- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bocha
HÁZIGAZDA
Elvileg megváltoztatod a rendszer "normális" működését oly módon, amit a kézikönyv nem említ, tehát ez is ugyanaz a kategória. A SIM Lockot elvileg csak az veheti le, aki fel is rakta, egyébként az ő érdekeit sérted. És igen, szerintem is itt hiányos ez az egész (pontosabban itt is), hogy mi van akkor, ha te függetleníted a nem garis, nem hűséges készüléket. Nem tudom..
Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
-
Bocha
HÁZIGAZDA
Igen, le lett ellenőriztetve, sőt, eleve nem a kisujjamból szoptam ki az ezzel kapcsolatos dolgokat. De ne haragudj, hogy ezt mondom: nagyon nem látod át az egészet. Kicsit kiegészítem a cikkben szereplőket, illetve reagálok az általad felvetett dolgokra.
Te azt mondod, hogy a szoftvernek nincs köze az akksihoz vagy a kijelzőhöz. Ugyanakkor lehet, hogy a te haxolt szoftvered hozzányúlt a készülék áramfelvételét szabályozó részhez, emiatt ment szét az akksi, vagy az is lehet, hogy a fényerőt utólag kétszer nagyobbra rakta, mint amekkorát a gyári szoftver tud, ezért égett be a kijelző. Utólag ezt nem tudod se te, se a bolt bizonyítani, ezért van kikötve: a garancia csak a gyártó által garantált szoftverrel érvényes.
A kereskedő nem fog neked bizonyítani semmit, hozzá sem nyúl. Eleve nem kereskedőkről kéne beszélni, Magyarországon az open market a piac 10 %-a, a többi készülék szolgáltatókon kerül értékesítésre. A három hazai operátorból csak a T-nek van saját szervizhálózata, a tényleges javítások ötödét végzik, egyébként a többiekhez hasonlóan elküldik a gyártók szerződtetett szakszervizeibe (ok, a teljesség kedvéért: a Pannon pár kiemelt ügyfél készülékeit maga javítja).
Tehát ha te az XXL GSM-nél vetted a Nokia garanciás telód, akkor visszaviheted a Nokia szakszervízbe és az XXL-be is (őket kötelezi a törvény, hogy átvegyék), a különbség az az egy nap lesz, amíg az XXL elküldi a Nokiába, ezt nem ők javítják. Alapvetően SEHOL nem a bolt javít, vagy ha igen, az szürkeimportos szar, a szervizeknek certifikáció kell ahhoz, hogy javíthassanak bizonyos márkákat. Szóval eljut a telefonod a Nokiához, az XXL előtte annyit nézett meg, hogy milyen külsérelmi nyomok vannak, el van-e színeződve a beázásjelző fólia (ami nem bizonyító erejű dolog a beázásra, mert az akksi mögött csak egy fólia van, a telefon belsejében meg vagy négy-öt).
Te tehát azt mondod, hogy a törvény azt feltételezi, hogy rejtett hibáról volt szó, amit a készülékben a vásárláskor alapból jelen volt, rendeltetésszerű használat előtt jött elő. Ilyenkor valóban a kereskedőnél van a bizonyítás joga, így van ez pl. a cipőknél is (ott fél évig a boltnál, utána nálad van a bizonyítási kötelezettség), viszont ott a bibi, hogy ha kapsz egy szakvéleményt arról, hogy ezt bizony te rontottad el, akkor nincs az az atyaúristen, amelyik ezt meg fogja változtatni, a szervizeknek pedig az a nagyon szomorú helyzet, hogy Magyarországon nincs bírságolási joggal rendelkező felügyeleti szervük. Az NHH ezzel nem foglalkozik (büntethet pl. reklám vagy magas SAR érték miatt, de szervizelés miatt nem), a Fogyasztóvédelem határozata nem kötelező érvényű a gyártókra nézve, és sajnos hasonló a helyzet a Békéltető Testülettel és a polgári peres eljárással is. Innentől tök mindegy az egész, bár azért ha már jogszabályokra hivatkozol, leírhatnád, hogy amit mondtál ("Ha ezt nem tudja bizonyítani, vagy lehetetlen bizonyítani, mitől ment tönkre, akkor bizony köteles kicserélni. Ez nem kérdés, ez a jogszabály."), azt melyik mondja ki.
Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
-
Bocha
HÁZIGAZDA
válasz #02683648 #41 üzenetére
Természetesen erre nem volt példa, legalábbis nem tudott ilyenről egy ember sem, akikkel a cikk kapcsán konzultáltam — abszurd is lenne. Sufniboltos viszont jutott már börtönbe függetlenítés miatt, hogy ebben benne volt-e más idevágó tevékenység is, azt nem tudni.
Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
-
Bocha
HÁZIGAZDA
Emberek, tudom, hogy most mindenki fel van háborodva, emiatt is folyik itt a fórumharc, hogy ezek a dolgok nem így vannak. Sajnos így vannak, értelemszerűen abszurdok és a gyakorlatban nem így működnek, az idevágó törvények/rendeletek/határozatok elavultak, ezért is írtuk meg ezt a cikket, szeretnénk nyomást gyakorolni az érintettekre, a sajtónak úgy gondoljuk, hogy ez egy nagyon fontos feladata.
Mindenki vonja le azt, amit le kell: a törvények gumiból vannak és hiányosak, senki nem fog börtönbe kerülni egy iPhone Jailbreak vagy egy függetlenítés miatt, de a garanciáját elveszti. Utána pedig lehet reklamálni mindenféle dolgok alapján, a szervizek erősebbek mindenkinél. Még nálunk is — ezt a szervizes cikk kapcsán sajnos már hónapokkal ezelőtt megtapasztaltuk.
[ Szerkesztve ]
Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
-
Bocha
HÁZIGAZDA
Most kicsit szégyellem magam, mert én ezt 15 perc alatt nem találtam meg, az ügyfélszolgálat meg nem tudta megmondani, hogy hol találom. Mindenesetre el van dugva, az biztos, de neked gratulálok, hogy ilyen hamar megtaláltad!
Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
-
Bocha
HÁZIGAZDA
Ez manapság már nincs így, de régen volt rá jó sok példa. Low-low-lowend cucc, egy gyári témával, valahogy belenyúlt a júzer és lecserélte a háttérképet, az is ez a kategória.
Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
-
Bocha
HÁZIGAZDA
Akkor ha a tv hátulját leszedem és megpiszkálom a hangszórókat, majd rá két hétre elromlik a képernyő, akkor az is garis, nem igaz?
Igazad van, de azért értsd meg kérlek, hogy a kötelező jótállás a _rendeltetésszerű használat_ mellett érvényes! Ha a tv-be belefészkelnek a madarak, az nem rendeltetésszerű használat, ha kártyafüggetleníted a kártyafüggő telefonod, az sem rendeltetésszerű használat, nem lehet így elkülöníteni, hogy "de én ahhoz a részhez nem nyúltam". Piszkáltad a szoftvert, a gyártó csak a gyári szoftver használata mellett garantálja a készülék hibátlan működését és vállal érte felelősséget, ennyi. Ha belenyúlsz, nem kérdez senki semmit, garanciavesztés, és ez így jogos, nem kell belenyúlkálni.
Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
-
Bocha
HÁZIGAZDA
Vegyük észre, hogy mivel a szervizeknek nincs egy számukra kötelező érévnyű felülvizsgálatot adó felügyeleti szervük, ezért ha adnak egy _szakvéleményt_, hogy igen, a szingapúri rom miatt halt meg a kijelző, akkor semmit nem tehetsz, mert sajnálatos módon nincs szerv, aki a szerviz szakvéleményét felül tudná bírálni — te, mint júzer, nem tudod, a fogyasztóvédelem sem tudja, sőt, még a bíróság sem, ha a polgári peres utat választod.
Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
-
Bocha
HÁZIGAZDA
válasz #13260800 #105 üzenetére
Nézd, ezen a témakörön dolgozunk idestova fél éve, lassan talán a ~25 oldalas, 1 órás videóval tarkított cikket is ki tudjuk rakni. A lényeg, hogy nincs, ismétlem, nincs olyan szerv, ami a szervizekre kötelező érvényű ajánlást tudja adni. Igen, valószínűleg Magyarország az egyetlen ilyen ország az EU-ban, igen, valóban döbbenetes, de nincs. Beszéltünk az NHH-val, az összes gyártóval, a Fogyasztóvédelemmel, a Békéltető Testülettel, ügyvéddel, a szervizekkel, csak a jó istennel nem, és hidd el: nincs ilyen szerv Magyarországon.
Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Napelem
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Audiokultúra - Hi-Fi-ről hifisen
- LEGO klub
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Politika
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S23 Ultra 256gb/8gb Phantom Black
- Sony PlayStation 5 (PS5) Játékkonzol
- Samsung Galaxy S22 5G Dual Sim 8/128gb Hibátlan állapot
- 10.GEN GAMER PC /B460-STEEL-I5 10400F +VÍZ - 1TB NVME + 4TB HDD - 16GB RGB - RX 6600-8GB DDR6 + RGB/
- GARANCIÁLIS! Nikon Z50 + 16-50mm VR objektív - 1.xxx EXPO!