- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
- Yettel topik
- MIUI / HyperOS topik
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Garmin Instinct – küldetés teljesítve
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
Hirdetés
-
Ismerős külsővel érkezik a Polestar telefon
ma Újabb EV brand rukkol elő okostelefonnal, ezt a formát viszont már láttuk valahol.
-
Hades II - Hamarosan indul egy zárt teszt (PC)
gp Mielőtt elindul a korai kiadás a szerencsésebbek kipróbálhatják a folytatást.
-
Inteles VGA-val jelentkezett a Biostar
ph Egy gyárilag húzott, 8 GB-os Arc A750 landolt a cég kínálatában.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kinder
senior tag
Idézet egy magya autós újságból:
"A Mercedes megerősítette, hogy az európai WLTP fogyasztásmérési ciklus alapján az EQS hatótávolsága 770 kilométer, ami az eddigi várakozásokhoz képest mintegy 10%-kal több. A szigorúbb, amerikai EPA-ciklus is 540 kilométert ígér, ami így több mint 100 kilométerrel marad el a Tesla Model S Long Range Plus értékétől."
Jól sikerült technikát pakoltak bele így 2021-ben ( és még nem is gyártják, csak bemutatták ), a 110 kWh-s akksiból 100 km-el kevesebb hatótávot kihozni, mint a Tesla a 100 kWh-os aksijából, ami már 2019 óta fut az utakon...
-
Juhaszatti
addikt
"Az ilyen drága elektromos autót nem belvárosi napi 10km-es utazásra veszik"
Általánosságban írtam az olcsóbbakat is beleértve, nem véletlenül számoltam sokkal kisebb hatótávval.
"Ha heti 1x töltöd csak úgy hogy hétköznap melóba jársz akkor hétvégén fél nap arra megy el hogy tele nyomd és ha mennél valahova pont sosem lesz tele így rögtön nem 300km hatótávval indulsz."
Ha heti 1x töltöm, az a hét bármelyik éjszakája lehet, nem feltétlenül hétvégén, és nem is feltétlenül napközben. Ezért is írtam korábban, hogy nem ugyanaznap, és nem ugyanabban az időben fogja mindenki terhelni a hálózatot.
-
mrlujoak
veterán
válasz LurkerSheik #98 üzenetére
...bizony...
Ha a GM nem darálja be a projektet (vajh' kik, mik miatt kellett?), és ha a Daimler*** sem mond le Európában az elektromos hajtásról a 90-es évek közepén, hol tarthatnánk már...
***a W168 Mercedes A osztály ugye a 90-es évek elején tisztán elektromos modellnek terveződött, aztán jött a döntés, és gyorsan terveztek hozzá ék alakú belsőégésű erőforrásokat, hogy aztán 97-98-ban piacra is lépjen.
Ha belegondolunk volt 30 évünk a szép, folyamatos átállásra.
Legyen az belsőégésű motorban használt hidrogénhajtás, vagy hidrogén üzemanyagcella, vagy teljesen elektromos, akár az új, továbbfejlesztett anódos lítium (grafit helyett szilícium), vagy épp teljesen új alapú, nagyobb energiasűrűséget biztosító akkumulátor megoldásokkal.Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
Noukoum
veterán
Mert mindenki este feldugja tölteni hogy másnap a max hatótávval indulhasson.
A napi átlag 45km-hez! Tedd hozzá és máris kijön hogy hülyeségeket írsz.és a magyar olyan hogy ha menni akar valahova nehogy pont amiatt múljon hogy csak hetente tölti és induláskor éppen félig van nem tele.
Ha szerinted ilyen a magyar akkor változzon meg.. Az emberek élete is olyan hogy hirtelen kell megtenniük sok száz km-t amire nem lehet készülni, ja hogy marhára nem. Hirtelen a boltba megyünk, nem nyaralni... De persze ilyen végletekbe merült baromságokkal belehet beszélni az embereknek hogy kell a nagy hatótáv.Jobb is hogy egyelőre a gazdagok játékszere a villany autó
Én nem tudtam hogy az már gazdagnak számít aki 3-4 millióért tud venni egy autót. De jó minden nap tanulni valamit.mert sok helyen villany hálózat gondok lennének ha az autók fele elektromos lenne
Ja, meg akkor is bajban lennénk ha a mostani autók 100000000x-szer annyit fogyasztanának. Szerencsére jelenleg egyik sem veszélyeztet. Nagyszerű ez az ovis színvonal, de inkább szomorú hogy itt tartunk. Még mindig....„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
TeeJay
félisten
Majd csak várd ki míg az elektromos autóval is ugyanannyiba fog kerülni 100km mint most a benzinessel mert jön rá majd "töltési adó" vagy valami hasonló.
Mondjuk nem félek ettől mivel az átlag magyar embernek 2040-re talán a most új autókat lepukkanva esetleg meg tudja majd venni 20 éves használtként.
Azért is nézem milyen elektromos autók jönnek mostanában mert ezeket fogjuk venni 15-20 év múlva hiszen nem lesz pénzünk újraMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Noukoum
veterán
válasz mrlujoak #103 üzenetére
Azért ehhez a GM sztorihoz hozzátartozik hogy az akkori aksi technológiával tényleg voltak gondok. Nyilván ha fejlesztették volna akkor most sokkal előrébb tartánánk, de pont ezért kell örülni hogy most nem bedarálták hanem erre építik a jövőt. Az egyik legjobb dolog a villanyautózásban hogy nem csak hatalmas benne a potenciál hanem már most is nagyon jó. Lásd a mercinek 10év 250e km garit kell adni a garira mert hozzánemértő emberek és érdekelt mozgalmak baromságokkal tömik tele a médiát.
Persze amikor én mondtam itt a sok embernek hogy a mostani aksik az én meglátásom szerint 10 év alatt 200e km-rel max ~20%-ot fognak degradálódni akkor ha normálisan kezelik az akkut akkor én voltam a hozzánemértő. A mercedes engem igazol.#101Kinder
Fogyasztásban biztos hogy jobb lesz a tesla, na de a merci jóval nehezebb nem véletlenül.
A hatótávokat meg majd akkor hasonlítsuk ha vannak tesztek. És nem a mercit védem, a teslának nagy az előnye szvsz. Csak wltp / epa helyett kíváncsibb leszek a hétköznapi mérésekre.#107TeeJay
Kivárom hogy ugyanannyiba kerüljön fenntartani egy benzines és egy elektromos autót. Mekkora tragédia lesz.Mondjuk nem félek ettől mivel az átlag magyar embernek 2040-re talán a most új autókat lepukkanva esetleg meg tudja majd venni 20 éves használtként.
Na ezt aztán nagyon fontos volt leírni. Mondjuk a lepukkant villanyautó legalább nem sok szempontból egy tragacs lesz hanem egy használt autó az eredetihez képest mondjuk 50%-kos aksival. A szörnyű jövő.
Azért is nézem milyen elektromos autók jönnek mostanában mert ezeket fogjuk venni 15-20 év múlva hiszen nem lesz pénzünk újra
Hát az egyedül a te problémád.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
mrlujoak
veterán
válasz #06658560 #105 üzenetére
Egyetértünk, hogy nem értünk ebben egyet.
Főleg, hogy már 100+ éve is volt sok jó ötlet, ráadásul manapság is rengetek helyen az elektromos mozgatás a megoldás, és elterjedt meghajtás.
Eddig a jogszabályok csak követték az alternatív hajtások térnyerését, most pedig remélhetőleg felgyorsítják azt.
Szennyezés.
Ha egy elektromos egész élete során (ebbe a gyártást, használatot, elbontást is beleszámítjuk) ugyanannyi, vagy kevesebb széndioxidot termel, mint egy dízel, már sokkal beljebb vagyunk, hisz nem pöfékel semmit az orrom alá például a belvárosban.
Ahogy pedig zöldül az áramtermelés - németeknél is, talán majd kínában is - úgy az előállított és felhasznált áram is kevesebb széndioxiddal terheli a légkörünk.
Szerény véleményem szerint a belsőégésű motorok elérték a csúcsot.
Nagyságrendileg nem tudnak nagyobb teljesítményt kihozni adott térfogatú üzemanyagból, és nagyságrendileg nem tudnak kisebbek, könnyebbek lenni adott teljesítményhez.Ez a fejlődés viszont folyamatos az elektromosságban.
Sorra jönnek az újabbnál újabb energiatárolási ötletek, találmányok, tanulmányok....és nem is kell nagyon messzire menni.
Itt a Lítium ion technológia megújítása, miszerint a grafit anód helyett szilíciumot használva javul a töltési idő, és még a kapacitást is tudják növelni.
Ugyanígy a teherszállítás is fejleszt, elektromos, meg hidrogén kamionok, óriás vitorlás hajók...
Fejlődünk, és ennek csak egy része a jogszabályi háttér.
Nagyon is helyes, hogy a jogszabály felgyorsítja azon fejlesztéseket, amiket évtizedek óta halogat az autóipar!Halkabb, tisztább városokat, sokkal környezetkímélőbb járműveket a világnak!
#108Noukoum:
Anno akkor is kínáltak többféle akkupakkot, a Mercedes is adta volna hagyományos, és lítium akksival is.
Az, hogy adott energiaforrással vannak az elején gondok, az törvényszerű.
Karl se úgy adott autót a világnak 1886-ban, hogy az azonnal jó hatékonysággal, remek fogyasztással működjön.
Merem remélni, hogy 20-30 év múlva csak mosolyognak majd az utódaink a mai akkumulátor technológiákon, és a párszáz km-es hatótávokon, amit száz meg kétszáz kg-os akkupakkukból tudunk most kifacsarni.[ Szerkesztve ]
Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
Noukoum
veterán
válasz mrlujoak #109 üzenetére
Karl se úgy adott autót a világnak 1886-ban, hogy az azonnal jó hatékonysággal, remek fogyasztással működjön.
Csak hogy most az autókat akarjuk leváltani autókra. Nem hasonlítható össze a helyzet. Persze ha elővesszük a környezetvédelmet vagy a levegőt akkor más, de ugye kapitalizmus van ahol ez nem prioritás.
Merem remélni, hogy 20-30 év múlva csak mosolyognak majd az utódaink a mai akkumulátor technológiákon, és a párszáz km-es hatótávokon, amit száz meg kétszáz kg-os akkupakkukból tudunk most kifacsarni.
Már most is nevetünk az 50 kw-os villámtöltésen, meg a 20-30 kWh-s standard aksiméreten.
Most az autók tudnak 100-150 kw-ot (a töltő sokszor többet tudna), a standard aksi meg 50-60 kWh. Erre mennyien mondják hogy nincs fejlődés, majd a szilárd test talán.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
mrlujoak
veterán
"Csak hogy most az autókat akarjuk leváltani autókra. Nem hasonlítható össze a helyzet."
Parker se úgy adott eletromos autót a világnak az 1800-as évek végén, hogy az azonnal jó hatékonysággal, remek fogyasztással működjön...
Én továbbra is örülök az elektromos autó térnyerésének.Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
Noukoum
veterán
válasz mrlujoak #112 üzenetére
Az oké, de akkor lovaskocsi volt nem pedig 100 évig fejlesztett benzin és dízelautók. Ha nem lenne versenyképes a villanyautó akkor nem tudnák őket eladni.
Szerinted érdekelné a vásárlót hogy 100 évvel ezelőtt sem volt kiforrott valami? Nem, megvenné a benzinest vagy dízelt.„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Rolly
veterán
Látom nem használtál még elektromos autót . Minek töltsem mindig? Tudom mikor hova kell menni másnap... ha meg SOS van akkor 30 perc egy 8,5-es autó (11 támogatás nélkül) is 30 perc a 20-80 töltése ... tehát akkor is lehet menni vele... amúgy mi úgy szoktuk, hogy 100-on töltöm 250-es hatótávig (30-80 kb)
ha mindenki minden nap teletölti akkor az átlag napi 40 kmnyi áramot fog tölteni ... ami 6-8 kWh átlagot jelent... éjszaka 8 óra alatt ez kb egy hősugárzó kategória . A házba na 4 klíma többet fogyaszt télen fűtésre...
Ha heti egyszer töltöm (amúgy mi egyszer szoktuk tölteni) akkor vagy napközben töltöm és akkor napelemből egyből bele megy az áram... Vagy éjszaka töltöm míg alszok... Nem kell megállnom 3 percre sem.
Amúgy a diesel / benzin tankolásod mérd le én párszor mértem 5-10 perc között szokott az is lenni. Rekord Horváth nyaraláskor a határ előtt (tankolás, pisi, kávé-szendvics) annyian voltak, hogy 50 perc alatt végeztünk ezzel ...És mióta van elektromos autó a töltés 2x5 másodperc (maximum míg rádugom és lehúzom az autót) és havi 2x5-10 percet úszok meg (plusz kerülőt a benzinkút felé - nem sok 2-5 perc plusz) ... így ez azért pár 30-40 perces töltést simán befed
-
-
#95462144
törölt tag
Ha valaki kiad 20+ milliót az autóra, akkor már hidd el számít az összeszerelés minősége, főleg a magyar utakon, nem kell sok idő, hogy minden is zajos legyen és elkezdjen kopogni. A Mercedes összeszerelésben fényévekkel van a Tesla előtt.
A fogyasztás (energiafelhasználás) tekintetében mindig figyelembe kell venni az össztömeget, ha ahhoz mérjük akkor megfordul a helyzet...
[ Szerkesztve ]
-
Noukoum
veterán
válasz #95462144 #117 üzenetére
Mert akkor szerinted jobban érdekelne? Hát eléggé rosszul gondolod, autót használni szoktam nem simogatni. Kopogni meg biztos nem fog, apró szinte alig hallható cicergések fordulnak néha elő de azt is szervizben tudják orvosolni (akár itt mo-n). Azt sem a magyar utakon fogod hallani, főleg nem nagy sebességnél mert zajosabb maga az autó.
Az hogy ebben a merci előrébb van, én mondtam az ellenkezőjét? Nem is értem.
Akinek az összeszerelési minőségre áll fel, meg az anyagminőségre az vegye a mercit, akinek meg a sebességre az vegye a teslát. Szerintem egyiknek sincs sok értelme hétköznapokban, de nem vagyunk egyformák. A magyar átlagszakértőnek meg marad a húsz éves német prémium, ő onnan is megmondja hogy sz@r a tesla.
És most látom, fogyasztásnál senkit nem érdekel a tömeg. Csak úgy mondom.[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
stellaz
addikt
Nyilván nagyon sok okasat írnál és tényszerűen tudnál cáfolni, csak most nincs időd, meg kedved, ezért lehülyézel?!
Mégis, miért érzem azt, hogy valójában azért hülyezel le ilyen kulturált és intelligens módon, mert valójában semmi értelmeset nem tudsz mondani?[ Szerkesztve ]
-
Sinesol
veterán
A Tesla S Long Range 2,2 tonna, erre meg 2,4-2,5öt irnak a cikkben. 2-300 kg extra sullyal nem csoda, hogy ugyanakkora akksival kevesebb a hatotav, nincs ebben különös.
Mondjuk nyilvan lathatoan full fapad a Tesla, anyagokban, összerakasban, designban, de az azert meglepö ez a sulykülönbseg.[ Szerkesztve ]
-
TeeJay
félisten
198 cm vagyok Mazda 6 méretű autóban férek el már kényelmesen
Amik tetszenek elektromos autók (VW ID4, Skoda Eniaq, Kia EV6, Hyundai Ionic 5, Kia E-Niro) azok nagy akkuval jól felszerelve 15-20-22millióba vannak és tudnak 300km-t autópályán
Ha BP-ről mennék szülőkhöz vidékre Eger mellé faluba az 140km szóval csurig kell tölteni hogy az oda vissza út meglegyen gond nélkül (280km)
Persze nem fenyeget az hogy 15-22milliós új elektromos autót vegyek meg tölteni se tudnám panel telepen otthoni áramról de azért durva hogy milyen drágák a normális méretűek és mégsem tudnak sokat menni ha hosszútávon tolnád.Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Apollyon
Korrektor
Meh, mi ez a visszafogott, tucatmercedes dizájn? Az eredeti ez volt: [link]
#1) Respect the privacy of others. #2) Think before you type. #3) With great power comes great responsibility.
-
TeeJay
félisten
Faterék házában van 3 fázis 3x16A, ha lenne elektromos autóm és azon töltenék max 7kW-al mehetne hogy maradjon kakaó a többi elektromos eszköz számára is
Nem lesz olcsó mulatság az otthoni gyorsabb AC töltést kiépíteni
11kW-hoz 3x16A akinek csak ennyi van bővíthet 3x32-re és vagon pénz lesz a mulatságMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
-
Rolly
veterán
Elég lehet bővíteni 3*20A4re is...
De 140 kmre való áramot kb 4-5 óra alatt bele lehet tölteni 7-8 kWhval...nem kell tulparazni :)
Nálunk 3x16A van 3x12Arel tudunk tölteni és mellette vagy sütő vagy micro vagy mosógép mehet... Sajnos mindhárom nem, mert minden nagy fogyasztónk 1 fázison van... Ha megy a napelem 4-5-6 kWh termeléssel akkor még tudunk 16Arel is tölteni...
Éjszaka simán megy a 3*13A mert csak a klimak fogyasztanak
-
TeeJay
félisten
Hálózat fejlesztési hozzájárulás (HFH díj) a jelenlegi előírás szerint minden új bekapcsolásnál, vagy teljesítmény bővítésnél 32A-ig (nem fázisonként, hanem összesen) nem kell HFH díjat fizetni. 32 Amper fölött amperenként 3600 Ft + Áfa a díj fizetendő. (Áfával 4572Ft hozzájárulás fizetendő amperenként)
Példák:
3*10A = 0 Ft
3*16A (48A – 32A) x 3.600Ft x 1,27 = 73.152 Ft
3*20A (60A – 32A) x 3.600Ft x 1,27 = 128.016 Ft
3*25A (75A – 32A) x 3.600Ft x 1,27 = 196.596 Ft
3*32A (96A – 32A) x 3.600Ft x 1,27 = 292.608 FtAkinek van 1x16A-je és akar 3x25-öt az zsebbe fog nyúlni vagy 3kW-al fogja tölteni a 70-80kWh akkus autóját
3x10A töltés mellé a maradék 6 A-en már nem megy el a villany bojler vagy egy mosógép de a mosogatógép vagy villany sütő is 2kW körül kér
Szóval szép és jó de otthon tölteni drága beruházás lesz és én azért ha biztosra mennék 3x32A-t kérnék hogy tuti sose kelljen gondolkodni mit mikor használhatok
Mellé a fali töltő jobb márkából 4-5kiló (11kW-os)Aztán mire szépen megvan ez majd bejelentik hogy na innentől akkor otthoni töltésre repül szépen a jövedéki adó és ugyanott lesz a húdezöld elektromos autózás mint a belsőégésűek de cserébe másfélszer annyiba kerül a verda és csomó kompromisszum lesz vele
Nem lepődnék meg ha 2030-hoz közeledve egyre többet érnének majd a használt benzines és dízel autók majdMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Rolly
veterán
Normális töltő (wifis, Bluetooth, állítható töltési teljesítmény) 300 volt telepitessel - azóta drágább most kb 350 lehet - Fi relével A típusú és levalaszto kapcsolóval...
És mivel állítható, ha mást használunk akkor mehet 3*6Arel akkor kb 10-12 óra a 0 töltés, ha 3*12A akkor kb 5-6 óra ... De nem 0rol töltünk az esetek 99%ban... És máris csak 8 vagy 3-4 óra... És azért tudjuk mikor mosunk, főzünk nem nagyon kell ezen parazni. Ráadásul van 1,5 kW futoszal ami akkor indul amikor akar... És így is 5 hónap alatt 1x volt hogy egy fázist lecsaptunk :) ...3x16 A esetén... 3*20nal több nem nagyon kell...
Itt látod az utóbbi tolteseiemet...
Látszik, hogy úgy írsz valamiről, hogy nincs tapasztalatod :)
-
TeeJay
félisten
Aha és majd 2030-ban mindenki kidobja a pár éves autóját ugye?
Pláne magyarok ahol 14év vagy mennyi az autók átlagéletkora
2030-ban sem fog kevesebb lenni ez, sőt még nőhet is.
Szép tervek de nálunk még 2040-ben is belsőégésű autók lesznek pláne ha az elektromos autókázás hasonló árban lesz 100km-re vetítve. Jelenleg azért vonzó csak mert 1,5liter benya árából lehet 100km-t menni de ha már autópályán tolod 130-al akkor 25kW körül kérnek a nagyobb elektromos autók ami 38forintos kW áron 2-3liter benzin árán jön ki
Ha erre jönne jövedéki adó hamar azonos lesz az ár és nem akarnak majd annyira villanyra váltani az emberekMixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
Somatom
veterán
-
k-adi
nagyúr
techdemonak jó kb
bár a vision változat sokkal szebb ha már futurisztikus design -
-
Somatom
veterán
Egyrészt nem ilyen egyszerű a matek, mert az az adó kétkulcsos. Ha az üzemanyag ára egy bizonyos szint alá esik, akkor magasabb lesz az adótartalma, hogy állam bácsi mindenképpen megkapja a részét.
Másrészt pont az elektromos autózás példája mutatja, hogy hogyan lehet abba az irányba terelni a fogyasztókat, amelyikbe maguktól nem mennének. Ki akarna villanyautót használni, ha a benzinen nem lenne a plusz adótartalom? Állítsd párhuzamba egy benzines és egy villanyautó városi fogyasztását, majd a villanyos értékére dobd rá a benzin literenkénti 110Ft -os jövedéki adóját![ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
#16820480
törölt tag
válasz <Lacy85> #144 üzenetére
Szóval a nagyobb felnikért sima ügy a pár százezer felár, vagy a klasszikus márkák ótvar infotainment rendszeréért, esetleg a Bose hangszórókért vagy napfénytetőért, de hogy tölteni tudd a kocsit, na azt már nem
Olcsóbb autókban kisebb akksi szokott lenni, amihez nem feltétlen kell 11kW-os töltő, ráadásul ezt egyszer kifizeted és kiépíted, és utána akárhány autód lesz, minddel működni fog.[ Szerkesztve ]
-
<Lacy85>
addikt
válasz #16820480 #146 üzenetére
Egy szóval nem mondtam, hogy nem éri meg (én is simán beköttetném), mindössze arra próbáltam rávilágítani, hogy ezt olcsóbb autóknál is meg kell csinálni, ha értelmes sebességgel akrod tölteni. Tele van már a piac 50-70kWh akksival szerelt autókkal.
Próbáltam egyértelműen fogalmazni, de sajnos ezt is megfogta a fan detektor.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Google Chromecast Audio - Új és használt darabok
- Motorola Edge 40 8/256gb - Újszerű, akár beszámítással
- Xiaomi Poco X5 Pro 8/256gb - Újszerű akár beszámítással
- Apple iPhone 12 Pro 128gb Gold - Karcos, kis hiba, akku 85%, Yettel függő, akár beszámítással
- Apple Watch 9 45mm Cellular Silver/Storm Blue M/L - Új, bontatlan, garanciális akár beszámítással