- Yettel topik
- Motorola Razr 40 Ultra - jó volt a terv
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iOS alkalmazások
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Amazfit GTS 4 - divatos megjelenés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Redmi Note 12 5G - ez lenne az ász?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
Hirdetés
-
Igencsak szerény méretekkel rendelkezik az Aetina Xe HPG architektúrás VGA-ja
ph Az 50 wattos modellt beágyazott rendszerekbe, MI-vel kapcsolatos munkafolyamatokhoz és edge applikációkhoz szánták.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ren Hoek
veterán
Egy Tarantino filmet mondjuk nem tudok elképzelni 120 Hz-en.
Ennél nagyobb megalázását el se tudnám képzelni a filmművészetnek.Igen, ez művészeti döntés. IS.
Olyan mint a festészet és a fotó. Egy festmény sem attól lesz jó, hogy minél fotórealisztikusabb. A digitális fotó már más pl...
Persze aki trúmósönnel néz otthon minden filmet, annak tök mindegy.
Ez egy háború lesz, és veszteségekkel fog járni. Vagy a klasszikusok, vagy az újak... de mindenkinek jó megoldás nem lesz.
-
sb
veterán
Itt a pont.
A 24p-ről is le volt írva, hogy miért és hogyan indult. Egy nagyon erős kompromisszumként. Nem azért, mert ez volt a jó. Ahogy a némafilm vagy a fekete-fehér film sem azért indult anno, mert az volt a tuti.De szóba került a képarány is korábban: a 2.35:1 meg kifejezetten a TV szívatása miatt, szintén színtiszta anyagi okból indult el. A többi, "így természetes" magyarázat már csak mellébeszélés. (Én őszintén azt se értem ki az akinek gondot okoz a TV-n, simán belenagyítok és a stáblista direkt szélre tolt felirataiból 1-2 betűnél többről soha nem maradtam le. Talán ha 2 filmnél találkoztam olyan driekt kép kompozícióval, ahol a szélesvászon szélén volt a lényeg,pl. két szereplő...)
De én a magyarázaton nem tudok túllépni, hogy mitől jó valamihez és mitől nem jó máshoz a high fps.
Fordítsuk meg: bármilyen TV-s tartalomnál, sport, híradó, de legyen egy sorozat, ami tartalmilag/művészileg már kb. film (vagy néha még annál is jobban) az nem gond, hogy megvan az 50 mozgásfázis az 50i-ből? Azt nem szokta senki lefelé konvertálgatni 24/25p-re. -
fuze
őstag
Ha elmegyek moziba és tényleg nem rontja a filmélményt a HFR, nem néz ki úgy mint a szappanopera, ám legyen! Viszont nagyrészt azt látom, hogy ez a feature az interpoláció huszárok hatalmas vágya. Biztosan fogok menni ilyen filmre, mert kíváncsi leszek, de a saját szememmel akarom látni. Azzal egyébként egyetértek, hogy tájak bemutatásakor svenkeléskor nagyon akad a kép. Az az egy dolog valóban zavaró. Viszont finom mozgásoknál a túl sok FPS baromira keni a képet. Illetve moziban, ahol kadencia helyes a megjelenítés, ott rohadtul nem akad...
(#308) Partz Akkor értelmezd tovább kérlek, mert én nem írtam semmi ilyesmit.
[ Szerkesztve ]
adms.hu | UI Designer
-
Ren Hoek
veterán
Eye tracking blur,
[link]Bocs rosszul írtam, persistence blur a neve.
A lényeg, hogy a 24p nem csak szaggat ha svenkelsz, hanem ha OLED-en vagy LCD-n nézed, akkor a képkockák élessége sem lesz tökéletes.
BFI-vel ez orvosolható, de attól még aki a 120 Hzes Trúmósönhöz szokik hozzá, a judder ugyan úgy meglesz és még vibrál is a kijelző
[ Szerkesztve ]
-
Ren Hoek
veterán
Én csak arra gondolok, hogyha 1 kHz-es BFI-t használsz annak már nincs jelentős hatása a persistence blurra, mert brutálisan nagy fehérjemolekulák változtatják az alakjukat és pattognak ide-oda mire a fényből elektromos jel lesz. Egyébként a retina és az látókéreg sok trükköt kifejlesztett hogyan lehet mégis gyors mozgásokat észlelni, mivel az sokkal fontosabb a természetben - mint az álló kép. Összességében 60-120 Hz között tényleg van értelme a kijelzőknek...de van egy határ amit már nem tud lekövetni a kémia. (Nem tudom csak hasraütésszerűen mondtam 1 kHz-et)
Másrészt az AMOLED PWM pont azért van beépítve, hogy alacsony telefon fényerőn ne kelljen a drágább analóg feszvezérléssel lehúzni a pixeleket (ami inhomogén sötét részleteket és bebukást eredményez. Nem tudom LG hogyan oldja meg a TVkben)
Viszont a PWM a fényerőt hivatott csökkenteni a fűrészfoggal, míg a pixelek max fényerővel mennek, a szem sötétebbnek látja szummálva. Ezért ha BFI-t akarunk akkor fel kell húzni az OLED fényerejét durván. Akár duplázni is kell... attól függ milyen BFI hatást akarsz. Rövid fekete hosszú kép stb...
-
Ren Hoek
veterán
Hát ezaz, van egy holtideje a szemnek. Ami első körben a retina, és a benne lévő lassú kémiai folyamat. Ez biztos, mert a rhodopszinoknak van egy ilyen tulajdonsága. Egy éve pont stimulációs ledeket terveztünk egy mikroszkópba, ami opszinokat stimulál. Dióhéjban a retinában is található fényérzékeny fehérjecsalád átvihető vírussal bármibe. Pl mozgató idegsejtekbe.... és egy adott színű LED-el vezérelhető lesz az a neuron. (Mondjuk távirányítható egér hozható létre, vagy kikapcsolható a félelem) Itt nagyon nem mindegy, hogy hány Hz-es PWM-el villogtatod - mert egy idő után nem tudja követni.
Lehet vele játszani, hogy hány Hz-es villogás hány akciós potenciált csinál a sejtben. Ez így van a retinán is... persze ez sokkal bonyolultabb... de a lényeg hogy van egy időbeli felbontása.
Aztán jön még egy rakás tényező, a mikroszakkád, különfééle nemlineáris integrálások... Pl a periféria is sokkal érzékenyebb a vibrálásra.
Inkább offba rakom 😃 de érdekes téma.
[ Szerkesztve ]