Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Bocha

    HÁZIGAZDA

    válasz Ariadne #33 üzenetére

    Igen, le lett ellenőriztetve, sőt, eleve nem a kisujjamból szoptam ki az ezzel kapcsolatos dolgokat. :) De ne haragudj, hogy ezt mondom: nagyon nem látod át az egészet. Kicsit kiegészítem a cikkben szereplőket, illetve reagálok az általad felvetett dolgokra.

    Te azt mondod, hogy a szoftvernek nincs köze az akksihoz vagy a kijelzőhöz. Ugyanakkor lehet, hogy a te haxolt szoftvered hozzányúlt a készülék áramfelvételét szabályozó részhez, emiatt ment szét az akksi, vagy az is lehet, hogy a fényerőt utólag kétszer nagyobbra rakta, mint amekkorát a gyári szoftver tud, ezért égett be a kijelző. Utólag ezt nem tudod se te, se a bolt bizonyítani, ezért van kikötve: a garancia csak a gyártó által garantált szoftverrel érvényes.

    A kereskedő nem fog neked bizonyítani semmit, hozzá sem nyúl. Eleve nem kereskedőkről kéne beszélni, Magyarországon az open market a piac 10 %-a, a többi készülék szolgáltatókon kerül értékesítésre. A három hazai operátorból csak a T-nek van saját szervizhálózata, a tényleges javítások ötödét végzik, egyébként a többiekhez hasonlóan elküldik a gyártók szerződtetett szakszervizeibe (ok, a teljesség kedvéért: a Pannon pár kiemelt ügyfél készülékeit maga javítja).

    Tehát ha te az XXL GSM-nél vetted a Nokia garanciás telód, akkor visszaviheted a Nokia szakszervízbe és az XXL-be is (őket kötelezi a törvény, hogy átvegyék), a különbség az az egy nap lesz, amíg az XXL elküldi a Nokiába, ezt nem ők javítják. Alapvetően SEHOL nem a bolt javít, vagy ha igen, az szürkeimportos szar, a szervizeknek certifikáció kell ahhoz, hogy javíthassanak bizonyos márkákat. Szóval eljut a telefonod a Nokiához, az XXL előtte annyit nézett meg, hogy milyen külsérelmi nyomok vannak, el van-e színeződve a beázásjelző fólia (ami nem bizonyító erejű dolog a beázásra, mert az akksi mögött csak egy fólia van, a telefon belsejében meg vagy négy-öt).

    Te tehát azt mondod, hogy a törvény azt feltételezi, hogy rejtett hibáról volt szó, amit a készülékben a vásárláskor alapból jelen volt, rendeltetésszerű használat előtt jött elő. Ilyenkor valóban a kereskedőnél van a bizonyítás joga, így van ez pl. a cipőknél is (ott fél évig a boltnál, utána nálad van a bizonyítási kötelezettség), viszont ott a bibi, hogy ha kapsz egy szakvéleményt arról, hogy ezt bizony te rontottad el, akkor nincs az az atyaúristen, amelyik ezt meg fogja változtatni, a szervizeknek pedig az a nagyon szomorú helyzet, hogy Magyarországon nincs bírságolási joggal rendelkező felügyeleti szervük. Az NHH ezzel nem foglalkozik (büntethet pl. reklám vagy magas SAR érték miatt, de szervizelés miatt nem), a Fogyasztóvédelem határozata nem kötelező érvényű a gyártókra nézve, és sajnos hasonló a helyzet a Békéltető Testülettel és a polgári peres eljárással is. Innentől tök mindegy az egész, bár azért ha már jogszabályokra hivatkozol, leírhatnád, hogy amit mondtál ("Ha ezt nem tudja bizonyítani, vagy lehetetlen bizonyítani, mitől ment tönkre, akkor bizony köteles kicserélni. Ez nem kérdés, ez a jogszabály."), azt melyik mondja ki.

    Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n

Új hozzászólás Aktív témák