Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kroni1

    veterán

    válasz PuMbA #253 üzenetére

    "amíg nem volt a TV-kben interpoláció, senkitől sem hallottam, hogy a 24fps darabos és hasonlók."

    Hát mert nem beszéltél pl. velem! Én mikor megvettem az egyik első DVD lemezemet és betettem a karácsonyra megvett lejátszónkba vártam a csodát és bár a felbontás valóban emelkedett, de nem akartam hinni a szememnek, hogy még mindig olyan darabos a kép mint VHS-en. (persze akkor még nem tudtam semmit a képkockasebességről de már akkor feltűnt hogy ez igy továbbra is gagyesz. Aztán ahogy elkezdtek terjedni a HD, FHD anyagok, és a saját anyagok ilyen módon történő rögzitése (GoPro, Okostelefonok, egyéb kamerák) a felbontás tett hozzá annyi pluszt, és kezdett annyira moegszokott lenni, hogy moziban mindig csodálkoztam, hogy lehet ilyen szar a képminőség, mintha a méreten kivül más nem számitana.

    Az első interpolációs LG TrueMotion TV-mnél először az asszony is csodálkozott, de megszokta már ő is és már fáj a szeme ha máshol máshogy filmezünk. És az LG topicban rengetegen irták anno, hogy végre nem pirosodik és fárad a szemük tévénézés közben, vannak akik számára pont a ez az ami sokkal kevésbé fárasztó a szemnek, nem vagyunk egyformák. Persze az artifactolás nem jó, de egy 24p filmet jobb kadenciahelyesen akár interpolált 120Hz-en nézni szerintem mint 24p-ben, a nativ 120Hz valószinüleg nagyon szokatlan lenne egy darabig sokaknak, de rá lehetne kattanni! Az meg hogy sok helyet foglal, erős gép kell hozzá, stb. ne legyen már ellenérv, moziélménynél csakis a végeredmény számitson. Elfogadom, ha valakinek szokatlan és zavaró, de nekem nagyon bejön, ha valami közelebb van a valósághoz mint a diavetitéshez. A belinkelt katonás részlet is szuper, nekem bejön, hogy több információt látok gyors mozgásnál és nem csak elmosodott pacákat.

    A 24p-t szerintem lassan ideje lenne nyugdijazni akciófilmeknél, mert lássuk be, egy mai akciófilm már teljesen más kávéház mint akár egy 20-30 évvel ezelőtti. A 24p kitalálásakori felhozatalt meg nem is emlitem, mert akkoriban még mi volt? Charlie Chaplin bohóckodott a hózentrógerben.. (nem lenézve a munkásságát.)

  • Kroni1

    veterán

    válasz ripla #174 üzenetére

    ripla: Na egyébként ez egy érthető és korrekt vélemény! De ez megint csak annyi, hogy ehhez vagy hozzászoktatva. Hidd el megszoknád, legalábbis én igy gondolom. Csak mi ezen nevelkedtünk ezért még nem nagyon tudjuk hová tenni a dolgot.

    PuMbA #252: "A 24fps az egy művészeti döntés" - Na én ezzel sem értek egyet, mintha kb. azt mondanád, a fekete-fehér filmek idején, hogy ez egy művészeti döntés és nem azért nincs szines, mert nincs hozzá technológia, hanem mert a világ összes rendezője annyira művészi. Ami most művészeti döntés az a Hobbit volt, vagy a cikkben szereplő film. Majd eljön az idő amikor a 24p művészeti döntés lesz, de csak akkor ha a filmek 99 %-ban már magasabb FR-el készülnek. Mint pl. néhány Rodriguez/Tarantino esetén a szándékos retrósitás, kép és hanghibák, stb.

    [ Szerkesztve ]

  • Kroni1

    veterán

    válasz PuMbA #278 üzenetére

    Szerintem rossz a hasonlatod, de meg is lett válaszolva. Akkor már inkább úgy lehetne, hogy miért gyárt mindenki belső égésü autókat, és alig elektromos autót amikor már arra is van lehetőség? Mert ez az elterjedt, olcsóbb, ehhez van infrastruktúra, ezt szokták meg az emberek, stb. De nem azért mert ez az egyértelmüen jobb minden felhasználási célra.

    Ez itt egy olyan dolog, hogy kit ez kit az zavar jobban, nincs objaktív és egyetemes igazság. Még nincs meg a tökösség csak néhány rendezőben, pont a beidegződés és az ilyen fokú ellenallás miatt. De ha Ang Lee mellett Cameron is jelezte, h így fog forgatni akkor talán megindul valami.

    Én azt mondom az akciófilmek igenis többet nyújthatnának hfr-el. Első körben lehet úgy kéne mint a 3D filmeknél, legyen választási opciód a moziban, hogy mit hogy nézel 24p vagy HFR-el. Aztán mikor a nézőszámok beallnak lehet látni, hogy van-e értelme vagy nincs. Én azt mondom, tehát szubjektív véleményem hogy egyértelműen ez a jövő.

    Ren Hoek: én elfogadom, ha te jobban szereted a 24p-t, de miért nem lehet elfogadni, hogy van akinek meg pont a 24p fárasztja a szemét? Nekem ha kikapcsolom a Trumotiont fáj a szemem egy film felénél. Amúgy te már láttál jobb TV-n 120Hz-en, azaz 5x24Hz-en interpolált filmet?! Az nem olyan mint a pulldown. Elfogadom ha nem tetszik, de én még mindig jobban szeretem mint a 24p-t, ezért én várom a HFR-t. Nyilván Tarantino filmeknék nem lesz releváns, ő amugy is szándékosan szokta a képminőség rontásával előidézni az oldschool fílinget.

    [ Szerkesztve ]

  • Kroni1

    veterán

    válasz Yany #309 üzenetére

    +1, tökéletesen egyetértek a mondandóddal. Kicsit olyan ez a dolog lassan mint az Intel vs. AMD hitvita, de jól látható, hogy mindkét oldalnak vannak hívei bőven. Elfogadom a 150 éves technika mellett érvelők igényét a régire, viszont értem és helyeslem az igényt az újra.

    (#305) fuze: Szerintem elég fura azt gondolni, hogy azért akarja átvinni néhány rendező (és most már a Paramount is) a sokkal munkaigényesebb és költségesebb technikát mert ezzel a TV gyártók megint ronthatják a közízlést, és méginkább igénytelenebbé tehetnek minket. Lehet kicsit lassabban mint az elektromos autózás, de szerintem el fog ez is terjedni. (azért az e-autók elterjedésének van egy környezetvédelmi mozgatórugója is..)

    (#298) PuMbA: "Akkor azt mondom, hogy a TV-ben sportot nézek interpolációval 100fps-en" - Naugye! Hát nem lenne jobb, ha már eleve így vennék fel a sportműsoraidat és natívan tudnád 100Hz-en nézni az arra alkalmas tévéden, nem pedig az artifaktos interpoláltat kéne nézni? Innen már csak egy lépés és a filmeknél is megszoknád az élethűbb, a valósághoz sokkal közelebb álló képet. :)

    Nem akarok meggyőzni senkit, de nekem elég fura, hogy a feljődés ellen milyen érveket hoznak fel néhányan, mintha csak náluk lenne a tuti bölcsek köve, aki a realisztikusat preferálná a megszokottal szemben az mind hülye aki beszopja a bullshit-et. Ez eléggé bigott luddita reakció kérem. Ha a 24 művészi döntés akkor Tarantino bácsinak 20 év mulva is lehetősége lesz szaggatva mesélni, hiszen nem lesz nagy dolog a 24p képességet a fejlettebb rendszereken is meghagyni. Aztán ha egy rendező így vagy úgy forgat akkor őket kell szídni majd! Nekem nagyon bejön, ha élethűbb a dolog amit látok, műsortól függetlenül. Az egyik előfutára ennak a dolognak a Ryan közlegény megmentése volt szerintem, ami ugyan 24p volt még, de a rövid záridő és a mozgó kézikamerás felvételek sokkal élethűbbé tették.

    Kicsit úgy érzem magam, mint mikor autós fórumon az automata váltóra meg a klímára mondta egy lángelme, hogy ezek nem kényelmi funkciók, csak úri hóbort. Persze indíthatnánk az autót kurblival, és tekerhetnénk kézzel az ablakokat is mint anno Stan és Pan. 24p-ben. :)

    [ Szerkesztve ]

  • Kroni1

    veterán

    válasz PuMbA #312 üzenetére

    Hát nem tudom, én a 24p-120Hz-et (ami ugye pontosan az ötszöröse a 24-nek, tehát nincs pulldown mint tévében 50Hz-nél filmek esetén) nem érzem rosszabbnak mint az 50-100Hz-et.

  • Kroni1

    veterán

    válasz sb #317 üzenetére

    "A 24p-ről is le volt írva, hogy miért és hogyan indult. Egy nagyon erős kompromisszumként. Nem azért, mert ez volt a jó. Ahogy a némafilm vagy a fekete-fehér film sem azért indult anno, mert az volt a tuti.'

    +1

    nuke7: Igen, a 24 bizony szaggat nem is kicsit, csak az emberek nagyrésze természetesnek veszi ha filmet lát, mert az agy ezt szokta meg. Én már nagyon régóta várom ebben a tekintetben a fejlődést, mindigis zavart, hogy 24p-n egy közepesen gyors pásztázásnál is darabos a kép.

    A kadendiahelyes lejátszással meg nem is értem mit akarsz mondani? Gondolom látott már olyat aki a 24p-t véleményezi, hisz ha nem akkor az nem is volt 24p.. :) És bizony, moziban és DVD-n is szaggat az összes 24p anyag, csak az agyad a képkockák közti szünetekkel együtt már épphogy folyamatosnak látja a képet. Ez az alsó határ, ennél kevesebb már nagyon zavaró lenne mindenkinek. De ugye elhiszed, hogy nem vagyunk egyformák és van nem kevés olyan ember akinek ez is zavaró?

    [ Szerkesztve ]

  • Kroni1

    veterán

    válasz nuke7 #323 üzenetére

    Sokan szappanoperásként aposztrofálják a folyamatosabb képet, mert azzal azonosítják a tévésorozatok miatt. És ha ott nem zavaró a magasabb FR akkor hidd el idő kérdése lenne megszokni filmeknél is, ahol sok szempontból mégnagyobb a létjogosultsága. Ha a felnövő generációk már csak HFR-el találkoznának szerintem a 24p-re úgy néznének, mint mi most egy moziban kézikamerával felvett, 15fps-es torrentverziós filmre.

    A 3D is jó dolog, de sokaknak az se jön be a fejfájás, a szemüveg körülményessége miatt, vagy egyszerűen nem is látják pl. szemtengelyferdülés miatt. De azért mert nem mindenki tud élvezni valamit azért még nem feltétlenül rossz és hülyeség. Csak van akinek nem jön be és van akinek igen, ennyi. Majd a piac eldönti, hogy mi legyen, lesz e kellő igény rá. Én attól tartok, hogy a 3D-hez hasonlóan ez sem lesz átütő erejű, pont az magasabb költségek és a rengeteg pluszmunka miatt.
    De azért remélem lesz értelmes film ezzel a technológiával, én a 3D-t is szeretem, a mai napig van hogy megnézek egy-egy filmet így, a gravitációhoz pl. sokat hozzátett moziban és itthon is szerintem. És a Nitro Circus 3D filmje is nagyon ott van!

  • Kroni1

    veterán

    válasz PuMbA #336 üzenetére

    Én nem mondom, hogy a 24fps nézhetetlen, de te megint csak magadból kiindulva írod, hogy 15 évesen senkit sem zavart. Miért olyan nehéz elhinni, azért mert téged nem zavart, attól még mást idegesített? Nem vagyunk egyformák! Én már az első DVD lemezemnél is éreztem (kb pont 15-16 évesen), hogy ebben még mindig látok hibát és mint láthatod a hsz-ekből nem vagyok egyedül, sokan vártak már smooth-abb élményre.

    Én élvezem a 3D-t is, de ettől még elhiszem, hogy van aki utálja, megfájdul tőle a feje, stb. Arról se volt szó hogy a 3D megjelenésével a 2D mozi teljesen eltűnik, és itt se arról van szó, h vesszen a 24p.
    De egy-egy nagyobb szuperprodukcióként behirdetett filmnél simán dönthet így a rendező, ha belefér a költségvetésbe és szerintem nem nagy munka csinálni belőle 24p-s verziót is, hisz a Hobbit ment moziban így is meg úgy is. Mindenki dönthet, aztán a nézői igények eldöntik, hogy van-e ezen a téren szükség a fejlődésre. (szerintem van.)

    (#340): ezzel viszont teljesen egyetértek, az 5G-t is úgy pörgetik, mintha anélkül megfulladnánk, holott fogalmunk sincs még most sem az elődök hosszútávú hatásairól, erről meg aztán pláne. Az egész technológiai fejlődés (amit amúgy ámulattal nézek, és fontosnak tartok) azért bizony el kell ismerni, hogy kissé rossz irányba halad szerintem is.

    Hohocali: "Ez az egész a technika fejlődéséről szól. Pl. gyerekkoromban elégedetten néztük a VHS 320x200-as felbontását 50Hz villogó interlace-en, senki nem fikázta. De nem azért mert olyan jó (volt), hanem nem volt jobb. " Maximálisan igaz! Emlékszem még a videótékából kikölcsönzött alámondásos rendőrakadémiára, na az is szenzációs élmény volt anno.. :)

  • Kroni1

    veterán

    válasz Ren Hoek #371 üzenetére

    Miért kéne megszűnnie a 24p-nek? A filmek nagyrésze úgyis azon fog készülni továbbra is anyagi okokból, egy két nagyobb költségvetésű film meg elérhető lesz igy is- úgy is. A 3D se szoritotta ki a 2D-t, a HFR se fogja a 24p-t. Rengeteg olyan film van, aminél nem nagyon lényeges a képi világ, nem sokat tenne hozzá a 120Hz, (kisebb költségvetésű filmek, kevés mozgásos, nem sok helységben játszódó, lassú képvilágú filmek, stb.) ezekkel biztosan nincs értelme sokkal többet szívni drágábban.

    Szerintem igen sokáig megmarad még a 24p, de van létjogosultsága a HFR-nek is. Még ha vszleg pont az olyan Blockbustereket fogják igy nyomni, amik engem rohadtul nem érdekelnek akkor is. De csak azért is meg fogok nézni pár ilyet az tuti! Emlékszem mikor az LG-nek valamelyik új HD tévéit promótáltuk a Halálos Iramban egyik első része ment rajta demóként, ahogy egész nap néztem mondtam is, hogy olyan gyönyörű a képe, hogy még szívesen nézem ez a szar filmet is! :)

Új hozzászólás Aktív témák