- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Eleglide C1 - a középérték
- Milyen okostelefont vegyek?
- Android szakmai topik
- DIGI Mobil
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Két Zen 5-ös dizájnjának mintáit is szállítja már az AMD
ph A szerverpiacra szánt Turin platform, illetve a mobil szintre nevező Strix Point érhető el a főbb partnerek számára.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
dbius
veterán
Próbáld megközelíteni abból a szempontból, ahogy Ariadne fogalmazott, a Magyarországon jelenleg hatályos és érvényes, fogyasztói jogokat és kötelezettségeket tartalmazó jogszabályok oldaláról:
Ezek alapján teljesen mindegy, hogy a gyártó mit mond , az Ariadne által felsorolt jogszabály tartalma miatt nem küldhet el téged a szervíz, vagy a szolgáltató, vagy sufnibolt, stb... hanem köteles javíttatni a készüléket.
Tehát engem, mint vásárlót egyáltalán nem érdekel (és nem is kell érdekeljen), hogy mit mond a gyártó, vagy a forgalmazó, vagy szolgáltató, mivel a jelenleg hatályos és érvényes jogszabály rendelkezései az irányadóak, ami Magyarország területén kötelező érvényű mind a gyártóra, szolgáltatóra, forgalmazóra, szervízre, stb... és természetesen rám, fogyasztóra és vásárlóra is.
[ Szerkesztve ]
-
C.Dávid
tag
"Ha belenyúlsz, nem kérdez senki semmit, garanciavesztés, és ez így jogos, nem kell belenyúlkálni."
Csak idézni tudom magam!Úgy csinálják meg az adott telefonban a hang,kamera stb drivert,hogy ne lehessen jobbat csinálni és akkor nem lesz ennyi moddolás!A gyártó,illetve szolgáltató igenis NE butítsa le a készüléket!
Szerk:"Ezek alapján teljesen mindegy, hogy a gyártó mit mond , az Ariadne által felsorolt jogszabály tartalma miatt nem küldhet el téged a szervíz, vagy a szolgáltató, vagy sufnibolt, stb... hanem köteles javíttatni a készüléket."
Engem sem küldött el az SE sehova mikor 1 hét után tönkre ment a C905-öm Kékfog Wi-Fi behalt,pedig szegényt eléggé moddingoltam(még a W995ös szoft is járt(jár) rajta
De szó nélkül kicserélték,persze azért egy kis ügyeskedéssel visszavarázsoltam az eredeti T-Mobile Central Europe-s szoftvert rá[ Szerkesztve ]
Kedvesem oldala www.tekiste.eoldal.hu SE FAN;)since 2005: K700,K300,K510,T610,V630,W810,jelenlegi telefonjaim:W200,V640 W910I C905
-
Ariadne
őstag
Akkor ha a tv hátulját leszedem és megpiszkálom a hangszórókat, majd rá két hétre elromlik a képernyő, akkor az is garis, nem igaz?
Igen, természetesen az. Simán előfordulhat, hogy kiégett a képcső , teljesen függetlenül a hangszórók piszkálásától, és mivel ennek a hibának az oka benne volt a termékben, amikor vetted (gyárilag selejtes képcső volt benne), ezért köteles javítani/cserélni/teljes vételárat visszadni. Az más kérdés, hogy ha a piszkálással, mint nem rendeltetésszerű használattal kárt okoztál a készülékben, azt kifizettetheti veled. Viszont ha nem tudja javítani,ezért kapsz másik tévét, vagy másik ugyanolyan tévét sem tud adni, ezért vissza kell fizetnie a teljes vételárat, akkor pl. a használatból eredő kopást, elhasználódást nem kell megfizetned (Ptk. 309. § (2) bek., amit a jótállásra is érvényes!). Videókártyás példával: ha 11 hónap után meghal a kártyám, ugyanolyat nem tud adni, javítani nem lehet, és én ki akarom facsarni belőlük, ami jár, akkor a teljes eredeti vételárat kell visszaadni, bár a használat és az eltelt idő miatt az a kártya vitathatatlanul nem ér annyit - de itt nem is erről szól a dolog. Nem mondom, hogy ez így mindig mindkét fél számára korrekt megoldás, de amíg ez van a jogszabályban, csak kapálózhatunk, de teljesíteni kell...
Ne haragudj, de a jogszabályok alapján továbbra sem tudok egyetérteni azzal, amit írtál. Egészen biztos, hogy a gyártók, szervizek ezt mondják ezerrel, de ettől még nem jogszerű.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ZooLee
őstag
Nagyon jó cikk lett gratulálok! Ráadásul nagyon sok embert érdeklő témát piszkál meg, nem is kicsit!
Piszkáltad a szoftvert, a gyártó csak a gyári szoftver használata mellett garantálja a készülék hibátlan működését és vállal érte felelősséget, ennyi. Ha belenyúlsz, nem kérdez senki semmit, garanciavesztés, és ez így jogos, nem kell belenyúlkálni.
A függetlenítés engem nem érdekel, úgyis a választott szolgáltatómnál vagyok már hosszú ideje, viszont mi a helyzet azzal, amikor a szolgálatató által módosított, csúnyán elbaltázott szoftvert szeretném lecserélni gyárira? Ez - a cikk és az eddigi hozzászólások alapján ez teljesen legális és garanciavesztést nem okozó művelet?
A kérdés egy Nokia S60-as telefon kapcsán bukott ki, ugyanis a T-s szoftverben nagyon csúnyán le van tiltva pár olyan funkció, ami miatt S60-as telefont választottam (pl. a készenléti képernyő moduljai) illetve némi szoftveres bizonytalaság is felmerült (pl. szinkronizálás miatti fagyás)
A Nokia weblapján kint van a SoftwareUpdater program, és kint van a telefon szoftvere is. Ebben az esetben a szoftverfrissítés a T-Mobilos sajátról egy gyári Nokiára az egy teljesen legális, garanciavesztést nem okozó művelet, jól gondolom?
Z.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...