- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
Hirdetés
-
Free Play Days 2024 - 17. hét: Railway Empire, Prison Architect
gp Extraként a TramSim: Console Edition című játékot is kipróbálhatják az érdeklődők.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tuomas
addikt
Gondolom azért halad a Raptor fejlesztése más minta szerint, mert ott az egész Starship egy merően új vállalkozás.
Az meg egy dolog, hogy a teszteken a hajtómű mit produkál, a valós repülés és Static Fire tesztek során kiderül mit tud. Itt is fel lehet hozni példának az RS-25 hajtóművet, ami már kész volt a Space Shuttle erában, több 100 küldetést meg is valósítottak vele, most 10 éves fejlesztés után mégsem nagyon áll össze a rendszer az SLS-el.
Szóval majd akkor derül ki igazán, hogy hol tartanak, ha nem csak a hajtóművet tesztelik, hanem az egész rakétát.[ Szerkesztve ]
We were here
-
Tuomas
addikt
Ez így is van amit írsz, viszont a bolondbiztos tervezés miatt tart tovább az egész fejlesztési fázis.
De látod, a New Shepard is kész van már évek óta, de nem igazán lépnek előbbre vele, teszt tesztet követ, kicsit áttervezik a kapszulát, kicsit ez, kicsit az, 14 küldetést lenyomtak vele, abból 13-at sikeresen és még mindig nem élesben megy, pedig az "csak" egy 100 km-es ugrás."Egyáltalán nem szokatlan, hogy a külön-külön kipróbált, sőt, bevált komponensek makacskodnak kicsit. Simán leállhat a teszt olyan hibával, ami miatt repülés közben még nem állna le a hajtómű. A tesztelt fokozat már éles repülésre lett készítve és ez az egyetlen darab + csillagászati összegekbe került. Vigyázni kell rá. Nagyon."
Pont ezért mondtam azt, hogy hiába fest jól a BO helyzete a BE-4-el, a külön-külön kipróbált és bevált komponensek makacskodhatnak egy kicsit.
Nehéz lenne bármit is egyébként következtetésként levonni, mert baromi sok a bizonytalanság, és rengeteg a változó tényező. Ami biztos, hogy év végére sokkal többet meg fogunk tudni, ki hogy áll. Meg merem kockáztatni, hogy év végéig 5 Starshipet fel fognak küldeni, minimum (ez elnézve az összeszerelési fázist, nem elképzelhetetlen), talán bepróbálkoznak egy orbitális repüléssel is (bár SH nélkül nem tudom, hogy meglenne-e a teljesítmény), de szerintem a Super Heavyt is ki fogják próbálni még idén.
Na most hogyha ebből valami nem sikerül valami eddig nem látott tervezési probléma miatt, akkor máris visszaveti őket.
Ez ugyan ez igaz a másik félre is, és ne feledjük, nekik adatuk csak a hajtóműtesztekből van, a tényleges repülésről nincs.
[ Szerkesztve ]
We were here
-
nagyúr
Ez teljesen más történet véleményem szerint.
Akik nemet mondat az újrahasznosíthatóságra, azok egyszerűen nem voltak érdekeltek abban, hogy ilyen jellegű fejlesztések történjenek. Ez például megfigyelhető az ULA és az ArianeSpace esetén is. Az a fontos, hogy az állami pénz munkahelyeket teremtsen és huzamosabb ideig biztosítsa azt. Ehhez az kell, hogy folyamatos megrendelés szükséges. Ami egyszer használatos fokozatokkal könnyen teljesíthető.
Az Ariane 6 koncepció korszakában nem volt komolyanvéve az újrahasznosíthatás, csak immel-ámmal foglalkoztak vele, inkább a gyártás olcsóbbá tételén dolgoztak, ami még így is garantált hatást ért volna el. Csak aztán szembejött a valóság...
Volt bőven olyan hang az 1990-es és 2000-es években is, aki az újrahasznosíthatóságra törekedett, csak éppen állami pénzt nem sikerült szerezni hozzá (ilyen téren nagy mumus a Rocketplane Kistler, aki megnyerte a CRS pályázatot a SpaceX mellett, de aztán nem tudott kellő mértékű saját tőkét összekaparni). Saját véleményem alapján ez okozta az X-33 / Venture Star vesztét is. Ha jött volna az olcsó, újrafelhasználható hordozórakéta, az EELV megrendelésállomány által biztosított pénzek elapadtak volna Alabama államban...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
A nagy kérdés az, hogy meddig lehet fenntartani az ULA és más "csókosok" (pl. NG) kiváltságos helyzetét?
Az SLS esetén 10 indításhoz már megrendelték a hajtóműveket, a Vulcan Centaur-nak már kiosztottak 2 USSF (US Space Forces) indítást, további fél tucat várható még. A 2019-es USAF rakétafejlesztési támogatásnál konkrétan megnevezték, hogy a versenyképesség növelésére adnak támogatást, és mivel a SpaceX az "éllovas", egyértelmű volt, hogy mi a céljuk ezzel.Szvsz beláható idő (3-5 év) nem lesz változás e téren. Talán utána sem...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tuomas
addikt
Az SN12 egyes részeit a tegnapi napon már selejtezni kezdték, szedik szét.
[link]
Az általad küldött kép korábbi változatain szerepelt a 13 és 14 is, de azokat már kivették, hamarosan szerintem az SN12 sem fog rajta szerepelni.
Úgyhogy egyre inkább beigazolódik a pletyka.[ Szerkesztve ]
We were here
-
nagyúr
De azért egy idő után csak tarthatatlan lesz az árkülönbség miatt. Mert még ha duplája, akkor lehet mondani, hogy kell a redundancia miatt a több lábon állás, de amikor már 4-5-10x-es az árkülönbség, akkor ez kevés lesz. Az adófizetők nem szokták jó szemmel nézni (vagyis inkább egy szenátor választásnál az ellenjelölt könnyen ki tudja használni...), ha indokolatlanul ennyi pénzt elszórnak.
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Na jó, de a Starshippel nem épp az a(z egyik) cél, hogy a mostani árak alá menjenek jóval?
Tegyük fel, hogy csak 5 év múlva lesz kész teljesen. De a többiek még csak most kezdenek el gondolkodni azon, hogy mit találjanak ki majd valamikor arra, hogy talánesetleg mégiscsak le kellene koppintani a Falcont...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
nagyúr
Szvsz a SpaceX nem akar ennél lejjebb menni árak tekintetében. Én élek a gyanúval, hogy akár 25-30 millió USD körül is nyereségesen adhatnának túl az újrafelhasznált fokozatokkal repülő Falcon 9-eseknek (főleg ha az áramvonalazó kúpokat is visszaszerzik), de miért tennék? Így is versenyképesebbek mindenkinél, eljött az ideje annak, hogy nyereséget generáljanak.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
nagyúr
A Starlink terén ki lehet azért használni. Ehhez pedig nem is kell teljes teherbírás, csak tudjon felvinni mondjuk 50 tonnát, és visszatérni - máris van egy teljesen újrafelhasználható alternatívája a Falcon 9-nek, és még olcsóbb lehet (fajlagosan) az indítás.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tuomas
addikt
Így igaz, így esélye sem volt visszahúznia magát függőlegesbe, túlbillent és elhasalt.
Én úgy látom az elv szépen működik a gyakorlatban, a műszaki oldalát kell rendbe tenni, a Raptorok még nem annyira megbízhatóak, static fire után rendszeresen cserére szorul 1-2 db a 3-ból.
Hogy ez most külső behatás (törmelék), vagy valami műszaki hiba miatt van így, azt nem tudjuk meg.
Az emelkedés, az átfordulás és a szabadesés viszont tökéletesen irányított volt, mind az SN9 és az SN8 esetében is (bár mintha a mostani zuhanás elején a Starship orra kicsit lejjebb lett volna, mint az SN8-nál, de ha így is volt, szépen korrigált).[ Szerkesztve ]
We were here
-
azbest
félisten
A "lakosság" pár ember, akik üzletet látnak abban, hogy nem hajlandók eladni a telküket, hanem kamerákkal odatelepülhetnek jó pénzért a hobbi tudósítók
Az élővilágot a legkevésbé sem érdekli, hogy mi történik, de élvezik azt, hogy emberek nem jaszkarizhatnak sokat arrafele. Ennyi erővel sehová sem költözhettek volna, csak a nasa telepén működhetnének, mert mindenütt van valami. A hely pedig kifejezetten ideális arra, hogy ne a lakosság közelében repkedjenek rakéták, hanem az óceán felett.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Tudom, hogy mi a célja. Csak régebben mintha máshogy csinálták volna. Mostanában már sokkal agresszívabban dobják ki őket.
És arra is rácsodálkoztam, hogy van hang a második fokozatról és hallatszott, ahogy kicsit összeütkötött kiengedéskor a tartóval pakkról valami. Persze a hang nem a szinte légüres térben terjed, hanem a fokozat anyagában
-
azbest
félisten
néztem is, hogy vajon van-e a neten erről publikus adat... de ezen a 3d földgömbön még az összes, helyét kereső példány piros. Bár a régiek közül lehet aa szanáltak is pirosak, csak nem vagyok benne biztos, hogy a már elégettek is szerepelnek -e [link]
ja közben látom, hogy a sőtétszürkék a füstbe mentek.
[ Szerkesztve ]
-
opr
veterán
Bizony, és milyen szépen! Nagyon halad a SpaceX, továbbra is minden alkalommal tátott szájjal nézem, amit művelnek.
"Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin
-
nagyúr
Igazából a leszállás maga már szép eredmény. A leszállólábak fele nem jött ki, azért volt a ferde talpra érkezés és aztán a bummedli.
Mivel most még mindig ott tartanak, hogy kb. egyszer használatosra építik az SN-eket, így ez nem nagy veszteség, viszont maga a leszállási manőver már kezd kikristályosodni...
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Kupon kunyeráló
- GoPro Topic
- Hearthstone: Heroes of Warcraft - free online CCG
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Vallás
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- További aktív témák...