- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Milyen okostelefont vegyek?
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy Watch5 Pro - kerek, de nem tekerek
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Fotók, videók mobillal
Új hozzászólás Aktív témák
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #6200 üzenetére
Gates
a 8mm es 2250.- / métere áron van.
De nekem több mint egy éve hiba nélkül van az autóban és mindenkinek ezt ajánlottam az ismerősök közül is, mert eddig mindenki elégedett volt vele.
Nekem nem hiányzik, hogy menet közben eldurranjon a cső, mint az a semperittel történt haver escortjában.Meg hát nekem összesen 75 centi cső van a kocsiban ami nem fém, ennyit meg kibírok
Renault power
-
Atuska75
tag
A gyári cső 20 évesen adta meg magát. Bementem a legközelebbi autósboltba és kértem benzin csövet ez volt 1 hónap híján 1 éve. Nem tudom ki gyártotta, de nem is érdekel. Sose voltam (márkabuzi) nem is leszek. Általában úgy kérem a cuccokat hogy, a legolcsóbb de jó minőségűt adják
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atyus77
csendes tag
Üdv. urak.
Most találtam ezt a jó-kis topikot .
Néhány éve Forman tulaj vagyok ,és lényegében magam csinálok rajta minden javítani/cserélni valót ,..de néha jól jönne egy kis segítség.Szóval időnként idepofátlankodnák a kérdéseimmel , ...a gyorsabb javítás érdekében.
______________________
A hátsó futóművet/hidat a gépkönyv szerint -a csavarok fellazítása után- kismértékben lehet állítani ,talán 2-3 mm-t . A kérdés az hogy ezt a gyakorlatban próbálta már valaki ?..mert a rozsdás csavarok nem épp bizalomgerjesztőek.
Azért gondolom hogy állítani kellene mert mind a két hátsó keréknek a jobb fele kopik el hamarább ,az elsők tökéletesen egyenletesen kopnak.SKODA FORMAN
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atyus77 #6203 üzenetére
Helló, Üdv a többiek nevében is.
Én nem nagyon piszkálnám, ha csak nem volt megütve a hátsó híd. Elméletileg csak a szilenteket kell cserélned mindkét oldalon, ill a kerékcsapágyak milyen állapotban vannak? Érdemes őket néha megkenni és megspanolni, ezek kúpos csapágyak, szóval lahat rajtuk finoman húzni. A szilenteket meg lehet lógatni kézzel is, csak az egész hátulját fel kell bakolni az autónak. ha valamelyik lóg, akkor mindkét oldalon csere.
Szilentcsere után elviszed geometriára, ott belövik pontosan a hátsó hidat, szemre nem ajánlom állítgatni.
-
Atyus77
csendes tag
Köszi a meleg fogadtatást. ..((Na nem úgy!
A szilentek jók , a kerékcsapágyakat időnként szokom ellenőrizni (mert nem szeretem ha kotyognak).
Most ellenőriztem ezeket mert szivárgott már egy ideje hátul az egyik fékmunkahenger és azt cseréltem ki ,meg persze az olajos fékpofákat is ,ill. azt mindkét oldalon.Amúgy én amolyan mekk-elek féle vagyok . ..Szóval igyekszek mindent magam csinálni.
Sajnos azt gyanítom én-is hogy annó meg lett ütve ez a híd ,mert mióta nálam van 2004-óta ,azóta így kopnak a gumik hátul. Kb. 2 mm-rel jobban kopik a jobb fele mind a két guminak.
Jobbra húz az autó ,de nem erősen ...
=======================Volt már valakinek olyan gondja hogy a tárcsafék befogva marad ? Én ezzel küzdök mióta megvettem. Mindíg szétég ,szétkopik a baloldali fékbetét. Az agy és a felni állandóan forró (épp ma hagytam el az utolsó dísztárcsámat (kerékcsavar felfogatásút).
A fékpedálnál az 1-2 mm holtjáték megvan a nyomórúdnál.
Ha szétszedem a féknyerget ,megpucolom és a fékbetétet bekenem vékonyan zsírral az érintkező részein akkor valamelyest javul a helyzet ,de csak 1-2 hétig.
Már azon gondolkozok hogy lecserélem egy jó állapotú bontottra az egészet .Felíciáé megegyezik ?..mert abba lehet hogy találnék jobbat,...a tárcsák meg már amúgy is cserések lennének..SKODA FORMAN
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atyus77 #6205 üzenetére
A hátsó hidat mindenképp vidd el geometriára, nem drága és ha pontosra megcsinálják, kevesebb lesz a fogyasztás, nem beszélve télen a stabilitásról, ami most nem lehet rózsás.
A fék nekem is befogott, meg volt szorulva a féknyeregben a dugattyú, arra van javító készlet, otthon simán cserélhető, csak utána rendesen légteleníteni kell, ill, meg kell kenni a nyereg csapjait, ha egy ujjal nem tudod őket benyomni, akkor szét kell húzni, fékolajjal feltölteni a járatot, 1 nap múlva kiönteni a fékolajat, a csapot megtisztítani, van hozzá spéci zsír, azzal megkenni, és olyan lesz mint az új.
A feliciás nyereg jó, a tárcsa nem biztos, évjáratfüggő.
[ Szerkesztve ]
-
Atyus77
csendes tag
A féknyereg csapjai könnyen járnak , természetesen azokat is megszoktam zsírozni.
Valószínű hogy a dugattyú szorulás okozza tényleg ,ahogy mondod is ,, de érdemes karmantyúzni ? Uaznál szórakoztam egy időben ezzel a felújítgatással ,de nem volt tartós soha.
A fogyasztásba biztos benne van rendesen ez a kis fékbefogás , csoda hogy ki lehet jönni 8 literes átlaggal.SKODA FORMAN
-
Atyus77
csendes tag
Hajlok én-is arra hogy azt higgyem hogy karmbolos volt a kocsi ,de semmi erre utaló nyom nincs ,pl. kihegesztésnyomok ,gittelés, eltérések lemezösszetételnél, stb.
======================Volna még egy kérdésem . A gyertyákat ellenőrzöm úgy félévente és mindíg fehéres-világosbarnás színűek ,nem az a jó barna,vörösesbarna színű .Szóval egy picit keveset kaphat .Melyik csavarral lehetne adni neki egy kis üzemanyagot ?
SKODA FORMAN
-
Atuska75
tag
válasz Atyus77 #6209 üzenetére
Üdv köztünk!
Nem feltétlenül van nyoma a puffnak. Pl.: egy megcsúszásból eredő padkafogásnak semmi nyoma, csak a futómű mászik el.
A fékre nézd meg még azt hogy, a fékcső visszaengedi-e a fékfolyadékot. sajnos nem egy autónál tapasztaltam már ezt a hibát a rossz minőségű gumifékcsövek miatt. Eldugul és csak az egyik irányba enged (igazából arra is csak a nyomás hatására) mivel visszafelé nincs nyomás, nem megy tehát befogva marad.[ Szerkesztve ]
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
Atyus77
csendes tag
válasz Retro DJ #6210 üzenetére
Mi az a CO ?
Beszéljünk magyarul ,, itt benzin levegő keverékéről van szó aminek van egy optimális aránya.
Tehát nálam picit szegény a keverék ezért kéne adni neki a motor étvágyának megfelelően.Azt elismerem hogy a karburátort még soha (8 éve) nem takarítottam ki ,..de a légszűrőt úgy kétévente cserélem . Ehhez képest még az automata szívató jól működik ,csak ritkán vonja ki magát a működés alól.
A karburátor gumitalpát már a vétel után cserélnem kellett mert repedt volt ,sajnos nemkaptam csak olyan merevgumis xart aminek semmi rugalmassága nincs.Az alapjáratot is 1000 körülire tudom állítani mert az alatt kicsit egyenlőtlen a motor járása és beremegteti a kasznit is ,gyanítom hogy a szegény keverék miatt lehet.
SKODA FORMAN
-
vmarton
csendes tag
Sziasztok! Favorit 1-be faragott már valaki hangszórót? Találtam egy ilyen képet, kb így gondoltam én is:
Itt a kép.
Namost én a csipogót nem ide tenném, de nem ez a lényeg. Valaki próbálkozott már, hogy 16 centis hangszóró befér? És kb milyen mélyen lehet berakni? Amit én kinéztem, annak 58mm a beépítési mélysége, valaki mérte már le, hogy meddig mehet, amíg még nem ér bele semmibe? -
Atyus77
csendes tag
Meg fogom nézni ezt a nyomástartást ,,majd a légtelenítőcsavart lazítom fel...,bár a probléma már a kezdetektől létezik és ezalatt cseréltem fékcsövet....
SKODA FORMAN
-
Atyus77
csendes tag
válasz vmarton #6213 üzenetére
Én is ide szereltem ,de nekem csak 10 centis és 60 wattosak.Az akció előtt megmértem milyen mélységű fér be maximum és aszerint választottam ,..viszont amikor kivágod a kárpitba a helyét akkor észnél kell lenni hogy jó helyre jöjjön ki mert nem nagy hely van a lemezbe.
SKODA FORMAN
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atyus77 #6212 üzenetére
Olvasd el ezt az írásomat, ha lenne kérdés, bátran kérdezz.
-
vecsepapa
csendes tag
Elektromos kérdés
A héten minden reggel így indult gyujtásra teszem az autót el is indul meg minden de nem villan be a töltés jelző se az olajnyomás jelző se a hőfok és a benzinmérő ja és olyankor indexem sincs. Egy idő után magához tér mintha mi sem történt volna. Mi lehet a hiba?"1.3, 8 szelep, 62 ló+1 marha :D"
-
rob210
nagyúr
válasz vecsepapa #6224 üzenetére
A bizti táblát érdemes átfújni kontakt spray el, a csatikat megmozgatni ahogy írta is Mágus.
Nem bírja a reggeli párát.
Ezt nekem is csinálta
Aztán szétkaptam és átfújtam az egészet kontaktal, visszaraktam soha többet nem csinálta.Nekem egyébként a világításom és az ablaktörlőm sem ment amikor reggel beültem.
Aztán 5-10 perc elteltével minden szépen helyrejött.
Csak ugye amikor az ember menne mert siet nem ér rá ilyen bohóckodásraRenault power
-
vmarton
csendes tag
Szóval azt írod, hogy faragni kell. Azt biztos, hogy nem, akkor inkább 13 centis hangszóró lesz!
Viszont én pont a mélységtől félek. Kiemelő kerettel a szép barna kárpitból kiugrana egy fekete műanyag, ami meg elég ocsmányul nézne ki szerintem.
Egyébként ezt a szettet néztem ki, ha már 13 centisre szűkült a kör. -
-
vmarton
csendes tag
Forgalmi szerint 42 lovas? Olyan nem létezik.
42 Kw-os, 57 lóerős, na az már lehet. -
Retro DJ
aktív tag
Ma napon elkezdődött a gáz beszerelése. Sajnos nem tudtam ott maradni a tényleges befejezésre .
A lényeg, hogy a kabira került egy keverőfej (ezzel megemelve az egész légszűrőházat). A keverőfej pedig igen csak fojtja majd az egész benzines rendszert, fel is készítettek, hogy a benzines rész gyengébb lesz.
Pont így néz ki a nagytudású keverő.
A dolgot tetézi, hogy a két nem kerek nyílást le is falazták, hogy kizárólag a keverős részen szívja a gázt. Innentől kezdve még kevesebb lesz a levegő (majd át kell karburálni a rendszert). Még egy érdekes moment, a levegőszűrőből kiszerelték a patront, ami nyitja a hideg - meleg állást. Most folyamatosan meleget fog kapni. Ezt nem tartom valami jó megoldásnak. Na mindegy, egyelőre ez van.
Holnap megyek érte, remélem akkor már kész lesz a friss műszakival együtt.
Retro
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Atyus77 #6234 üzenetére
A rozsda minden régi skodás legrosszabb rémálma, nem nehéz az autó értékének a 3x-osát rákölteni a lakatolásra, de ha meg szeretnéd menteni, akkor megéri. Nekem első autóm volt a favorit, meg nem válnék tőle. Élég sokat kellett az enyémet is babusgatni, de megérte, mindig megbámulják.
-
Mágus2
Közösségépítő
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #6237 üzenetére
Wazze ez nagyon alap gáz szett.
Jobb helyeken ezt a rendszert már nem alkalmazzák, hanem a reduktoros szívó csonkba befecskendező rendszert építik.
Legalábbis tudomásom szerint.A patront elég sűrűn kiszerelik gáz beépítésnél, mert a gáz égéshője nem olyan magas mint a benziné.
Renault power
-
rob210
nagyúr
válasz Retro DJ #6245 üzenetére
A sal nekem tetszik akár, hogy szídják.
Az MNC nem szól szépen.Az LG szetteket nézd meg, abból kifejezetten jók vannak.
És akár még dinamikáról is lehet náluk beszélni.
Most szereltem be egyet haver Meganejába és meglepően szépen szólt a 2.500.- árához képest.
(vatera használt)Renault power
-
Retro DJ
aktív tag
Az Octaviaban un. szekvenciális gázbefecskendező szett van. (A legfejlettebb most egyébként a folyékony gázbefecskendező szett kb. 500e Ft-tól indul).
Az a baj, hogy a szekis rendszerhez hengerenkénti befecskendezés kell. Tehát ez nem megy. Az "alatta" lévő a lambda szonda vezérlős rendszer (főként központi befecskendezőshöz), de ahhoz lambda szonda kellene (ami más kérdés, hogy lesz, de egyelőre monitorozási célzattal).
Tehát marad az alap keverős rendszer, mert mást nem lehet ebbe építeni. Aztán, ha nem leszek megelégedve a fogyasztással, akkor megy bele a lambda szabályozós system, azonban alapban az is keverős rendszer, csak éppen van benne egy motoros szelep, ami egy picit jobban szabályozza a gáz áramlását (ettől takarékosabb is lesz egy picit).
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
De a fogyasztás sokkal optimálisabb benzin üzemben "hideg" levegővel (régi autók, manuális hideg/meleg légszűrőállás).
Egyelőre teszt. Az volt a magyarázat, hogy a meleg levegőt kb. 30-as furaton szívja a motor, ha nyit a "patron" akkor ez 40 vagy ez feletti nyílásra módosul, ezért nem lehet jól beállítani a gázrendszert.
Nem logikusabb lenne, hogy beállítanák hideg levegőre, aztán melegen kicsit dúsabb lenne a keverék, de ez úgyis rövid ideig tartó állapot.
Hát nem tudom! Minden esetre megkértem őket, hogy ne dobják ki a partont, lehet, hogy még szükség lesz rá.
Retro
-
Tibcsi87
csendes tag
Sziasztok!
Mostanság szeretném kasztniztatni a Favoritom és érdeklődnék, hogy nem tudtok-e véletlenül olyan helyet, ahol csinálnak lőkös és küszöb spoiler-eket, vagy használtból valakinek esetleg, vagy netán milyen típusúét lehetne átalakítani hozzá!
Érdekelne még motor tuning is, minimális fogyasztásnövekedéssel.(nem akarok erőművet és benzinkutat a ház elé)
Köszi
Gigabyte GA-M68M-S2P, AMD Athlon(tm) 7850 DualCore BE, 3Gb Ram 800Mhz, Sapphire Radeon HD4670 1Gb, 1Tb Samsung, 350W Codegen
Új hozzászólás Aktív témák
- E-roller topik
- Politika
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Víz- gáz- és fűtésszerelés
- NBA és kosárlabda topic
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- TCL LCD és LED TV-k
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest