- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- iPhone topik
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Android szakmai topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Honor 90 - modellalkat
- Telekom mobilszolgáltatások
- Ezek a Samsung Galaxy A35 és Galaxy A55 magyar árai
Hirdetés
-
Olcsó 5G-s ajánlatot nyújt a Realme Indiának
ma Megérkezett a Realme C65 5G, az első készülék a MediaTek Dimensity 6300-zal.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Ülésezik a hardveregylet
ph Az irodai készülékek és monitorok társaságát egy ház, egy egér és egy DAC egészíti ki.
Új hozzászólás Aktív témák
-
azbest
félisten
És mellesleg ő a főmérnök a spaceX-nél, nem csak papírkutya. Bár azt hiszed, csak szövegel, de mégis ő használ olyan technológiákat, amit más nem volt képes eddig. A nasa 50 éves technikát tol, amit az államilag beékelődő boeing gyárt felügyelet nélkül, lassan, hibákkal, drágán.
Néhány emberben van valami zsigeri gyűlölet Muskkal szemben, de nem értem, hogy miért.
-
azbest
félisten
válasz Dare2Live #42 üzenetére
CEO, CTO, aki jobban követi a céggel kapcsolatos anyagokat, annak nem volt újdonság, hogy nem csak aktatologató twitter
Előzményekre:
Persze, nem mindent ő mikromanagel az utolsó szögig. Főleg manapság, amikor már komoly szakembergárda állt a cég szolgálatában. Vannak régebbi videók, amelyek a cégről mesélnek, az ICBM vásárlós próbálkozástól a wtf kerül ennyibe egy rakétán kérdésekigAhogy valaki feljebb megfogalmazta, a hagyományos állami úton csomó ember foglalkoztatása történik. Emberek százezrei vannak bevonva sok-sok alvállalkozón át. Ezért lassú és drága minden, plusz a hibalehetőségek is könnyen elbújhatnak. Ehhez képest egy vertikálisan integrált egyésgként hatalmas a hatékonyságbeli különbség.
Plusz az, hogy nem elméletben fejlesztenek le valamit hosszú időn át, hanem rögtön a gyakorlatban kipróbálják. A szoftveriparban használt fejlesztési modellekhez hasonló iteratív fejlesztés megy.
#41 gabmolnar
a NASA élén nem tudna hatékony lenni. Túl nagy vízfej és túl nagy és politikával átszőtt alvállalkozói lánc van azoknál. Pont a megfelelő helyen van. De ő hozta létre ezt a helyet.Az árak szerintem nem azért mások, mert most a consumer cuccok annyira jók lennének már. A speciális megoldásokhoz most is speciális és drága felszerelések kellenek. A túlbonyolított, egyedi megoldások, készimunkás elkészítés miatt marha drága minden a régi cégeknél - pl boeing. Arra rendezkedtek be, hogy pár megrendelésből tartják fenn a cég ilyen részlegét. Olyan ez, mint a spéci sportkocsi gyártás. Musk meg a lehető legegyszerűbb, szériában gyártható megoldásokat keresi. Nem egy rakáta árából akarja egy évi bevételét kihozni, hanem hetente tolja az ipart, ahogy a csövön kifér.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Az a wikipédia, akire te gondolsz
A spacex is piaci megrendeléseket céloz. Az űripar viszont valóban olyan, ahol komoly állami szerep van, már csak azért is mert az állam monopóliuma sok terület. A támogatások sem csak úgy jönnek, hanem megvan, hogy mit kér érte az állam. Mondhatni előleget fizet.
A SpaceX esetén az sem utolsó szempont, hogy jellemzően kevesebb pénzt kap, a többiekhez képest gyorsabban is szállítja az ígérteket. A nasához képest pedig aprópénzért szállít megoldásokat.Elég erős állítás azt mondani, hogy a SpaceX nem üzleti terv szerint működik, amikor komoly kereskedelmi szolgáltatásokra alapozza a létét és jövőjét.
Továbbra is azt látom, hogy páran egyszerűen képtelenek elfogadni azt, hogy valaki lehet sikeres kutató, mérnök és üzletember. Nem mindenütt csak a korrupció és a haveri kör mozgatja a szálakat.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
-
azbest
félisten
Amúgy elsiklunk a lényeg felett. Engem főleg az zavar, hogy néhányan durván kettős mércével mérnek.
A normál megrendelő és a nasa közt mondjuk az is bejátszhat, amit szerintem te is szoktál írni, hogy a nasának speciális igényei, követelményei is vannak.
Ha úgy akarok autót venni, hogy kikötöm, senki sem ülhet az ülésekben előttem, szűzlányok suvickolják fényesre, majd kromatográffal vizsgálják át mérnökök, miközben a nyakukba lihegek, akkor nekem sem adnak diszkont árat. A normál ügyfél meg odamegy, megkérdi pirosban van-e, működik-e és elvisziEzzel szemben a boeing esetén a nasa rámutat, hogy itt van egy zsák pénz, önellenőrzési jogotok van, a végén mondjátok el, mindent rendben találtatok-e magatoknál, nem baj, ha két évet késik és kérhettek még pénzt később is, ha nem elég ez a zsák Hogy sarkítsak.
Boeing.. a 737NG botrány, a 737max botrány és az órabeállítás mestere. Mindhárom esetben a közös pont, hogy nem elleőrizte az állami szerv, hanem önellenörzést kért.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Abban egyetértek, hogy voltak visszatetsző tartalmú tweetje.
A hyperloop és neuralink egy érdekes technikai hobbi számára. A boring company-t is köpködik mindig, hogy ugyan mit akar az alagutakkal, közben számára nem is a konkrét alagutak érdekesek, hanem a fúrási technológia.Szíved joga, hogy nem szimpatizálsz az emberrel, de a nyitó kommentedben kiderült, hogy fogalmad sincs az eredményeiről. Ezért álltunk bele. Mostanra szerintem letisztult, hogy voltak / vannak hiányosságok az ismereteidben a szakmai tevékenységének megítélése kapcsán.
A járványos téma kapcsán dobott be hülyeséget, viszont rettentően bosszantó az is, ahogy az állami és hivatalos, elvileg valóban szakértő csoportok is megnyilvánultak sokszor. Durván dilettánsan ált, hozzá az egész világ. Populizmus és kontraszelekció jellemzi sajnos ezt is azok körében, akiknek a feladata, hogy jól kezeljék a helyzetet.. de inkább poltopic vagy a járványos beszélgetős topicban érdemes erről beszélgetni a többiekkel. Musk hülye kommentje inkább csak tünet arra, hogy mennyire félresiklott az egész kezelése. De tényleg nem tetszett nekem sem az a kommentje. Ide nem kommenetek ilyen témában mást már.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Pár startup már pedzegeti, hogy defektes műholdakat felélesztenének szervizmodul csatlakoztatásával. Kifogyott üzemanyag és mozgatási problémák esetén rácsatlakoznának. Persze elég kreatív megoldásokat mutattak, mert a most fenn lévők még nem voltak felkészítve direkt ilyesmire.
Szóval szerintem, egy olcsó feljuttatási lehetőség a relatíve olcsó szervizmodulok számára remek lehetőség lenne. A hagyományos felvivők árai vetekszenek a műholdak értékével, míg egy olcsóbb alternatíva esetén mindjárt jobban megérné a kockázatot, hogy esetleg mégsem sikerül újra használatba venni a defektes műholdakat. Újabb műholdak közt pedig van, ami már támogat csatlakozási pontot, utántöltést. Fuel spaceTruck
Ezek pedig már folyamatban vannak_
MEV-1 + Intelsat 901 [link] [link] - ez már 2020 April 17 óta újra szolgál [link]
MEV-2 + Intelsat 1002 / thor 10-02 [link][ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
A klasszikus geostacionárius műholdaknál azért nem ugyanaz a helyzet, mint a mini műhold swarmmal. Műholdas tévé adáshoz, különböző műszerekhez később sem lesz túl olcsó a felszerelés és pár hónapos üzemkiesés sem vállalható.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ez is egy új lehetőség, ami eddig önmagában is csak a legdrágább műholdaknál lehetett korábban opció a fellövés költségei miatt. Ezután pedig szélesebb körben megérheti. Akár úgy is, hogy ha eladogatják fejlődő országok szolgáltatóinak a régi hibás műholdakat, amelyek parkolópályán vannak.
De, ha más szolgáltatások, feladatok is megoldhatóak swarm megközelítéssel, akkor az is új piac. Továbbra sem megy fel magától semmi
-
azbest
félisten
Mert mocskosul drágák az új eszközök is. Ha annak töredékéért képes ellátni a feladatot az "elavult" technika, akkor nem fogják lecserélni, ha nem muszáj és van olcsóbb megoldás. Vagy éppen, ha lecserélik, akkor nem dobják szemétre, hanem eladják olyannak, aki nem tudja megfizetni a csúcstechnikát.
Vannak olyan területek, ahol a szabványok miatt sem lehet csak úgy váltogatni az üzemeltetést. Például a televíziós sugárzás. Nem dobnak ki valamit csak azért, hogy új legyen, ez üzlet.
De a műszerek kapcsán is, mindig tudnak találni más hasznosítási lehetőséget, ha még olcsón működésben tartható valami. Messze vagyunk attól, hogy minden kutatónak jutna kapacitás. Az állami finanszírozású területeken is korlátozott a finanszírozás.
Ha egy nagyságrenddel olcsóbb egy segéd modult legyártani, mint egy teljesen új eszközt, akkor lesz, aki örömmel folytatja a régi üzemeltetését is. Meg ugye a tömege is kisebb lehet a szervizmodulnak, így a feljuttatás is olcsóbb, mint a hasznos teherrel terhelt eszköznek.
Az újabb műholdaknál pedig már némelyikre tettek csatlakozási pontot, hogy például újratölthető legyen - oda nem is kell állandó szervizmodul, hanem egy modul több műholdat is feltölthet. Ez is olyan, mint az rakéták újrahasznosítása, ha van más mód, nem dobják ki a járgányt, mert kifogyott az üzemanyag, hanem megtankolják.Ezzel párhuzamosan én is azt várom az olcsóbb felviteltől, hogy újabb és jobb eszközök is felkerüljenek. Csak azok mindig drágábbak lesznek, mint egy korlátozott képességű szervizmodul.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
uh ez a mai első starlink fellövés szerintem nem lett sima... [link]
A közepén még nevettem, hogy a földgömbön pörgött valami hiba miatt a telemetria ábrázolása. A végén viszont, amikor a deploy-t mutatták már nem nevettem... nem hosszanti, hanem keresztirányú forgásban volt a második fokozat. Sajna magát a deployt nem mutatták, de szerintem ilyen forgásnál az elengedett pakk műholdjai is így forognak és csúnyán összekoccolnak egymással. Szerintem lesznek veszteségek a 60as pakkból.Ha minden igaz, nemsoká indul mégegy starlink pakk ma még.
szerk: oh a második adagot már korábban elhalaszották egy nappal.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Nem, nincs ott Ahogy kinyílik és elindulnak, vége. A rendes közvetítésen is ott volt szakadás/vágás. Igen, közben én is megtaláltam, hogy már korábban elhalasztották.
szerk: Szerintem a kiengedés után jött volna a látványos rész, ahogyan slingshot módra kidobódik a pakk és a rossz irányú forgás miatt maguk a műholdak is forognak, összekoccolnak és szétszóródnak. Persze lehet bírják azok, de nem emlékszem, hogy lett volna ilyen módon forgó deploy eddig. Bár korábban is volt már vadulás, amikor tengely mentén gyorsabban pörgött és rögtön széjjelebb váltak kiengedés után.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Nem lehet, még kanadába sem vinni. Tilos felvenniük külföldi munkaerőt is. Valami nemzetbiztonsági korlátozás. Közben vicc, most olvasom, hogy az igazságügy vizsgálódik a spacex ellen, amiért az hátrányosan megkülönbözeti a nem amcsi munkaerőt
Miközben a dolgozók iratainak másolatát követeli az igazságügy. [link]A nemzetközi vizek viszont érdekes kérés. Elvileg oda talán nem kéne FAA engedély, de lehet az irányítóközpont miatt mégis. De eddig nem nagyon volt rá precedens Szóval a két készülű tengeri kilövőállomás (Phobos és Deimos) érdekes kérdéseket feszeget.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Azt tudja valaki, hogy miben más a nyártól hatályos "streamlined" szabályozás, miben lesz másabb az FAA szerepe az új rendszerben?
Most úgy tűnik, mintha légikatasztrófákat akarna játszani az FAA, amiért felrobbant a két teszt jármű. És szimulációkat / kiszámolt robbanás hatástanulmányt követelnek, ha tervezett a robbanás. Közben meg az önmegsemmisítő készülék a legfontosabb garancia, hogy lakott területet ne veszélyeztessen.
Nekem azért bűzlik ez az egész, mert az FAA az évtizedek során sorozatosan önellenőrzési jogot ad a Boeingnek, amit a bizonyítottam megszegtek többszöris, méghozzá a normál légiforgalomban részt vevő repülők gyártása során, amelyekből balesetek lettek. A boeing kapszula rosszul járó órája is önellenőrzös sztori volt. Nagyon kettős a mérce. Talán a boingot szeretnék előnybe hozni azzal, hogy gáncsolják a spacex-et?
-
azbest
félisten
A "lakosság" pár ember, akik üzletet látnak abban, hogy nem hajlandók eladni a telküket, hanem kamerákkal odatelepülhetnek jó pénzért a hobbi tudósítók
Az élővilágot a legkevésbé sem érdekli, hogy mi történik, de élvezik azt, hogy emberek nem jaszkarizhatnak sokat arrafele. Ennyi erővel sehová sem költözhettek volna, csak a nasa telepén működhetnének, mert mindenütt van valami. A hely pedig kifejezetten ideális arra, hogy ne a lakosság közelében repkedjenek rakéták, hanem az óceán felett.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
válasz Dare2Live #185 üzenetére
737 NG sorozatnál is volt balhé. Nem az előírások szerint gyártották az alkatrészeket és úgy kókányolták össze a gépeket. Az faa embere a tárgyaláson a boeing által írt bszédet olvasta fel a boeing védelmében a hatóság állásfoglalásaként, miszerint ebben az iparágban így szokás. 4 gép tört össze túlfutásos balesetnél később, ahogy jósolták a strukturális hibák miatt anno. Nem szabadott volna szétesni a gépeknek túlfutáskor, ott tört szét 3 darabra mind, ahol a minőségellenőrök kifogásolták [link]
Aztán nemrég, 2019ben újra kísértett ez: volt repedezés miatti letiltás és karbantartásra visszahívás. Az NG kapcsán is magukat ellenőrizhették és kicsinálták a hibát jelentő, eltusolás miatt panaszt tevő boeingnál dolgozó minőségbiztosítási ellenőrőket, amiért beszéltek. Dokumentumfilm 2010.ből [link]
És ugye ezuán jött a 737 MAX balhé. Szintén sunyulással és tusolással, önellenőrzéssel.
De megígérték, hogy most már jók lesznek.[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Wow, szerintem tényleg keresztbe pörgetősen lökik ki mostanában a starlink pakkot... a reggeli fellövésnél is úgy forgatták be... és tényleg, az azelőttieknél is így volt már.
viszont hallani a videóban és látni a képen, ahogy az állványzat a pakk távozásakor megúz valami lapos alkatrészt ami a pakk közepéből áll ki [link]
Tiszta galaxy questes kidokkolás [link]
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
Tudom, hogy mi a célja. Csak régebben mintha máshogy csinálták volna. Mostanában már sokkal agresszívabban dobják ki őket.
És arra is rácsodálkoztam, hogy van hang a második fokozatról és hallatszott, ahogy kicsit összeütkötött kiengedéskor a tartóval pakkról valami. Persze a hang nem a szinte légüres térben terjed, hanem a fokozat anyagában
-
azbest
félisten
arra, amikor nekiütközik a műhold pakk a második fokozatnak és utána integet az a lemez ami lekaristolta a festéket. Még egy pillanatra el is hallgat a hölgy a deployment szónál, mert közben hallani az ütközést. Persze lehet, hogy csak letépett egy kis szuvenírt a fokozatról a pakk
A kettővel korábbi videóban a közvetítő mérnök hölgy is úgy fogalmaz, hogy "listen in and watch live as the payload deploys" - avagy, hallgassuk és nézzük meg, ahogy a rakományt kirakják.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
néztem is, hogy vajon van-e a neten erről publikus adat... de ezen a 3d földgömbön még az összes, helyét kereső példány piros. Bár a régiek közül lehet aa szanáltak is pirosak, csak nem vagyok benne biztos, hogy a már elégettek is szerepelnek -e [link]
ja közben látom, hogy a sőtétszürkék a füstbe mentek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- APPLE MacBook Air 2020 13" Retina - M1 / 8GB / 256 GB SSD / MAGYAR / 96% akku, 81 ciklus / Garancia
- LG NanoCell 55NANO766QA Halvány píxel csík
- Philips 58PUS8545/12 1 ÉV GARANCIA Játék üzemmód
- Tyű-ha! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!