- Yettel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- iOS alkalmazások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Huawei Watch GT 4 - kerek karék
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy A71 - elég ennyi?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
válasz Dare2Live #23 üzenetére
Igen, de ez így azért nem összevethető, mert a SpaceX egy piaci szereplő, akit természeténél fogva a költséghatékonyság vezérel, a NASA meg egy állami ügynökség, amit a politika pumpál tele pénzzel, természetesen ahogy az lenni szokott, jelentősen "túlárazva", mert a cél nem az, hogy olcsó legyen, hanem az, hogy munkahelyet teremtsen. A politikának pedig ez kell ahhoz, hogy az embereket megvegye magának.
Vagyis nem arról van szó, hogy a NASA képtelen lenne tisztán szakmai szempontól olcsóbb rendszereket fejleszteni, de őket nem motiválja semmi ezzel kapcsolatban és az infrastruktúrájuk sem így épült ki.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
nagyúr
válasz Dare2Live #27 üzenetére
Pardon, az SLS az NASA. A NASA megbízásából gyártja a Boeing és még pár alvállalkozó, de a NASA a tulajdonosa, fejlesztője, stb.
Tetszik vagy sem, de amúgy kb. tényleg erről szól az SLS. Legyen munkahely és adózás, a többi nem érdekel senkit (nagyjából).
Hogy mennyire drága lesz, azt a törvényhozásban nem kérdőjelezik meg, hanem megszavazzák. Tavaly májusban megrendeltek további 18db új építésű RS-25 (más néven SSME) hajtóművet a AeroJet-Rocketdyne cégtól 1,79 milliárd dollárért az SLS első fokozatába (az első négy SLS-hez már megvannak a hajtóművek az STS űrrepülőgéphez legyártott és használt RS-25-ösök által, korábban már rendeltek 6 hajtóművet, ezzel a 18-al így lesz 24, ami ugye 6 további SLS indítást tesz lehetővé).
Igen, egy RS-25 nagyjából 100 millió dollár lesz. Vagyis az SLS első fokozatában csak a hajtóművek 400 millió dollárba kerülnek...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Vesa
veterán
válasz Dare2Live #27 üzenetére
Az, hogy az állam marhaságokra költ, nem újdonság, elég szétnézni itthon. SLS is pazarlás, de nem ez az első ilyen project az USA-ban. Gyakorlatilag az űrrepülő program is rettenetesen költséges volt, gyenge biztonság mellett.
Musk egy érdekes figura. Egyrészről a high-tech vállalkozásairól híres, másrészt viszont annyi konteós marhaságot képes összehordani, hogy néha rendesen tartok tőle. Nem igazán tudom hova tenni. Kiváló marketinges, annyi biztos.
A tudomány a valóság költészete!
-
azbest
félisten
válasz Dare2Live #42 üzenetére
CEO, CTO, aki jobban követi a céggel kapcsolatos anyagokat, annak nem volt újdonság, hogy nem csak aktatologató twitter
Előzményekre:
Persze, nem mindent ő mikromanagel az utolsó szögig. Főleg manapság, amikor már komoly szakembergárda állt a cég szolgálatában. Vannak régebbi videók, amelyek a cégről mesélnek, az ICBM vásárlós próbálkozástól a wtf kerül ennyibe egy rakétán kérdésekigAhogy valaki feljebb megfogalmazta, a hagyományos állami úton csomó ember foglalkoztatása történik. Emberek százezrei vannak bevonva sok-sok alvállalkozón át. Ezért lassú és drága minden, plusz a hibalehetőségek is könnyen elbújhatnak. Ehhez képest egy vertikálisan integrált egyésgként hatalmas a hatékonyságbeli különbség.
Plusz az, hogy nem elméletben fejlesztenek le valamit hosszú időn át, hanem rögtön a gyakorlatban kipróbálják. A szoftveriparban használt fejlesztési modellekhez hasonló iteratív fejlesztés megy.
#41 gabmolnar
a NASA élén nem tudna hatékony lenni. Túl nagy vízfej és túl nagy és politikával átszőtt alvállalkozói lánc van azoknál. Pont a megfelelő helyen van. De ő hozta létre ezt a helyet.Az árak szerintem nem azért mások, mert most a consumer cuccok annyira jók lennének már. A speciális megoldásokhoz most is speciális és drága felszerelések kellenek. A túlbonyolított, egyedi megoldások, készimunkás elkészítés miatt marha drága minden a régi cégeknél - pl boeing. Arra rendezkedtek be, hogy pár megrendelésből tartják fenn a cég ilyen részlegét. Olyan ez, mint a spéci sportkocsi gyártás. Musk meg a lehető legegyszerűbb, szériában gyártható megoldásokat keresi. Nem egy rakáta árából akarja egy évi bevételét kihozni, hanem hetente tolja az ipart, ahogy a csövön kifér.
[ Szerkesztve ]
-
Korrektor
válasz Dare2Live #71 üzenetére
Azért az valahogy túlságosan kényelmes érvrendszernek látszik, hogy minket itt bántanak... és ez csak azért van, mert nem vagyunk tagja a kupaktanácsnak...
Ha a belső körből jön ez, akkor talán még azt mondom, hogy biztosan így van, de talán ettől függetlenül van értelme a kritikának is. Főleg, hogy itt ebben a beszélgetésben nem valószínű, hogy bárki a Boeing vagy a Lockheed Martin fizetett ügynöke lenne
-
Vesa
veterán
válasz Dare2Live #77 üzenetére
Többek között..szerinte a COVID pánik ostobaság, a piramisokat egyértelműen Alienek építették... Nem tudom ezeket hova beilleszteni egy állítólag tudományos beállítottságú embertől.
De a hyperloop-hoz, vagy a Neuralink-hez hasonló, nagyívű, de minden racionális alapot nélkülöző kijelentései miatt se tudom komolyan venni. Mindegy, nem akarom szét OFF-olni Cifu topikját, elnézést, csak mivel meg lettem szólítva...
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
nagyúr
válasz Dare2Live #79 üzenetére
Azért Musk nem a pánik miatt aggódott, hanem a COVID-ot nem tartotta túlzottan veszélyesnek.
[Itt van kompletten, időrendbe szedve az ezzel kapcsolatos Musk belső e-mailek és tweetek júliusig] Vannak benne érdekes megnyilvánulások, például, hogy a COVID úgy se lesz a top100 halázási okozatban ( [tévedett] ).
Volt még aztán pár érdekes fordulata a dolognak (például a COVID tesztek körül).Más szóval Musk az üzleti érdekeket tartotta fontosabban a vírusveszély miatti lezárásokkal szemben. Ezzel kapcsolatban lehet vitatkozni, de nem a professzionális viselkedést vette magára (és fogadta el a szakértők tanácsait és véleményét), hanem a saját (és cége) érdekeit nézte mindenek előtt.
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
Tuomas
addikt
válasz Dare2Live #84 üzenetére
"Érdemes összevetni a tavalyi novemberi halálozásokat az azelötti 1-2-3-4évével. "
Megtettem, igaz nem 1-2-3-4 évre visszamenőleg, hanem csak a 2019-2020-as év viszonyában, az I-III. negyedévre vonatkozóan, mert IV. negyedéves adatok a KSH-nál még nem állnak rendelkezésre. Szóval itt azt írják, hogy 2019-ben az első 3 negyedévben 97 742 fő halt meg, 2020 azonos időszakában pedig 94 494.
Ahogy mondtam, a statisztikával csak csínján.
A cikket amit linkeltél amúgy a 4 év halálozási átlagát veti össze a 2020-as év átlagával, 4 év átlaga meg nyilván nagyobb szórást ad.
A forrás meg zseniális.We were here
-
Tuomas
addikt
válasz Dare2Live #92 üzenetére
Bocsi, nem tudtam, hogy csak novemberben volt járvány, és hogy az azt megelőző adatok nem is relevánsak.
Persze a statisztikában ez a szép, hogy mindenki úgy értelmezi ahogy akarja és mindenki azt ragadja ki belőle, ami neki tetszik.
Nem azért nem egész éves adatot írtam le, mert azt akartam, hanem mert ahonnan az adatot vettem, ott nem volt, de gondolom a forrást nem nézted meg, akkor nem írtad volna ezt sem:
"Ha az adott szines közérthető forrás nem tetszik akkor nézz KSHt."A témát én itt le is zártam, mert baromira off, főleg a politikai vonal, amit bele is csempésztél. Neked további jó színes szagos fb-os statisztikaböngészést.
[ Szerkesztve ]
We were here
-
Vesa
veterán
válasz Dare2Live #92 üzenetére
Ez így nem teljesen valid. Összemosol fogalmakat. Amikor valaki kijelentéseket tesz olyan tudományterületen, amihez dedikáltan nem ért, mely kijelentések ellentétesek a területen dolgozó és azt értő szakemberek véleményével (mely vélemények adatokon alapulnak, nem légből kapottak), akkor az illető hibát követ el, ami sokkal hangsúlyosabb egy tech. területen mozgó embertől!
Ugyanakkor, ez sehol nem kapcsolódik -és nem kérdőjelezi meg- a saját területén belül elért sikereit! A tekintélyre való hivatkozás az egyik leggyakoribb érvelési hiba (Ha XY ember valamiben kiemelkedőt alkotott, akkor minden amit mond, helyes, igaz, valid)...Ez természetesen tévedés.
Musk (mint pl. Steve Jobs), egy igen jó érzékű befektető, ezt láttuk a Tesla esetén is (amit nem ő alapított, hanem 4 mérnök), de ő volt az, aki már az elején meglátta a koncepcióban a lehetőséget. Ez egy érdem! A technológiát viszont nem ő találta fel, ahogy a SpaceX esetén sem. Az viszont, hogy a már létező megoldásokat a magánszektorban sikerre tudta vinni, vitathatatlan érdeme! Ettől még bálványként tekinteni nem tudok rá (senki másra sem)!
A tudomány a valóság költészete!
-
BatchMan
senior tag
válasz Dare2Live #129 üzenetére
/OFF <autó>
@Dare2Live:
De 2010 környékén még inkább elcsalták a diesel kibocsájtásokat, holott elég volt ránézni a pirosnál startoló autókra, ahol simán akkora dieselfüst jött ki belőlük, ami egy benzinesből egy év alatt se. És nem tudom, mi lett volna a mese vége, ha nem kapnak egy taslit a Teslától. Talán a Toyota hibrid vonalon lett volna egy másik inspiráló jel, de full elektromossal sokkal tovább vártak volna szerintem.<GameStop> : Ha fele olyan okos lennék, mint az anyósom utólag ... - egy hónapja sokat ért volna ez az info
/ON
@Ilax:
Már gyerekkoromban megtanultam a Ciolkovszkij képletet, hogy miért kell többlépcsős rakéta. Nyilvánvaló, hogy ha tovább növeljük az első fokozat tömegét egy visszatérő funkcióval, amit cipelhet az egész működés alatt, azzal jelentősen megnöveljük a tömeget, tehát sokkal drágább, bonyolultabb lesz az egész. Lásd űrrepülőgép, az is gazdasági csőd. És 2010 után nem értettem hogy jutott eszébe bárkinek is még, hogy ejtőernyő nélkül próbálja menteni az első fokozatot, mert hiszen leszállni úgyse lehet. Visszaszállni meg pláne. Lefékez, visszafordul, simán leszáll - á, hagyjuk, értelmetlen. És akkor jött 2015 dec 21, SpaceX, leszállt. Csak néztem, de tudtam, hogy valami nagyot változott. Onnantól már nem hír értékű. Amikor a Heavy két boostere szinkronban leszállt, onnantól nyilvánvaló volt, hogy ez tudás, nem véletlen. És ennek 5 éve. Hiába tudunk csodálatos kőbaltát csiszolni, ha a szomszéd törzs már fémből önti. Váltani kell. Még utoljára elhajigálni a megmaradt kőbaltákat, de gyártani, fejeszteni csak a jobbat. -
azbest
félisten
válasz Dare2Live #185 üzenetére
737 NG sorozatnál is volt balhé. Nem az előírások szerint gyártották az alkatrészeket és úgy kókányolták össze a gépeket. Az faa embere a tárgyaláson a boeing által írt bszédet olvasta fel a boeing védelmében a hatóság állásfoglalásaként, miszerint ebben az iparágban így szokás. 4 gép tört össze túlfutásos balesetnél később, ahogy jósolták a strukturális hibák miatt anno. Nem szabadott volna szétesni a gépeknek túlfutáskor, ott tört szét 3 darabra mind, ahol a minőségellenőrök kifogásolták [link]
Aztán nemrég, 2019ben újra kísértett ez: volt repedezés miatti letiltás és karbantartásra visszahívás. Az NG kapcsán is magukat ellenőrizhették és kicsinálták a hibát jelentő, eltusolás miatt panaszt tevő boeingnál dolgozó minőségbiztosítási ellenőrőket, amiért beszéltek. Dokumentumfilm 2010.ből [link]
És ugye ezuán jött a 737 MAX balhé. Szintén sunyulással és tusolással, önellenőrzéssel.
De megígérték, hogy most már jók lesznek.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Yettel topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Peugeot, Citroën topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Rövid előzetesen a S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl
- Formula-1
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- További aktív témák...
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!