- iPhone topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Szinte csak formaság: bemutatkozott a Pixel 6 és Pixel 6 Pro
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz Ezekiell #138 üzenetére
Érdemes különválasztani az "elég jó" és a "mindig az elérhető maximális" teljesítmény igénylő feladatokat.
A videóvágó alkalmazásoknál pl. sokáig a "mindig az elérhető maximális" teljesítmény volt az alap, de mára elértük azt a szintet, hogy ha a rendszer képes 4K 60fps raw videót effektezve realtime szerkeszteni, akkor átkerül az "elég jó" kategóriába és azon felül csak ritkán van szükség extra lóerőre. (Ilyen pl. a Mac Pro dual gpu-val Davinci Resolve-al.)
A "mindig az elérhető maximális" teljesítményigény jellemzően a mérnöki, tudományos feladatoknál jelentkezik, ezekben az Apple szvsz nem is akar versenybe szállni, mert ezek a területek nem részei az ökoszisztémájának.
Van még a "Blinn törvény" területek, mint pl. a 3D render, amikor az ember addig részletezi a látványt, amíg a renderidő még elviselhető, tehát nem az adott feladat teljesítményigénye, hanem a renderidő a konstan. Ezek is a "mindig az elérhető maximális" telejesítményigényű feladatokhoz tartoznak, de itt már figyelembe kell venni a párhuzamosíthatóságot.
Nem nehéz belátni, hogy a többszálú alkalmazások kiszolgálására az Apple garantáltan jobb ár / teljesítményt tud kihozni a saját cpu-iból, mint ha Intelen maradna. Egyszerűen több magot vagy cpu-t rak ugyanabba a rendszerbe és mondjuk 3D rendernél máris ledolgozta az x86-al szembeni teljesítmény hátrányát.
Az A5X-ért anno a Samsungnak 23USD-t fizettek, feltételezhető, hogy az A12Z előállítása sem kerül többe. Ha csak a jelenlegi mac miniket nézzük, az i3-i5 processzor opciók között kb. 400USD az árkülönbség amiből 16 db. extra A12Z processzort, azaz 128 cpu magot tudnának hozzáadni a rendszerhez.Maradnak tehát az:
- egyszálú teljesítmény kritikus
- Apple ökoszisztémába illeszkedő
- "mindig az elérhető maximális" teljesítményt igénylő
feladatok.Ezeknek egy részét viszont le lehet fedni a cpu-ba integrált célhardverrel is, tehát a lista tovább szűkül.
Valójában csak azoknál a feladatoknál jön elő az x86 egyszálú teljesítmény előnye az ARM-al szemben, ami:- egyszálú teljesítmény kritikus
- Apple ökoszisztémába illeszkedő
- "mindig az elérhető maximális" teljesítményt igénylő
- általános, célhardverrel nem lefedhető
feladatok.Szvsz az Apple-nél alaposan kielemezték ezen feladatok körét és ennek tudatában hozták meg a döntést, de persze lehet, hogy tévedek (vagy ők tévedtek).
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel I7 13700K 16mag/24szál - Új, Tesztelt - Eladó! 128.000.-
- ! Intel 13700KF + ASUS TUF Gaming Z790 Plus D4 + Kingston FURY DDR4 3600MHz CL18 !
- Beszámítás! Intel Core i7 7700K 4 mag 8 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel I5 13600KF 14mag/20szál - Új, Tesztelt - Eladó! 88.000.-
- ELADÓ - Ryzen 7 5800X