Hirdetés

2017. szeptember 24., vasárnap

Gyorskeresés

Hozzászólások

(#1) arn


arn
(PH! nagyúr)

Normalis cimek nelkul lassan ingyen is adhatjak.

RETRO HW-t veszek (VLB, Pentium, Tseng, GUS, Roland, etc): http://hardverapro.hu/apro/keresek_egy_csomo_fele_cuccot

(#2) Tigerclaw válasza arn (#1) üzenetére


Tigerclaw
(PH! kedvence)

Az egyik fejlesztőcég le is írta már hónapokkal ezelőtt, hogy egyszerűen nem éri meg fejleszteni a PC-s VR-re, mert nincs volumen. Nagyon drágák a sisakok, nagyon drágák a gamer konfigok, amik elég erősek a VR-hez, így a PC-s VR piac játékosok alig pár százalékából áll. Ha piacra is dobnának egy iszonyat jó AAA kategóriás VR játékot, akkor sem lenne belőle rendes bevételük, mert egyszerűen kicsi a potenciális vevőkör.

Abban reménykedhetnek a tulajok, hogy pár jobb PS VR játékot érdemesnek talál a kiadója PC-s portra.

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#3) Sinesol


Sinesol
(őstag)

Érdekel egyáltalán még valakit ez a VR dolog?
A 3D-hez hasonlóan, ez is gyakorlatilag inkább kényelmetlen, mint hasznos hosszabb távon.

Szerintem egyedül az AR az, aminek tényleg van létjogosultsága...az hozzáadhat, kiegészítheti a világunkat, nem pedig kirekeszt belőle, milliónyi hasznos alkalmazási területe van, mindennapjaink részévé válhat hamarosan.

[ Szerkesztve ]

(#4) Márton válasza Sinesol (#3) üzenetére


Márton
(PH! kedvence)

hogyne érdekelne
mindkettőt űzöm, dolgozom vele :K

Hasznos mint ramdrive-ra a defrag!

(#5) Picco válasza Márton (#4) üzenetére


Picco
(PH! addikt)

szofverfejlesztes vagy valami mas az oka hogy ilyen eretneksegeket hasznalsz? tenyleg erdekelne, sokat hallom mostansag hogy nemsokara feluti a szemet az uzleti jellegu felhasznalas is, erdekelne mely iparagak latjak hasznosnak.

telen lehet veszek egyet par honapra en is, ugy sem probaltam meg.

[ Szerkesztve ]

Love doesn't show up on X-Ray...but it's there!

(#6) Tigerclaw válasza Sinesol (#3) üzenetére


Tigerclaw
(PH! kedvence)

Engem érdekelne, csak egyszerűen elérhetetlenül drága...főleg hogy csak kipróbálás után derülhet ki, hogy "ilyen lovat akartam-e venni".

Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.

(#7) joey04


joey04
(PH! félisten)

veszi ezeket még valaki?

Bazinga!

(#8) Márton válasza Picco (#5) üzenetére


Márton
(PH! kedvence)

Eretnekség, lol.
írtam privit

Hasznos mint ramdrive-ra a defrag!

(#9) pomorski válasza joey04 (#7) üzenetére


pomorski
(őstag)

Én speciel nem, de a híreket elolvasgatom.

Ha osztálytársak voltunk valahol, akkor légyszi dobj egy PM-et! 1985-1993: Bethlen Gábor ált. isk., Gáborján | 1993-1997: Zalka, Berettyóújfalu (2201-es szak) | 1997-1998: nulladik (KLTE, mat) | 1998-2004: KLTE-DE, mat

(#10) kiskuplung válasza arn (#1) üzenetére


kiskuplung
(fanatikus tag)

Parancsolj:

[link]

vagy

[link] (bár itt tényleg sok a szemét, de ez a nem-VR-os anyagokra is igaz)

Gyakorlatilag gyorsabban jönnek ki rá az anyagok, mint ahogy végig tudom játszani őket.

(#11) Sinesol válasza kiskuplung (#10) üzenetére


Sinesol
(őstag)

Szvsz ezek ránézésre kb ZS kategóriás progik, emellé még elég drágák is...
Az egyik top cím, a Killing Floor például kb. olyan mint valami 10 évvel ezelőtti játéktermi lövölde...ezt komolyan gondolják 2017-ben?

Valami minőségi, 2010+ színvonalú progi van esetleg? Vagy az összes ilyen casual arcade/mobil game szint? Megértem persze hogy valakinek ez bejön, de kicsit drága a Rift/Vive ahhoz, hogy ilyen gamekkel bohóckodjon az ember. Persze ez csak az én véleményem.

[ Szerkesztve ]

(#12) warcat


warcat
(PH! addikt)

Nem,nem halott a dolog, de ehhez mindenképp kellett ez a vágás, az Oculus redditre feliratkozók száma 10k-val ugrott meg a vásár kezdete (július ~10?) óta, 90k+ -ra

@Sinesol: Az árakkal egyetértünk,de ki vásárol pl teljes áron Steamen?
Én most elvagyok a kapott címekkel,Elite:Dangerous-al,várok a Fallout 4 VR-ra amiért csengetni is hajlandó vagyok,amúgy meg lehet akciós árra várni.Nyilván a nyugati keresetekhez van igazítva az egész, ahol teljesen elfogadható a dollár/óra/szórakozás értékaránya.

A ZS kategóriával kapcsolatban meg arra tudok gondolni,hogy csak felvételt néztél,nem ugyanaz mint a fejedre húzni és játszani vele, nyilván volna még mit fejlődni a tartalom hosszúsága terén,de azt se felejtsük el,hogy valakinek 10-20 perc is sok egyszerre.

[ Szerkesztve ]

(#13) MIFtIli válasza Tigerclaw (#2) üzenetére


MIFtIli
(senior tag)

fizesse ki a htc

(#14) bindike01


bindike01
(fanatikus tag)

Szerintem lenne rá igény sokaknak,és most már szinte a felső középkategóriás VGA k többsége vígan kiszolgál egy ilyen rendszert.Még nem volt szerencsém kipróbálni de biztosan jobb lehet mint a 3D .

Igaz kevés a jobb cím ami támogatná...szerencsére 1 2 game támogatást csináltak már otthoni környezetben :D

http://phmegbizhatosag.atw.hu/

(#15) Cobra652 válasza Tigerclaw (#2) üzenetére


Cobra652
(senior tag)

Pár jobb psvr játékot? Melyiket? A techdemó szintű szarokon kívül ott is egy RE7 van. Annál a pc-s vr is tartalmasabb legalább a fejmozgást be be rakosgatják akár modderek játékokba....

(#16) Goblin12


Goblin12
(őstag)

Magyarországon lehet nem veszi a nép, de Németo-ban fogy rendesen főleg most hogy 450€ért a teljes szettet meglehet kapni.

Syberia 3 - Végre folytatják a sorozatot. :)

(#17) Cobra652 válasza Goblin12 (#16) üzenetére


Cobra652
(senior tag)

Persze mert nálunk hiénák árulják most is 200-220k fölött. Sok nyerészkedő gyökér lazán berendeli mondjuk német amazonról 440 euróért majd itthon mocskosdrágán eladja.
Akinek kell lazán rendelhető nincs vám nincs semni, 440 eur..

(#18) El Nano


El Nano
(senior tag)
LOGOUT blog

Én nem olyan régen ruháztam be egy Rift-be, de 3 nap múlva le is passzoltam, elég nagy csalódás volt. Pedig haverja vagyok ennek a VR témának de az említett időszak alatt beláttam, hogy ez még mindig nagyon gyerekcipőben totyogós dolog.

Először is, a szoftveres kínálat. Igen, van egy halom játék rá, de ahogy előttem is írták, ezek 95%-ban komolytalanok, színvonaltalan termékek, egy fillért nem érnek, ehhez képest teljes árú játékokként árulják. Valójában a minőségi, tartalmas és értelmes játékok ritkaságnak számítanak, és még akkor sem biztos, hogy ez az igen szűkös felhozatal passzolni fog az érdeklődési körödhöz.

A másik a képminőség. Hát az valami botrányosan rossz. Pixeles, homályos, hiába állítgatod a lencséket, valamilyen szinten mindig az marad, tűéles képről lemondhatsz. A monitorom (LG 34UM68-P) képe mellett ez simán barlangrajz. A távoli objektumok alig látszanak, minden más meg pixeles, de nagyon. Olyan, mintha visszatértél volna jó néhány évvel ezelőttre, iszonyat le van butítva a grafika. Project CARS volt a legnagyobb csalódás. Kinézetre olyanná vált a játék, mintha az rFactor első része lett volna, de talán annál is csúnyább. Őszintén mondom, hogy egy megkönnyebbülés és felszabadulás volt ez után monitoron játszani.

A harmadik a gyorsan rám törő fejfájás, émelygés. Nem tudom, hogy ezt ki tudják-e majd küszöbölni valaha, de szerintem sok embert érint – aki megvette tőlem, szintén panaszkodott erre és ő is egy héten belül tovább adta a cuccot… -, tehát elég nagy visszatartó tényező lehet a VR-nak ez a jellege.

A negyedik pedig a kivitelezés. A Rift maga szerintem túl nagy. Mindig érezni fogod, hogy ott van a fejeden. Mindig. Ez majd akkor válik életképessé, ha egy normál szemüvegnél alig nagyobb eszközbe tudják beletenni a mostaninál jóval fejlettebb technikát. Aztán ott vannak a kábelek, igen, megfelelő kábelezéssel biztosan szebb lehet az összkép, de alapvetően marhára rumlissá válik az asztalod környéke ezek miatt. Meg kell oldani az egykábeles kivitelezést, nincs mese, később pedig a kábelmentes verziót. Mindezen felül szerintem simán tervezési hiba az, hogy ha lenézel a sisakon belül, akkor az orrodnál beszűrődik a fény. Akárhogy igazítod, ez adott lesz. Játék közben annyira nem zavaró, de mégis jelen van, és egy ilyen árú terméknél egy ennyire buta hibát benne hagyni… Hát legalábbis érdekes.

Szóval szerintem ennek minimum kell még két-három generáció (vagyis legalább 5-6 év), mire egy tényleg az elvárásoknak megfelelő VR-cucc megszülethet, megfelelő felbontással, az émelygés elkerülésével, egy teljesen áttervezett, kompaktabb formavilággal.

Addig ez ebben a formában, ezzel a szoftver felhozatallal teljesen felejtős, már ami a tömegfogyasztást illeti.

(#19) Chrys_ válasza Goblin12 (#16) üzenetére


Chrys_
(PH! addikt)

Nem láttam sehol statisztikát az eladásról, de ennyiért szerintem is fogy: Oculus Rift Bundle amazon.de 449€. Ahhoz képest, hogy bevezetéskor csak a Rift volt 700USD (kb. 700€)... és ahhoz csak 1 asztali szenzort vagy mi az adtak.

[ Szerkesztve ]

(#20) DraXoN válasza El Nano (#18) üzenetére


DraXoN
(őstag)
LOGOUT blog

Azért pixeles, mert kevés a felbontás.. sok hardver így se bírja... egyszerűen jelenleg ez "ilyen", ha lesznek jobb panelek (és hardverek amik bírják) majd szebb lesz.

A fejfájás meg.. nem szabad egyszerre sokat használni, ez kicsit olyan mikor az ember először vesz fel dioptriás szemüveget. Fáj(hat) tőle a feje, nem mindenkinek, de sokaknak. Az agy egyébként csodálatos, szerintem fog tudni alkalmazkodni hozzá, bár lehet, hogy ahhoz kell majd egy jobb felbontás (akkor egyszerűbb lehet).
Én pl. szemüveges vagyok és csak ilyen bemutatókon próbálgattam ilyen VR holmikat (ha a telefon "sisakba" dolgot nem számolom), de nekem a fejem nem fáj tőle.. De "pixeles" a világ az tény.

Szerintem a VReknek a 8-16k kellhet majd mint felbontás, és igen magas képfrissítési ráta (minimum egy 120-144Hz, de inkább 200+). Jelenleg kicsit olyan mint ha valahol 320x240px lenne monitoron.. De az előbbihez ha kijelző lenne is a sisakba (bár nincs), nem lenne jelenleg értelmes hardver ami képes lenne 120-200Hz natív képfrissítést FPS számban is "ellátni".

The human head cannot turn 360 degrees... || Siemens A35 -> Siemens C55 -> Alcatel OT556 -> Flying F996 -> Nokia 5230 -> Sony Xperia P -> Sony Xperia Z1 Compact -> Lenovo K3 Note -> LG v20 || FX6200; R9 280; 16GB; 240GB; 2x1TB

(#21) Márton válasza DraXoN (#20) üzenetére


Márton
(PH! kedvence)

Próbáltad, és kevés volt a 90Hz, vagy csak így gondolod? :U
Supersampling-gal csodát lehet művelni a felbontás, pixelesség terén.

Hasznos mint ramdrive-ra a defrag!

(#22) Joshi válasza El Nano (#18) üzenetére


Joshi
(PH! nagyúr)

Olvastam a Riftes topikot ahol rábeszéltek hogy milyen jó és fasza a Rift, aztán megvetted. Nekem pont az ilyen vélemények mérvadóak amilyen a tied is, magyarul pártatlan és a valós tényeken alapul. Egyébként nagyjából én is ilyesmire számítottam a VR-nél. Biztosan király lehet, de sokan azt írják hogy hamar meg lehet unni a zs kategóriás címekkel. Ha vennék én is autószimulátorhoz, de akkor nem erőltetem. Köszi a részletes "élmény"beszámolót. :R

(#23) body007 válasza El Nano (#18) üzenetére


body007
(PH! addikt)

Hát az émelygést szerintem nem lehet megszüntetni, max valami kemikáliával - vagy megszokással...

a rossz elmulik, a jo utoler - republik

(#24) stellaz


stellaz
(tag)

Én szerintem akkor lesz áttörés, ha a minősége megengedi, hogy akár filmeket vagy élő közvetítéseket lehessen nézni rajta. Persze azon ez sem segít, hogy a viselőjét kizárja a külvilágból, már ahol ez számít persze és nem előnyként tekintenek rá.

(#25) kiskuplung válasza Sinesol (#11) üzenetére


kiskuplung
(fanatikus tag)

Írtam, hogy sok a szemét, de ez nem a VR hibája. Úgy látszik felesleges volt. :(

Én személy szerint már a Touchhoz adott Robo Recall-lal is 2 hónapig játszottam folyamatosan: [link]

Ezen kívül ezeket a játékokat vettem meg, a Summer Sale alatt kb. féláron, vagy előrendelős kedvezménnyel:

Chronos
Mage's Tale
Edge of Nowhere
Lone Echo

Ezek közül mit nevezünk ZS-kategóriásnak?

Ezen kivül legalább 10 olyan cím van, ami -szerintem- megéri az árát. És idén még jönnek sorban az anyagok, amikre még időm sem lesz: Fallout VR, Arktika.1, stb.

Mivel naponta kb. 1 órát tudok játszani, ezek a játékok simán kitartanak 1 hónapig is. Nekem ennél nem kell több :) Eredetileg Elite Dangerous és Project CARS miatt vettem, de pont ez a kettő az, amit nem indítok el, mióta megvan a Rift (5 hónapja).

Ami ténylegesen gond, az az hogy piszkálja a nagy orromat a szivacs, meg elég könnyen beizzad alá az ember a 35+ fokos melegben. A pixelesség orvosolható helyes supersamplinggel választással, a rosszullét pedig igenis a helytelen használat következménye. Rendes "beszoktatással" elő se jön, csak nagyon intenzív játékoknál (jellemzően autó és repülőszimulátoroknál).

@El Nano: nálam eddig kb. 30 ismerős járt, 0 fejfájással. Akkor most ki nyert? :)

(#26) Chrys_ válasza stellaz (#24) üzenetére


Chrys_
(PH! addikt)

Erre még várni kell sajnos. Amikor OR-rel próbáltam filmet nézni, látványban megvolt a mozi élmény, mármint mintha tényleg egy teremben ülnék. De a felbontás miatt a film minősége szar volt.
Van egy app, Virtual Desktop, szuper, de sajnos a felbontás itt is tönkrevágja az egészet. Ekkor adtam el a cuccot... majd ha lesz újabb eszköz, akkor megint veszek valamit (OR vagy valami más, mindegy), mert nem rossz, ha megfelelő a technika.

Nálam nem fejfájás volt, hanem szédülés :) OR-hez volt valami űrhajós-lövöldözős game, azt max. 20 percig bírtam, aztán vége. Utána még vagy fél órán át szédelegtem :D

[ Szerkesztve ]

(#27) DraXoN válasza Márton (#21) üzenetére


DraXoN
(őstag)
LOGOUT blog

Próbáltam, engem (rövid távon) nem zavart.
DE okozhat gondokat a 90Hz, mer ezekben a sisakokban a kijelzőnek csak egy kis részét látja egyidejűleg az ember (azért is kevés a felbontás).
Az agy képes 90Hz felett is még venni a "jeleket".. lehet folyamatosnak tűnik és egy sima monitor esetén már nem olyan zavaró, de amikor semmi más nincs csak az adott képvilág, akár még epilepsziás rohamot is kiválthat ez az érték (egyeseknél.. bár nem hallottam konkrét esetről). Bár valahol olvastam még, hogy több szemész szerint is kicsi ez a frissítési érték és okozhat gondokat.

A Supersamplig jó dolog, de csodát.. azért nem tud tenni, ha fizikailag nincs képpont akkor nem tud teremteni (bár az éleket elmoshatja az is tud valamit "javítani" néhány ponton, de pont a távoli dolgok "mosottak" lesznek).

Még kell pár év ennek a technológiának míg jó lehet. (mondom ezt úgy, hogy én látok potenciált ezen technológiában sokakkal ellentétben, csak még ez egy fizetős "demó" szinten van jó pár esetben..).

The human head cannot turn 360 degrees... || Siemens A35 -> Siemens C55 -> Alcatel OT556 -> Flying F996 -> Nokia 5230 -> Sony Xperia P -> Sony Xperia Z1 Compact -> Lenovo K3 Note -> LG v20 || FX6200; R9 280; 16GB; 240GB; 2x1TB

(#28) El Nano válasza kiskuplung (#25) üzenetére


El Nano
(senior tag)
LOGOUT blog

Nem tudom miben kellene "nyerni". Leírtam a személyes tapasztalataimat mindenféle "győzelmi" törekvés nélkül... Nálunk a lányom kivételével mindenki elkezdett émelyegni már 20 perc használat után. Akkor is, ha nálatok kétszáz ember nem produkált hasonló tüneteket. Ez van. Vagy írjam azt, hogy minden tök jó, minden fasza, vegyétek 150-ért meg 180-ért, és az tök becsületes lenne?

Ja igen: A supersampling nem hoz nagyságrendekkel nagyobb minőség javulást, tudom, mert foglalkoztam vele pl. éppen a Project CARS kapcsán. Az ajánlott beállításokkal is egy hányinger volt a látvány, nem véletlenül döntöttem úgy, hogy ez nekem nem kell. Amikor levettem magamról a Riftet és ránéztem a monitor képére, mellbevágó volt a minőségi különbség - a monitor javára természetesen.

Szóval van egy technológiáját tekintve jövőbe mutató eszköz, ami az évekkel ezelőtti grafikai színvonalat képes megjeleníteni. Szerintem ez eléggé életképtelen "megoldás". Én inkább megvárom a technológia érdemi fejlődését és nem fizetek a továbbiakban kereskedelmi forgalomba engedett prototípusokért. Ez nem más, mint rohadt drága fizetős béta tesztelés...

(#29) Enxtheone


Enxtheone
(kvázi-tag)

Valami sandbox vrmmo-t nem fejlesztenek? :D

(#30) smc válasza kiskuplung (#25) üzenetére


smc
(senior tag)

Milyen géppel tudod meghajtani ezeket a játékokat?

i53570-2x4GB-GTX1050TIWF2OC4><BQGW2750HM><MSSURPRO><SZ1

(#31) bendi*R válasza El Nano (#28) üzenetére


bendi*R
(tag)

"Ez nem más, mint rohadt drága fizetős béta tesztelés..."

Egyrészt természetesen az, de az informatika már csak ilyen.
A 80-as évek közepén a 8bites gépek is rohadt drága bétatesztek voltak a maguk 8 színével és 240x120-as felbontásával, halom kábellel, kazettás program betöltéssel.
Ahogy anno a 8bites gépek, úgy a VR is kísérleti technológia és nyilván megvannak a limitációi, ezért kell egyfajta nyitottság, hogy élvezni tudd.
Én ugyanakkor azt tapasztaltam, hogy amióta megvan a Rift, a 4 és 9 éves unokaöcsémet levakarni sem lehet róla, pedig ott vannak a csúcskonfig PC-n az AAA címek, játszhatnák monitoron, de ők inkább olyanokkal játszanak órákig, mint a toybox, ahol csak tárgyakat lehet ide-oda pakolgatni.
Azért is említettem a 8bites gépeket, mert annak idején gyerekként én is hasonlóan éltem meg a 8bites játékokat.
Ugyanakkor emlékszem, hogy a szomszéd kiscsajnak is vettek videoton tv computert karácsonyra és áthívtak segíteni. Betöltöttünk pár játékot, meg bepötyögtünk pár sor basic kódot, még csak azt se mondanám, hogy nem szerette, aztán mégis elcsomagolták és elő se vették többet. Egyszerűen a technológia addot színvonalán nem ő volt a megfelelő célközönség.

(#32) Shodan válasza kiskuplung (#25) üzenetére


Shodan
(PH! addikt)

Érdekes én is project cars és assetto, dirt miatt vettem azóta ezeket elő se vettem. Sőt az elején azt mondtam hogy még touch controller is felesleges nekem. Azóta meg anélkül nem is nagyon játszok.
A másik hogy teljesen más kipróbálni otthon nyugodt körülmények között, mint mondjuk egy kiállításon vagy demón.
Jelenleg , azt mondom hogy egy ugyanolyan rétegcucc , mint pl a kormány szimhez. Ehhez mozogni kell, forgatni a fejedet, stb. Nem az a cucc amit kikapcsolódásként veszel elő mondjuk munka után. Márpedig az emeberek nagyrésze addig megy el hogy benyomja a gépet kezébe veszi a kontrollert vagy a billentyűzetet , majd bámulja a monitort vagy fekszik szétfolyva a kanapén. Sokszor én is így vagyok. :)
De ez inkább olyan hogyha több időd van, mondjuk hétvégén előveszed.Kis előkészületet kíván. Na ezaz amivel az emeberek nem nagyon szeretnek szenvedni. Majd ha tényleg egy szemüveg nagyságú valami lesz , amit csak felkapsz mint egy napszemcsit, majd esetleg akkor.

Igen jelenleg, a felbontás lehetne jobb, igen maga a szemüveg kényelmetlen tud lenni egy időután. De ha nem erre figyelsz és elmerülsz a játékban akkor ezek már nem lesznek olyan szembetűnőek.
Nyilván monitoron is ha arra figyelek, hogy hoppá most volt egy framedrop, vagy kényelmetlen a szék amiben ülök, vagy jobbra nézek és itt a monitor széle, ugyanúgy hibákat lehet keresni.
De ha beszippant egy játék akkor pont ezeket észre se veszed majd, nyilván ha csak direkt ezeket keresed.

Igen mondhatjuk hogy ez még nem az igazi, de amikor 15éve leültél a a CRT monitor elé most meg leülsz a 27-es lcd elég akkor is szembetűnő a különbség. Ez egy új termék első! generációs példánya. Csak most már van összehasonlítási alapod és egy elvárásod hogy 2017-ben milyen legyen a kép.

Aki meg itt eretnekségről , meg stbről beszél az még valószínűleg nem próbálta. Igazából a játékokon kívűl is rengeteg lehetőség van benne. Ajánlom nézz meg egy google earthet vagy forgass körbe mondjuk egy 3d tárgyat a kezedben.
Olyan ez mint ez első iphone, amikor kijött egy működőképesebb touchscreenel, tudtad hogy ez lesz a jövő, de rengeteg hibája volt még. Az igaz hogy most is van :D, de már mindenki touchscreenes telefonnal rohangál.

www.pc-style.hu - Első magyar minimal modding oldal.

(#33) AGE-T


AGE-T
(senior tag)

Van akinek bejön, van akinek nem. Nálam is baráti körben érdekes mód a csajoknak nagyon bejött, hogy lehet csápolni, robotokat tépkedni a RoboRecallban. Alig lehetett leállítani őket, felnőtt emberek :D

For SALE: http://bit.ly/1aepGxI

(#34) -=RelakS=- válasza Márton (#21) üzenetére


-=RelakS=-
(PH! addikt)

"Supersampling-gal csodát lehet művelni a felbontás, pixelesség terén."
Sajna annyira nem.
UHD-ről FHD-re visszabutítva próbáltam pár játékot, és nem voltam elragadtatva. Vettem UHD monitort, ott meg szinte nem is zavar, ha kikapcsolom az élsimítást, pedig nagyon rühellem a cakkozott éleket :Y
43"-ról van szó amúgy ;)

A felhasználói felület olyan, mint egy vicc. Ha el kell magyarázni, akkor rossz!

(#35) Interceptor válasza El Nano (#28) üzenetére


Interceptor
(PH! addikt)

Még nem próbáltam, de így látatlanban is nekem a fő bajom azzal lesz a vr eszközöknél, hogy pl egy openworld rpg-nél hogyan oldod meg a hudot annak kezelését? Mondjuk ha egérrel lehet irányítani egy craftolást, az még oké, de pl a billentyűzet gyors gombok? Persze ha hozzájuk kapható kontrollerrel lehet ki lehet váltani a klaviatúrát, de ott is nehéz lehet eldönteni melyik gombot nyomom meg rajta nem? Belekavarodhat az ember. Gondolom a játék mechanikájának is változnia kell majd, valami újat kell kitalálni amit a virtuális kezekkel(karaktered keze követi a tiédet) is meglehet majd oldani ugyanazt a feladatot :D Az biztos, hogy fárasztó lesz, a játék több mozgást igényel majd :D

[ Szerkesztve ]

Nem kell drága gép, csak játékra kell

(#36) bendi*R válasza -=RelakS=- (#34) üzenetére


bendi*R
(tag)

VR-ben a cakkozott élek első sorban azért zavaróak, mert sokkal többet mozog a kamera (azaz a fejed), mint normál monitor üzemmódban, így az összes csúcsfény és kontraszthatár folyamatosan "zizeg".
Pontosabban a fejed mozgása monitor módban nem szól bele a képalkotásba, VR-ben viszont a legkisebb mozgás is új kamerapozíciót jelent, így az aliasing is minden framen máshova kerül akkor is, ha maga a jelenet mozdulatlan.
Ez az, ami miatt sokan az alacsony felbontást ekézik, pedig első sorban supersampling kérdése és nem a fizikai felbontásé. A hmd-k natív felbontása a screendoor effektet csökkenti, de az messze nem olyan problémás, mint az alacsony supersampling.
Ezért nincs értelme amúgy a jelenlegi VGA-kkal a szemenkénti 4k-s fizikai felbontásnak, mert akkor a 4k képet kellene supersamplinggel renderelni és könnyedén 16k felbontás fölött találnánk magunkat, amit a PC még dual 1080ti sli-vel sem lenne képes stabil 90fps-el kirenderelni.

(#37) -=RelakS=- válasza Interceptor (#35) üzenetére


-=RelakS=-
(PH! addikt)

Ilyesmihez mit szólsz?

Vagy pl a Half-Life 2-ben is a kezeid körül jelentek meg a megfelelő adatok

bendi*R
Egyáltalán szemenkénti FullHD van már? :)
Ha meg 4K lenne már szemenként, akkor meg pont nem lenne akkora baj az antialias hiánya.
Supersampling helyett meg jobb a multisampling. Igaz, hogy a "lyukas" textúrákat kihagyja (mask helyett sima alpha texture megoldja a gondot...), de kevesebb erőforrással jobb eredményt tud produkálni. 2x2 RGSS döbbenetesen jó szerintem

[ Szerkesztve ]

A felhasználói felület olyan, mint egy vicc. Ha el kell magyarázni, akkor rossz!

(#38) bendi*R válasza Interceptor (#35) üzenetére


bendi*R
(tag)

Gyakorlatilag a VR játékok 99%-a vagy virtuális "kezekkel" vagy hagyományos játékkontrollerrel működik, azaz pont úgy, ahogy leírtad, és igen, sokszor egy szimpla arcade shooter felér egy fitness edzéssel.

A karakter mozgatása okozza jelenleg a legtöbb problémát a VR fejlesztéseknél, mert a hagyományos fps módszer, azaz hogy a kontrollerrel mozgatod a karaktered motion sicknesst okoz.
A roomscale-t, azaz amikor a fizikai mozgásodat követi a karaktered, pedig a rendelkezésre álló játéktér mérete korlátozza. A legtöbb játékban ezért teleportot használnak, azaz a játék a közvetlen környezetedben követi a valódi mozgásodat, majd arrébb teleportál a térben, ha tovább akarsz haladni.
Ez shootereknél oké, mert ott egyhelyben kivárod, hogy az ellenség "házhoz jöjjön", de egy Skyrim szerű rpg-nél nem fog működni. (Ezért kiváncsiak sokan, hogy hogyan oldják majd meg a mozgást a Fallout 4-ben.)

A legjobb megoldást eddig a Lone Echo-ban láttam, ahol súlytalanságban ügyködsz egy robottal, és a játék a környezetet mozgatja körülötted. Pl. ha belekapaszkodsz egy fogantyúba és magad felé húzod, azzal az egész környezet közelebb jön, de VR-ben úgy érzékeled, mintha Te lebegtél volna közelebb a falhoz, így egyhelyben állva is élethű mozgásérzést ad.
Ez persze csak akkor működik, ha a sztori súlytalanságban játszódik, de el tudok képzelni fantasy rpg-t is, ahol mondjuk szellem alakban mozogsz hasonló módszerrel.

(#39) bendi*R válasza -=RelakS=- (#37) üzenetére


bendi*R
(tag)

"Ha meg 4K lenne már szemenként, akkor meg pont nem lenne akkora baj az antialias hiánya."

Pont ez az, hogy baj lenne, mert attól még a kontraszthatárok zajossága megmaradna.

(#40) Márton válasza bendi*R (#38) üzenetére


Márton
(PH! kedvence)

micsoda relax lehetőségek vannak a cuccban! :)

Hasznos mint ramdrive-ra a defrag!

(#41) smc válasza bendi*R (#38) üzenetére


smc
(senior tag)

"A karakter mozgatása okozza jelenleg a legtöbb problémát a VR fejlesztéseknél, mert a hagyományos fps módszer, azaz hogy a kontrollerrel mozgatod a karaktered motion sicknesst okoz."

Pedig ez a legegyszerűbb megoldás. Mi ezzel a gond és mi ez a motion sickness? :F

i53570-2x4GB-GTX1050TIWF2OC4><BQGW2750HM><MSSURPRO><SZ1

(#42) -=RelakS=- válasza bendi*R (#39) üzenetére


-=RelakS=-
(PH! addikt)

Játszottál már 4K kijelzőn?
Doom-ban kikapcsoltam teljesen az antialiast, és nemigen éreztem az eltérést. Persze, ha megálltam nézelődni, kibökte a szemem a dolog, de mozgás közben nem zavaró.
Itt is gyanítom, hogy amíg nézelődsz, hogy jajj, VR, meg 3D, meg hű, addig "kapjákbenincsegyrendesantialias", de ha meg el vagy foglalva az ellen pusztításával, pont nem érdekel.

Tehát a véleményem: A képminőség szempontjából van helye az antialiasingnak mindenkor és minden felbontásnál (a valódinak, nem az utólagos hókuszpókuszoknak), de a gyakorlatban 4K-nál és felette már alig jelent előnyt, akció közben meg pláne.

A felhasználói felület olyan, mint egy vicc. Ha el kell magyarázni, akkor rossz!

(#43) -=RelakS=- válasza smc (#41) üzenetére


-=RelakS=-
(PH! addikt)

1996-os vagy 1997-es BNV-n a Duke Nukem 3D VR sisakkal akkora élmény volt, mint ide a Hold meg vissza :D
Pedig nem hogy a játék nem futott szerintem 320*240-nél nagyobb felbontáson, de szerintem a cuccban lévő monitor felbontása sem érte el ezt a szintet.
A baj a végén csak az volt, hogy folyton bementem volna a moziba, de mivel nem nyílt az ajtó (persze, mert az nem nyílik), kiment a fejemből, hogy melyik a "használ" gomb, és egy csomót csak tébláboltam :D
Ott is a kontroller döntögetésével ment előre-hátra jobbra-balra Duke.

A felhasználói felület olyan, mint egy vicc. Ha el kell magyarázni, akkor rossz!

(#44) ttt válasza -=RelakS=- (#43) üzenetére


ttt
(tag)

Azokat a sisakokat sem lehetett sokáig elviselni; nehéz és "izzadós" volt. A felbontás és a képfrissítés meg a gagyi kategóriába tartozott.
Na most még mindig itt tart technika :U Igaz már mindenben - nem is kicsit - jobb, de ha húsz év alatt az alapszintű problémák megmaradtak, akkor nehezen beszél az ember valódi fejlődésről.

Egyelőre én is önkéntesen fizetős tesztnek látom, de ez sajnos nagyon sok technikai cuccra elmondhatnánk.
És az is igaz, hogy tartalommal is meg kellene tölteni, de egyelőre ez réteg szintű, max néhány van ami már megüti a szintet.

Így még kihagyom az árkád szintű megoldásokat, arra ott voltak a 10Ft-os, pénzbedobós lövöldék :K

Játék és elmélet.

(#45) Interceptor válasza -=RelakS=- (#37) üzenetére


Interceptor
(PH! addikt)

Egy open world játékban ahol mondjuk karakter fps nézetben játszol az első videó megoldása kiábrándító és illúzióromboló lenne, ez oda biztosan nem megoldás, egy építgetős játékba jó lehet. A half life-os megoldás sem tetszik egy szimpla lövöldözős fps játéknál, hogy a fegyveren jelennek meg az adatok viszont az rendben van ahogy a fegyvert használja a hajolgatás is életszerű, de nem ártana a vr verziókban megcsinálni a testet teljesen ne egy darab kezet lássunk csak, mert ez is kiábrándító. :D

[ Szerkesztve ]

Nem kell drága gép, csak játékra kell

(#46) Interceptor válasza bendi*R (#38) üzenetére


Interceptor
(PH! addikt)

Igen csak legyen leképezve a teljes karakter ne csak két kezet lássak "magamból". A valódi fizikai mozgás az jó megoldás lehetne(és rohadt fárasztó is egyben), vannak rá ilyen futópadszerű megoldások, minden irányba tudsz rajta lépni, annyi, hogy kötelek tartanak ne essél el. A videók alapján teljesen jól használható még ugrani is tudsz talán, csak nem árt egy külön szoba vagy helység ahova tudod rakni a szerkezetet. Mondjuk nem tudom, hogy hosszútávon ki akarna így játszani.

Nem kell drága gép, csak játékra kell

(#47) zorrokalap válasza Joshi (#22) üzenetére


zorrokalap
(lelkes újonc)

Vagy epp pont azt mondja amit hallani szertnel, mert 3 nap teszteles engem nem gyozne meg :)

Egyeb: Supersampling 150% folott kezdodik alatta nem latni kb semmi elterest viszont ott mar a 970em eppen kezd megdogleni a legtobb gameben(200% lenne az igazi). Kabel, izzadas igaz. A 3D elmenyt meg sem emliti El nano ami utan pl. en nem mennek vissza monitoron iRacingelni, mert tenyleg olyan mintha ott ulnel a versenyautoban + ez a lenyeg ez az amit mas nem tud. Fejfajas igaz viszont ha megvan a 90fps hozza lehet szokni kb. 2 het(addig szopas ez igaz). Van meg egy rejtett bug, eleg fako alabol a cucc nvidian, de van egy trukk amivel ez javithato(full dynamic ranget be kell allitani).

Tudom mar sokadszor irom le de ilyen ez a keresztes haboru :) viszont nem vagyok teljesen mellette van hova fejlodni, reteg cucc es mocsok draga de olyasmit ad amit mas nem, nekem megerte(nem magyar fizubol persze).

(#48) Márton válasza zorrokalap (#47) üzenetére


Márton
(PH! kedvence)

dynamic ranget hol? nvidia panel? oculus tray?

Hasznos mint ramdrive-ra a defrag!

(#49) zorrokalap válasza Márton (#48) üzenetére


zorrokalap
(lelkes újonc)

Ehun-e: https://forums.oculus.com/community/discussion/46456/tip-to-improve-rift-image-quality-if-you-have-nvidia
En kozel egy evig hasznaltam fako uzemmodban... :D Nem is ertem a oculus software vagy az nvidia miert nem csinal ezzel valamit.

(#50) kpbendeguz válasza smc (#41) üzenetére


kpbendeguz
(fanatikus tag)

Motion sickness az, amikor a szemed érzékeli a gyorsulást a füled meg nem, így az agyad mérgezési tünetnek hiszi és megpróbálja minél gyorsabban kiüríteni a gyomortartalmat.
Ha tehát az fps-es irányítást egy az egyben átteszik VR-be, az az esetek többségében rosszullétet és hányást okoz. Idővel persze hozzá lehet szokni, mint ahogy a buszon hányást is idővel kinövik a gyerekek, de a VR bevezető szakaszában nem szerencsés megtizedelni a lehetséges felhasználók számát, így próbálják a játékon belüli gyorsulásos karaktermozgatást a minimálisra venni.

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.