- Audiofil mobillal készül a Moondrop
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Holnap mutatkozik be a HMD Pulse Pro
- iPhone topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Ulefone Note 17 Pro - tolmácsot szeretnék kérni
Hirdetés
-
Megjelenési dátumot kapott a Metaphor: ReFantazio
gp A tervek szerint a végső kiadás októberben lesz elérhető PC-re és konzolokra.
-
Nyár közepén jön az AOC 540 Hz-es gaming monitora
ph Az Agon Pro szériás, kellemes felszereltségű újdonság lényegesen olcsóbb lesz a jelenleg kapható ellenlábasánál.
-
Engedélygyűjtésbe kezdett a Poco táblagépe
ma 33 wattos töltéssel és 8 megapixeles kamerákkal várható a Poco Pad.
Új hozzászólás Aktív témák
-
EyEsOnU
tag
A Jailbreakkel az ember beavatkozik a rendszer működésébe, plusz akár beletartozhat a haszonszerzés céljából kategóriába is, mivel a Jailbreak segítségével olyan programokat telepíthetünk fel, melyek segítségével ingyenesen tölthetjük le az egyébként fizetős alkalmazásokat.
ezt a mondatot azért átgondolnám... ez nem haszonszerzés, nevezzük inkább lopásnak.
egyébként jó a cikk! -
gabi81
tag
nagyon jó kis cikk. köszi.
just believe in yourself
-
erdoke
titán
A garancia akkor ugrik, amikor elviszed a szolgáltatóhoz/gyártóhoz a készüléket, mert az a garanciális időn belül meghibásodott, és az jogszerűen visszautasítja a garanciális javítást. Viszont ehhez be kell bizonyítsa, hogy az a bizonyos érintőkijelző a szingapúri ROM miatt döglött be a hardveresen egyébként megegyező készülékemen. Hááát, nem sokat adnék érte, hogy sikerrel járnak...
A legjobb aláírás a héten
-
Bocha
HÁZIGAZDA
Vegyük észre, hogy mivel a szervizeknek nincs egy számukra kötelező érévnyű felülvizsgálatot adó felügyeleti szervük, ezért ha adnak egy _szakvéleményt_, hogy igen, a szingapúri rom miatt halt meg a kijelző, akkor semmit nem tehetsz, mert sajnálatos módon nincs szerv, aki a szerviz szakvéleményét felül tudná bírálni — te, mint júzer, nem tudod, a fogyasztóvédelem sem tudja, sőt, még a bíróság sem, ha a polgári peres utat választod.
Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
-
#13260800
törölt tag
már nem azért de ilyen "főszervíz" szerintem sehol a világon nincs. A fogyasztóvédelem többek közt erre van kitalálva. És ők kapcsolatban állnak független laborokkal, és te mint USER is kereshetsz ilyet.
A bíróság pedig a független testület szakvéleményét fogja jobban figyelembe venni. Hiszen egy cég saját szervíz hálózata elfogult lehet.
Szóval van szerv aki felül tudja birálni, és elő is fordúl, hogy felül bírálja.
-
Bocha
HÁZIGAZDA
válasz #13260800 #105 üzenetére
Nézd, ezen a témakörön dolgozunk idestova fél éve, lassan talán a ~25 oldalas, 1 órás videóval tarkított cikket is ki tudjuk rakni. A lényeg, hogy nincs, ismétlem, nincs olyan szerv, ami a szervizekre kötelező érvényű ajánlást tudja adni. Igen, valószínűleg Magyarország az egyetlen ilyen ország az EU-ban, igen, valóban döbbenetes, de nincs. Beszéltünk az NHH-val, az összes gyártóval, a Fogyasztóvédelemmel, a Békéltető Testülettel, ügyvéddel, a szervizekkel, csak a jó istennel nem, és hidd el: nincs ilyen szerv Magyarországon.
Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
-
erdoke
titán
A bíróságszemppontjából független szerviz/labor szakvéleménye a mérvadó.
A kérdés egyébként (többnyire) pusztán elméleti, mert egyrészt nem a szerviz vállalja a garanciát, másrészt szerviztől és gyártótól is nagyban függ. Sok esetben nem kell végigjárnod a KERMI-s és bíróságos utat, mert kekeckedés nélkül cserélik a gyáritól eltérő szoftveres készülékek meghibásodó komponenseit is. Elég sok felhasználó főzött meg Omniát pl. ROM frissítés közben, eleinte ugyanúgy a Samsung hibájából, mint a sajátjából. Még nem hallottam olyat, hogy a szerviz megpróbálta volna a behalt készülékből elővarázsolni a szoftvert, de ugyanez igaz az egyéb meghibásodásokra. Pl. van egy kijelzőhibás széria, és simán kicserélik a kijelződet garanciában, tesznek a főzött ROM-odra. Esetleg "frissítik" a hivatalos hazai "új" szoftverrel, de annyi.
Ha más gyártók hozzáállása úgymond szívatósabb, majd elterjed a híre, és veszítenek többet az üzlet másik oldalán, a tudatosabb ügyfelek pedig mennek a KERMI-hez és a bíróságra.A legjobb aláírás a héten
-
KEndre
HÁZIGAZDA
mert egy per akkora befektetés, hogy annyiból valszeg 5 új mobilt vehetsz...
de hogy még egy próbaper sem volt ilyen ügyben Magyarországon... egyszer csak meg kéne próbálni.
Légy óvatos, sokan pályáznak a nehezen megszerzett pénzedre! Tudd, hogy csak te vagy képes megvédeni magad!
-
Don47
tag
Nagyon jó lett a cikk, érdekes olvasmány.
Annyit hozzátennék, hogy WinMo-s PDA-k esetében sem lehetetlen egy custom ROM-ról teljesen gyári állapotba varázsolni a gépet (a HTC Touch szériára ez biztosan igaz).
[ Szerkesztve ]
Xbox Live: Oberst Don47
-
atike
nagyúr
Jó kis cikk... És a hozzászólásokat is érdemes átolvasni... Mondjuk én most jutottam arra a pontra ebben a kérdésben, hogy nem veszek többé szolgáltatófüggő telefont. A jelenlegi 2 éve van meg, veszek valami normális, független, gyári készüléket és ennyi. isten ments, hogy újra 2 évre aláírjak. Ráadásul nem épp kedvezőek a készülékárak sem előfizetéssel (a piros szolgáltatóról van szó). Céges előfizunk van, folyamatosan kapjuk a listát, hogy mi mennyi, de szerintem egy vicc... A pár ezer forintos kategória ok, olcsón lehet venni alap készülékeket, de középkategória szinte nincs is. A drágább telóknál meg +10-15%-ot ráfizetve a vételárra megveszem ugyanazt függetlenül, gyártótól...
[ Szerkesztve ]
-
bope87
aktív tag
Most már énis ezt csinálom, telefon független, amúgy előfizus vagyok (Mátrix). Így nem kell nézni hogy szolgáltatói menü van a telóban, és úúú merjem-e függetleníteni (nem jogszabály szempontból, hanem ha netán eltolnám...)
Amúgy meg érdemes visszaolvasni, még több dolgot lehet megtudni a témáról
-
1430
senior tag
Üdv! Sajnos vasárnap nem dolgoztam, így esély sem volt arra, hogy velem beszéljél SIM Lock ügyben.
Minden esetre a feloldás (azaz függetlenítés) nem készülékenként változik.
A. eset: Domino csomagban vásárolt készülékek esetében 20.800 Ft, ami a Domino Díjszabás utolsó, 16. oldalán található az "Egyéb díjak" (2.2.22.) között (Hálózati korlátozás feloldása). Icecave ezért fizetett 20 ezret (ÁFA változás előtt ennyi volt).
B1. eset: Havidíjas konstrukcióban vásárolt készülék SIM Lock feloldása 10.000 Ft, ami az Előfizetői díjszabás 15. oldalán, a táblázat végén (alulról a 4.) szerepel.
B2. eset: Ha a havidíjas konstrukcióban vásárolt készülékhez készülékkötbér is tartozik (azaz még a készülékvásárlásból eredő hűsége van az ügyfélnek), akkor azt is és a részletre vásárolt készülékek esetén az esetleg még hátralévő törlesztőrészleteket is egy összegben be kell fizetni.
[ Szerkesztve ]
''Usus de plura docebit!'' - A gyakorlat majd megtanít a többire!
-
Ariadne
őstag
Nem értem, miért lenne szükség ilyen szervre. Nem kell, jogállamban élünk, jogom van bíróságra menni és beperelni azt, akivel szerződést kötöttem és nem teljesíti. Ez a lényeg, hogy nem kell ilyen, csak az embereknek kellene összeszedniük magukat és kiállniuk magukért.
Szintén leírtam már, de megismétlem: fogyasztóként nem vagyok köteles elfogadni semmilyen "szak" vagy nem szak véleményt, amit a kereskedő ad, semmi nem kötelez rá, az az ő véleménye (és a bíróság is így értékeli utána egy perben). Egyedül a perben kirendelt igazságügyi szakértő véleménye az, ami már számít, de akkor is kérhetek másik szakértőt, aki esetleg épp mást mond, és akkor majd lesz a végén egy harmadik szakvélemény is, ami eldönti az egészet. De a szerviz vagy a kereskedő lobogtathat nekem bármilyen papírt, _köteles_ nem leszek elfogadni azt, ami rajta van. Ami a bíróság ítéletében lesz, azt viszont köteles vagyok elfogadni. Csak ahhoz ugyebár el kell menni oda...
mod: A pont pedig ott van, amit erdoke írt: sosem fogja tudni bizonyítani a kereskedő, hogy a nem gyári szoftver miatt halt meg a kijelzőm, mivel ez lehetetlen, tehát köteles megjavítani.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Békéltető testületnél nem érnek véget az ügyek, ugyanis a döntésük nem kötelező erejű. Ez egyfajta választottbíróság, tehát nem az állam hatalmán alapul az, hogy ő dönthet, hanem az alapján, hogy a felek ezt választják (persze állam bácsi azért annyiban kedvez a fogyasztónak, hogy eleve lehetővé teszi azt, hogy a békéltetőkhöz forduljon, és fenntartja a rendszert).
Lehet elvileg kötelező a döntés, de csak akkor, ha a kereskedő "alávetést tesz", vagyis nyilatkozik,hogy elfogadja a döntést magára kötelezőnek - ami persze gyakorlatban sosem történik meg.A békéltetőkhöz azért érdemes elmenni vásárlóként, mert elvileg hozzáértő véleményt mondanak az ügyedben (sajnos nem mindig...), az eredménye nyilvános, tehát bármelyik fórumra belinkelheted , és jól alátámasztja az álláspontodat később a bíróságon. Erre jó.
Voltam már mindkét oldalán a békéltetésnek, fogyasztóként és cég képviseletében is, és "természetesen" cégként sem tettem alávetést, mivel sajnos sokszor elég amatőrök ülnek a testületben. De mindegyik alkalommal engem hoztak ki "nyertesnek", szóval van olyan is, hogy a cégnek adnak igazat, ha ok nélkül háborog a fogyasztó.
mod: klikkide, itt van több infó, meg közzétett határozatok is.
mod: Bocs a különálló hszekért...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
atike
nagyúr
Igen. Ez a másik alternatíva, amin gondolkodok én is. Okostelefon. Mondjuk várok egy kis időt még, és akkor már itt lesz a WinMo 6.5... Meglátjuk.
-
neptun78
csendes tag
Szerintem nem fer a hűségidő után pénzt kérni a SIM Lock feloldásáért.
Ugyanis én, mint előfizető, a hűségidő leteltének PILLANATÁBAN tettem eleget a hűségszerződésben foglaltaknak, azaz vége a szerződésnek.
Vállaltam mindent, hű maradtam- azaz innentől kezdve INGYEN kellene megtenni a Lock feloldását.
Ahogyan ezt Németországban meg is teszik! -
Ariadne
őstag
válasz neptun78 #126 üzenetére
Hát kérdés, hogy milyen áron szokták adni a telefont összességében, a hűségidő alatt kifizetett részleteket összeadva. Ha annyiért, amennyiért egyébként egy függetlent lehet venni, akkor tényleg nem fair...
Az azért nem véletlen, hogy úgy vannak kitalálva a szolgáltatói függetlenítés árai, hogy az ne érje meg. Korábban számolgattam egyszer, és arra jutottam, hogy eleve független készüléket olcsóbban tudok venni, mintha egy bármilyen függőt kikódoltatnék a szolgáltatóval...
mod: Egyébként aki előfizetéses, látszik a számlán, hogy havonta x ft a készülék árának részlete, és x Ft a beszélgetés?
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
- = Zk = -
félisten
Voltam bent magentásoknál, és megérdeklődtem ezt a "hűségidő utáni SL levételét"...
Noh, az ügyfeles csaj nem értette, hogy miről beszélek, valószínűleg ezért ajánlotta az utcai függetlenítést!
Ellenben itthonról felhívtam a magentásokat és rákérdeztem. Korrektül tájékoztatott a csaj, utánnanézett: jelenleg 9600 magyar forintért leveszik a SimLock-ot. De ennek feltételei vannak, azt egyelőre nem kérdeztem. Mivel vanmég vagy 1,5évemValamint igen, egy boritékon belül jön a havi részlet és a telószámla. Külön csekken természetesen...
" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
-
1430
senior tag
válasz - = Zk = - #130 üzenetére
Az a 9600 Ft az ÁFA változás miatt már 10.000 Ft. Lásd #121
''Usus de plura docebit!'' - A gyakorlat majd megtanít a többire!
-
- = Zk = -
félisten
Jah igen, majd kifelejtettem a " nyári hűsítő libajnai csomag"-ot Köszönöm a helyreigazítást...
1430?... Hm. Meglepődtem, decsak egy pillanatra.
" Persze, ha elég ideig torzítasz egy "nézőpontot" akkor előbb-utóbb találsz hozzá igazságot. " , "A minőséget meg kell fizetni,minden másra ott az AMD!!! " " Pontosan. Különben is, akkor jó, ha nekünk jó. Ha mindenkinek jó, abban mi a jó" by Zebra
-
csibor
őstag
Fordítsuk meg a dolgot,nem én teszek a cégnek szívességet.Elvégre piacgazdaságnak kéne lennie,nem valami másnak.A cég ajánl valamilyen szolgáltatást 1,esetleg 2 év hűséggel,amit igénybe veszek.Utána ha nem kívánom továbbra is igénybe venni a előfizetést,kutyakötelessége lenne feloldani a röghöz kötést.Szerintem inkább innen kéne nézni a szolgáltatókat.A feltöltőkártyás telefonoknál is ki kéne mondani meddig tart a sim lock.
-
D4rkAv3ng3r
senior tag
Ariadne-nek igaza van, én tudom a saját konkrét példámon. Ez akkor történt meg amikor még a 3310-es telefon volt a mainstream és népszerű. Használtan vettem egy Pannon függő feltöltőkártyával vásárolt Nokia 3310-est. Persze én nem Pannon-t használtam akkor hanem Vodafone-os voltam így illegálisan házi módszerrel lett függetlenítve. A 3310-esnek előjöttek a hibái, mivel a lefagyott (az első kiadású 3310-esek mind lefagytak). Vittem a garanciapapírral javítatni és nem kérdezték mi van a telefonnal hanem a vélelem alapján küldték fel a szervízbe. Szerelték persze nem lett jó, ez el lett játszva még 2x, majd harmadik alkalommal a KERMI-hez küldtk el ahol kiderült a függetlenítéses turpisság. Ekkor vonták meg a jótállást, mivel bebizonyosodott, hogy a sufnikódolás miatt ment tönkre a szoftver és a többszöri sw frissítés után is attól fagyott.
Tanulság: Aki átvette nem volt hülye látszott a szervízcsatlakozónak az elszíneződése (eléggé feltűnő), tehát látta, hogy hozzá lett nyúlva mégis átvette! Sőt a szervízben is biztos észrevették.(A 3310-nél még a SIM kártyatartó mellett volt egy speciális szervízcsatlakozó amit egy gumikupak takart el, ezt el kellett távolítani, hogy rá lehessen dugni a függetlenítő boxra. Ez elszíneződött rózsaszín színűre ha valaki hozzányúlt.)[ Szerkesztve ]
-
D4rkAv3ng3r
senior tag
Ja az lemaradt, amikor közölte velem a pannonios koma, hogy ki lett ütve ezért ugrott a gari rákentem az előző tulajra meg persze nem is tudtam róla. Nem vagyok Pannonnál fekete listán sem.
[ Szerkesztve ]
-
D4rkAv3ng3r
senior tag
Bocs a sok egymás utáni írásért, de nem írt még senki utánam.
Úgy emlékszek, hogy a garancialevél-ben az apróbetűs regényben, benne van, hogy fellebbezni lehet a garanciával kapcsolatos dolgokban ilyenkor a KERMI aki felülvizsgálja a szervíz munkáját és eljárását. Ott meg gondolom független szakértőt foglalkoztatnak.
-
dabadab
titán
Egyebkent miutan szepen meg lett piszkalva a polgari resz, erdekelne, hogy mi a helyzet a BTK-s resszel, ugyanis a "jogosulatlan" jelzovel kapcsolatban szerintem lenne mit kifejteni.
DRM is theft
-
Ariadne
őstag
válasz D4rkAv3ng3r #138 üzenetére
Sajnos nincs olyan hatóság ma, amelyiknek a döntése kötelezné a céget, szervizt bármire - kivéve a bíróságot... Fogyasztóvédelemnek lehet írni, telefonálni, bemenni hozzájuk, de csak akkor mennek ki bírságolni vagy foglalkoznak egyáltalán a dolgoddal, ha épp úgy gondolják, és beleillik az előírt éves ellenőrzési tervükbe. A cégek meg kihasználják azt, hogy tízezres nagyságrendű összegekét nem akaródzik az embernek perelni, ami teljesen érthető is. Viszont az is érthető, hogy nem igazán illik az államnak hatóságilag beavatkoznia abba, hogy én kötöttem egy adásvételi szerződést egy céggel...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Tényleg szükség lenne rá. Sajnos/hálistennek nem sűrűn járok bíróságra, ezért nem tudom, hogy válik be az új Pp. szabályozás a kisértékű perekről. Elvileg 1 millió alatt, amikor fizetési meghagyással indít az ember, most már gyorsabban végigmegy az eljárás. Remélem lesz némi haszna.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Hmm, azért szép, hogy ennyi idő múlva is ugyanolyan téves tartalommal van fent a cikk...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Atlantis
veterán
Tegnap bementem a helyi Pannon kirendeltségre (vagy mifene, mert nem "rendes" Pannon, csak valami megbízott csapat). 50k , ha az előfizetői hűségtől meg akarsz szabadulni, még ha a lejárta előtt kéred 1 nappal, akkor is annyi.
>>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford
-
Ariadne
őstag
válasz Atlantis #144 üzenetére
Kérd meg őket, hogy mondják meg, a szerződés/ászf _pontosan_ melyik pontja alapján jött ki nekik ez az összeg, és keresd meg azokat, akkor kiderül, ha nem stimmel valami. Ha viszont stimmel, akkor ez van, aláírtad... Bár a meglepetést nem értem, emiatt hűség a hűség, ezért kapsz alacsonyabb percdíjakat, valamit valamiért.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
A legfurább, hogy volt itt a pH!-n korábban (hmm, évekkel ezelőtt már) egy jó cikksorozat a "garanciáról", az teljesen korrekt volt, örültem is, hogy végre leírták így egyben, hurrá, ismeretterjesztés...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
xmad
őstag
mikor tilthatja le a szolgáltató a telefont?? bármikor ha nem fizetik az előfizetést? vagy ha részletre lett véve a telefon?
-
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
- Mit tehetsz jogilag, ha átvertek, megkárosítottak a Hardveraprón?
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Filmvilág
- Audiofil mobillal készül a Moondrop
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- Melyik tápegységet vegyem?
- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Assetto Corsa Competizione
- Horgász topik
- OpenWRT topic
- További aktív témák...