Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qtya123

    őstag

    Én nagyon örülnék neki, ha csak elektromos autók kóricálnának a városban, sokkal jobb lenne úgy az élet, hogy reggel és este nem a kompletten beállt Budapest és agglo pöfögne szét egyszerre mindent. Főleg mióta mindenki is kiköltözött és onnan jár be, ülve a kétszer akkora dugókban.

    De.
    Már a kezdetek óta ugyanazt hajtogatom. Amíg nem lesz új akku technológia, addig véleményem szerint ez nem tud olyan mértékben elterjedni, mint ahogy az EU akarja.

    Jelenleg nem megoldott az, hogy 5 perc töltéssel mondjuk legalább 150-200 km hatótávra feltölts egy villanyautót. Amíg ez nem lesz megoldva, addig ez egy jelentős probléma és gát.

    Évek óta olyan értelmetlen válaszokkal jönnek csak, mikor ezt a kérdést feszegetem, hogy a villanyautót éjjel kell ám tölteni otthon... Mennyire kell már a saját buborékba zárkózni az ilyen válaszokhoz?

    Csak Budapestet nézve mennyi autó parkol utcán. Rengeteg. De az összes város ugyanez, rengeteg a lakás.
    Ők engedjék le a hosszabbítót az emeletről éjjelre? Mármint a szerencsésebbek, akik az ablakuk alá tudnak állni. :DDD A többiek így jártak.

    Olyan választ is kaptam, hogy nincs ezzel gond, majd minden parkolóhelyre lesz kivezetve egy töltőpont. Én erre azt mondom, hogy a jelenlegi állás szerint, amilyen a világ, a gazdaság, meg úgy alapban milyen közmű fejlesztések "vannak" egy-egy adott városban, ez kb a mission impossible még nagyon nagyon sokáig. Egyelőre ott tartunk, hogy egy épkézláb, kátyúmentes úthálózatot nem tudnak összehozni évtizedek óta. Budapest egyes részein szintén évek óta az van, ha jön egy nagyobb felhőszakadás, hogy órákon át küszöbig érő vízben állnak bizonyos útszakaszok. Még a vízelvezetési problémát sem tudták megugrani évek alatt.

    Nagyon nincs előttem a kép, hogy gigaberuházásokkal a lakótelepek, lakóparkok, egyéb parkolók A-Z-ig való feltúrásával hozzák fel a két fehér csík közé a töltőpontot, amelyre rácuppansz. Aztán odaballagsz a központi terminálhoz, ahol intézed a fizetést, miegyebet. Persze ilyen terminálból is kellene kb alsó hangon 200 méterenként egy.
    Ja és persze rengetegen mikor hazamennek parkolóhely sem jut nekik a felfestett fajtából, hanem ledobják oda az autót, ahol épp van hely. Útkanyarulat, járda, árokpart stb. Ők így jártak. Sok helyen meg felfestett parkolóhelyek sincsenek, pl belvárosban komplett utcákban van az, hogy állsz félig a járdán és ennyi. Oda hogyan telepítsenek töltőpontokat?

    A jelenlegi autómennyiséget feltételezve ez szerintem nem járható út. Persze ha fele ennyi autó lenne, akkor talán.

    Az meg nem opció, hogy Béla megveszi a 10 éves EV-t csillió Ft-ért, aztán áll be a kútoszlophoz, ahol ketten vannak előtte. Mert akkor Béla nagyon sokat fog várni.

    Alapjában már ott vicces ez az egész dolog, hogy az EU ezt most így nagy keménykedve kitalálta, hogy 2035, a világ számos más pontján meg sz@rnak bele és nem csak a fejletlen országokban.

    Én a legvalószínűbb forgatókönyvnek azt tartom, hogy majd ahogy közeledik a határidő egyszer csak változik a kommunikáció, hogy jóvanna mégsem kell ám 2035-ig.

    A szemünk előtt zajlik épp az, hogy eddig jaaaj mindent betiltunk, ami környezetszennyező módon állít elő energiát, most meg azt sem tudják az országok hova kapjanak. Kb mindegy mi az, csak energia legyen.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Noukoum #107 üzenetére

    Visszatértünk rá majd 2035-ben. ;) De azt most megigerem, hogy fizetek egy láda sört, ha a panelek előtt minden parkolóban töltők lesznek akkor. Dr még akkor is ha még nincs, de már építik.

    És igen, Hollandia az nem Magyarország. Itt olyan dolgok nincsenek még megoldva, amelyek ott már 20 éve sem léteztek.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz axioma #109 üzenetére

    Nem értem félre. Olvasd el az előző hszem az eu döntésről. Ezért is írtam, hogy elég a fogadáshoz hogy elkezdik építeni.

    Amúgy ha annyi százasom lenne, ahányan nyígtak nekem, hogy az e85 a jövő, mikor mondtam, hogy szerintem zsákutca, akkor lenne még pár lakásom.

    Az EV nem lesz e85 sorsra juttatva, de véleményem szerint vicces ez a 2035-ös hurrá optimizmus. Néhány fejlett eu országban oké. De itthon mókás lesz. Vagy max annyi történik, hogy a most 15 éves autópark átlag életkora felkúszik 20 fölé.

    Noukoum, múltkor talán pont Te voltál aki ezzel jött, hogy majd minden parkolóhelyen töltő lesz. De lehet tévedek és más mondta ezt.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz Somatom #113 üzenetére

    Amúgy én az egész zöld dolgot mindaddig végtelen képmutatásnak tartom, amíg az alap működés az, hogy mindent cseréljük le pár év múlva. Kütyük, autó, ruha, minden.
    Ja autót alkatrészt se javítsunk, csere.

    Zöldek leszünk, de mindenki repked, telefont laptopot, tvt cserél. A magyar is adja el a 3 éves Suzukiját és ül az újba. Hitelre persze. 5 ilyen eset van a közelemben. 3 éves scross, de eladói mert jött az új és deszééép.

    Nekem valahol itt indulna a zöld, de ez nyilván szembe megy a kapitalizmussal.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz axioma #117 üzenetére

    Ha 20% ev lesz, akkor ahhoz azért már kell bőven töltési lehetőség.
    Főleg pont azért, amit írsz: "a napi 20-30 km-t meg nem 2+ ora visszatolteni"

    A benzin/dízel nem fog naponta a töltőn dekkolni, ellenben a jelen ev-k esetén választhatsz: Vagy töltöd rövid ideig és akkor 20-30 km-t mehetsz el vele és minden nap ezzel szórakozol, tehát kevesebb az ev, mint a robbanómotor, de azoknak jóval többször kell igénybe vennie a töltőpontokat, ellenben a benzinkutakkal. Vagy töltöd ritkábban, de akkor nem 5 percet fogsz állni a kútfejen.

    Van nálunk is a cégnél Leaf. 2017-es ha jól emlékszem. Néha használom is. Ha rossz az idő, fűtesz, világítasz, párátlanítasz, ablaktörlő megy, akkor egy 18. ker-4. ker távon 100%-os töltéssel indulj útnak, mert oda-vissza karcos lesz. Utána meg dekkol egy jó darabig a fali töltőn.
    És mindez használtan jelenleg 7 millió Ft-ot súrolja. Ez kinek jó? Annak aki nem fog vele kimozdulni a városból kvázi soha és hajlandó 7 milliót kifizetni arra, hogy egy ilyen második autója legyen.
    Ez véleményem szerint egy átlag költségvetéssel rendelkező családnak/személynek nem jó. Nem áll arányban az összeg a felhasználhatósággal/funkcióval.

    Mi is arra használjuk az esetek 90%-ában, hogy a területen, ahol van a "cég" ott mozgunk vele 4 km-es távokon egyik irodától/épülettől a másikig, ha kell.
    Ha kimegyünk a városba a benzines autókba ülünk.

    És egy alap autó. 7 millióért teljesen más kategóriák vannak a robbanómotorosok.
    Ez így nem deal.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz axioma #121 üzenetére

    " szoval az alap a Leaf a varosi kozlekedesre kicsit eros allitas..."

    Hol állítottam én ilyet? :U

    Pusztán annyit közöltem, hogy 7 milla egy olyan használt autóért, ami oda vissza épphogy megfutja a 18. ker-4. ker távot, ha kedvezőtlen az időjárás, az nem deal.

    De ha az iont nézzük az valóban 3 millió. De az meg aztán pláne második autónak való. Gyakorlatilag nem is autó, hanem egy mozgó esernyő.

    Ha már a Leaf, abba még be lehet pakolni a családot és elugrasz valamelyik közeli helyre kirándulni, az ion-ba két zsugor vizet lehet betenni, nem a családot, mindezt 3 milláért. Cserébe városban jól el lehet vele mászkálni az tény.
    De ezek a 7 millás Leafek, 3 millás Ionok egyszerűen ár/érték/funkcióban nem jók. Van egy autód, amely akárhogy is nézzük nem túlzottan multifunkciós, cserébe rohadt drága.

    Én erre a célra vettem egy Swiftet második autónak még 2018-ban 200e Ft-ért. A ma napig azzal megyek be a belvárosba, ha dolgom van.
    Költeni annyit költöttem rá, hogy alváz+üregvédelem, hogy ne rohadjon szét. Meg évente kicserélem az olajat+szűrőket amelynek anyagára 10e Ft-ban megáll.
    Ja bocsánat, kicseréltem egyszer az injektort, annyi hibája volt. Az 25e Ft-volt.
    Továbbá mikor kellett az 5 ajtós előnye a szedánommal szemben, akkor nyugodtan beülhettem és elmehettem vele az ország másik végére a cuccért. Míg egy jóval drágább Leaf vagy Ion erőteljes logisztikát igényelt volna, hogy meddig oké a hatótáv.

    Több millió Ft a difi a Swift és az Ion között, de oké válasszunk egy olyan városi kis rohangálós autót, amiben klíma is van, hogy a komfort egyezzen az Ion-al, akkor is kb 2.2-2.5 millió Ft a difi. Soká lesz, mire egálba kerülnek, mert az elektromossal olcsóbb egy km megtett út.
    Emiatt én jelen állapotában az ár/érték arány miatt nem érzem jó üzletnek az ev-ket és amennyiben ez a multifunkció vesztés és aránytalanul magas ár még 2035-ben is esetleg így állna mint jelenleg, hát akkor az nem szerencsés.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz axioma #130 üzenetére

    Gloriett telep környéke - Káposztás az ~45 km az M0-n. Oda-vissza 90 km.

    Mikor teljesen fel van töltve a Leaf akkor ír ha jól emlékszem 117 km hatótávot. Ha nem használsz mindenféle fogyasztót. 2 darab van, mindkettő ilyen hatótávot ír feltöltve, szóval nem működési rendellenesség/akku probléma van. Ez ennyit tud. Ez a baj vele. Eleve ilyen célra is lett a cégben, hogy helyben ugrabugrálni vele nagyon közel.
    És mindezt egy lassan 6 éves autó 7 millióért, amiben ha ülsz olyan érzésed van, mintha 3 kategóriával alacsonyabb árszegmensből lenne, mert olyan alap gagyi az egész belseje.

    Az Ampera az más tészta, a hibridek teljesen jók.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz borg25 #151 üzenetére

    "Míg ezen vitázunk semmi sem oldódik meg.
    Mert a kérdés nem is ez. Lényegesebb, hogy miért használunk több energiát?
    ....
    A fenntarthatóság érdekében a fogyasztói társadalmat kellene kidobni és nem a 20 éves autót. A sok bizbaszt és társait.
    ....
    Ehelyett most azon vitatkozunk, hogy melyik fogyasztói magatartás a károsabb. Nagyjából a hogyan nem jó orosz rulettet játszani: 5 vagy 6 golyóval? Sehogy b+, sehogy."

    Ennyi!
    Nem vagyok a kényelem ellen, de az azért már a ló túloldala, mikor autót vettem és kb 5 ember a környezetemben boci szemekkel kérdezte, hogy háááátde hogyhogy nem az egyel újabbat vettem, mert hát abban van már androidauto és carplay. Mindezt tényleg olyan végtelenül aggódó tekintettel, mintha nem lehetne ezek nélkül élni és annyira nélkülözhetetlen lenne. Nem vagyok az a típus, hogy nem kell bele klíma, mert régen se vót', de azért ne ez határozzon már meg egy autócserét.
    Az autókat is kezdjük már okostelefon szintjén kezelni, hogy pár évente cseréld le, mert jaj lassú lett és az új tud 5 új szolgáltatást, gyerünk.

    Minden azonnal kell, a világ túloldaláról is és persze rövid idő után megy a háztól, mert kell az újabb. Közben meg röhögünk, hogy na a hülye kínaiaknál már megint mekkora a szmog...
    Lehet a lokális pöfögést csökkenteni az ev-vel, de mellette 10-ből 9 családnál megy az eszetlen fogyasztás (nyilván az adott anyagi kereteken belül, de sokszor azon túl is), irtózatos mennyiségű nyersanyag és energia felhasználásával.
    Ha ezen változtatna az emberiség úgy 50%-a, máris rengeteget tennénk a környezetért. Persze abban a pillanatban megszámlálhatatlan cég menne csődbe, munkahelyek szűnnének meg, részvények értéktelenednének el. Akkor meg az lenne a baj.
    Ez nem fog menni, mert az ember alapvetően nem ilyen. Mindig a pofon igazítja útba. Mindig elmegyünk a falig, minden téren.

    [ Szerkesztve ]

  • Qtya123

    őstag

    válasz NoZoli #160 üzenetére

    Pontosan! Ezért is gyomorforgatóan képmutatóak. Gazdaságtalanul javítható termékek tömegét gyártják és mellette boci szemekkel hirdetik, hogy törekszünk ám a karbonsemlegességre, stb, stb. Mert most ez a trendi, ha nem ezt plakátolják ki, nem ezt írják óriási betűkkel a weboldalukra, a termékek dobozára, akkor csúnyarosszgonoszok.
    Kiírják, beszélnek róla és ontják továbbra is a javíthatatlan retkeket, mert azért mégis csak a profit az profit, ott a kutyát nem érdekli a ződ.

    borg25: "Dolgozunk pluszba szerdától-péntekig"
    Ez érdekes téma és már nagyon off topik, de számomra érthetetlen módon töménytelen mennyiségű ember nem tud mit kezdeni a szabadidejével.
    Amikor húzza az igát, akkor nyavajog, hogy dolgozni kell, de amikor hirtelen kiesik a mindennapi munka ritmusából (mert mondjuk otthon ül táppénzen, vagy kiadják neki a szabadságát olyan időpontra, amikor nem tervezi, esetleg nyugdíjba ment), akkor meg vergődnek, mint disznó a jégen, hogy jaaaaj unatkozok, nem akarok otthon lenni, mit csináljak magammal.
    Akárhány munkakörben dolgoztam, mindenhol voltak olyan munkatársaim, vezetőim, akiknek a panaszkodását kellett hallgatni, hogy nem tudott otthon magával mit kezdeni. Akiknek kisgyerekek voltak azoknál nem. De a gyerek nélküliek és azok, akiknél már kirepültek, azoknál ment a vergődés, hogy nem tud mit kezdeni magával.

    Én pár napot dolgozom csak egy hónapban. Ahányan már megkérdezték tőlem, hogy de hááát akkor mit csinálsz abban a sok szabadidőben? Hogyhogy nem unatkozol? Elképzelni nem tudják, hogy én miért nem unatkozom. Én meg elképzelni nem tudom, hogy miként lehet unatkozni. Pedig gyerek nincs, a feleségem H-P dolgozik. Mondják, hogy sokan felkötnék magukat.
    Annyi érdekes dolog van a világon, annyi mindent lehet csinálni. Vagy bármiről olvasni, vagy bármit megnézni, vagy csak a gondolataiddal lenni. Ezt ma már nagyon sokan elfelejtették, nem is tudom mi történt velük.

    Számomra ez felfoghatatlan és rémisztő. Mindig, minden percben kell valami. Még csak véletlenül sem akarnak egyedül maradni saját magukkal, a gondolataikkal.
    (a feleségem mondja mindig, hogy nincs veszélyesebb az unatkozó embernél)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák