Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambano

    titán

    válasz Pirellifx #35 üzenetére

    "Nem tudom, hogy Te mennyire állsz közel ehhez a témához": te biztos tudod, de a többieknek: differenciál-gps van a traktorokban, amit a jd rtk-nak hív. az rtk-hoz szükséges egy fix gps is.

    ha azt mondom, hogy a telephelyünkön van az rtk fix gps-e, akkor szerinted elég közel állok a dolgokhoz? van otthon jd traktor is, jd kombájn is.

    "Emellett, nehezen tudom elképzelni, hogy ilyen előforduljon, addig, amíg ember is ül a traktorban aki kontrollálja a folyamatot. Mert gyanítom, hogy, ha Béla ül a trakiban és látja, hogy na bazmeg erre a részre szórom már a szajrét 5 perce, az feltűnne neki.": tévedés, ember nem tudja kontrollálni ezt a folyamatot. azt ember elvileg észrevehetné, hogy változik a traktor mozgása, azt viszont biztosan nem fogja észrevenni, hogy három méternyi úton az egyik fúvóka több anyagot küld ki, mint kellene.

    nem a hsz-edre: mondjuk ha felmásznék a tetőre, és 60 centivel odébb raknám az rtk antennáját, nagyon csúnyán kib.sznék a környékbeli termelőkkel :P

    Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis

  • gabor7th

    addikt

    válasz Pirellifx #35 üzenetére

    "De, ha itt tartunk, akkor elmondom, hogy a nagyon sok mezőgazdász közül, töredéke használja a gps alapú rendszert, aki használja, annak pedig töredéke fizet érte.."

    Tudtommal a polgári GPS-ek eleve nem elég pontosak, hogy pl. ennek segítségével ne lehessen katonai dolgokat pontosan bejelölni.

    A számítástechnika új negatív trendjei: ujtechkor.blog.hu

  • kispx

    addikt

    válasz Pirellifx #35 üzenetére

    Nem volt rossz a meglátása, csak vannak jóval esélyesebb hibák is.
    Németországban nem a töredéke használ hozzá GPS-t. Ott jobban elő tud jönni a probléma, mint Magyarországon. Mellesleg Mo-n is meg fog nőni az érdeklődés iránta, csak kérdéses, hogy lesz-e rá pénz.

    > "traktor tetején van egy gps vevő, ennek van egy a traktortól független computere, és van egy egység ami kormányoz neked"
    Csakhogy a traktortól független computer (= ISOBUS terminál) kapja meg a GPS jelet, majd számol, majd ISOBUS (CAN) üzenet formájában fogja vezérelni azt egységet, ami kormányozni fog.

    A cikk nem tért ki, hogy konkrétan melyik eszközre (implementre) rakják a moddolt firmwaret. Első olvasásra nekem az ISOBUS terminál ugrott be. Így esélyesebbnek tartom, hogy nem emberéletet fog követleni, hanem pénzbeli fejfájás lesz a vége.
    Jellemzően C/C++-ban írják rá a szoftvereket. Elég csak elpointerezni valamit, máris lefagy a terminál.
    Jellemzően nincs hibatűrésük ezeknek az eszközöknek, így bármilyen apró hiba is részben vagy teljesen használhatatlanná tudja tenni az eszközt.
    Jelentéseket is a szoftverekkel szokták kigenerálni. Így akár baromság is kerülhetnek a jelentésbe.

    (#37) Eugene Roe
    2017-ben a földműves nem tudja diagnosztizálni a rendszert. (Mert nem ért hozzá és nincs is leírás róla)

    (#63) gabor7th
    > "Amúgy milyen hálózaton keresztül éri el a gyártó a traktort?"
    CAN/ISOBUS szavakra googlez rá. Bár ez inkább traktor hálózatában lévő implementek vezérlésére való.

    > "Valamilyen zárt műholdas kapcsolat?"
    Van már olyan, hogy mobilhálózaton keresztül az Internetre is tud kapcsolódni, és például ezen keresztül húzza le a pl. napi feladatlistát.
    De jellemzően ha diagnosztizálni kell valamit, akkor a supportos kimegy a helyszínre, CAN hálózatba belehallgat és/vagy pendrive-val és/vagy ETP kábellel nekiáll varázsolni.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák