Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • cinemazealot

    addikt

    válasz opr #16 üzenetére

    Oké, legyen ildomos őket összehasonlítani. Viszont az eredeti cikkben állított dolgok eléggé "almát körtével" szitut idéznek:

    "For the legacy automakers, (EVs) are really new technologies, so they don't have a lot of experience with batteries, charging and motors." -- Naná, hiszen egy összetett, nagy teljesítményű akkumulátor pakk feltöltése nyilván bonyolultabb, mint egy tartály folyadékkal való feltöltése és szivattyúval való adagolása az égéstérbe. :) Ha pedig "legacy" autógyártókról van szó, akik benzingőzős tapasztalattal próbálnak villanyverdát gyártani, nem is csoda a "rengeteg a baj" az elektromos portékáikkal.

    "The survey ranked Tesla (TSLA.O) at 14th place on issues related to its body hardware, paint and trim, and climate system used in its battery-powered vehicles." -- Naná, hiszen vadonatúj technológiákról van szó, ami azért kellett, hogy új gyártóként hamar és olcsón teljesíthessenek, pl.: egyben préselt elemek, takarékos hőszivattyúk... csupa olyan dolog, ami korábban nem volt. Előbbi a gyorsan/olcsón legyártható, nagy szilárdságú és nagy teherbírású kaszni miatt kell, utóbbira meg korában azért nem volt gond, mert ott volt az elégetett üzemanyag energia tartalmának ~60%-a, amiből szabadon gazdálkodhatott a fűtés és az AC egyaránt. Elektromosnál viszont minden Wh számít.

    "Consumer Reports survey covers 20 problem areas including engine, electric motors, transmission and in-car electronics." -- Naná, ICE esetén mi van? Motor hajt, kuplung/váltó áttételt képez, fékbetét fékez. EV esetén meg ott az erősáramú inverter, amiben két jelzőlámpa között még az energia iránya is változik. Egészen más komplexitás mechanikusan és elektronikusan is... annak ellenére, hogy anno azt hangoztatták, hogy egy EV kevesebb alkatrészt igényel egy ICE-nél. Vajon akkor is igaz ez, ha a tranzisztorok és kondenzátorok számát is figyelembe vesszük az erősáramú és a gyengeáramú modulokban egyaránt? ;) Esetleg számoljuk ide a néhány EV részét képező gamer PC-t is? Hol volt ilyen az ICE-ben? Ha ez nem releváns tényező, ne is említsük!

    "Even with monumental shifts in the auto marketplace, what matters most to consumers remains the same: finding safe, reliable cars," -- Az sem segít, ha mindent IS elektronikusan akarunk vezérelni. A Ladában vagy a 20 éves Suzukiban még én nyitottam a légbeömlőt. Ma ezt már szervo intézi helyettem, ami plusz egy megbízhatósági hibaforrás. Régen az indexkar is mechanikus volt, ma a Tesla nyomógombokat tesz helyette a kormányra. :N Ez viszont nem EV specifikus, épp csak EV-kben jelenik meg először, mert abban mer a gyártó innovációkkal előállni.

    Nem az EV-kkel van a baj, hanem a trenddel. A magyar cikk pedig lehetne pontosabb. :K

Új hozzászólás Aktív témák