- KuKirin G4 - a sebesség ára
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Redmi Note 10 Pro - majdnem minden stimmel
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Mobil flották
Hirdetés
-
KuKirin G4 - a sebesség ára
ma Meglehetősen erős gép ez, amivel óriásit lehet taknyolni, de néhány módosítással egy igen kedvező árú rollerré alakítható.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Empire of the Ants - Az év végétől építhetünk saját hangyabirodalmat
gp A valós idejű stratégiai játék a tervek szerint novemberben debütál PC-n és konzolokon.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
havri1 #10571 üzenetére
Ebben a témában némiképpen otthon vagyok.
A gépjárművek nappali kivilágítását a frontális balesetek számának csökkentésére való törekvés hívta életre, a célja az volt, hogy a szemből (vagy járulékos előnyként keresztező irányból) közeledő járművet már nagy távolságból észrevegyük, az "kitűnjön" a háttérből, és a sebességét is könnyebben tudjuk felmérni, ami együtt jár azzal is, hogy elkülönüljön a forgalomban részt vevő és csak az úton, útszélen álló jármű.
Ezt a feladatát el is látta,nagyon is látható mértékben csökkent a balesetek és áldozatok száma.
A következő csavar a LED-es lámpák megjelenése volt, amik az út bevilágítására még alkalmatlanok voltak, látni tehát nem lehetett velük, látszani viszont már igen, és érdemi tüzelőanyag-megtakarítást jelentett a használatuk az izzókhoz képest.
Egyértelműen beváltották a hozzájuk fűzött reményeket.
Fontos azonban megnézni, mekkora fényáramról is van szó az esetükben, illetve egy hátsó helyzetjelző esetében. Általánosan elmondható, hogy olyan fényviszonyok között, amikor még nem kötelező a tompított fény használata, akkor törvényszerű, hogy a hátsó helyzetjelző egészen egyszerűen nem lehet látható olyan távolból, ahonnét maga a jármű még nem lenne domináns a vezető látóterében. Magyarán: semmi, de semmi értelme nincs a használatának.
Megfordítva: amikor már számít, hogy ég a hátsó helyzetjelző, akkor már régen nem elég a menetfény, és égnie kell a fényszórónak.Ilyen szempontból tehát teljesen felesleges lenne a hátsó helyzetjelzőt a menetfényhez kapcsolni.
Más szempontból viszont kifejezetten fokozná a közlekedés kockázatát, ugyanis sokkal hamarabb ég ki a hátsó helyzetjelző, ha mindig ég, tehát törvényszerűen több lenne a kiégett izzóval, hátul csak részlegesen kivilágított járművek száma. Ez ugyan nem jelentős kockázat, de ahhoz képest, hogy előnye semmi sincs, annál azért több.Ja, és fontos: ha van menetfény a járműben, annak menet közben gyakorlatilag kikapcsolhatatlanul égnie kell -- kivéve, ha bekapcsol a fényszóró, mert fényszóróval együtt nem mehet. Tehát vagy a fényszórónak, vagy a menetfénynek mindig világítania kell, de kizárólag az egyiknek:
"6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
55B. § (3) * A nappali menetjelző lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a lámpa automatikusan bekapcsolódjon, ha a motorindító kapcsoló a motor indítására kész állapotában van, de - kivéve a 42. § (5) bekezdése szerinti esetet - automatikusan kapcsolódjanak ki, amikor a fényszórókat bekapcsolják."
A kivétel e fénykürtre vonatkozik, a távolsági fényszóró pillanatüzemű felkapcsolására, de csak arra, nem kell kikapcsolnia a menetfénynek.
MaCS
Fán nem lehet motorozni, motoron viszont lehet fázni!
Új hozzászólás Aktív témák
lo Waze, a közösségi “mindennapi” navigáció bemutatása.
- Medence topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- KuKirin G4 - a sebesség ára
- BMW topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- XGS24 - Bemutatkozott a DOOM - The Dark Ages
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen