- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Huawei P40 lite - kényszerpályán
- Google Pixel 6/7/8 topik
- iPhone topik
- Különleges kameraszettet kapott a Huawei Pura 70 Ultra
- Macrodroid
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- MIUI / HyperOS topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Blackview A200 Pro - hajtűkanyar a középkategóriában
Hirdetés
-
Frissült a MediaTek középkategóriás ajánlata
ma Hivatalos a Dimensity 6300, ez lesz a MediaTek kínálatából kivezetésre kerülő 6100+ utódja.
-
Analóg kapcsolós klaviatúrák triója a Razer fémjelzésével
ph A Huntsman széria harmadik nemzedékét háromféle formátumban vihetjük haza.
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Bog
HÁZIGAZDA
A valóságban elvileg lehet ez, de ezzel a szanckióval nem élnek a szolgáltatók. A necces ügy a T-s részletre vett telefon, ott lehet, hogy komolyabban veszik. Viszont ha használtan veszel telefont, akkor legyen adásvételi, s ha letiltanak, akkor még mindig mehetsz pereskedni az eredeti tulajjal, ami nyilván remek móka.
Bog utazik a YouTube-on: https://goo.gl/J9p96u
-
Bog
HÁZIGAZDA
-
joey04
titán
Én úgy tudom, hogy a gyakorlatban ez úgy működik, hogy ha részletre vette a telefont akkor igen, tiltják, ha "csak" hűséggel, de nem részletre akkor általában nem. Ez viszont nem személyes tapasztalat! De elméletig tilthatja a sima hűséggel eladott telefonokat is.
szerl.: akkor kb jól tudtam...
[ Szerkesztve ]
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
Bocha
HÁZIGAZDA
Most kicsit szégyellem magam, mert én ezt 15 perc alatt nem találtam meg, az ügyfélszolgálat meg nem tudta megmondani, hogy hol találom. Mindenesetre el van dugva, az biztos, de neked gratulálok, hogy ilyen hamar megtaláltad!
Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
-
nagyúr
Hm...
Akkor azért elég nagy szemétség volt a T részéről, hogy mikor megvettem dominoban az iphone-omat, és egyből kértem a függetlenítést, még 20k-t leakasztottak rólam... csak 10-et kellett volna.
-
zombinyul
addikt
Köszönjük szépen az érdekes írást,nagyon tanulságos volt,sok dologra választ kaptam!
Honor 90 12/512GB / Honor Magic Watch 2 / Samsung A13 3/32GB
-
bigbum
csendes tag
"vétséget követ el, aki adat bevitelével, továbbításával, megváltoztatásával, törlésével, illetőleg egyéb művelet végzésével a számítástechnikai rendszer működését jogosulatlanul akadályozza"
Szerintem meg ilyen per nem volt és nem is lesz. Magával a függetlenítéssel nem akadályozok az égvilágon semmilyen számítástechnikai rendszert, úgyhogy egyszerűen nem áll meg semmilyen bíróságon. Még vádemelésig sem jutna az ügy.
-
eami
addikt
és mi a helyzet az androiddal? Az éppenséggel open source... azt módosít rajta aki és ahogy akarja
-
Karma
félisten
-
Pussca
csendes tag
Jó írás és köszike érte, de sztem vmi ilyen dolgokat illene már az ált. iskola 8. osztályában tanulnia a 14 éves gyerekeknek. A hitel fogalmával együtt persze. Ezek számomra "alap" dolgok, de a lakosság nagy többsége viszont az ilyen alapvetö fogalmakkal sincsen tisztában. Sajnos.
[ Szerkesztve ]
Az úthenger alatt fekvő ember mosolya sohasem őszinte.
-
Ariadne
őstag
Ne haragudj, és tényleg nem kötekszem, de átlátom az egészet. Tény, hogy elsősorban számtech alkatrészekkel kapcsolatban, de ilyen szempontból ez mindegy is.
1. Le is írtam, hogy ha nem bizonyítható, hogy mitől romlott el a kijelző, akkor a cég bukta a javítás/csere költségét, akitől vettem. Ez a lényege a jótállásnak (kötelező jótállás, lásd 151/2003. Korm. rendelet, illetve Ptk.), tehát hogy abban az esetben, ha nem bizonyítható a hiba oka, akkor bizony a kereskedő viszi el a balhét. A jótállás lejárta után marad még ugyebár egy év szavatosságod, na ilyenkor viszont fordított a bizonyítási teher, tehát csak akkor köteles megjavítani az elromlott kijelzőt, ha én bizonyítani tudom, hogy gyártási hiba az oka. Ha nem, akkor így jártam.
2. Leírhatja a gyártó, hogy a garancia csak a saját szoftverével érvényes, de ettől még a fenti példa alapján bizonyíthatatlan okból meghalt kijelzőt köteles kijavítani, mivel az 1 éves kötelező jótállás ideje alatt a bizonyítási teher (kötelezettség) rajta van (Ptk. 248. §), és a jogszabálytól a fogyasztó hátrányára eltérő rendelkezés semmis (151/2003. Korm. rend. 1. § (2) bek.).
3. Leírtam előbb is, mindegy, hogy milyen szervizbe viszed, ha az a jótállási jegyen feltüntetett szerviz, akkor is a kereskedő felel, a szerviz helyette jár el. Ha gondolod, küldhetek egy ítéletet is, saját ügyemben "véletlenül". Lehet ez ellen tiltakozni, de így van.
4. Szóval szerinted a kereskedő nem bizonyít semmit. Megteheti, pl. ha visszadobná a telómat azzal, hogy szoftverbuhera miatt nem javítja a kijelzőt, akkor már menne is a felszólítás tértivevényesen, aztán fmh és plgári per, melynek során már kénytelen lenne bizonyítani, sőt igazságügyi szakértőt fizetni (előre letéve ennek a költségét), különben megnyerem a pert. Ugyanis Ptk. 248. § szerint aki a szerződés hibátlan teljesítéséért szerződés vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, ennek időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. És ez nem csak a 151-esben foglalt kötelező jótállásra érvényes, hanem pl. a Nokia által a készülékekre vállalt két éves jótállásra is, hiszen ott szerződés alapján vállal jótállást. Tehát nem a "bizonyítás lehetősége" van a kereskedőn, hanem a bizonyítási teher, vagyis a bizonyítási kötelezettség terhe.
5. Cipővel ne keverd, arra nincs kötelező jótállás, mint a telefonra, csak szavatosság (Ptk. 305-311. §). Ilyenkor 6 hónapig a jótálláshoz hasonló, fogyasztóra kedvező bizonyítási teher van (ha nem bizonyít, hozza rendbe), azután pedig megfordul, a fogyasztónak kell bizonyítania, hogy gyártási hiba (=a hiba oka a vásárláskor benne volt - nem a hiba, a hiba oka!). Mobilnál ugye ehelyett 1 év jótállás van kötelezően, majd ezt követően ha a gyártó nem vállal többet, 1 év szavatosság (tartós fogyasztási cikk), ha meg vállal többet, akkor jótállás szabályai, de ekkor már egyes dolgokban szabhat saját feltételeket a gyártó.
Ha ad nekem egy "szakvéleményt" a kereskedő, amely szerint én tettem tönkre a kijelzőt, azzal simán mehet bármerre, nem korlátoz semmiben. A bíróság ugyanis a saját szerviz "szak"véleményét csak az adott fél álláspontjaként értékeli, nem bizonyít semmit. Fogyasztóként persze ha véletlenül mondjuk KERMI szakvéleményt hoz, akkor oké, elfogadom, bizonyította felém, hogy én rontottam el, ki is fizettetheti velem a költségét. Ha nem, akkor hozhat bármit, perre viszem, és ott majd ő megelőlegezi az igazságügyi szakértő díját, és szépen eldöntjük.
6. Bírságolási jog. Azért szüntették meg a fogyvédelem egyedi ügyekben való eljárását, mert egy mobil megvásárlása két egyenrangú fél közötti normál szerződés, a jogszabályok amúgyis a fogyasztó javára szólnak, tessék élni vele. Nem a cocializmusban élünk már, ahol állam bácsi fogja a szegény fogyasztó kicsi kezét, és helyette megoldja a problémáját, ez egy rossz beidegződés. Tudom, most jön az, hogy de sokba kerül meg sok idő, de akkor is a per az egyetlen megoldás, hiszen természetesen csak és kizárólag egy bíróság döntheti el végleg két fél jogvitáját. Az, hogy ennek nálunk nincs kultúrája, az már egy másik kérdés. Esetleg kellene itthonra is olyan, ami pár külföldi országban van - külön bíróság, ami a kis értékű ügyekkel foglalkozik.
Huhh, bocs, ha sok lett...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Eszembe jutott egy jó hasonlat - a nem gyári szoftverrel használt telefon esete ahhoz hasonló, mintha a laptopodat vagy asztali gépedet nem jogtiszta oprendszerrel használnád. Ha beviszed szervizbe, hogy elromlott a dvd író, nem dobhatja vissza azzal, hogy de hát ez az oprendszer itt nem egészen olyan, mint kellene, kérem szépen, ezért megvonom a jótállást... Akkor sem, ha együtt vettem egy jogtiszta oprendszerrel (mondjuk pingvinessel), de nem az van rajta. Persze ha bizonyítja, mondjuk egy kermi szakvéleménnyel, hogy a nem jogtiszta oprendszer miatt ment tönkre a dvd íróm (hmm), akkor elhiszem neki.
Persze nem _teljesen_ azonos eset, tudom (a picipuha cég pl. nem tudja letiltani a gépemet ilyenkor, bár fene tudja, lehet lassan ide is eljutunk).
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Karma
félisten
Erre hallottam már példát... Mármint hogy visszadobták a szervizben a laptopot, hogy nem a gyárilag rátelepített operációs rendszer van rajta. Arra már nem emlékszem sajnos, milyen gyártó melyik szervize volt, de a lényeg nem is ez talán.
[ Szerkesztve ]
“All nothings are not equal.”
-
Ariadne
őstag
Goto ügyvéd, és jól orrbaverni a tisztelt kereskedőt. Aki persze ilyenkor széttárja a karját, hogy ez a márkaszerviz, kérem szépen, hát mit tudok én tenni. Mire az ember közli vele, hogy ez nem a vásárló problémája, tessék ezt lejátszani egymás közt, nekem viszont konkrétan ő köteles gondoskodni arról, hogy meg legyen javítva az a jótállásos készülék.
Meg persze érdemes preventíve olyan helyen vásárolni, illetve olyan márkát, ahol ilyet nem tesznek. Legalábbis szerintem ez a legjobb módszer.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Vtwo
senior tag
Jó kis cikk,a nagyrészével tisztában voltam de egyvalami szemet szúrt:"például olyan készüléken cserélünk témát, amin nem lehetne".Mi van?
-
dbius
veterán
Érdekes, tanulságos és hasznos cikk. Viszont a szerzővel ellentétben pár dologban inkább Ariadne álláspontjával értek egyet. Sajnos sok helyen a kialakult gyakorlat ellentétes azzal, amit Ariadne ír, de ez köszönhető a sok tájékozatlan vásárlónak, akik nem mernek hangot adni jogaiknak, amelyek jogszabályi szinten rögzítésre kerültek. A büntetőeljárásban otthon vagyok ugyan, de nem ezen a vonalon, így ehhez a részhez nem tudok mit hozzáfűzni.
Ami jár az jár, mindenki tapossa ki magának...Ez az egész hercehurca elkerülhető lenne, ha végre a szolgáltatók hasonlóan más országokhoz független készülékeket árulnának... Ki merem jelenteni, hogy mind a vásárlóknak, mind a szolgáltatóknak nagyobb haszna (ill. kevesebb kára) származna belőle.
Lehet más lenne az áruk, de a piaci verseny miatt nem tudnák mesterségesen magasan tartani az árakat, mert a piacon jelenlévő további "források" ezt ellehetetlenítenék...
Vtwo: a készülék szoftverébe belenyúlva változtatod meg a témát, hátteret, színt, betűtípust, stb...
[ Szerkesztve ]
-
Bocha
HÁZIGAZDA
Ez manapság már nincs így, de régen volt rá jó sok példa. Low-low-lowend cucc, egy gyári témával, valahogy belenyúlt a júzer és lecserélte a háttérképet, az is ez a kategória.
Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
-
C.Dávid
tag
Köszönöm a cikket.Nagy részével én is tisztában voltam(leginkább a zárt Op rendszereskbe)
Most komolyan..Ennyi erővel minden 3.vásárlót börtönbe lehetne vágni,vagy pénzbüntetésre ítélni!
Egyébként azt mondom,hogy adjanak ki olyan hang,kamera stb drivert,aminél jobbat moddingolva sem lehet csinálni!Akkor sokkal kevesebben nyúlnának ilyen driver cserékhez!Mert igen is azért csináljuk ezt a legtöbbet,hogy amit a gyártó(szolgáltató) lebutított,nem megfelelően optimalizált azt mi fel-ki javítsuk!
Nem a mi dolgunk lenne,de ha a gyártó nem képes rá....
Szerk:"Jó kis cikk,a nagy részével tisztában voltam de egyvalami szemet szúrt:"például olyan készüléken cserélünk témát, amin nem lehetne".Mi van?"
Általában SE-klre jellemző,mert csak úgy tudod kihasználni a témát(úgy hogy a menü kinézet is megváltozzon),hogy a témához tartozó SWF file-t feltöltöd a telód szoftverébe egy bizonyos helyre![ Szerkesztve ]
Kedvesem oldala www.tekiste.eoldal.hu SE FAN;)since 2005: K700,K300,K510,T610,V630,W810,jelenlegi telefonjaim:W200,V640 W910I C905
-
Bocha
HÁZIGAZDA
Akkor ha a tv hátulját leszedem és megpiszkálom a hangszórókat, majd rá két hétre elromlik a képernyő, akkor az is garis, nem igaz?
Igazad van, de azért értsd meg kérlek, hogy a kötelező jótállás a _rendeltetésszerű használat_ mellett érvényes! Ha a tv-be belefészkelnek a madarak, az nem rendeltetésszerű használat, ha kártyafüggetleníted a kártyafüggő telefonod, az sem rendeltetésszerű használat, nem lehet így elkülöníteni, hogy "de én ahhoz a részhez nem nyúltam". Piszkáltad a szoftvert, a gyártó csak a gyári szoftver használata mellett garantálja a készülék hibátlan működését és vállal érte felelősséget, ennyi. Ha belenyúlsz, nem kérdez senki semmit, garanciavesztés, és ez így jogos, nem kell belenyúlkálni.
Szenzor minden csütörtökön 15 és 16 óra között a Trend FM-en (Budapesten 94,2 MHz). / Game On minden szerdán 15 és 16 óra között a Radiocafé 98.0-n
-
dbius
veterán
Próbáld megközelíteni abból a szempontból, ahogy Ariadne fogalmazott, a Magyarországon jelenleg hatályos és érvényes, fogyasztói jogokat és kötelezettségeket tartalmazó jogszabályok oldaláról:
Ezek alapján teljesen mindegy, hogy a gyártó mit mond , az Ariadne által felsorolt jogszabály tartalma miatt nem küldhet el téged a szervíz, vagy a szolgáltató, vagy sufnibolt, stb... hanem köteles javíttatni a készüléket.
Tehát engem, mint vásárlót egyáltalán nem érdekel (és nem is kell érdekeljen), hogy mit mond a gyártó, vagy a forgalmazó, vagy szolgáltató, mivel a jelenleg hatályos és érvényes jogszabály rendelkezései az irányadóak, ami Magyarország területén kötelező érvényű mind a gyártóra, szolgáltatóra, forgalmazóra, szervízre, stb... és természetesen rám, fogyasztóra és vásárlóra is.
[ Szerkesztve ]
-
C.Dávid
tag
"Ha belenyúlsz, nem kérdez senki semmit, garanciavesztés, és ez így jogos, nem kell belenyúlkálni."
Csak idézni tudom magam!Úgy csinálják meg az adott telefonban a hang,kamera stb drivert,hogy ne lehessen jobbat csinálni és akkor nem lesz ennyi moddolás!A gyártó,illetve szolgáltató igenis NE butítsa le a készüléket!
Szerk:"Ezek alapján teljesen mindegy, hogy a gyártó mit mond , az Ariadne által felsorolt jogszabály tartalma miatt nem küldhet el téged a szervíz, vagy a szolgáltató, vagy sufnibolt, stb... hanem köteles javíttatni a készüléket."
Engem sem küldött el az SE sehova mikor 1 hét után tönkre ment a C905-öm Kékfog Wi-Fi behalt,pedig szegényt eléggé moddingoltam(még a W995ös szoft is járt(jár) rajta
De szó nélkül kicserélték,persze azért egy kis ügyeskedéssel visszavarázsoltam az eredeti T-Mobile Central Europe-s szoftvert rá[ Szerkesztve ]
Kedvesem oldala www.tekiste.eoldal.hu SE FAN;)since 2005: K700,K300,K510,T610,V630,W810,jelenlegi telefonjaim:W200,V640 W910I C905
-
Zirowe
nagyúr
bocs, mint kezdő jogász hozzá kell szólnom:
Jótállás alatt végig az eladó/gyártónak kell bizonyítani,mert ez a jotállás lényege, a fordított bizonyítás, ami megkönnyíti a vásárló helyzetét.Viszont a gyártónak az eladástól számított 3 évig kell kellékszavatsságot kötelezően vállalnia (erről nem kapsz papírt), ami majdnem azonos a jótállással,csak fordítva van a bizonyítás, a vevőnek kell ilyenkor. (ez csak a készülék rejtett hibáira vonatkozik)
Az más kérdés, hogy a jótállásnak az első 6 hónapjában az eladó/gyártó nem bizonyíthat semmit, mert vélelem áll az ilyen hibákra, hogy már átvételkor benne volt a termékben.
És ez a kellékszavatosság/jótállás dolog minden tartós fogyasztási cikkre érvényes amit itthon vásárolsz újonnan.
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Ariadne
őstag
Akkor ha a tv hátulját leszedem és megpiszkálom a hangszórókat, majd rá két hétre elromlik a képernyő, akkor az is garis, nem igaz?
Igen, természetesen az. Simán előfordulhat, hogy kiégett a képcső , teljesen függetlenül a hangszórók piszkálásától, és mivel ennek a hibának az oka benne volt a termékben, amikor vetted (gyárilag selejtes képcső volt benne), ezért köteles javítani/cserélni/teljes vételárat visszadni. Az más kérdés, hogy ha a piszkálással, mint nem rendeltetésszerű használattal kárt okoztál a készülékben, azt kifizettetheti veled. Viszont ha nem tudja javítani,ezért kapsz másik tévét, vagy másik ugyanolyan tévét sem tud adni, ezért vissza kell fizetnie a teljes vételárat, akkor pl. a használatból eredő kopást, elhasználódást nem kell megfizetned (Ptk. 309. § (2) bek., amit a jótállásra is érvényes!). Videókártyás példával: ha 11 hónap után meghal a kártyám, ugyanolyat nem tud adni, javítani nem lehet, és én ki akarom facsarni belőlük, ami jár, akkor a teljes eredeti vételárat kell visszaadni, bár a használat és az eltelt idő miatt az a kártya vitathatatlanul nem ér annyit - de itt nem is erről szól a dolog. Nem mondom, hogy ez így mindig mindkét fél számára korrekt megoldás, de amíg ez van a jogszabályban, csak kapálózhatunk, de teljesíteni kell...
Ne haragudj, de a jogszabályok alapján továbbra sem tudok egyetérteni azzal, amit írtál. Egészen biztos, hogy a gyártók, szervizek ezt mondják ezerrel, de ettől még nem jogszerű.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
#13260800
törölt tag
Ariadne -k teljes mértékben igaza van. Annak idején számítógép boltban dolgoztam szervizesként és rengeteg problémánk volt a nagykerekkel. Akik rengeteg szabály és törvénysértést követtek el. Sajnos Magyarországon nem ritka, hogy az eredetileg megvásárolt termék esetleges meghibásodásakor, az ügyfél a javítás végén nem a saját bevitt meghibásodott eszközét kapja vissza, hanem egy másik javított eszközt. Ami már valójában használt. A nagykerek VGA és alaplapoknál ezt a mai napig folyamatosan eljátsszák, sokszor a ventik közül még a port is restek kifújni. Persze van képük azt mondani, hogy ez új csak tesztüzemen volt.
Ahol rengeteg okosság van és probléma esetén érdemes elnézni
http://www.fogyasztovedelem.com/
ezen az oldalon rengeteg hasznos infó van.
Olyan nincs ,hogy egy szervizben Pistike megmondja, hogy te nem rendeltetésszerűen használtad a telót. Az bizz bizonyítani kell.
Idéznék is az oldalról. Mert ez ide is vág.
"A jótállás idején, illetve a szavatosság első 6 hónapjában a bizonyítási teher a kötelezetten van, így annak költségei is őt terhelik. Ezen idő után a bizonyítási teher megfordul. A jótállási ill. szavatossági kötelezettség alól a kötelezett akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka nem rendeltetésszerű használat. Jelenleg bizonyítási szabadság van.
A bizonyítási szabadság azt jelenti, hogy a kötelezett úgy bizonyít, ahogy tud. Ha a fogyasztó nem fogadja el XY Kft. szakvéleményét, akkor az addig nem számít bizonyításnak, ameddig azt bíróság ki nem mondja. Tehát az a bizonyítás, amit a fogyasztó bizonyításnak elfogad, illetve legkésőbb bíróság ki nem mondja, hogy a kötelezett bizonyított.A bizonyításnál így célszerű független akkreditált laboratórium szakvéleményét kérni. Ezt pedig általában célszerű mindkét félnek elfogadnia. Ezen laboratóriumok listája található alább.
Fogyasztói reklamációs vizsgálat elvégzésére alkalmas szervezetek, elérhetőségük és a vizsgálati területek:
"Mobiloknál ezek a szervezetek.
Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség
1088 Budapest, József krt. 6.
Tel: 459-4800
E-mail: fvf@fvf.huHírközlési Felügyelet Hírközlési Területi Hivatal
1133 Budapest, Visegrádi u. 100.
Tel: 468-0527, E-mail: beck@hif.hu
Beck János osztályvezetőMEEI Kft.
1132 Budapest, Váci út 48/A-B
E-mail:business@meei.hu
Tel: 3 494 923
Zsákai Zoltán osztályvezetőMETALCONTROL Anyagvizsgáló és Minőségellenőrző Központ Kft.
3540 Miskolc, Vasgyári u. 43.
Tel: (46) 401-041
E-mail: mc@metalcontrol.hu
Dr. Kovács Károly ügyvezetőSzóval ne hagyjátok magatokat becsapni! A szervizek maguknak dolgoznak és megpróbálnak minnél több dolgot eltusolni. Akit pedig rá lehet szedni azt rá is szedik!
[ Szerkesztve ]
-
eami
addikt
Hát, szerencsére nekem Era G1-em van, úgyhogy a T-Mobile nyilatkozatai nem hatnak meg Amúgy a mi az android meghatározásánál ez is ott van:
Android is open source; it can be liberally extended to incorporate new cutting edge technologies as they emerge.
na meg ez:
Android is the first free, open source, and fully customizable mobile platform. Android offers a full stack: an operating system, middleware, and key mobile applications. It also contains a rich set of APIs that allows third-party developers to develop great applications.
Szóval szerintem a trémobil nem igazán szabhatja meg hogy mit tegyek az android keretein belül esetleg meg van valahol a tré nyilatkozat?
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
Azt remélem nem felejtettem le az elejéről, hogy nagyon kellenek az ilyen cikkek, éppen azért, hogy mindenki tudjon arról, mik a lehetőségei. És persze azért is, hogy a mai viszonyokra sokszor eléggé alkalmazhatatlan vagy nem eléggé részletes jogszabályokon valamikor valaki változtasson - ez viszont legtöbbször éppen a gyártók, kereskedők, üzletek érdeke lenne, de hát olvassák ezt a fórumot minden oldalról.
Dyra: Régen nagyon ott volt, de mostanság elég kevesen járnak a fogyvéd fórumra, szóval a panaszfal.hu-ra is érdemes átnézni. Vagy itt a Gőzben a Garancia topikba.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
AusWolf
őstag
És mi a helyzet az előre fizető (magyarul kártyás) csomaggal vett telefonokkal? Azok is kedvezményesek, de nincs hozzájuk hűségnyilatkozat.
Vagy olyankor mi van, ha én hajlandó vagyok továbbra is fizetni az előfizetési díjat, csak független telefon kell? Tudtommal ilyen esetben nem szegek szerződést.
Vagy esetleg a használtan vett kártyafüggő telefonnal mit lehet tenni?
Az önvezető autó olyan, mint az önmegivó sör.
-
Ariadne
őstag
A "kártyásat" is ki lehet kódoltatni a szolgáltatóval, jó pénzért.
Abban semmi nem akadályoz meg, hogy az előfizetéses kártyádhoz vegyél egy független készüléket, és azzal használd, nem kötelez semmi arra, hogy csak az adott készülékkel együtt használhatod a kártyád.
Függő telefont venni használtan, az az álmoskönyv szerint nem jelent jót. A cikkben is szerepelt, hogy ha akarja, letilthatja a szolgáltató...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
TazLeacher
nagyúr
Érdekes volt, köszönjük.
Disney Infinity adok-veszek-csere: https://goo.gl/2CPMqH
-
MODERÁTOR
-
Vtwo
senior tag
2 éve venni akartam egy Dominós telót,erre közli az eladó hogy nem vehetek mert feketelistán vagyok (szerintük kiütettem egy telójukat).Ugyanis 5-6 évvel ezelőtt vettem egy Dominós telót amit később eladtam,viszont aki megvette kiütette.Ők viszont ezt látják a rendszerükben(nem kűld jelet vagy mi).
[ Szerkesztve ]
-
ZooLee
őstag
Nagyon jó cikk lett gratulálok! Ráadásul nagyon sok embert érdeklő témát piszkál meg, nem is kicsit!
Piszkáltad a szoftvert, a gyártó csak a gyári szoftver használata mellett garantálja a készülék hibátlan működését és vállal érte felelősséget, ennyi. Ha belenyúlsz, nem kérdez senki semmit, garanciavesztés, és ez így jogos, nem kell belenyúlkálni.
A függetlenítés engem nem érdekel, úgyis a választott szolgáltatómnál vagyok már hosszú ideje, viszont mi a helyzet azzal, amikor a szolgálatató által módosított, csúnyán elbaltázott szoftvert szeretném lecserélni gyárira? Ez - a cikk és az eddigi hozzászólások alapján ez teljesen legális és garanciavesztést nem okozó művelet?
A kérdés egy Nokia S60-as telefon kapcsán bukott ki, ugyanis a T-s szoftverben nagyon csúnyán le van tiltva pár olyan funkció, ami miatt S60-as telefont választottam (pl. a készenléti képernyő moduljai) illetve némi szoftveres bizonytalaság is felmerült (pl. szinkronizálás miatti fagyás)
A Nokia weblapján kint van a SoftwareUpdater program, és kint van a telefon szoftvere is. Ebben az esetben a szoftverfrissítés a T-Mobilos sajátról egy gyári Nokiára az egy teljesen legális, garanciavesztést nem okozó művelet, jól gondolom?
Z.
-
Ariadne
őstag
válasz Viktor0610 #93 üzenetére
Jogos. Abból indultam ki, amit Bog írt az elején, hogy nem szokták, de elvileg megtehetnék, persze valóban, nemfizetés/kiüttetés esetén.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Karma
félisten
Rosszul gondolod. Ha most a Software Update-tel frissítesz, a T-Mobile által jóváhagyott (nomeg módosított) szoftvert tudod feltenni - ami lehet, hogy egy újabb gyártófüggetlen alapverzióra épül. Ezt központilag kezelik, és a telefonod Product Code-ja alapján osztják ki azt, ami Neked jár.
Ha szolgáltatófüggetlen szoftvert akarnál feltenni, akkor ahhoz ezt a kódot kell módosítani, ez meg igazoltan garanciavesztéses művelet. A jogszerűségéhez nem értek, azt a nálam okosabbak harcolják végig .
“All nothings are not equal.”
-
joey04
titán
A hozzászólásokból kiindulva: akkor egy tört jailbreakelt iphonet ha beviszek gariztatni, mert kitört a némítópöcök (sokan jártak így, szériahiba) akkor azt meg kell csinálniuk?
Vagy ha egy K800-on a hangszóró vagy a joy tönkrement, gariztathatom módosított szoftverrel is? Pl a szolgáltató tiltja a flash témákat, ezért gyárit rak rá a tulaj, vagy esetleg kamera driver lett cserélve.[ Szerkesztve ]
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
Magnum_
nagyúr
telefonok, rádiótelefonok, telefax-készülékek. A PDA-k vagy a navigációs készülékek tehát nincsenek megemlítve.
újabb példa, mennyire elavultak, ill. mennyire nem naprakészek a törvényeink. ez csak egy darab példa.
jó cikk, köszönöm
I humbly and respectfully decline™
Új hozzászólás Aktív témák
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- E-roller topik
- Otthonfelújítási program (2024.)
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Autós topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- További aktív témák...