- Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Most 2027-re tippelik az Apple iFoldot
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
- Kétféle Realme GT 6 érkezik egy néven
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Realme GT Master Edition - mestermunka
Hirdetés
-
Élénk színekben várható a Galaxy Watch FE
ma A forrás részletes termékfotókat és a várható specifikációt is közzétette.
-
Like a Dragon: Yakuza - Élőszereplős sorozat jön Amazonra
gp A premierre nem is kell sokat várni, már ősszel láthatjuk a végeredményt.
-
Computex 2024: ProArt notebookok és tabletek
ph Az ASUS kreatív notebookcsaládja sem maradt ki az AI áldásaiból, de még egy tablettel is bővült.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Füleske
addikt
"szükséges nyersanyagok nagyon kevés"
Nem, az akkugyár kevés (jelenleg). Amúgy alumínium és grafit kell bele a legtöbb. A jelenlegi nikkel termelés és a jó pár év múlva várt Tesla darabszám között én érzek némi csúsztatást. Mennyi nikkel van ami jelen tudás szerint kibányászható ? Mennyire hasznosítható újra ?
"Az üzemanyagcellát teljesen félreállították."
Ha az elektromos autót "pattintott kőkorszak" - nak veszed, akkor az üzemanyagcella valahol a pleisztocén korban jár.
"Mi lesz a hatalmas mennyiségben keletkező használhatatlanná vált akkumulátorok kezelésével?"
Tárt karokkal várják őket az energiatárolók, végül 90+ (jelen állapot szerint) százalékban újrahasznosíthatók. [link] Jelen pillanatban az a gondja az ilyen üzemeknek hogy nincs elég "nyersanyag". (Pont ez a gond amúgy az atomhulladékkal is. A technológia megvan csak a kevés "nyersanyag" miatt egyelőre nem éri meg gyárat építeni. Majd pár száz év múlva...)
A temperálatlan gen1 Leaf akkuk is működnek még 60-70 százalékon ( a mérsékelt égövben). A hasonló korú temperált Tesla akkuk 90 % körül vannak.
"jelenleginél majd 30-50%-al nagyobb tömegű jármű" Mihez képest ? Hatékonyság mennyi ? Helyi károsanyag kibocsátás mennyi (nem a CO2 - re gondolok) ? -
Füleske
addikt
"Apró probléma, hogy a világ jelenlegi éves nikkel termelése ahhoz sem lenne elegendő"
VW tegnapi power day : [link]
"2023-tól a kisebb teljesítményű és olcsóbb autók LFP, azaz lítium-vas-foszfát technológiával készülnek majd, amely olcsóbb, kobaltmentes, nagyobb élettartamú, igaz, picivel szerényebb hatótávot tesz lehetővé. Céljuk, hogy ebben a kategóriában 50%-kal csökkenjen a cellák ára. A mainstream, azaz tömegmodellek magas mangántartalmú cellákat kapnak majd, amelyek szintén kobaltmentesek, és kevesebbet igényelnek drága nikkelből. Itt 30%-os költségcsökkenést várnak. Végül a nagy energiaigényű, speciális cellák maradnak az NCM (nikkel-kobalt-mangán) kémiánál."
Ahogy a Tesla - nál is (a kínai Model 3 már most LFP akkuval szerelt, és most már a töltése is jó az új szoftverrel), másoknál is más-más kémiával fognak készülni az akkuk. LFP cellákhoz nikkel sem kell. Pár százalék fog csak NCM cellával készülni.
A nyersanyag visszanyerés jelenleg 95 % - os, bővebben a fenti linkemen.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ingatlanos topic!
- Diablo IV
- A Lian Li kompakt AIO-k mellé szánt tornya újragondolta a szellőzés módszertanát
- Szeged és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Xbox Series X|S
- Autós topik
- Lakáshitel, lakásvásárlás
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- További aktív témák...
- MacSzerez.com - iPhone 11 Pro / 64GB / Kártyafüggetlen / Space Grey / Garancia!
- Google Pixel 8 Pro Bay 128gb - Használt, Google gari, akár beszámítással
- Gamer PC RTX 3070 Intel i5 10600KF 1TB NVME SSD Nagyrészt új alkatrészek Garancia és Beszámítás!
- Apple iPhone 15 Pro Black 1TB - Makulátlan, Apple garancia, akár beszámítással
- Apple iPhone 14 Pro Max 1TB - Makulátlan, akár beszámítással
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen