- Vodafone mobilszolgáltatások
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Netfone
- Milyen okostelefont vegyek?
- Apple iPhone 11 - népalma
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Yettel topik
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Konzolokra is megjelenik a Deathbound
gp A PC-s verzió mellett megkapjuk a teljes kiadást PlayStation és Xbox platformokra is.
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fecogame
veterán
Végre! A 24fps már réges-régen kevés a filmekhez.
Lassú a mobilinterneted? 4G/LTE antennák, közvetlenül raktárról ---> http://bit.ly/LTE_Antennak
-
őstag
Szerintem ennek a hatása úgy lesz igazán jó, hogy ha a TV is 120Hz-en frissít, és így szinkronban lesz az FPS-el. Na, ennek még lenne is értelme.
-
ZnVjaw0K
tag
Valóban egyenes. Ezek a mozgásmegjelenítés szemléltetésére készültek. Ha a motion blur alkalmas a mozgás darabosságának csökkentésére, akkor véleményem és próbálkozásaim szerint ez a lineáris súlyozás a legalkalmasabb rá (és a lehető legnagyobb zárszög, azért választottam abból is ekkorát, ami szintén nem a valóságot tükrözi).
Az hogy kamerával pontosan hogy néz ki a motion blur, az ha jól tudom a kamera típusa mellett attól is függ, hogy a dinamikatartományának melyik és mekkora intervallumában történik az adott mozgás. A zajról nem is beszélve.
A framerate csökkentő teszben nyilván az lenne a legvalóságosabb ha igazi kamerával csinálnám (sőt, leginkább profi mozikamerával, de az most épp nincs kéznél ). A lényeg szerintem így is látszani fog. De ha ragaszkodunk a valóságos motion blur-höz: szerinted milyen súlyozófüggvényt kéne használni a valósághűbb megjelenítéshez? Utána tudok nézni meg van egy öreg kamerám is amin tudok mérni, de kíváncsi vagyok a véleményedre. -
joey04
titán
Mert az emberek szerint a több biztos jobb is. Pedig nem mindig van ez így. Majd meglátjuk milyen lesz, de a Hobbit alapján nem fog tetszeni.
102: nem, hanem szimplán ahhoz lehet hasonlítani, mert azok ilyenek technikailag. ennyi.
"Ha nem vennél a kezedbe gyorsabb telefont, akkor soha nem mondanád meg, hogy mennyivel gyorsabb telefonok vannak jelenleg a piacon."
-
lenox
veterán
válasz ZnVjaw0K #154 üzenetére
Hogy akarod ezzel a mozgasmegjelenitest szemleltetni? Ugy ertem a linkek amiket kuldtel eleg nehezen hasznalhatoak, mert atdob masik oldalra, amikor elinditom, szoval le kell tolteni pl. Tehat gondolom nem igy. Weboldalra akarod felrakni? Eloadoban vaszonra vetiteni? Laptopon mutogatni?
Hasonlo dolgot az NHK szokott mutogatni, nyilvan igazi kameraval felvett kepeken, ott pl. korongok szoktak porogni, meg balettosok tancolni. -
BiP
nagyúr
válasz GodGamer5 #128 üzenetére
"Nem is értem, miért nem csinálnak ilyen tv-ket."
Egy időben a Philipsnek volt valami Cinema szériája, és időnként 1-1 gyártó csinál 21:9-es tévét, de valóban nem jellemző.
Mert akkor azzal meg az a baja a népnek, hogy a 16:9 adás (tévé, sorozat, némely film) nem egész képernyős, hanem két oldalt ott a csík.
Bár nem értem, miért zavar ez bárkit is, de hát nem vagyunk egyformák. Engem speciel sose zavart. -
PuMbA
titán
-
Dragon3000
veterán
Igazából az volt vele a gond, hogy akkoriban sok adás még 4:3ban ment és a 16:9-es tv-n is szar volt, akkor egy 21:9-en milyen lett volna?
(#160) PuMbA
Valahogy nem találkozom azzal az egyre több filmmel, ami végig 16:9 és nem pedig a váltogatjuk a képarányt, hogy épen imax kamerával vettük e fel vagy simával.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
válasz Dragon3000 #159 üzenetére
16:9 elterjedesenek sok koze nem volt a mozis keparanyhoz. Viszont a sorozatok es TV-re keszult filmek 16:9-ben jonnek jellemzoen.
-
hombre[EU]
veterán
A mozifilm 24fps, a többi szappanopera b*tches
[ Szerkesztve ]
Life, Uh, Finds A Way
-
Purple_46
tag
No, remekül hangzik!
-
nagyúr
Elárulhatnád hogy melyik az a PC-és lejátszó szoftver, ami tudja a natív 48Hz kimenetet.
Szerintem az MPC-HC simán képes lehet erre, ha a videókártya és a kijelző támogatja. Hogy van-e olyan kijelző, ami támogatja a 48Hz-et... hát erre nem tudok válaszolni...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
-
ripla
őstag
Elmondom mi a bajom a 24 fps-nél nagyobb framerate filmekkel.
Az, hogy olyan érzésem van tőle, mintha valós képet látnék és nem egy filmet. Ezen a ponton pedig számomra ezer darabra törik az illúzió és képtelen vagyok megszokni a látványt.
Pl. itt van a The Dark Knight nyitó jelenete 60 fps-ben, egyszerűen nem tudom beleélni magamat, nem tudok azonosulni vele, a film bűvkörén kívül maradok és ezen semmi nem segít, mert végig olyan érzésem van hogy nem filmet nézek. Ez számomra ebben a formában inkább valami művészi installáció és rossz nézni, egyszerűen zavarja a szememet. Nem véletlen az hogy 24 fps-re vannak belőve a filmek.
[link][ Szerkesztve ]
-
hombre[EU]
veterán
-
Joshi
titán
Igen, pont ezért lenne jó egy Variable Frame Rate megoldás. Gyors akciójelenetekhez nagyon kellene a sok képkocka, egy lassú beszélgetősnél viszont nem. A Kefalóniai nyaralásunkat 1080@50p-s AVCHD videóban vettem fel és nekem nagyon jónak tűnik. Persze az egy nyaralás és nem film, de én pl filmeknél is meg tudnám szokni.
A 24 képkocka nem azért lett mert az a jó, hanem mert anno spóroltak a celluloid szalaggal. Nagyjából ez volt az a képkocka/sec határ ami még elég az emberi szemnek. Az egy más kérdés, hogy azóta megmaradt ilyen-olyan érvek mellett. Az viszont tény, hogy még a digitális világban is jól jön a mozihatás és a tárhely spórolás.
Még annyi, hogy állítólag a fiatal generáció nem is nagyon tévézik. Szóval ha kihal az a generáció akiknek jobban bejön a darabos mozihatás, akkor jön el az új korszak mozi fronton. Mindenesetre a Hobbit 48fps verziója óta nem nagyon történtek próbálkozások, nem baj ha ezen a fronton meg van keverve kicsit az állóvíz.
Egyébként természetfilmeknél, sporteseményeknél nagyon kellene már a minimum 50-60fps.[ Szerkesztve ]
-
ripla
őstag
-
Ren Hoek
veterán
válasz ZnVjaw0K #117 üzenetére
Két 20 ms-ig megvilágított (48p) átlagolása NEM ugyan az mintha 40 ms-ig lenne exponálva a képkocka!
Ha a zár 40 ms-ig nyitva van akkor több fény jut a képkockára, ezáltal a mozgás viszont elmosottabb lesz.
Ezt amúgy sokan elfelejtik, hogy 24p-ben felvett anyag jelentősen több fényt tud rögzíteni, mint a 48p vagy a 120p-ről nem is beszélve!
Sokat fejlődtek a kamerák és magas ISO mellett is képes ma már kisebb zajszint mellett képet rögzíteni a digitális mozitechnika... de sötétebb jeleneteknél, természetes fénynél stb, még mindig probléma lehet.
Vagy agyon kell világítani a jelenetet mesterséges fénnyel.Javít a szappangányoláson amúgy ha 24p-vel játszod le, de minden bizonnyal a blur hiányozni fog. Ezt mesterségesen beletaknyolni újabb artefakt sajnos.
BTW amit írtam, szerencsétlenül fogalmaztam. Ez alap neurobiológiai tény, hogy a látórendszerünk adaptálódik. Ehhez viszont idő kell, és a jel megváltozását sokkal prominensebben érzékeli a rendszer.
Ezért van az, hogy egy játéknál pl 30 FPS-t meg lehet szokni úgy ahogy... viszont ha 120 FPS-t szoksz meg, és abból esik le hirtelen 30-ra, akkor kiszakad az agyad a helyéről. Ezért nem lenne jó film közben variálni a frameratet. Borzasztó hatása lenne... Folyamatosan észrevennéd a váltásokat, szappanoperából röcögős mozivá. Az agy a változásra, kontrasztra, mozgásra mindig sokkal érzékenyebb, mintha már adaptálódott volna egy állapothoz. Szaglás is egy jó példa erre...
Ezért kapok agyfaszt a 24p lejátszóktól, amik nem képesek 24Hz vagy többszörösein lejátszani. A kis nem egyforma időközönkénti szaggatást azonnal észreveszi az ember. A periodikus 24p judder viszont szokható.
(#176) Joshi: Ez neked is szól, a VFR-re.
[ Szerkesztve ]
-
Dyingsoul
veterán
Rossz példa. Ez egy 24 fps-sel lőtt film 60 fps-re interpolált változata. 0:52-nél nézd az ablakos épület melletti távolabbi épület redőit.
Ennek ellenére is én úgy gondolom a nagyobb framerate sokkal több információt hordoz, amit nem minden ember agya szeretne feldolgozni. Ellustult az agyatok és kényelmesebb a 24 fps-t nézni. Ott egy-egy részletre azt mondja az agyatok "van ott valami de nem érdekes mi az".
Sok akciófilmben de főleg a Marvel filmekben megszámlálhatatlan jelenet van ahol alig lehet kivenni a környezetet egy-egy mozdulat során. Csak egy paca van ott mikor mozog a kamera. Nem tudom miért ragaszkodnak az emberek ehhez de remélem ki megy majd a divatból, mint a fekete-fehér műsor.- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
-
fuze
őstag
Nem hiszem el, hogy az igénytelenség most már a mozikat is el fogja érni. Nem elég, hogy a tv-men alig tudom kikapcsolni az interpolaciot, meg ez is. Most komolyan nektek a szappanopera szerű trash tetszik? Annyi lakásban láttam már, hogy a televízión nincs kikapcsolva ez az effekt. És nézik... Nem tűnik fel nekik. Miközben a netflix azért küzd, hogy kikapcsold az interpolaciot, a mozikba majd trash megy. Nagyszerű...
adms.hu | UI Designer
-
BiP
nagyúr
Ránézésre ez nem valós 60fps, hanem interpolált. (igaz, abból viszonylag jóféle) A gyors mozgásoknál simán látszanak a hibák.
(#175) hombre[EU]: Pedig már páran leírtuk itt is, meg a 8K tévés topikban is, de handabandának lett titulálva. Mert ez csak érzés, érzet, az meg "nem számít"
(#176) Joshi: A variable frame rate szerintem rosszabb, mint a sima hfr. Mire megszokná az agyad, vált, megint kiesel a beleélésből. Egy filmen belül tök hülyeség lenne.
Nem beszélve arról, hogy filmezni is máshogy kell 24fps-sel és HFR-rel, meg más effekteket kell rátenni, és a filmkészítők nem fognak külön ezzel vesződni filmen belül.
Nyaralás: mivel az nem mozifilm, semmi gond az 50fps-sel, sőt, ott előnyként jön ki.szerk: látom, (#178) Ren Hoek is leírta közben.
(#179) Dyingsoul: "Sok akciófilmben de főleg a Marvel filmekben megszámlálhatatlan jelenet van ahol alig lehet kivenni a környezetet egy-egy mozdulat során. "
Meg a Transformers filmek is ilyenek. Van egy durvább harcjelenet, rombolnak mindent, közben mozog a kamera, de kb. semmi értelmes részlet nem látszik, nem vehető ki, egyszerűen oda már kevés a 24kocka, meg sok a blur.[ Szerkesztve ]
-
PuMbA
titán
"Sok akciófilmben de főleg a Marvel filmekben megszámlálhatatlan jelenet van ahol alig lehet kivenni a környezetet egy-egy mozdulat során. "
Ne rángassák a kamerát annyira akció közben és akkor látszik több minden. John Wick filmeknél erre már rájöttek Az kellene még hogy 120fps-sel nézzem a rángatást....nem.
[ Szerkesztve ]
-
ZnVjaw0K
tag
Én monitoron szoktam nézni. MPC-HC+madVR-rel. Nincs szükségem natív 48Hz-re, mert 144Hz-en is kadenciahelyesen jelenik meg. Videokártyám biztosan támogatja, mert kiválóan működik a 48-144Hz freesync range.
(#178) Ren Hoek:
"Két 20 ms-ig megvilágított (48p) átlagolása NEM ugyan az mintha 40 ms-ig lenne exponálva a képkocka!"
Nem is állítottam egy szóval se.
Ezért is írtam 117-ben, hogy majd csinálok egy tesztet. Két 48-as képkocka összeátlagolása vs natív 24 összehasonlítás. Különböző zárszögekkel, nem csak a teljes képkocka időtartama alatt nyitva lévő shutterrel, mint ahogy írod. Amúgy a konkrét példában amit említettél a kerekítési hibáktól eltekintve és nulla időtartamú kiolvasást feltételezve pontosan ugyanannyi fényt gyűjt be a szenzor a két esetben, ráadásul pontosan ugyanabban az időintervallumban. Ezek átlagolása halálos pontossággal ugyanazt az eredményt adná, mint a natív 24-es. Persze csak tökéletes kamera esetén, aminek lineáris a karakterisztikája. Én az eddigi saját példáimban ezt szimuláltam. Erre írta lenox, hogy nem így néz ki a valóságban. (Illetve majd még kiderül hogy mire, ha megmondja.)
"sötétebb jeleneteknél, természetes fénynél stb, még mindig probléma lehet"
43-ban linkeltem példát 200fps sötét jelenetre. Mi a probléma vele?(#162) lenox:
Rendben, türelmesen várom. Addig elárulod hogy mit csinálnál még máshogy? Mi a probléma még a példáimmal? -
Yany
addikt
Egyetemes igazságként beállítani, hogy a 24 fps a JÓ, az interpolált meg ROSSZ... ehh... mindig furcsáltam, mikor emberek ennyire nem képesek tolerálni mások preferenciáit. A szappanoperahatás is csak egy kis ideig tart, amíg hozzá nem szoksz. Márpedig hozzászokni is azért kell, mert az ősidők óta magunkkal cipelt 24 fps-es korlátoltságot szoktuk meg, nem azért, mert az az egyetemes JÓ. Neked az a jó, másnak meg az 50 vagy 60 fps-es élmény. Sőt, magam részéről amióta a 2006-os foci VB-t egy ilyen Samsung FullHD TV-n volt szerencsém követni, azóta amit tudok így nézek és nagyon szeretem. Moziba már egyre kevésbé járok pont ilyenek miatt. Sosem értettem, hogy a mozivászon nagysága hogyan képes kompenzálni az emberek számára a kontraszttalan képet és a kényelmetlen széket. Viszont elfogadom, hogy mások mást szeretnek, de nekem már évek óta nincs az a filmélmény, amiben többet nyújtana a mozi, mint egy közepesnél picit is jobb (mondjuk egy Samsung paneles) TV.
Az interpolációban inkább az a trükk, hogy nem szabad vele elszállni, és az adott TV saját képességeihez mérten kell az intenzitását belőni. Egy Sony XD-XE-stb a 85xx típusoktól kezdve, vagy egy Samsung a 65xx, vagy 7xxx-től kezdve (évjárattól függően) már rendelkezik olyan processzorral, ami képes egészen kellemes végeredményt nyújtani meglepően kevés tévesztéssel. Egy alacsonyabb kategóriás készüléknél tényleg érdemes vagy kikapcsolni, vagy nagyon szerényre belőni, mert egyszerűen nincs is meg benne az a kakaó, ami normális képkockákat számolna ki. Pl. az XD szériában 8505-ös Sony nem is kapcsolja be minden esetben az interpolációt, mint ahogy az U évjáratú Samsungok 5-ös szériájánál is csak néhány esetben működik (pl. TV adásnál megy).
@Pumba: De épp ez az, mit vesz ki? Mert pénzt már egyre kevésbé. Egy random netflix több élményt ad nekem, mint a legtöbb mostanában moziba kerülő Holywood-i csoda.
[ Szerkesztve ]
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
PuMbA
titán
"Egyetemes igazságként beállítani, hogy a 24 fps a JÓ, az interpolált meg ROSSZ... ehh..."
"Moziba már egyre kevésbé járok pont ilyenek miatt. "
Látod, pont ezért rossz az interpolált Moziba se jársz miatta. Megszoksz egy olyan dolgot, ami más dolgot kivesz az életedből.
[ Szerkesztve ]
-
Yany
addikt
válasz ZnVjaw0K #186 üzenetére
Egyébként szerintem a filmek rögzítésénél nem állja meg az a teória a helyét, hogy egy képkocka shutter időtartama egyezik egy képkocka lejátszásának megfelelő időtartammal. Vagyis attól, hogy 24 fps-ben megy egy film, az nem jelenti azt, hogy 1/24 sec lesz a shutter speed. Azt látjuk a legfolyamatosabbnak valószínűleg egy 24 fps-es lejátszáskor, de megfigyelhető most is egy 24 fps-es filmanyag esetén is a váltakozó shutter speed. Pl. a Ryan közlegény megmentésénél ez még szándékos hatáskeltés is volt. A partraszálláskor szándékosan extrém rövid záridővel mentek a képkockák, hogy mintegy fényképalbum égjen a tekintetekbe az a sok szörnyű jelenet.
Építs kötélhidat - https://u3d.as/3078
-
ZnVjaw0K
tag
"Vagyis attól, hogy 24 fps-ben megy egy film, az nem jelenti azt, hogy 1/24 sec lesz a shutter speed"
Ha elolvasod még egyszer, lassabban a hozzászólást amire válaszoltál, akkor le fog esni, hogy ezzel tisztában vagyok.
hint:
"...nem csak a teljes képkocka időtartama alatt nyitva lévő shutterrel, mint ahogy írod..." -
Joshi
titán
+ (#178) Ren Hoek
Addig amíg nincs ilyen anyag ne írjuk le. Hozzáteszem soha nem jelent meg a Hobbit 48fps verziója, ha volt is fent torrent oldalon az valami mókerolt release volt. Ja és nem győzöm hangsúlyozni, hogy jelenleg nincs ilyen tévé a piacon, ami ezeket a magas fps anyagokat kezelné. Egyébként lejátszó sincs.
[ Szerkesztve ]
-
Joshi
titán
válasz Dragon3000 #196 üzenetére
Ennyi erővel mobiltelón is nézhetnél filmet. Tehát még1x leírom, hogy a monitor nem mozis kijelző. Aki ilyen eszközön néz filmet annak nem is számít a mozi hatás. Ugye itt a hangzásról nem is beszéltem.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz ZnVjaw0K #186 üzenetére
Na igen, ideális esetben két átlagolt 48fps kocka = 24fps kocka.
Ezért is mondom én is, hogy nem képeldobással kell kisebb képkockasebességet csinálni.
A gond ott van, hogy a két kép közötti váltásnál van egy kis időkiesés, ami miatt szellemképes lesz a kép pl egy pásztázásnál. Amíg közel egy képkockányi ideig tart a fényképezés, addig ez nem gond, viszont ha valami nagyon rövid zársebességgel vennék fel az anyagot, ott már feltűnne.
Ez utóbbira viszont csak gondolnának az alkotók, ráadásul ha 120fps-ről tolják le 24-re, ami azért már 5 kockából 1, ott már ez sem játszik annyira.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__