- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Yettel topik
- Oppo Find X5 Pro - megtalálták
- iPhone topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Fotók, videók mobillal
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
Hirdetés
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mrlujoak
veterán
válasz #06658560 #105 üzenetére
Egyetértünk, hogy nem értünk ebben egyet.
Főleg, hogy már 100+ éve is volt sok jó ötlet, ráadásul manapság is rengetek helyen az elektromos mozgatás a megoldás, és elterjedt meghajtás.
Eddig a jogszabályok csak követték az alternatív hajtások térnyerését, most pedig remélhetőleg felgyorsítják azt.
Szennyezés.
Ha egy elektromos egész élete során (ebbe a gyártást, használatot, elbontást is beleszámítjuk) ugyanannyi, vagy kevesebb széndioxidot termel, mint egy dízel, már sokkal beljebb vagyunk, hisz nem pöfékel semmit az orrom alá például a belvárosban.
Ahogy pedig zöldül az áramtermelés - németeknél is, talán majd kínában is - úgy az előállított és felhasznált áram is kevesebb széndioxiddal terheli a légkörünk.
Szerény véleményem szerint a belsőégésű motorok elérték a csúcsot.
Nagyságrendileg nem tudnak nagyobb teljesítményt kihozni adott térfogatú üzemanyagból, és nagyságrendileg nem tudnak kisebbek, könnyebbek lenni adott teljesítményhez.Ez a fejlődés viszont folyamatos az elektromosságban.
Sorra jönnek az újabbnál újabb energiatárolási ötletek, találmányok, tanulmányok....és nem is kell nagyon messzire menni.
Itt a Lítium ion technológia megújítása, miszerint a grafit anód helyett szilíciumot használva javul a töltési idő, és még a kapacitást is tudják növelni.
Ugyanígy a teherszállítás is fejleszt, elektromos, meg hidrogén kamionok, óriás vitorlás hajók...
Fejlődünk, és ennek csak egy része a jogszabályi háttér.
Nagyon is helyes, hogy a jogszabály felgyorsítja azon fejlesztéseket, amiket évtizedek óta halogat az autóipar!Halkabb, tisztább városokat, sokkal környezetkímélőbb járműveket a világnak!
#108Noukoum:
Anno akkor is kínáltak többféle akkupakkot, a Mercedes is adta volna hagyományos, és lítium akksival is.
Az, hogy adott energiaforrással vannak az elején gondok, az törvényszerű.
Karl se úgy adott autót a világnak 1886-ban, hogy az azonnal jó hatékonysággal, remek fogyasztással működjön.
Merem remélni, hogy 20-30 év múlva csak mosolyognak majd az utódaink a mai akkumulátor technológiákon, és a párszáz km-es hatótávokon, amit száz meg kétszáz kg-os akkupakkukból tudunk most kifacsarni.[ Szerkesztve ]
Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
Új hozzászólás Aktív témák
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- World of Tanks - MMO
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autóhifi
- Marvel Snap
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- XPEnology
- Milyen légkondit a lakásba?
- Moderátort keresek a fórumhoz!
- További aktív témák...