3 év üzemidő után minden további nap egy ajándék a készülék élettartamára nézve. Ráadásul a tipikus meghibásodások (panel, inverter, LED sor, kijelző) zöme rendkívül drágán, "gazdaságtalanul" javítható.
Ezért amikor valaki egy 5 éves, vagy annál is öregebb, garanciával már nem rendelkező, egykor akár "csúcsmodell" LCD (vagy OLED) készülékért kifizet több százezer forintot, legyen azzal tisztában, hogy talán jó vételt csinál, talán nem.
Mert az is könnyen előfordulhat, hogy 10 nap múlva javíttathatja meg akár bőven 100.000 forint feletti összegért.
Aztán ilyenkor érdemes meggondolni, hogy nem érte volna meg jobban ~300-350 ezer forintért egy új, garanciális készülék?
Teljesen nyilvánvaló, hogy manapság a használt LCD készülékek ára irreálisan magas, mert azok eladói azt hiszik, hogy még mindig a CRT korszakban vannak.
Persze tehetik is, hiszen vannak még olyanok, akik képesek és hajlandóak is több százezer forintot fizetni egy sok éves, használt készülékért.
"Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz balpeter04 #69240 üzenetére
A márkaszervizben azért nem tudják megjavítani, mert nincsen hozzá alkatrészük. Mivel a SONY évekkel ezelőtt bezárta az európai szervizközpontját, ezért maximum Japánból lehetne alkatrészt rendelni.
Az pedig jellemzően nem éri meg a hazai SONY márkaképviseletnek.
Ezért van az, hogy már előző évi szériába tartozó televíziók esetében is csereutalványt állítanak ki, de nem ritkán az aktuális évi készülékek esetében is ugyanígy járnak el.
Ha van megfelelő lakásbiztosításod, akkor az még segíthet. Egyik kollégámnak pár éve a villámcsapás által meghibásodott televízió készülékekre fizettek. Nyilván nem a vételárnak megfelelő összeget; volt avultatás, de az a pénz így is segítség volt, amikor új készüléket kellett vásárolnia.
Nyilván attól függ minden, hogy milyen a biztosítási konstrukció.
Ami pedig a hibás tévédet illeti... Esetleg megkérdezhetsz pár javítással foglalkozó szakembert, hogy mennyiért tud új/bontott kijelzőt szerelni bele (feltételezve, hogy az alaplapon, az elektronikus részeken semmi nem sérült meg az ütéstől).
Hamar kiderül, hogy ha javítható, akkor mennyit kellene ráköltened.Emellett nyilván azt is meg tudják mondani, hogy a készülék alkatrésznek (pl. a talpak, az inverter board, T-Con panel, LED-sor, stb.), bontva használható-e, kell-e nekik, stb.
[ Szerkesztve ]
"Aquila non captat muscas."
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2024 - a visszatérő
- Óvodások homokozója
- Dead Island 2 - Túl a 7 millió játékoson
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- iPhone topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Politika
- Építő/felújító topik
- BMW topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest