Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    válasz Graphics #7 üzenetére

    Elvileg megváltoztatod a rendszer "normális" működését oly módon, amit a kézikönyv nem említ, tehát ez is ugyanaz a kategória. A SIM Lockot elvileg csak az veheti le, aki fel is rakta, egyébként az ő érdekeit sérted. És igen, szerintem is itt hiányos ez az egész (pontosabban itt is), hogy mi van akkor, ha te függetleníted a nem garis, nem hűséges készüléket. Nem tudom.. :U

    Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    válasz Ariadne #33 üzenetére

    Igen, le lett ellenőriztetve, sőt, eleve nem a kisujjamból szoptam ki az ezzel kapcsolatos dolgokat. :) De ne haragudj, hogy ezt mondom: nagyon nem látod át az egészet. Kicsit kiegészítem a cikkben szereplőket, illetve reagálok az általad felvetett dolgokra.

    Te azt mondod, hogy a szoftvernek nincs köze az akksihoz vagy a kijelzőhöz. Ugyanakkor lehet, hogy a te haxolt szoftvered hozzányúlt a készülék áramfelvételét szabályozó részhez, emiatt ment szét az akksi, vagy az is lehet, hogy a fényerőt utólag kétszer nagyobbra rakta, mint amekkorát a gyári szoftver tud, ezért égett be a kijelző. Utólag ezt nem tudod se te, se a bolt bizonyítani, ezért van kikötve: a garancia csak a gyártó által garantált szoftverrel érvényes.

    A kereskedő nem fog neked bizonyítani semmit, hozzá sem nyúl. Eleve nem kereskedőkről kéne beszélni, Magyarországon az open market a piac 10 %-a, a többi készülék szolgáltatókon kerül értékesítésre. A három hazai operátorból csak a T-nek van saját szervizhálózata, a tényleges javítások ötödét végzik, egyébként a többiekhez hasonlóan elküldik a gyártók szerződtetett szakszervizeibe (ok, a teljesség kedvéért: a Pannon pár kiemelt ügyfél készülékeit maga javítja).

    Tehát ha te az XXL GSM-nél vetted a Nokia garanciás telód, akkor visszaviheted a Nokia szakszervízbe és az XXL-be is (őket kötelezi a törvény, hogy átvegyék), a különbség az az egy nap lesz, amíg az XXL elküldi a Nokiába, ezt nem ők javítják. Alapvetően SEHOL nem a bolt javít, vagy ha igen, az szürkeimportos szar, a szervizeknek certifikáció kell ahhoz, hogy javíthassanak bizonyos márkákat. Szóval eljut a telefonod a Nokiához, az XXL előtte annyit nézett meg, hogy milyen külsérelmi nyomok vannak, el van-e színeződve a beázásjelző fólia (ami nem bizonyító erejű dolog a beázásra, mert az akksi mögött csak egy fólia van, a telefon belsejében meg vagy négy-öt).

    Te tehát azt mondod, hogy a törvény azt feltételezi, hogy rejtett hibáról volt szó, amit a készülékben a vásárláskor alapból jelen volt, rendeltetésszerű használat előtt jött elő. Ilyenkor valóban a kereskedőnél van a bizonyítás joga, így van ez pl. a cipőknél is (ott fél évig a boltnál, utána nálad van a bizonyítási kötelezettség), viszont ott a bibi, hogy ha kapsz egy szakvéleményt arról, hogy ezt bizony te rontottad el, akkor nincs az az atyaúristen, amelyik ezt meg fogja változtatni, a szervizeknek pedig az a nagyon szomorú helyzet, hogy Magyarországon nincs bírságolási joggal rendelkező felügyeleti szervük. Az NHH ezzel nem foglalkozik (büntethet pl. reklám vagy magas SAR érték miatt, de szervizelés miatt nem), a Fogyasztóvédelem határozata nem kötelező érvényű a gyártókra nézve, és sajnos hasonló a helyzet a Békéltető Testülettel és a polgári peres eljárással is. Innentől tök mindegy az egész, bár azért ha már jogszabályokra hivatkozol, leírhatnád, hogy amit mondtál ("Ha ezt nem tudja bizonyítani, vagy lehetetlen bizonyítani, mitől ment tönkre, akkor bizony köteles kicserélni. Ez nem kérdés, ez a jogszabály."), azt melyik mondja ki.

    Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    válasz #02683648 #41 üzenetére

    Természetesen erre nem volt példa, legalábbis nem tudott ilyenről egy ember sem, akikkel a cikk kapcsán konzultáltam — abszurd is lenne. Sufniboltos viszont jutott már börtönbe függetlenítés miatt, hogy ebben benne volt-e más idevágó tevékenység is, azt nem tudni.

    Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    Emberek, tudom, hogy most mindenki fel van háborodva, emiatt is folyik itt a fórumharc, hogy ezek a dolgok nem így vannak. Sajnos így vannak, értelemszerűen abszurdok és a gyakorlatban nem így működnek, az idevágó törvények/rendeletek/határozatok elavultak, ezért is írtuk meg ezt a cikket, szeretnénk nyomást gyakorolni az érintettekre, a sajtónak úgy gondoljuk, hogy ez egy nagyon fontos feladata.

    Mindenki vonja le azt, amit le kell: a törvények gumiból vannak és hiányosak, senki nem fog börtönbe kerülni egy iPhone Jailbreak vagy egy függetlenítés miatt, de a garanciáját elveszti. Utána pedig lehet reklamálni mindenféle dolgok alapján, a szervizek erősebbek mindenkinél. Még nálunk is — ezt a szervizes cikk kapcsán sajnos már hónapokkal ezelőtt megtapasztaltuk.

    [ Szerkesztve ]

    Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    válasz VD #50 üzenetére

    Most kicsit szégyellem magam, mert én ezt 15 perc alatt nem találtam meg, az ügyfélszolgálat meg nem tudta megmondani, hogy hol találom. Mindenesetre el van dugva, az biztos, de neked gratulálok, hogy ilyen hamar megtaláltad! :)

    Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    válasz icecave #55 üzenetére

    Készülékenként változik a T-nél.

    Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    válasz eami #65 üzenetére

    Az emberek totál hülyék, de hagyjuk az offot. :D

    Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    válasz Vtwo #75 üzenetére

    Ez manapság már nincs így, de régen volt rá jó sok példa. Low-low-lowend cucc, egy gyári témával, valahogy belenyúlt a júzer és lecserélte a háttérképet, az is ez a kategória.

    Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    válasz Ariadne #71 üzenetére

    Akkor ha a tv hátulját leszedem és megpiszkálom a hangszórókat, majd rá két hétre elromlik a képernyő, akkor az is garis, nem igaz?

    Igazad van, de azért értsd meg kérlek, hogy a kötelező jótállás a _rendeltetésszerű használat_ mellett érvényes! Ha a tv-be belefészkelnek a madarak, az nem rendeltetésszerű használat, ha kártyafüggetleníted a kártyafüggő telefonod, az sem rendeltetésszerű használat, nem lehet így elkülöníteni, hogy "de én ahhoz a részhez nem nyúltam". Piszkáltad a szoftvert, a gyártó csak a gyári szoftver használata mellett garantálja a készülék hibátlan működését és vállal érte felelősséget, ennyi. Ha belenyúlsz, nem kérdez senki semmit, garanciavesztés, és ez így jogos, nem kell belenyúlkálni.

    Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    válasz Ariadne #84 üzenetére

    Akkor ezzel kapcsolatban futok majd még pár kört. :)
    Mindenkinek köszönöm az észrevételeket!

    Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    válasz erdoke #103 üzenetére

    Vegyük észre, hogy mivel a szervizeknek nincs egy számukra kötelező érévnyű felülvizsgálatot adó felügyeleti szervük, ezért ha adnak egy _szakvéleményt_, hogy igen, a szingapúri rom miatt halt meg a kijelző, akkor semmit nem tehetsz, mert sajnálatos módon nincs szerv, aki a szerviz szakvéleményét felül tudná bírálni — te, mint júzer, nem tudod, a fogyasztóvédelem sem tudja, sőt, még a bíróság sem, ha a polgári peres utat választod.

    Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    válasz #13260800 #105 üzenetére

    Nézd, ezen a témakörön dolgozunk idestova fél éve, lassan talán a ~25 oldalas, 1 órás videóval tarkított cikket is ki tudjuk rakni. A lényeg, hogy nincs, ismétlem, nincs olyan szerv, ami a szervizekre kötelező érvényű ajánlást tudja adni. Igen, valószínűleg Magyarország az egyetlen ilyen ország az EU-ban, igen, valóban döbbenetes, de nincs. Beszéltünk az NHH-val, az összes gyártóval, a Fogyasztóvédelemmel, a Békéltető Testülettel, ügyvéddel, a szervizekkel, csak a jó istennel nem, és hidd el: nincs ilyen szerv Magyarországon.

    Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

Új hozzászólás Aktív témák