Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Ezekiell #138 üzenetére

    Érdemes különválasztani az "elég jó" és a "mindig az elérhető maximális" teljesítmény igénylő feladatokat.

    A videóvágó alkalmazásoknál pl. sokáig a "mindig az elérhető maximális" teljesítmény volt az alap, de mára elértük azt a szintet, hogy ha a rendszer képes 4K 60fps raw videót effektezve realtime szerkeszteni, akkor átkerül az "elég jó" kategóriába és azon felül csak ritkán van szükség extra lóerőre. (Ilyen pl. a Mac Pro dual gpu-val Davinci Resolve-al.)

    A "mindig az elérhető maximális" teljesítményigény jellemzően a mérnöki, tudományos feladatoknál jelentkezik, ezekben az Apple szvsz nem is akar versenybe szállni, mert ezek a területek nem részei az ökoszisztémájának.

    Van még a "Blinn törvény" területek, mint pl. a 3D render, amikor az ember addig részletezi a látványt, amíg a renderidő még elviselhető, tehát nem az adott feladat teljesítményigénye, hanem a renderidő a konstan. Ezek is a "mindig az elérhető maximális" telejesítményigényű feladatokhoz tartoznak, de itt már figyelembe kell venni a párhuzamosíthatóságot.

    Nem nehéz belátni, hogy a többszálú alkalmazások kiszolgálására az Apple garantáltan jobb ár / teljesítményt tud kihozni a saját cpu-iból, mint ha Intelen maradna. Egyszerűen több magot vagy cpu-t rak ugyanabba a rendszerbe és mondjuk 3D rendernél máris ledolgozta az x86-al szembeni teljesítmény hátrányát.
    Az A5X-ért anno a Samsungnak 23USD-t fizettek, feltételezhető, hogy az A12Z előállítása sem kerül többe. Ha csak a jelenlegi mac miniket nézzük, az i3-i5 processzor opciók között kb. 400USD az árkülönbség amiből 16 db. extra A12Z processzort, azaz 128 cpu magot tudnának hozzáadni a rendszerhez.

    Maradnak tehát az:

    - egyszálú teljesítmény kritikus
    - Apple ökoszisztémába illeszkedő
    - "mindig az elérhető maximális" teljesítményt igénylő
    feladatok.

    Ezeknek egy részét viszont le lehet fedni a cpu-ba integrált célhardverrel is, tehát a lista tovább szűkül.
    Valójában csak azoknál a feladatoknál jön elő az x86 egyszálú teljesítmény előnye az ARM-al szemben, ami:

    - egyszálú teljesítmény kritikus
    - Apple ökoszisztémába illeszkedő
    - "mindig az elérhető maximális" teljesítményt igénylő
    - általános, célhardverrel nem lefedhető
    feladatok.

    Szvsz az Apple-nél alaposan kielemezték ezen feladatok körét és ennek tudatában hozták meg a döntést, de persze lehet, hogy tévedek (vagy ők tévedtek).

Új hozzászólás Aktív témák