- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Fotók, videók mobillal
- MIUI / HyperOS topik
- Franciaországban nyit a Honor 200 Lite
- Világító alma helyett világító tok és szíj az almákra
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Na, még egyszer, csak ezúttal OnePlus Open néven
- Telekom mobilszolgáltatások
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
Hirdetés
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
Köszönöm a részletes választ!
Így már jobban érthető, bár talán félreérthetően fogalmaztam, mert a kérdésem inkább arra vonatkozott, hogy a NASA számára bizotsítandó eszközök bérleti díja miért fut azonos áron, mint egy random másik piaci szereplőnél, akik semmit nem tettek hozzá mondjuk egy rakéta kifejlesztéséhez? A cikkben is szó van róla, hogy a NASA ezektől a cégektől bérel majd a jövőben számos eszközt, viszont az ő szerepe ezekben a fejlesztésekben kifejezetten hangsúlyos, tehát logikus lenne, ha a kvázi "intellektuális apportjáért" cserébe olcsóbban juthatna hozzá ezekhez az eszközökhöz, mint az egyéb piaci szereplők.A tudomány a valóság költészete!
-
llax
senior tag
A New Shepard rakétájának leszállásakor még mindig a fejemet vakargatom Menyivel szebben csinálja az F9, már a kezdetektől.
Mondjuk hozzá kell tenni, hogy az F9-nek nincs más választása, az nem tud "lebegni", 1 darab Merlin 1D tolóereje fullra letekerve is 1 feletti T/W-t ad az üres fokozatra.
[ Szerkesztve ]
-
nullpoint
senior tag
-
azbest
félisten
-
Tuomas
addikt
Na de ez is verseny, nem csak piaci, hanem technológiai is.
A SpaceX azért tud egyre olcsóbb ajánlatokat adni, mert megetehetik, az újra felhasználhazó rakétái miatt.
A konkurensek nem.
Idővel pedig már úgysem fog kifizetni senki kétszer akkora összeget ugyan azért a szolgáltatásért.We were here
-
Dare2Live
nagyúr
"Nem mindegy, hogy egy Falcon 9-ért 60 millió dollárt kap a SpaceX, vagy 90 milliót + piaci ár felett "
Ez már talán itt is téma volt. A 90m$ az állam által kért extrák miatt van. Ha az úgy elég lenne nekik mint egy piaci megrendelőnek ő is megkapná 60m$ért.
Nem mellesleg én azt látom, hogy SpaceX a töredékét kapja ugyanazért mint amit az ULA/Boeing/"Nasa" (és persze Ariane/Oroszok/Kínaiak)
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
azbest
félisten
Amúgy elsiklunk a lényeg felett. Engem főleg az zavar, hogy néhányan durván kettős mércével mérnek.
A normál megrendelő és a nasa közt mondjuk az is bejátszhat, amit szerintem te is szoktál írni, hogy a nasának speciális igényei, követelményei is vannak.
Ha úgy akarok autót venni, hogy kikötöm, senki sem ülhet az ülésekben előttem, szűzlányok suvickolják fényesre, majd kromatográffal vizsgálják át mérnökök, miközben a nyakukba lihegek, akkor nekem sem adnak diszkont árat. A normál ügyfél meg odamegy, megkérdi pirosban van-e, működik-e és elvisziEzzel szemben a boeing esetén a nasa rámutat, hogy itt van egy zsák pénz, önellenőrzési jogotok van, a végén mondjátok el, mindent rendben találtatok-e magatoknál, nem baj, ha két évet késik és kérhettek még pénzt később is, ha nem elég ez a zsák Hogy sarkítsak.
Boeing.. a 737NG botrány, a 737max botrány és az órabeállítás mestere. Mindhárom esetben a közös pont, hogy nem elleőrizte az állami szerv, hanem önellenörzést kért.[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Mást diktáltak az érdekek, méghozzá a helyi és pillanatnyi érdekek.
A nagy kérdés az, hogy meddig lehet fenntartani az ULA és más "csókosok" (pl. NG) kiváltságos helyzetét?
Amíg csak a SpaceX van, mint jelentős szereplő, addig így-úgy védhetőek, de ha egyszer Bezosék is beindulnak?Munkahelyteremtésnek és adóbevételeknek hosszabb távon pont a jelentősen olcsóbbá váló űripar kedvezne... Csak amíg politikust lényegesen rövidebb időre választanak, mint ami alatt beérne egy ilyen folyamat, a hosszú távú megoldásokért nem fog lobbizni szinte senki...
Mindeközben ezekben a percekben kettős rekorddöntés a SpaceX-él.
[ Szerkesztve ]
-
llax
senior tag
Nem is 3-5 éven belülre, nem is az eddig lekötött ill. következő 2-3 évben felmerülő megrendelésekre, hanem inkább azon kívülre várnám. Ehhez kell egy szolgálatba álló New Glenn is.
Teljesen védhető, ha a nagyobb kormányzati űreszközök feljuttatásánál nem egyetlen cégre támaszkodnak. De ha már nem csak egy cég lesz az ULA árai alatt?
Az RS-25-ből betárazás nekem kicsit pánikvásárlásnak tűnik... Addig kell ellátni a haverokat megrendeléssel, sok-sok évvel előre, amíg nem állnak ott az olcsóbb alternatívák.
-
BatchMan
senior tag
Az tiszta, és már 2016 óta tudható, hogy a vissza-nem-térő első fokozat gazdasági csőd. 2021-ben minek erőltetnek bármit, ami ebbe az irányba megy?
Egyre inkább azt látom, hogy a világot jelenleg irányító őskövületek végre kihalhatnának. Ugyanez e helyzet az autóiparral. Most főhet fejük a Tesla részvények miatt. De említhetnék más iparágakat. Kb. 1980/90 környékén konkrétan megállt a fejlődés (Kivéve IT, de ott is megjegyezném, hogy a mai hardverek képességeihez képest a kész alkalmazások felhasználói élménye a béka ülepe alatt van.)@Cifu! nagyon köszönöm az összefoglalót, végre volt időm elolvasni. Már a 7. oldal körül úgy éreztem leírtál mindent, de pozitív meglepi volt a következő két oldal.
-
azbest
félisten
Pár startup már pedzegeti, hogy defektes műholdakat felélesztenének szervizmodul csatlakoztatásával. Kifogyott üzemanyag és mozgatási problémák esetén rácsatlakoznának. Persze elég kreatív megoldásokat mutattak, mert a most fenn lévők még nem voltak felkészítve direkt ilyesmire.
Szóval szerintem, egy olcsó feljuttatási lehetőség a relatíve olcsó szervizmodulok számára remek lehetőség lenne. A hagyományos felvivők árai vetekszenek a műholdak értékével, míg egy olcsóbb alternatíva esetén mindjárt jobban megérné a kockázatot, hogy esetleg mégsem sikerül újra használatba venni a defektes műholdakat. Újabb műholdak közt pedig van, ami már támogat csatlakozási pontot, utántöltést. Fuel spaceTruck
Ezek pedig már folyamatban vannak_
MEV-1 + Intelsat 901 [link] [link] - ez már 2020 April 17 óta újra szolgál [link]
MEV-2 + Intelsat 1002 / thor 10-02 [link][ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
A klasszikus geostacionárius műholdaknál azért nem ugyanaz a helyzet, mint a mini műhold swarmmal. Műholdas tévé adáshoz, különböző műszerekhez később sem lesz túl olcsó a felszerelés és pár hónapos üzemkiesés sem vállalható.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ez is egy új lehetőség, ami eddig önmagában is csak a legdrágább műholdaknál lehetett korábban opció a fellövés költségei miatt. Ezután pedig szélesebb körben megérheti. Akár úgy is, hogy ha eladogatják fejlődő országok szolgáltatóinak a régi hibás műholdakat, amelyek parkolópályán vannak.
De, ha más szolgáltatások, feladatok is megoldhatóak swarm megközelítéssel, akkor az is új piac. Továbbra sem megy fel magától semmi
-
llax
senior tag
Ezekhez a lábakhoz a leérkezés sebessége is túl nagynak tűnt. Az eredmény nagyon látványos, de ezzel nem lettek olyan sokkal előrébb. Az egyetlen jelentősebb fejlemény: a 3 hajtómű begyújtásos dolog is működik. A függőleges leszállással kapcsolatos képességeik szerintem akkor sem voltak kérdésesek, ha az SN8-9-nél épp nem jött össze. Már az SN8-nál is látszott, hogy életképes, rövid időn belül megvalósítható az elképzelésük. Vagyis abból a leszállás sűrű légkörön belüli szakasza...
Ami mindenképp veszteség, az a takarítási, kisebb-nagyobb helyreállítási munkák idő- és munkaigénye, az újabb FAA vizsgálat, hajtómű és egyéb mechanikai vizsgálatok újabb elmaradása, a telemetrián át nem küldött adatok elvesztése. Ezek lassítják a folyamatokat és az egyben maradás esetén feltárható problémákat 1-2 prototípussal megint tovább vihetik...
Új hozzászólás Aktív témák
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5