Hirdetés

  • schawo

    Jómunkásember

    Akkor miéért nem egyből 12 fps. Az még Tarantinóbb volna. Vagy a 6, sőt, a 3. Szerintem írjunk neki.

    Na ne má, ez röhej :)

    Rohadt költséges 2 órányi 24 fps.képet feldolgozni mozi minőségre, 60 fpsnyi képet pedig 2,5x költségesebb. Az egész pusztán pénzkérdés.

    [ Szerkesztve ]

    SoftDirect - Windows és Office licencek http://goo.gl/GqwSTH

  • niof

    őstag

    Persze, hogy nem kellenek a 60 fps-es filmek. A 120+ fps-ü filmek kellenek. Minél több frame, annál finomabbak a gyors mozgások. Tehát, javul a látvány, ergo, a múltban élni tévedés. Jöhetnek valami szűrővel a sok-sok fps-es filmek! Én várom őket!

    "A zene a káoszból rendet teremt; a ritmus a széttartót egységbe fogja; a melódia a megszakítottat folytonossá varázsolja; a harmónia az össze nem illőket összeegyezteti. Yehudi Menuhin

  • -=RelakS=-

    PH! addikt

    Majd csicso82 megmondja :DD

    A felhasználói felület olyan, mint egy vicc. Ha el kell magyarázni, akkor rossz!

  • nuke7

    PH! kedvence

    pfff... szerinted ha 60fps nem jó nekem akkor 120 jó lesz? :F milyen információból jutottál erre a következtetésre..? :U

    *** https://www.twitch.tv/nuke7 *** https://youtube.com/user/nuke7 *** https://discord.gg/5YP4edj

  • fuze

    őstag

    Sajnálom, de ez továbbra is a gyártók által használt marketingeszköz, hogy az átlag felhasználót meggyőzze, miszerint ezen a TV-n simább a kép. Ezek az aljas módszerek pedig midnennapi felhsználásra kerültek, majd eltorzították a közízlést, így az igénytelen rosszból elvárt funkció lett az emberek között. Ezt látom ebben a fórumban is, ami nagyon szomorú. Minden formátumnak megvan a maga helye! Én is jobban szeretek 60 FPS-ben gameplay-t és sportkamerás felvételeket nézni, de a sorozatok és a filmek ezt nem engedhetik meg maguknak.

    Az android TV-men például nem lehet kikapcsolni ezt a szar interpolációt ha a rendszerről futtatok valamit. Ha inputról játszom le, akkor igen és tökéletes. Viszont az szánalmas, hogy nem lehet használni rendesen az HBO GO appot, mert a true detective zsenialitását földbe döngöli ez az elmosott effekt és az a rész amit így láttam nem is tetszett annyira. Brutálisan rombolja a filmélményt és higgyétek el, hogy ti szoktatok hozzá a rosszhoz, és nem nekünk kell az újhoz. Az új felőlem lehet magasabb felbontás, HDR akármi... de nem ez...

    [ Szerkesztve ]

    Xiaomi Redmi Note 5 4/64

  • W.Wilson

    fanatikus tag

    Az én ízlésemet biztos nem torzították el, mivel az esetek 99%-ában monitoron vagy moziban nézek filmet. Mégis nagyon tetszett a Hobbit és a Billy Lynn magas fps-e. És mégis nagyon idegesít, amikor gyors kameramozgásnál darabos a kép.

    %-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, Mhz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel

  • niof

    őstag

    Nézd, elfogadható, ha valaki nem érzékeny a 24 fps nyújtotta szaggatásra. Nyilván te sem vagy érzékeny rá, és beéred az őskori technikával. Viszont én állok a másik oldalon, aki bizony igényli azt, hogy több fps legyen a filmekben is, nemcsak a játékokban. A hálivúdi csóró stúdiók nyilván meg tudnák oldani, hogy a jelenlegi filmszerű élmény nagyobb fps mellett is megmaradjon. Ez csakis rajtuk múlik. Mi úgyis az ő kegyeikre vagyunk bízva. Azzal sem tudunk mit tenni, ha marad a 24 fps a standard, de azzal sem, ha áttérnek a magasabb képkockaszámra. Én csak azt mondom, egyszerűen jobb lenne, mert nem folyna ki az ember szeme. Technológiailag vitathatatlan a szükségessége. De persze azzal sincs baj, ha valaki a mai napig Sokol rádiót szeret hallgatni. Gusztus dolga.
    Csak tudod, jó lenne, ha kielégítenék mindkét oldalt. Ez sem lenne megoldhatatlan, amúgy...

    "A zene a káoszból rendet teremt; a ritmus a széttartót egységbe fogja; a melódia a megszakítottat folytonossá varázsolja; a harmónia az össze nem illőket összeegyezteti. Yehudi Menuhin

  • Partz

    senior tag

    Próbálom értelmezni amit írtál. Az interpoláció rossz mert szét ken, elmos, stb. Ne ehhez szokjatok, mert Hollywood is ellene van, értem, elfogadom, én se szeretem.
    Ebből a végén levontad konklúziónak, hogy a 60fps is rossz. Mikor épp az általad taglalt hiba kiküszöbölését eredményezi. Ebben a kommentben tulajdonképp magadat cáfolod.

  • Yany

    PH! addikt

    Eltorzították a közízlést... igénytelen... megint ez az általánosítás. Ezek a szomorú kommentek. Van pár írásom itt a logout-on, illetve 1-2 videóm a youtube-on, amiről talán lehet képet alkotni, hogy mennyire igénytelen ember érzetét keltem és mennyire felületes volnék a képminőségi kérdéseket illetően, szóval nem tervem magamról e tekintetben beszélni most, de továbbra is fenntartom, hogy attól, mert van, aki attól kap hányingert, mikor oldalazó mozgásnál a 24 fps vibráló és elmosott hatását kapja a "filmvásznon" (ami lehet TV is ugye), teljesen érthető, hogy van aki a folyamatos megjelenítésnek köszönhetően kénytelen valamiféle általa definiált "mozihatásról" lemondani. Nem vagyunk egyformák és ezért jók azok a készülékek, amelyek engedik megválasztani a vásárlója igényeit, de lássuk be, alapos utánajárással bárki megtalálja a magának megfelelő típust, legfeljebb a pénztárca mérete szabhat határt, bár egyértelműen még azt sem lehet kijelenteni, hogy csak egyik, vagy másik képességű készülék érhető el a különböző árkategóriákban. Szóval ezt a hittérítő háborút nem igazán értem.

    Én speciel nagyon szeretem az interpolált képet, de totál nem zavar, hogy mások 24 fps-sel tudják csak élvezni a képanyagot. Nekem meggyőződésem, hogy pusztán anyagi és technikai okok miatt lett 24 a 24 és nem azért, mert az A tökéletes, de egyrészt a tévedés jogát fenntartom, másrészt meg egyáltalán nem befolyásolja a fenti véleményem, bármilyen ok is vezetett a 24-es számhoz, amikor kitalálták a mozgókép formátumát, mivel arról beszélünk, hogy kiben milyen érzések egyvelegét keltik a látottak, amiről vitázni ostobaság.

    [ Szerkesztve ]

    Asus ZenBook UX410 bemutató: https://youtu.be/xUXRAVZlGto

  • ZnVjaw0K

    tag

    Mindegyik példán felül van 2 db 48fps képkocka összeátlagolva és 24Hz-en megjelenítve,
    alul pedig összehasonlításképpen 1 db 24 fps képkocka(az első 48-as képkocka kezdetétől a második végéig exponálva).

    2x48fps 90° - 24 fps 225°:
    1, 2, 3
    2x48fps 180° - 24 fps 270°:
    1, 2, 3
    2x48fps 270° - 24 fps 315°:
    1, 2, 3
    2x48fps 360° - 24 fps 360°:
    1, 2, 3

    Minden sorban:
    Az első: teljesen lineáris, gamma nélkül.
    A második: light linear-ban átlagolva, display space-ben megjelenítve.
    A harmadik: light linear-ban készült képkockák display space-ben átlagolva.

    [ Szerkesztve ]

  • Kroni1

    PH! kedvence

    +1, tökéletesen egyetértek a mondandóddal. Kicsit olyan ez a dolog lassan mint az Intel vs. AMD hitvita, de jól látható, hogy mindkét oldalnak vannak hívei bőven. Elfogadom a 150 éves technika mellett érvelők igényét a régire, viszont értem és helyeslem az igényt az újra.

    (#305) fuze: Szerintem elég fura azt gondolni, hogy azért akarja átvinni néhány rendező (és most már a Paramount is) a sokkal munkaigényesebb és költségesebb technikát mert ezzel a TV gyártók megint ronthatják a közízlést, és méginkább igénytelenebbé tehetnek minket. Lehet kicsit lassabban mint az elektromos autózás, de szerintem el fog ez is terjedni. (azért az e-autók elterjedésének van egy környezetvédelmi mozgatórugója is..)

    (#298) PuMbA: "Akkor azt mondom, hogy a TV-ben sportot nézek interpolációval 100fps-en" - Naugye! Hát nem lenne jobb, ha már eleve így vennék fel a sportműsoraidat és natívan tudnád 100Hz-en nézni az arra alkalmas tévéden, nem pedig az artifaktos interpoláltat kéne nézni? Innen már csak egy lépés és a filmeknél is megszoknád az élethűbb, a valósághoz sokkal közelebb álló képet. :)

    Nem akarok meggyőzni senkit, de nekem elég fura, hogy a feljődés ellen milyen érveket hoznak fel néhányan, mintha csak náluk lenne a tuti bölcsek köve, aki a realisztikusat preferálná a megszokottal szemben az mind hülye aki beszopja a bullshit-et. Ez eléggé bigott luddita reakció kérem. Ha a 24 művészi döntés akkor Tarantino bácsinak 20 év mulva is lehetősége lesz szaggatva mesélni, hiszen nem lesz nagy dolog a 24p képességet a fejlettebb rendszereken is meghagyni. Aztán ha egy rendező így vagy úgy forgat akkor őket kell szídni majd! Nekem nagyon bejön, ha élethűbb a dolog amit látok, műsortól függetlenül. Az egyik előfutára ennak a dolognak a Ryan közlegény megmentése volt szerintem, ami ugyan 24p volt még, de a rövid záridő és a mozgó kézikamerás felvételek sokkal élethűbbé tették.

    Kicsit úgy érzem magam, mint mikor autós fórumon az automata váltóra meg a klímára mondta egy lángelme, hogy ezek nem kényelmi funkciók, csak úri hóbort. Persze indíthatnánk az autót kurblival, és tekerhetnénk kézzel az ablakokat is mint anno Stan és Pan. 24p-ben. :)

    [ Szerkesztve ]

  • PuMbA

    PH! félisten

    "Hát nem lenne jobb, ha már eleve így vennék fel a sportműsoraidat és natívan tudnád 100Hz-en nézni az arra alkalmas tévéden, nem pedig az artifaktos interpoláltat kéne nézni?"

    Az 50 fps -> 100 fps interpoláció egyébként teljesen más, mint 24 fps-ről. Gyakorlatilag hibamentes, mert már van elég információd. A 24 fps-re szerintem sose lesz jó interpolációs technikánk, mert túl sok a találgatás.

    [ Szerkesztve ]

  • Kroni1

    PH! kedvence

    Hát nem tudom, én a 24p-120Hz-et (ami ugye pontosan az ötszöröse a 24-nek, tehát nincs pulldown mint tévében 50Hz-nél filmek esetén) nem érzem rosszabbnak mint az 50-100Hz-et.

  • Reggie0

    PH! nagyúr

    Pont azert kell a HFR, hogy ne kelljen interpolalni es szar elmosott effektet nezni, vagy szar vibralo es darabos 24fps-es filmet.

    Amugy a 3D-t is ugy tettek tonkre, hogy jottek a felkonvertalt szarok, majd a sok egysegsugaru juzer azzal azonositotta a 3D-t es meg is szunt az igeny, mert nyilvanvaloan szar volt.

    Es de, neked kell hozzaszoknod az ujhoz, csak ezek szerint azt sem tudod, hogy mi az uj, es mi az uj utanzata...

    [ Szerkesztve ]

  • -=RelakS=-

    PH! addikt

    Ha a fokok azt jelentik, hogy egy képkocka elkészítése alatt hány fokot forogna egy retesz, vagy mi, akkor nem értem, hogy a nagyobb sebességet miért rendre kisebb záridővel csináltad, mint a kisebbet. Gondolom, a retesz is kétszer gyorsabban forogna 48fps-nél, ergo ugyanaz kéne legyen ez a szám, egyedül másodpercben kifejezve fele akkora.

    Csak az tűnt fel, hogy a 48fps-es kép nem kétszer élesebb, mint a 24fps, hanem sokkal élesebb.

    Megjegyzem, számomra mozgás közben az összes pont ugyanannyira idegesítő, szóval az egyes képek átlagolása 24fps-re tuti frankón megfelel, kb bármilyen módszerrel :DDD

    [ Szerkesztve ]

    A felhasználói felület olyan, mint egy vicc. Ha el kell magyarázni, akkor rossz!

  • ZnVjaw0K

    tag

    Így fedik legjobban egymást az intervallumok, amikor nyitva van a zár:

    A többszörös élesség pont abból adódik, hogy nem elég, hogy a full frame is feleannyi ideig tart, de még a zárszöget is kisebbnek választottam.
    Reálisabb összehasonlítást itt találsz (A fölső köröket nézd! Az alsó mindenhol éles).

    [ Szerkesztve ]

  • sb

    PH! kedvence

    Itt a pont.
    A 24p-ről is le volt írva, hogy miért és hogyan indult. Egy nagyon erős kompromisszumként. Nem azért, mert ez volt a jó. Ahogy a némafilm vagy a fekete-fehér film sem azért indult anno, mert az volt a tuti.

    De szóba került a képarány is korábban: a 2.35:1 meg kifejezetten a TV szívatása miatt, szintén színtiszta anyagi okból indult el. A többi, "így természetes" magyarázat már csak mellébeszélés. (Én őszintén azt se értem ki az akinek gondot okoz a TV-n, simán belenagyítok és a stáblista direkt szélre tolt felirataiból 1-2 betűnél többről soha nem maradtam le. Talán ha 2 filmnél találkoztam olyan driekt kép kompozícióval, ahol a szélesvászon szélén volt a lényeg,pl. két szereplő...)

    De én a magyarázaton nem tudok túllépni, hogy mitől jó valamihez és mitől nem jó máshoz a high fps.
    Fordítsuk meg: bármilyen TV-s tartalomnál, sport, híradó, de legyen egy sorozat, ami tartalmilag/művészileg már kb. film (vagy néha még annál is jobban) az nem gond, hogy megvan az 50 mozgásfázis az 50i-ből? Azt nem szokta senki lefelé konvertálgatni 24/25p-re. :F

    eladó cuccok: Phenom II X4+GTX460 1GB konfig, Samsung SSD-k, Tp-Link WDR3600, Modecom Feel 202 mITX ház...

  • sb

    PH! kedvence

    Mivan?!? :)

    Szerinted nem jön át a hangulat, képi világ, de főleg a mondanivaló, mondjuk ha már Tarantino, akkor pl. a szövegek, szituációk, stb... 60 vagy 120fps-re interpolálva?
    Nem értem meg? Süket leszek? Meghülyülök? Elmegy az ízlésem szabadságra a 120Hz-től?

    Biztos ezért van, hogy Tarantinót kedvelem, Michael Bay/John Woo akcióitól és lassított galambjaitól - amihez pedig jobban illene a 120Hz - meg elhányom magam.
    Kifejezetten gondolkodtató, kamaradarab jellegű/réteg-/művészfilmeket se értek meg, inkább önkínzásként nézem csak. 120Hz-en. Míg mondjuk pár ismerős le se sz*rja őket, nézik a szuperhősfilm 5-öt, de mivel 24p-ben tolják ezért sokkal inkább értik a művészetet és a tartalmi mondanivalót. :D

    szerk:
    Remélem egyébként mindenki kerüli az FHD/4K remasterelt cuccokat is. A régi filmeket SD-ben szabad csak megnézni az autentikus hatásért. ;)
    Sőt, azt se értem mi ez a TV-zgetés. Vászonra álmodta Tarantino is az összes filmjét, nem üvegbúra mögé. TV csatornánktól is el kéne venni és nem eladni a jogokat. Aztán nyomás a moziba mindenki.
    De az is legyen 20 évvel ezelőtti. Régi vetítőgép + faszékek... légkondi. meg l*fsz, persze!!4! :D

    [ Szerkesztve ]

    eladó cuccok: Phenom II X4+GTX460 1GB konfig, Samsung SSD-k, Tp-Link WDR3600, Modecom Feel 202 mITX ház...

  • PuMbA

    PH! félisten

    Ebben a jelenetben elég sok mindenből lemaradsz 16:9-ben :)

    [ Szerkesztve ]

  • -=RelakS=-

    PH! addikt

    Én az alábbi táblázatból inkább azt látom, hogy amíg az első esetben 5 egység ideig kap fényt a 24fps-es film, addig 2 egységnyi ideig a 48fps-es film. a másik négynél ez 6-4, 7-6, 8-8 arány.

    Szóval eleve nem értem, hogy miért így csináltad meg, mi mögötte a logika :F Ha jól megnézed, így 48fps esetén jóval kevesebb fénnyel is kellene dolgozni.

    Bár lehet, hogy arra gondoltál, hogy 48fps esetén egyszerűen csak elveszel egy adagot a 24fps intervallumából (annyit, amennyi kiesik a 24fps teljes képkocka idjéből), de ez így nekem akkor is fura.
    Majd jön a szakértőnk, és megmondja :D (nem jegyeztem meg a nevét)

    A felhasználói felület olyan, mint egy vicc. Ha el kell magyarázni, akkor rossz!

  • sb

    PH! kedvence

    Nem rohannék 2.35:1 TV-ért ezzel együtt sem. Megoldanám. Néha nem nagyítok teljesen. :)
    De igen ritka, hogy gondot okozzon...

    eladó cuccok: Phenom II X4+GTX460 1GB konfig, Samsung SSD-k, Tp-Link WDR3600, Modecom Feel 202 mITX ház...

  • ZnVjaw0K

    tag

    Így kap mindkettő ugyanannyi fényt:
    [link]

    Csak annyi volt a logika, hogy ugyanakkor kezdődjön és ugyanakkor érjen véget a fényképezés mindkét esetben. Lehet, hogy nem ez a legjobb összehasonlítási alap. Csak épp ez jutott eszembe.

    [ Szerkesztve ]

  • nuke7

    PH! kedvence

    Neked hol szaggat a 24p..? :F nem láttál még kadencia helyes lejátszást? :F

    Az összes film amit eddig láttál (moziban) szaggatott volt..? :U

    (#311) Kroni1: nem ellenzem a fejlődést, nekem fizikailag esik rosszul az interpoláció / HFR...
    A hobbit határeset volt, 3D-ben nem zavar annyira.

    [ Szerkesztve ]

    *** https://www.twitch.tv/nuke7 *** https://youtube.com/user/nuke7 *** https://discord.gg/5YP4edj

  • Kroni1

    PH! kedvence

    "A 24p-ről is le volt írva, hogy miért és hogyan indult. Egy nagyon erős kompromisszumként. Nem azért, mert ez volt a jó. Ahogy a némafilm vagy a fekete-fehér film sem azért indult anno, mert az volt a tuti.'

    +1

    nuke7: Igen, a 24 bizony szaggat nem is kicsit, csak az emberek nagyrésze természetesnek veszi ha filmet lát, mert az agy ezt szokta meg. Én már nagyon régóta várom ebben a tekintetben a fejlődést, mindigis zavart, hogy 24p-n egy közepesen gyors pásztázásnál is darabos a kép.

    A kadendiahelyes lejátszással meg nem is értem mit akarsz mondani? Gondolom látott már olyat aki a 24p-t véleményezi, hisz ha nem akkor az nem is volt 24p.. :) És bizony, moziban és DVD-n is szaggat az összes 24p anyag, csak az agyad a képkockák közti szünetekkel együtt már épphogy folyamatosnak látja a képet. Ez az alsó határ, ennél kevesebb már nagyon zavaró lenne mindenkinek. De ugye elhiszed, hogy nem vagyunk egyformák és van nem kevés olyan ember akinek ez is zavaró?

    [ Szerkesztve ]

  • Kroni1

    PH! kedvence

    Sokan szappanoperásként aposztrofálják a folyamatosabb képet, mert azzal azonosítják a tévésorozatok miatt. És ha ott nem zavaró a magasabb FR akkor hidd el idő kérdése lenne megszokni filmeknél is, ahol sok szempontból mégnagyobb a létjogosultsága. Ha a felnövő generációk már csak HFR-el találkoznának szerintem a 24p-re úgy néznének, mint mi most egy moziban kézikamerával felvett, 15fps-es torrentverziós filmre.

    A 3D is jó dolog, de sokaknak az se jön be a fejfájás, a szemüveg körülményessége miatt, vagy egyszerűen nem is látják pl. szemtengelyferdülés miatt. De azért mert nem mindenki tud élvezni valamit azért még nem feltétlenül rossz és hülyeség. Csak van akinek nem jön be és van akinek igen, ennyi. Majd a piac eldönti, hogy mi legyen, lesz e kellő igény rá. Én attól tartok, hogy a 3D-hez hasonlóan ez sem lesz átütő erejű, pont az magasabb költségek és a rengeteg pluszmunka miatt.
    De azért remélem lesz értelmes film ezzel a technológiával, én a 3D-t is szeretem, a mai napig van hogy megnézek egy-egy filmet így, a gravitációhoz pl. sokat hozzátett moziban és itthon is szerintem. És a Nitro Circus 3D filmje is nagyon ott van!

  • W.Wilson

    fanatikus tag

    "Az összes film amit eddig láttál (moziban) szaggatott volt..?"

    Igen.

    %-kal, 2-t, 0-s, 0-ra, 0-hoz, 0-val, 0-n, 3-as, GB-tal, Mhz-cel, 1-gyel, 2-vel, 3-mal, 4-gyel, 5-tel, 6-tal, 7-tel, 8-cal, 9-cel, 10-zel, 100-zal, 1000-rel

  • Dragon3000

    senior tag

    Az összes film amit eddig láttál (moziban) szaggatott volt..?

    Igen, nem vagyunk egyformák valaki észre sem veszi, valaki csak akkor, ha gyors oldalmozgás van, valaki meg folyamat.

  • nuke7

    PH! kedvence

    én nem tudok szappanoperát se nézni, mert megfájdul tőle a szemem / fejem

    *** https://www.twitch.tv/nuke7 *** https://youtube.com/user/nuke7 *** https://discord.gg/5YP4edj

  • nuke7

    PH! kedvence

    :DD

    *** https://www.twitch.tv/nuke7 *** https://youtube.com/user/nuke7 *** https://discord.gg/5YP4edj

  • Ren Hoek

    PH! kedvence

    "Mivan?!? :)

    Szerinted nem jön át a hangulat, képi világ, de főleg a mondanivaló, mondjuk ha már Tarantino, akkor pl. a szövegek, szituációk, stb... 60 vagy 120fps-re interpolálva?"

    Most erre mit lehet mondani?

    Fotórealizmus a kulcsszó.

    Super8-ra sem azért forgat valaki, mert a technika csúcsa. Bakelitet se azért hallgatnak egyesek, mert teljesen visszaadja az utolsó kihallhatatlan frekvenciát is. Analóg filmre se azért fotóznak, mert olyan tökéletes.
    Mégis mind a 3 virágkorát éli...

    Na itt jön be az, hogy a film nem csak egy technikai paraméterekből álló valami, hanem rengeteg más tényező is van. Egyik a nyersanyag. Pontosan a mozgások és a kamera steril és pengeéles mozgása az ami már 48p-nél is előhozza a szappanopera hatást, ami eddig megkülönböztette a játékfilmeket a fos TV operáktól, és családi 50i kamkorderes anyagoktól. - Az interpolációnál sem az artefaktok jelentik a problémát hanem a steril hatás. Kb játék hatása lesz a filmnek tőle. Amit persze én is 60 FPS + tudok elviselni.

    Kár ezen vitatkozni, mert ez ízlés és felfogás kérdése.

    Egyelőre a rendezők még a 24p oldalán állnak, és remélem a következő években csak az ilyen gagyi akciófilmeket meg Transzkommersz 837232-et forgatják HFR. Egyedül a gondolkozós sci-fiket fogom sajnálni, ha azokat is majd 1KHz-en forgatják, mert az úgy jobb.

    [ Szerkesztve ]

  • ZnVjaw0K

    tag

    Jó, tegyük fel, hogy létezik egy ilyen "steril hatás". De mi az oka?
    Én szentül meg vagyok győződve róla, hogy csak megszokás kérdése. És nem csak én gondolom így: [link]

    Valahogy én a valóságnak se érzem steril hatását. (Mások meg drogokat szednek hogy belassuljanak és akkor minden művészi.)
    Lehet, hogy a 48-60fps sokak számára az uncanny valley legalja? Hogy a mozgás hibája még nem elég kicsi, de a frekvenciájára érzékenyebbek sokan, mint a 24Hz-re?
    Ha így van, talán a 120fps megoldja ezt a problémát. Lehet nem véletlenül próbálkoznak most vele.
    Vagy van valakinek jobb ötlete? Mert ez a "nem jó, mert túl jó" nem hangzik túl meggyőzően.

    (#315) -=RelakS=-:
    utolsó bekezdésre:
    Én is ugyanolyan borzalmasnak látom mindet.
    De azt még hozzátenném, hogy szerintem nem rosszabb, mint amikor a moziban ugyanazt a képkockát ismétlik kétszer-háromszor. Próbálod követni szemmel a mozgást, de második-harmadik alkalommal lemarad a kép, phantom array-t hozva létre. Az is kb ehhez hasonló. Ez semmivel nem hibásabb megjelenítés, mint az.

    [ Szerkesztve ]

  • joey04

    Jómunkásember

    Nem értem miért kell egy topikon belül is ezerszer nekifutni ennek a témának. Van akinek bejön a 24 fps, van akinek nem, van aki szerint jó a hfr, van aki szerint meg kimondottan zavaró. Miért kell a másik oldalt győzködni? teljesen szubjektív dolog.

  • BiP

    PH! nagyúr

    Hogy elfogadni, hogy valaki mást gondol, lát, érez?
    Hogy különbözőek vagyunk, egyéni preferenciákkal, egyéni érzékeléssel? Hogy mindenkinek más tetszhet?
    Te hülye vagy?? :) :) :)

    [ Szerkesztve ]

  • PuMbA

    PH! félisten

    "Hogy elfogadni, hogy valaki mást gondol, lát, érez?"

    Nem erről van szó itt szerintem, hanem hogy saját magunkat egy jobb dolog miatt korlátozzuk. 15 évesen senkit sem érdekelt, hogy 24fps-t néz a moziban vagy 50fps-t a TV-ben, mindkettő ugyanannyira tetszett mindenkinek. Honnan tudom? Amikor gyerek voltam, rohadtul nem érdekelt, hogy mi hány fps. Aztán jön ez a 24fps nézhetetlen dolog, ami valljuk be, főként csak a saját kreálmánya az agynak, hiszen senki sem született ezzel. Ez olyan, mint akinek OLED TV-je van, akkor képes leírni, hogy fú, LCD nézhetetlen. Nem bírok többet LCD-t nézni. Láthatjuk, hogy ez hülyeség.

    [ Szerkesztve ]

  • -=RelakS=-

    PH! addikt

    Igen, én ez alapján a logika alapján hasonlítottam volna össze a kettőt :)
    Értelemszerűen a 24fps így mozgás közben élesebbnek hat, mint a 48fps-ről visszakonvertált, viszont így a 48fps nem szükségtelenül élesebb a 24fps-hez képest.

    Az eredmény amúgy tuti összehasonlíthatóbb, ha a képidő 75%-an kap fényt a film, mint ha csak 25%-ban, mert így a motion blur is elég csenevész.

    (#332) ZnVjaw0K
    Igen, a gödöllői moziban 6-szor ismétlődik a kép, illetve 3D esetén 3-szor szemenként, és nem tűnik fel.
    Őszintén szólva, amióta nem filmről megy a lejátszás, azóta szerintem értelmét vesztette 72-szer villantani a fényt, mivel nincs film továbbítás, amit feltétlenül ki kell takarni.

    [ Szerkesztve ]

    A felhasználói felület olyan, mint egy vicc. Ha el kell magyarázni, akkor rossz!

  • csicso82

    PH! nagyúr

    :R :R :R

    Ez a lényeg: SZUBJEKTÍV, van emberi lény akit zavar és van emberi lény akit nem!

  • Hohocali

    fanatikus tag

    Ez az egész a technika fejlődéséről szól. Pl. gyerekkoromban elégedetten néztük a VHS 320x200-as felbontását 50Hz villogó interlace-en, senki nem fikázta. De nem azért mert olyan jó (volt), hanem nem volt jobb. Egyszerűen ideje továbblépni a 23,3452345353453 FPS-n is (csak rávertem a billentyűkre, legalább kerek lenne vazze :) ). Az emberek két csoportra oszlanak, van aki támogatja a technika fejlődését (ezek nagyrészt a fiatalok), és van aki gátolja (idősebbek nagyrészt). Ezért alakulhatott ki biológiailag is az, hogy az adott élőlényre csak addig van szükség, amíg a porontyát életképes állapotba hozza, utána pusztulnia kell. Mert csak a fiatal fejlődésének (=faj fejlődése) az útjában állna. :)

    "az armos chipek minden szempontbol elavultak, csak tok hulyeknek tudjak eladni oket , lasd ipad userek" by vers :)

  • PuMbA

    PH! félisten

    Értem, hogy mire gondolsz, de ugye a 24fps-nél volt jobb a gyerekkorunkban, hiszen a TV-k 50fps-esek voltak :) Mégsem fordult meg gyerekként az agyunkba, hogy miért nem 50fps-esek a filmek. Nem azt mondom, hogy ne legyen 120fps, de hirtelen ne legyen már nézhetetlen a 24p.

    " Az emberek két csoportra oszlanak, van aki támogatja a technika fejlődését (ezek nagyrészt a fiatalok), és van aki gátolja (idősebbek nagyrészt). "

    Ez általában igaz, bár én amellett vagyok, hogy a technika fejlődése ok, de attól, hogy valamit megtehetünk és van rá technológia, az nem jelenti azt, hogy meg kell tennünk. Mobilok, szociális média csak úgy jött és mindent elsöpört, Ja, de csak most kezdjük felfedezni, hogy a gyerekek agyának egy része máshogy fejlődik ki, ha sokat mobilozik - még nem tudjuk, hogy rossz vagy jó irányba, de a lényeg, hogy nem tudjuk a következményeke és a depresszió kétszer annyi, mint 1990-ben volt. Nagyon összetett dolog ez. Nem lehet csak úgy vakon fejlődni és mindent nyomni, ahogy a csövön kifér és ezért van igaza mindkét csoportnak és kell az egyensúly.

    [ Szerkesztve ]

  • -=RelakS=-

    PH! addikt

    Nem tudom, hogy hány éves vagy, de az én gyerekkoromban, mikor az Izaura belső és külső felvételei elég eltérően néztek ki, a kutyának nem fordult meg a fejében, hogy a külső felvételeket 30fps-el csinálták, a belsőeket meg stúdióban 60-al (30i) :D
    Az pláne nem fordult meg a fejünkben, hogy a stáblista azért furán szellemképes, mert ezt utána lekonvertálták 25i-re :)

    A felhasználói felület olyan, mint egy vicc. Ha el kell magyarázni, akkor rossz!

  • BiP

    PH! nagyúr

    "Az emberek két csoportra oszlanak,"
    Korábban valaki feltette a kérdést, ki mit szeretne, alapból 4 csoport lett.
    Én pl. támogatom a technika fejlődését, de ne feltétlenül legyen kötelező használni, vagy legalábbis ne a jelenlegi formájában, mert a hfr mozibeli alkalmazása még nem elég kiforrott. Tehát megmaradjon az opció azoknak, akiknek nem tetszik.

    Ezért alakulhatott ki biológiailag is az, hogy az adott élőlényre csak addig van szükség, amíg a porontyát életképes állapotba hozza, utána pusztulnia kell. Mert csak a fiatal fejlődésének (=faj fejlődése) az útjában állna. :)
    Ezt elég veszélyes ráhúzni az emberre, főleg csupán a 24fps vs. HFR vonatkozásban.
    Ilyen szélsőségesen a feltörekvő fiatalok szoktak gondolkodni, akik követelik maguknak a teret.
    Én azt mondom, mindkettőre (a fiatalos lendületre és a tapasztalatra is) szükség van.
    Szabad teret kell adni a fejlődésnek, de nem feltétlenül kell tűzzel vassal irtani minden korábbi dolgot. Szóval jöjjön a HFR, de a mozihatás se pusztuljon. (a legjobb az lenne, ha a HFR-re tudnák a tartalomkészítők adaptálni a hatást.) Tehát részletes legyen, de ne műtermi. Gondolom ezt még ki kell tapasztalniuk, hogyan lehet elérni.

  • fuze

    őstag

    Ha elmegyek moziba és tényleg nem rontja a filmélményt a HFR, nem néz ki úgy mint a szappanopera, ám legyen! Viszont nagyrészt azt látom, hogy ez a feature az interpoláció huszárok hatalmas vágya. Biztosan fogok menni ilyen filmre, mert kíváncsi leszek, de a saját szememmel akarom látni. Azzal egyébként egyetértek, hogy tájak bemutatásakor svenkeléskor nagyon akad a kép. Az az egy dolog valóban zavaró. Viszont finom mozgásoknál a túl sok FPS baromira keni a képet. Illetve moziban, ahol kadencia helyes a megjelenítés, ott rohadtul nem akad...

    (#308) Partz Akkor értelmezd tovább kérlek, mert én nem írtam semmi ilyesmit.

    [ Szerkesztve ]

    Xiaomi Redmi Note 5 4/64

  • BiP

    PH! nagyúr

    Milyen jó, hogy nem fekete özvegy hímnek vagy tiszavirágnak születtünk :)
    Aztán ki tudja, lehet, hogy 15év múlva úgy döntenek a fiaim, hogy élve eltemetnek a kertben, mert ők már életképesnek érzik magukat :) ;]

    [ Szerkesztve ]

  • -=RelakS=-

    PH! addikt

    Viszont finom mozgásoknál a túl sok FPS baromira keni a képet.

    Parancsolsz?
    Interpolációnál elhiszem, mert a motion blur nem fog varázsütésre eltűnni, de natívban mit is kenne el a magas fps?

    A felhasználói felület olyan, mint egy vicc. Ha el kell magyarázni, akkor rossz!

  • nuke7

    PH! kedvence

    nem, ők azt mondják, hogy moziban is akad, csak mi nem látjuk :(

    Tehát csak személyes preferencia dönt - technológiailag nem megoldhatatlan, hogy 24p-ben lehessen nézni a magasabb FR-el forgatott anyagokat szerintem. (Báááár ez nem biztos....)

    Én a HFR-nek csak 3D-ben látom létjogosultságát :K

    *** https://www.twitch.tv/nuke7 *** https://youtube.com/user/nuke7 *** https://discord.gg/5YP4edj

  • Kroni1

    PH! kedvence

    Én nem mondom, hogy a 24fps nézhetetlen, de te megint csak magadból kiindulva írod, hogy 15 évesen senkit sem zavart. Miért olyan nehéz elhinni, azért mert téged nem zavart, attól még mást idegesített? Nem vagyunk egyformák! Én már az első DVD lemezemnél is éreztem (kb pont 15-16 évesen), hogy ebben még mindig látok hibát és mint láthatod a hsz-ekből nem vagyok egyedül, sokan vártak már smooth-abb élményre.

    Én élvezem a 3D-t is, de ettől még elhiszem, hogy van aki utálja, megfájdul tőle a feje, stb. Arról se volt szó hogy a 3D megjelenésével a 2D mozi teljesen eltűnik, és itt se arról van szó, h vesszen a 24p.
    De egy-egy nagyobb szuperprodukcióként behirdetett filmnél simán dönthet így a rendező, ha belefér a költségvetésbe és szerintem nem nagy munka csinálni belőle 24p-s verziót is, hisz a Hobbit ment moziban így is meg úgy is. Mindenki dönthet, aztán a nézői igények eldöntik, hogy van-e ezen a téren szükség a fejlődésre. (szerintem van.)

    (#340): ezzel viszont teljesen egyetértek, az 5G-t is úgy pörgetik, mintha anélkül megfulladnánk, holott fogalmunk sincs még most sem az elődök hosszútávú hatásairól, erről meg aztán pláne. Az egész technológiai fejlődés (amit amúgy ámulattal nézek, és fontosnak tartok) azért bizony el kell ismerni, hogy kissé rossz irányba halad szerintem is.

    Hohocali: "Ez az egész a technika fejlődéséről szól. Pl. gyerekkoromban elégedetten néztük a VHS 320x200-as felbontását 50Hz villogó interlace-en, senki nem fikázta. De nem azért mert olyan jó (volt), hanem nem volt jobb. " Maximálisan igaz! Emlékszem még a videótékából kikölcsönzött alámondásos rendőrakadémiára, na az is szenzációs élmény volt anno.. :)

  • BiP

    PH! nagyúr

    Technikailag valamennyire lehetséges, de nem ugyanaz lesz a hatás, mintha eleve 24fps-re optimalizálva forgatták volna. (más effekteket, más kameramozgást kell használni).

    Ahogy egy színes filmet is lehet fekete-fehérben nézni, technikailag megoldható, de más lesz a végeredmény, mintha eleve úgy forgatták volna, hogy fekete-fehéret akarnak. (más színeket kell használni, stb.)

    (#339) Hohocali +(#348) Kroni1: Ez sok területen észrevehető. Pl. anno a 3d játékok hajnalán leesett az állunk pár poligontól, ma már 1 karakter többől áll, mint régen az egész játék.
    Vagy bőven elég volt a 14", ma már 20 alatt nem kapsz monitort. Mobilok fejlődését, trendjeit meg már említeni is felesleges. Azon nagyon látszik, hogy ami régen elég volt, a csúcs volt, ma már fogjuk a fejünket. stb.stb.

    [ Szerkesztve ]

  • PuMbA

    PH! félisten

    "de te megint csak magadból kiindulva írod, hogy 15 évesen senkit sem zavart. "

    Nem magamból, hanem ahol éltem kis városban, senkitől sem hallottam, pedig gyerekként sokszor jártunk moziba különböző osztályokkal :) Ha azt mondom, hogy statisztikailag biztosan, hogy nagyon kevés embert zavart, akkor az pontosabb kifejezés.

    [ Szerkesztve ]