- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
Hirdetés
-
Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
it Egyre nagyobb probléma az AI hallucinálása – most az osztrák adatvédelmi hatóság veheti elő a ChatGPT miatt az OpenAI-t, alapvetően a GDPR megsértése miatt.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
itaroli
tag
válasz horvathpeter #52 üzenetére
Akkor nincs
A Microsoft saját virtualizációs rendszere. Programok és szolgáltatások -> szolgáltatások ki és bekapcsolása-> és ott lehet bekapcsolni, csak win-prónál szerintem.
Azért kérdeztem csak, mert az néha összeakad ezzel-azzal, de akkor ez a driver pont nem amiatt nem megy.
-
itaroli
tag
válasz horvathpeter #52 üzenetére
eszközkezelőből felment, köszi a tippet
-
Abu85
HÁZIGAZDA
De. El is tűnt a kernel driver, és ennek a munkái átkerültek az alkalmazásba. Viszont ettől az implementáció lehet bugos, szarul allokálhat, és a "wrapper" réteg is tartalmazhat rossz hatásfokot okozó leírást. Az NV-nél ez fokozottan probléma, mert a GeForce-ok borzasztóan kényesen viselkedő hardverek, és egyáltalán nem triviális, hogy a több implementációs lehetőség közül melyik a jó irány. Az egyetlen dolog, ami az ezzel kapcsolatos problémákra fényt derít az a tapasztalat.
A végtelenségig ez nem fog javulni, ha erre számítanátok. Lassan eléri az implementáció az ideális működést, és onnantól kezdve csak a shader fordító, ami igazából reálisan fejleszthető. De a mikor az kérdéses, az AMD még négy éves implementációval is talál kis extrákat, szóval az NV is fog még két év múlva némi munícióra lelni, amikor a saját implementációjuk négy éves lesz. Viszont az extrák egyre kisebbek lesznek. Az AMD már inkább csak specifikus helyzetekben talál teljesítményt.Ami várható, hogy némi extra meg akkor is jöhet, amikor a játékok áttérnek bindless-re. Bár az AMD-nél erre nem igazán lehet számítani, nekik a Mantle miatt ez a mód már most nagyon jól működik. Az NV implementációjában lehetnek javítható részek. Legálabbis bindless kódban eléggé messze vannak az AMD-től és ezt nem indokolja a hardveres különbség. Valamiért óriási a driver többletterhelése a CPU-ra, míg az AMD-nek semmi. Az NV nem tudja elérni a nullát a DX12 felépítése miatt, de biztos megfelezhető az aktuális driver többletterhelésük. Ez lehet a következő fejlesztés nekik.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
repvez
addikt
Persze kellenek az eszközillesztők , mert anélkül nem müködne rendesen, de ugy volt a megjelenés elött tálalva, hogy kikerülnek a driverekből azok a részek amik a különböző játékok optimalizációjához és támogatottságához kell , ez mind az adott játék fejlesztője fogja megtenni, a VGA gyártója csak azzal foglalkozik mai a hardveréhez kell , de a többit a játék készitője, igy mindenki a saját termékét támogatja mivel azt tudja hogy müködik.
Ehelyett még mindig azért jelennek meg a driverek, mert egy játék kijött és azon kell javitani.
Amit leirtál az meg még szomorubb, hogy ahogy irod, hogy lassan elérik a optimalizációt a driverekben .Hát még joformán el sem indult a dx12/mantle vonal és máris vége a fejlesztésnek, ugy hogy érdemi fejlödést ugrást nem is láttunk ?
nincs , kevesebb terhelés a hardvereken, nincs több fps, nincs több objektum, nincs több ai , nincs látványosabb grafikai fejlödés.nincs több szálú /magú egyenletes kihasználtság
mikor lesz ezekből tényleg valós elöny? már 2 év elmúlt, hogy megjelentek a dx12es cuccok már van nativ játék is rá , már megjelentek olyan hardverek amiket kifejezetten ezekhez a feltételekhez terveztek, VGA, CPU stb...
és az előző generációhoz képest semmi érdemi változás nincs. csak az , hogy elszálltak a hardverek árai. -
vlevi
nagyúr
-
Raysen623
addikt
Az egész ott lett elkúrva, amikor drága MS 3 fajta bekötési modellt csinált DX12-höz, mert sem az nv, sem zintel VGA-i nem képesek mai napig a Tier3-ra (ez a legmagasabb ha jól tudom). Röviden a két piacvezető miatt szar az egész, illetve bocsánat: félsikert akartam írni....
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
IamMenyus
tag
Wildlands nálam bugzik vele, a vizes sziklás hegyoldalak helyenként sötétben néha villognak, néha a víz sokkal világosabb mint kéne; a divison pedig percenként omlott össze vele... (1080sli)... az előző drivert visszarakva utóbbi tünetmentes lett.
A tesztelői tiszteletdíjhoz hova kell számlaszámot küldeni? Nem értem min és hogyan teszteleték ezt a drivert ami elvileg a fenti két játékban kéne hogy sokat hozzon sli-ben... 2-3fps-t hozott, de nagyon felhúzott.
-
Colos1
őstag
válasz Raysen623 #60 üzenetére
Szerintem az nem az MS hibája, hogy eddig csak az AMD kártyái tudják a Tier 3 -at...Főleg, hogy a Tier 3 lenne az alap... Ha nem lenne 3 szint, akkor az nVidia és Intel VGA-k abszolúte nem lennének DX12 kompatibilisek.
Magyarul: a Tier 1 és Tier 2 szint csak a gyengébb VGA gyártók kedvéért készült
Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...
-
Sz_Imre
senior tag
Másnak is volt ilyen problémája, azt hiszem ez megoldotta neki.
-
Raysen623
addikt
A PH-s felhasználók jelentős többsége szerint olyan VGA-t kell gyártani, ami ma is használható. Ez megtörtént, ennek ellenére szidják a DX12 hiányait és esetenként rossz vagy hiányos működését, továbbá hogy nem ezt igérték... Az utóbbi negatív hangulatot a tények ismeretében alaptalannak érzem. A szoftverkészítők meg gondolom szintén nem így képzelték az elején.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Feketelaszlo
senior tag
Amúgy érdemes még egyáltalán low level API-kra drivert írniuk? Próbáltam utánanézni, hogy idén milyen játékok jönnek DX12-vel/Vulkannal, de amit én találtam, az elég vérszegény (fél tucat sincs). Anno ha jól emlékszem Abu szorgosan gyűjtötte a jövőben megjelenő Mantle-s játékok listáját - ha valami hasonlóan megbízható listával rendelkezik valaki, ne hagyja ki. Csak azért, mert a Vulkanról még elhiszi az ember, hogy a multiplatform miatt viheti valamire, de a DX12 elég halottnak néz ki.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem pontosan. A kernel driver szűnik meg, illetve szűnt meg, és ennek a feladatai kerültek át a programba. Ez meg is történt. A shader fordító továbbra is a driver része, és ott nyilván a shaderek cseréje ma is egy lehetséges optimalizálási lehetőség. Emiatt jönnek driverek, mert azok tartalmazzák az új shadert, amit a programban szállított helyett kell futtatni.
Mivel a meghajtó oldalán jóval kevesebb a komponens, így elsődlegesen addig lehetséges a fejlesztés, amíg ezek hatékonyan nem működnek. Tehát nyilván a kernel drivert explicit API-val nem lehet fejleszteni, mert eleve nincs is kernel driver. Szóval a meghajtó oldalan limitált az előrelépés lehetőség. A program oldalán már sok lehetőség adódik, például át lehet térni bindless-re, ami egy nagyságrendi ugrást jelent, viszont ha ezt valaki meglepi, akkor elvágja magát a régi API-któl. Valószínűleg a Microsoft ugrik rá elsőként, mert ők úgy sem építenek DX11 módot a játékaikba.
Vannak előrelépések. Nekem állandó a gyorsulás, amit elérek. Persze programfüggő, de 20-60% közötti. Most már, hogy kezd normalizálódni a meghajtó a GeForce-okon is elkezd jönni a gyorsulás.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raysen623 #60 üzenetére
Nem, az a modell teljesen jó. És az Intel Gen9 is a legjobb szintet támogatja, tehát nem az AMD az egyetlen.
A szintek között igazából az a különbség, hogy mekkora többletterhelést rónak ki a procira. A Tier3-as semmit, míg a Tier2-es valamennyire igényli a proci munkáját. De ma már ez nem akkora probléma, veszel két maggal többet és kész.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Raysen623
addikt
Rendben, legyen így mert jobban értesz hozzá. Akkor egy kérdés: miért megy ilyen lassan az átállás DX12-re? Azért már több mint 1 éve készen van és mégis utólagos patch-ek formájában heggesztik bele a legtöbb játékba. Kivéve Forza Horizon 3, és talán végre az idei játékok és portok. Ha nem erőltetik, akkor a kedves vásárlók nemfognak DX12 kompatibilis kártyákat venni.
A MÁV-nak öt ellensége van: a négy évszak, meg az utasok.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raysen623 #68 üzenetére
19 cím ~másfél év alatt nem olyan rossz. A DX10 és DX11 nem terjedt ilyen gyorsan. A patch pedig ma a fejlesztés velejárója. Ezt a net terjedésének köszönhetjük. Jóval egyszerűbb már a frissítésekre alapozni, mint régen.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Colos1
őstag
Na, mi van??? Eltelt egy hét és nincs hotfix? Olyan komoly a hiba, hogy sokáig kell készíteni? Azt nem is feltételezem, hogy azért nem jön, mert jó a driver
(#74) Abu85: Gondolom ha már kell a proci, akkor közbelép a játék
optimalizáltságaoptilamlizálatlansága is.Mindenkinek a környezetében van egy seggfej. Ha a tiédben nincs, akkor valószínűleg te vagy az...