- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
Hirdetés
-
Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
ph A cég megoldása centralizált vezérelhetőséggel, masszív radiátorral és robusztus ventilátorokkal igyekszik vásárlásra csábítani.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
mrlujoak
veterán
válasz #06658560 #105 üzenetére
Egyetértünk, hogy nem értünk ebben egyet.
Főleg, hogy már 100+ éve is volt sok jó ötlet, ráadásul manapság is rengetek helyen az elektromos mozgatás a megoldás, és elterjedt meghajtás.
Eddig a jogszabályok csak követték az alternatív hajtások térnyerését, most pedig remélhetőleg felgyorsítják azt.
Szennyezés.
Ha egy elektromos egész élete során (ebbe a gyártást, használatot, elbontást is beleszámítjuk) ugyanannyi, vagy kevesebb széndioxidot termel, mint egy dízel, már sokkal beljebb vagyunk, hisz nem pöfékel semmit az orrom alá például a belvárosban.
Ahogy pedig zöldül az áramtermelés - németeknél is, talán majd kínában is - úgy az előállított és felhasznált áram is kevesebb széndioxiddal terheli a légkörünk.
Szerény véleményem szerint a belsőégésű motorok elérték a csúcsot.
Nagyságrendileg nem tudnak nagyobb teljesítményt kihozni adott térfogatú üzemanyagból, és nagyságrendileg nem tudnak kisebbek, könnyebbek lenni adott teljesítményhez.Ez a fejlődés viszont folyamatos az elektromosságban.
Sorra jönnek az újabbnál újabb energiatárolási ötletek, találmányok, tanulmányok....és nem is kell nagyon messzire menni.
Itt a Lítium ion technológia megújítása, miszerint a grafit anód helyett szilíciumot használva javul a töltési idő, és még a kapacitást is tudják növelni.
Ugyanígy a teherszállítás is fejleszt, elektromos, meg hidrogén kamionok, óriás vitorlás hajók...
Fejlődünk, és ennek csak egy része a jogszabályi háttér.
Nagyon is helyes, hogy a jogszabály felgyorsítja azon fejlesztéseket, amiket évtizedek óta halogat az autóipar!Halkabb, tisztább városokat, sokkal környezetkímélőbb járműveket a világnak!
#108Noukoum:
Anno akkor is kínáltak többféle akkupakkot, a Mercedes is adta volna hagyományos, és lítium akksival is.
Az, hogy adott energiaforrással vannak az elején gondok, az törvényszerű.
Karl se úgy adott autót a világnak 1886-ban, hogy az azonnal jó hatékonysággal, remek fogyasztással működjön.
Merem remélni, hogy 20-30 év múlva csak mosolyognak majd az utódaink a mai akkumulátor technológiákon, és a párszáz km-es hatótávokon, amit száz meg kétszáz kg-os akkupakkukból tudunk most kifacsarni.[ Szerkesztve ]
Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel