Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #96349952

    törölt tag

    Én nem olyan régen ruháztam be egy Rift-be, de 3 nap múlva le is passzoltam, elég nagy csalódás volt. Pedig haverja vagyok ennek a VR témának de az említett időszak alatt beláttam, hogy ez még mindig nagyon gyerekcipőben totyogós dolog.

    Először is, a szoftveres kínálat. Igen, van egy halom játék rá, de ahogy előttem is írták, ezek 95%-ban komolytalanok, színvonaltalan termékek, egy fillért nem érnek, ehhez képest teljes árú játékokként árulják. Valójában a minőségi, tartalmas és értelmes játékok ritkaságnak számítanak, és még akkor sem biztos, hogy ez az igen szűkös felhozatal passzolni fog az érdeklődési körödhöz.

    A másik a képminőség. Hát az valami botrányosan rossz. Pixeles, homályos, hiába állítgatod a lencséket, valamilyen szinten mindig az marad, tűéles képről lemondhatsz. A monitorom (LG 34UM68-P) képe mellett ez simán barlangrajz. A távoli objektumok alig látszanak, minden más meg pixeles, de nagyon. Olyan, mintha visszatértél volna jó néhány évvel ezelőttre, iszonyat le van butítva a grafika. Project CARS volt a legnagyobb csalódás. Kinézetre olyanná vált a játék, mintha az rFactor első része lett volna, de talán annál is csúnyább. Őszintén mondom, hogy egy megkönnyebbülés és felszabadulás volt ez után monitoron játszani.

    A harmadik a gyorsan rám törő fejfájás, émelygés. Nem tudom, hogy ezt ki tudják-e majd küszöbölni valaha, de szerintem sok embert érint – aki megvette tőlem, szintén panaszkodott erre és ő is egy héten belül tovább adta a cuccot… -, tehát elég nagy visszatartó tényező lehet a VR-nak ez a jellege.

    A negyedik pedig a kivitelezés. A Rift maga szerintem túl nagy. Mindig érezni fogod, hogy ott van a fejeden. Mindig. Ez majd akkor válik életképessé, ha egy normál szemüvegnél alig nagyobb eszközbe tudják beletenni a mostaninál jóval fejlettebb technikát. Aztán ott vannak a kábelek, igen, megfelelő kábelezéssel biztosan szebb lehet az összkép, de alapvetően marhára rumlissá válik az asztalod környéke ezek miatt. Meg kell oldani az egykábeles kivitelezést, nincs mese, később pedig a kábelmentes verziót. Mindezen felül szerintem simán tervezési hiba az, hogy ha lenézel a sisakon belül, akkor az orrodnál beszűrődik a fény. Akárhogy igazítod, ez adott lesz. Játék közben annyira nem zavaró, de mégis jelen van, és egy ilyen árú terméknél egy ennyire buta hibát benne hagyni… Hát legalábbis érdekes.

    Szóval szerintem ennek minimum kell még két-három generáció (vagyis legalább 5-6 év), mire egy tényleg az elvárásoknak megfelelő VR-cucc megszülethet, megfelelő felbontással, az émelygés elkerülésével, egy teljesen áttervezett, kompaktabb formavilággal.

    Addig ez ebben a formában, ezzel a szoftver felhozatallal teljesen felejtős, már ami a tömegfogyasztást illeti.

  • #96349952

    törölt tag

    válasz kiskuplung #25 üzenetére

    Nem tudom miben kellene "nyerni". Leírtam a személyes tapasztalataimat mindenféle "győzelmi" törekvés nélkül... Nálunk a lányom kivételével mindenki elkezdett émelyegni már 20 perc használat után. Akkor is, ha nálatok kétszáz ember nem produkált hasonló tüneteket. Ez van. Vagy írjam azt, hogy minden tök jó, minden fasza, vegyétek 150-ért meg 180-ért, és az tök becsületes lenne?

    Ja igen: A supersampling nem hoz nagyságrendekkel nagyobb minőség javulást, tudom, mert foglalkoztam vele pl. éppen a Project CARS kapcsán. Az ajánlott beállításokkal is egy hányinger volt a látvány, nem véletlenül döntöttem úgy, hogy ez nekem nem kell. Amikor levettem magamról a Riftet és ránéztem a monitor képére, mellbevágó volt a minőségi különbség - a monitor javára természetesen.

    Szóval van egy technológiáját tekintve jövőbe mutató eszköz, ami az évekkel ezelőtti grafikai színvonalat képes megjeleníteni. Szerintem ez eléggé életképtelen "megoldás". Én inkább megvárom a technológia érdemi fejlődését és nem fizetek a továbbiakban kereskedelmi forgalomba engedett prototípusokért. Ez nem más, mint rohadt drága fizetős béta tesztelés...

  • #96349952

    törölt tag

    válasz kiskuplung #60 üzenetére

    Azért ezt igen könnyedén el tudom Neked magyarázni: Más játékféleség nem igazán érdekel. Messze nem vagyok mindenevő, évente veszek két, max három új játékot és ezzel annyi. Az utóbbi évek produkciói egyáltalán nem tudnak meghatni, sekélyes szar mindegyik a régi nagyokhoz képest. Ami érdekel, az a CARS-széria, a FC-sorozat, a Falloutok és ezzel kb. annyi is. De magasan a CARS az, amivel inkább foglalkozok, azért is gondoltam, hogy de jó lesz Rifttel nyomni. Nem lett az, korábban részleteztem az okokat.

    A 3D élményt tényleg nem említettem, elnézést. Az frenetikus. Olyan, amilyet másképp nem él át az ember. Tényleg olyan volt, mintha ott ülnék az autóban, életnagyságban. Amikor megálltam, szinte nyúltam az ajtókilincs felé, hogy kiszállhassak a verdából... Szóval az elképesztő, hihetetlen. Tényleg nem tudja elképzelni az, aki még nem élte át. Csak az van, hogy ez nem minden és nem feledteti a felsorolt hiányosságokat.

    Ja, és szerintem 3 nap éppen elég volt arra, hogy el tudtam dönteni azt, hogy ez kell-e nekem, vagy sem. És miután ránéztem a monitorom adta képre és arra, ami a VR-ban fogadott, a döntést ez igen jelentős mértékben megkönnyítette. Tudod az van, hogy egy autós (vagy gondolom bármilyen) szimulátorban nem hátrány, ha a messzi dolgokat is jól látod. Na, Riftben ez esélytelennek bizonyult, egy enyhén homályos pixelhalmaz volt minden egy bizonyos távolságban elhelyezkedve. Jaaa, és a HUD! :D Na, az meg aránytalanul kicsi maradt, arról nem beszélve, hogy néha a CARS-ban az egész cucc beakadt és nem engedett jobbra lapozni a menüben, így nem értem el bizonyos funkcióit a játéknak. Szóval azért volt itt gond gazdagon és nekem nem demózásra meg könnyed lövöldözésre kellett volna ez, hanem elég intenzív játékra, amiben fontos a sokáig tartó összpontosított figyelem és a minél nagyobb precizitás. Ezeknek a követelményeknek nálam a Rift nem tudott megfelelni.

    És még egyszer mondom: A 3D élmény világbajnok. Majd 3-4-5 év után biztos sokkal minőségibb lesz ezen kívül minden más az ilyen ketyeréknél és akkor újra teszek egy próbát. És ez nem fikázás, egyszerűen ez van és ezzel együtt simán megértem, ha valakik már most elkötelezettjei lettek a műfajnak.

    [ Szerkesztve ]

  • #96349952

    törölt tag

    válasz kvarc #64 üzenetére

    Nem lehet. Oculus 200 fölött jár (jellemzően 220-230, ráadásul Touch nélkül), a Vive még húzósabb. (230-250) Üdvözlünk Lehúzdában...

  • #96349952

    törölt tag

    válasz Joshi #67 üzenetére

    Pontosan így volt. Ráadásul minél hamarabb túl akartam adni rajta, mert minél tovább van nálam, annál kevesebbet tudok kérni érte, így annál többet bukok. Én meggyőződtem arról, hogy ez (szerintem!!! :D) még gyerekcipős technológia és várni kell x évet arra, hogy valóban profi legyen a cucc, erre volt jó ez a röpke Rift-kalandom.

  • #96349952

    törölt tag

    válasz kiskuplung #72 üzenetére

    Ja, tudom, akkor is tudtam, amikor elpasszoltam. Nem hat már meg, inkább várom a Fallout 5-öt lapos kivitelben. :) Talán a Fallout 6 majd jó lesz VR-ban. Vagy a 7. :D De addigra meg már öreg leszek. :D

    kpbendeguz: Szerintem kár ennyire felháborodni és lesarkítva eltorzítani azokat az érveket, amiket az "ellentábor" (nem az, csak van, akiknek más az igényük ezzel a technológiával kapcsolatban) leírt. A táblagépes hasonlat szerintem öngól. Mennyi táblagépező embert látsz az utcán, akárhol? Mert én szinte egyet sem. Mi is vettünk annak idején kettőt, az is arra volt jó, hogy kb. két hónap alatt megtudjuk: igazából nincs rá semmiféle szükségünk. Azóta sem érzünk késztetést arra, hogy táblagépünk legyen.

    De ha neked a lehetséges csúcs egy fél fejedet beborító, kábelrengeteggel rendelkező, a fényt alulról beengedő, 3 generációval ezelőtti képminőséget prezentáló, ugyanakkor prémium kategóriás árfekvésbe pozicionált termék, hát na, hajrá, használd egészséggel. Remélem sokan lesztek így, írjátok az észrevételeiteket a gyártónak szorgalmasan és a ti tapasztalataitok alapján (is) talán egyszer készül egy komolyabb VR-masina, ami megfelel az akkori korszak igényeinek. :K (Wireless, jóval kisebb méret, current-gen képernyős megjelenítés, filmek, játékok, alkalmazások ezerszámra.)

    Én azt mondom, ha úgy 70-80 körül lenne a Rift ára, akkor talán még megérné, mint kísérleti termék, és akkor én sem akartam volna megszabadulni tőle a lehető leggyorsabban.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák