Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • makkmarce

    őstag

    válasz Busterftw #369 üzenetére

    "Mindkettő hozzáférhet a devkithez."
    hányszor rendeltél már ilyet? Most már nagyon kíváncsi vagyok, hogy hogy intézed el azt, ami sokaknak nem sikerült, hogy launch-nál legyen fejlesztőeszközük.

    " Tehát hardver előbb, szoftver később."
    nem, előbb a probléma, utána software a jelenlegi környezetben, és utána azt gyorsítod, ahol lassú, de ez ne zavarjon össze.

    "Nem, megcsinálták PS4-re"
    kevered a másik pókemberrel.

    "A next gen játékok ismérve általában az, hogy nem jelennek meg előző genre."
    ééés ismét téves, semmi köze hozzá. Az előző genre attól függően jelennek meg, hogy megéri e a munkát, vagy sem.
    Mikor van mondjuk 100 millió eladott ps4, és van 10m eladott ps5, akkor még vígan megéri.

    A tipikus nextgen fejlesztés a CP2077, ahol lukra futottak a régi konzolokkal. Nagyon szépen bemutatta, hogy nextgen cél, és nem minden esetben lehet visszabutítani a régire, de a befektetők már nem engedtek abból, pedig simán hagyták volna a francba szerintem kb félúton. Az biztos, hogy az engine fejlesztők leléptek tőlük (mondjuk illett volna fizetni nekik), és emiatt mennek is UE5-re.

    "Tehát melyik RT-t használó játékok jöttek a Battlefield V előtt?"
    ne keverd az nvidiás cuccot a raytrace eljárással, az egyik a gyorsító, a másik az eljárás.
    alapvetően az összes játék az, ami lightmap-et használ(kb 2000-től 2018-ig szinte minden játék ezt csinálta), csak nem realtime, nagyon szépen elszámolgattak, de a fényeket előre számolták sugárkövetéssel, aztán azt keverték a realtime dinamikus lámpákkal. Tehát igény már régóta volt rá.
    Közben voltak realtime próbálkozások, általában kisebb fejelsztőktől, mert AAA címet nem lehetett úgy kiadni, hogy 15 fps-el megy valami az akkori csúcs gamer pc-n.
    de itt van pár a hőskorból, persze van pár vicces dolog is közte:
    https://www.eraerror.com/2020/04/retro-games-that-somehow-utilise-ray.html
    de a minecrafthoz is volt kiegészítő raytrace shader még az RTX előtt.

    ja az nvidia szerint a DOOM volt az első széles körben elérhető RT játék
    https://developer.nvidia.com/blog/ray-tracing-from-the-1980s-to-today-an-interview-with-morgan-mcguire-nvidia/

    [ Szerkesztve ]

    okoskodom, tehát vagyok

Új hozzászólás Aktív témák