Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #96349952

    törölt tag

    Én nem olyan régen ruháztam be egy Rift-be, de 3 nap múlva le is passzoltam, elég nagy csalódás volt. Pedig haverja vagyok ennek a VR témának de az említett időszak alatt beláttam, hogy ez még mindig nagyon gyerekcipőben totyogós dolog.

    Először is, a szoftveres kínálat. Igen, van egy halom játék rá, de ahogy előttem is írták, ezek 95%-ban komolytalanok, színvonaltalan termékek, egy fillért nem érnek, ehhez képest teljes árú játékokként árulják. Valójában a minőségi, tartalmas és értelmes játékok ritkaságnak számítanak, és még akkor sem biztos, hogy ez az igen szűkös felhozatal passzolni fog az érdeklődési körödhöz.

    A másik a képminőség. Hát az valami botrányosan rossz. Pixeles, homályos, hiába állítgatod a lencséket, valamilyen szinten mindig az marad, tűéles képről lemondhatsz. A monitorom (LG 34UM68-P) képe mellett ez simán barlangrajz. A távoli objektumok alig látszanak, minden más meg pixeles, de nagyon. Olyan, mintha visszatértél volna jó néhány évvel ezelőttre, iszonyat le van butítva a grafika. Project CARS volt a legnagyobb csalódás. Kinézetre olyanná vált a játék, mintha az rFactor első része lett volna, de talán annál is csúnyább. Őszintén mondom, hogy egy megkönnyebbülés és felszabadulás volt ez után monitoron játszani.

    A harmadik a gyorsan rám törő fejfájás, émelygés. Nem tudom, hogy ezt ki tudják-e majd küszöbölni valaha, de szerintem sok embert érint – aki megvette tőlem, szintén panaszkodott erre és ő is egy héten belül tovább adta a cuccot… -, tehát elég nagy visszatartó tényező lehet a VR-nak ez a jellege.

    A negyedik pedig a kivitelezés. A Rift maga szerintem túl nagy. Mindig érezni fogod, hogy ott van a fejeden. Mindig. Ez majd akkor válik életképessé, ha egy normál szemüvegnél alig nagyobb eszközbe tudják beletenni a mostaninál jóval fejlettebb technikát. Aztán ott vannak a kábelek, igen, megfelelő kábelezéssel biztosan szebb lehet az összkép, de alapvetően marhára rumlissá válik az asztalod környéke ezek miatt. Meg kell oldani az egykábeles kivitelezést, nincs mese, később pedig a kábelmentes verziót. Mindezen felül szerintem simán tervezési hiba az, hogy ha lenézel a sisakon belül, akkor az orrodnál beszűrődik a fény. Akárhogy igazítod, ez adott lesz. Játék közben annyira nem zavaró, de mégis jelen van, és egy ilyen árú terméknél egy ennyire buta hibát benne hagyni… Hát legalábbis érdekes.

    Szóval szerintem ennek minimum kell még két-három generáció (vagyis legalább 5-6 év), mire egy tényleg az elvárásoknak megfelelő VR-cucc megszülethet, megfelelő felbontással, az émelygés elkerülésével, egy teljesen áttervezett, kompaktabb formavilággal.

    Addig ez ebben a formában, ezzel a szoftver felhozatallal teljesen felejtős, már ami a tömegfogyasztást illeti.

Új hozzászólás Aktív témák