- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Apple AirPods Pro (2. generáció) - csiszolt almaságok
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- Xiaomi Mi 11 Ultra - Circus Maximus
- iOS alkalmazások
- Yettel topik
Hirdetés
-
Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
ph A Kereskedelmi Minisztérium egyelőre csak felméri a helyzetet, egyelőre nem látni, hogy tudnak-e bármit is tenni.
-
Megjelenési dátumot kapott a Star Wars: Hunters
gp A tervek szerint június elején végre befut a teljes kiadás mobilokra/tabletekre és Nintendo Switch-re.
-
Új Beats fej- és fülhallgatók jelentek meg
ma Frissítette a Solo termékcsaládot az Apple házi audiomárkája.
Új hozzászólás Aktív témák
-
panada
tag
A CNG-ről azt mondják, az a ma alternatív és környezetkímélő meghajtása, az elektromos meg a jövő. (Az elektromosra és hibridre már sok kérdés van, ami nagyjából mind a tervezett fejlesztéseket, azaz a jövőt érinti, így most a kicsit megfoghatóbb mai CNG helyzetre kérdezek.)
A CNG meghajtással kb. dízeles fogyasztási érték érhető el benzines motorral, és amíg gáz hajtás van, addig igen alacsonyak a kibocsátott károsanyag mutatók. Magyarországon mégsem terjed a CNG kúthálózat, kb. egy tucat töltőhely van, miközben évekkel ezelőtti hír is, hogy 1-2 éven belül milyen sok új kutat adnak át. Aztán mégsem. Németországban és Ausztriában jó lefedettségű a CNG kúthálózat, ott valóban jól használható ez az alternatív hajtás. (A kúthálózattal kapcsolatban nem tennék fel kérdést, mert az nem a VW csoportot érinti.)
A VW csoport itthoni kínálatában korábban csak a Skoda Octavia volt rendelhető CNG hajtással, ami most – gondolom a típusengedélyek elhúzódó beszerzése miatt – kikerült az elérhető változatokból. A többi modellnél (Audi, Seat, VW) korábban sem volt része a magyarországi értékesítésnek a CNG változat.
1. kérdés: Miért nem elérhető jelenleg CNG hajtású autó Magyarországon a VW csoport kínálatában és mikor várható ebben pozitív irányú változás?
A korábbi Skoda Octavia esetében az 1.4 benzines motor alacsony teljesítménnyel (110 LE) került párosításra a CNG verzióban és úgy tudom, ez továbbra is így van.
2. kérdés: Miért van szükség a teljesítmény visszaszorítására CNG alternatív hajtás esetén? (VW Passat esetében talán nagyobb teljesítményű motorral is kapható - külföldön.)
A korábbi Skoda Octavia a standard 50 literes benzintartály mellé 15 kg-os CNG tartályt kapott. A CNG esetében reálisan 4,5-5 kg/100 km fogyasztással lehet kalkulálni, azaz „tiszta” CNG üzemben elérhető volt 300-340 km hatótáv (hasonlóan a jelenlegi tiszta elektromos hajtás hatótávjához), ami Budapesti, vagy más CNG kút közelében lévő „bázissal” használható alternatíva lenne még Magyarországon is, nagyobb utak esetén benzinnel kombinálva, „lemerülés”, azaz CNG kifogyás veszélye/problémája nélkül. Az új Octaviában (ami itthon jelenleg nem rendelhető) megemelték a CNG tartály kapacitását a korábbi 15 kg-ról 17,7 kg-ra, ami kb. 50-60 km CNG hatótáv-növelés, ugyanakkor a benzintartály méretét lecsökkentették 50 literről 11,8 literre (!).
3. kérdés: Mi indokolta ezt a drasztikus benzintartály csökkentést és ahhoz képest minimális CNG tartály növelést?
4. kérdés: Miért nem növelik a CNG tartályok kapacitását akár a duplájára, mi ennek a korlátja - akár a benzintartály teljes megszüntetésével a helynyerés érdekében?
Taxis tapasztalatot hallottam, hogy a benzin-CNG vegyes hajtású kialakításokat nagyon kevés helyen szervizelik Magyarországon, és a bonyolultabb kialakítás miatt drágább is a fenntartás, javítás.
5. kérdés: Helytálló a nagyobb és drágább szervizigény ezeknél a verzióknál, valamint a korlátozott szervizellátottság?
6. kérdés: Nem lehetséges csak CNG hajtás kialakítása a benzin elhagyásával, ezáltal (talán) egyszerűbbé téve a konstrukciót, így a javítási/karbantartási költségeket?
Ha a magyarországi hiányos CNG kúthálózatot a felhasználó/üzembentartó problémájának tekintjük, akkor egy 500 km körüli valós hatótávú, „tiszta” CNG üzemű jármű elég jó alternatívának tűnik a tisztán elektromos meghajtás jelenlegi korlátai mellett (ha csak a nulláról teljes töltési időt nézzük, ami CNG esetében egy hagyományos tankolásnyi idő).
7. kérdés: Tervezi a VW csoport a létező CNG kínálatának elérhetővé tételét Magyarországon, vagy ennek valamilyen (pl. szabályozási) korlátai vannak?
8. kérdés: Lát egyáltalán fantáziát a VW csoport a CNG alternatív hajtásban a) külföldön, b) Magyarországon? Történnek fejlesztések?
Köszönöm a lehetőséget az alternatív hajtásokkal kapcsolatos kérdezés lehetőségére és bízom az informatív válaszokban.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- KERÉKPÁR / BRINGA / ALKATRÉSZ beárazás
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- További aktív témák...