Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rusi

    senior tag

    válasz crhis86 #16 üzenetére

    Csak hogy tudd, ezek itthon mind megvannak, van fekete lista (önálló és közös is), a szolgáltatást nyilván letiltják, ha nem fizet (vagy azt csinálja, hogy első hónapban egyből mondjuk 50 ezerre pörgeti a forgalmát, ami magas forgalmi előleget vonna maga után, de nyilván nem fizeti be). A legtöbb esetben a készülékkel vásárolt előfizetéses kártya SOHA nem is kerül bele a telefonba, megy a kukába, a telót meg passzolják el.
    És igen, való igaz, hogy sokszor az itthoni árak felháborítónak tűnnek a kintiekhez képest, de ha látnád, hogy naponta hányan próbálkoznak "okosan" venni telefont (és nem a Monte Slider kellene nekik), akkor sajnos rájönnél, hogy a szolgáltató nem sokat tud tenni és sajnos ennek a normális, tisztességes szándékú új és meglévő előfizetők isszák meg a levét.
    Ja, és ugyan kitől hajtod te be a kötbért, meg a többi költséget, mikor az, akinek a nevére veszik, kb. nulla vagyonnal rendelkezik, nincs semmi a nevén (hiszen legtöbbször hamis papírokkal próbálkoznak). És igen, aki fekete listán van, az nem tud venni telefont. Nem 3 évig, hanem amíg le nem kerül a listáról. Ahhoz pedig rendeznie kell a tartozását, tehát kb. örökre ott is marad (de addigra sajnos általában 1 előfizetést/telefont bebukott a szolgáltató és ilyenkor a kár alsó hangon 100-150 ezer forint).
    Sokat tudnék még ezekről mesélni, de egyrészt ez itt nem a megfelelő hely, másrészt ezek többségében nem is publikus információk, szóval addig örüljetek, amíg nem az első vonalból látjátok, hogy mi folyik itthon (és nem nektek kell "megvédeni" a szolgáltatót és magatokat az ilyen esetektől)...

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Rusi

    senior tag

    válasz Zirowe #55 üzenetére

    Elárulom neked, hogy az esetek elég jelentős részében eleve hamis iratokkal próbálkoznak. A személyivel nincs is gond (legfeljebb lejárt már fél éve, de nyilván nem vette észre...), de az olyanok, mint a bankszámla kivonat vagy a közüzemi kb. futószalagon csinálják a hamisakat. Az meg a másik, amikor bankszámla kivonaton egyetlen jóváírás van, és az is a segély az állam bácsitól (persze levonás háromszor annyi van) és aztán pislognak, hogy miért nem vihetik el a Galaxy S II-t vagy a laptopot/tabletet részletre (de legalább ez egy valós kivonat).
    Amit meg itt írtatok, hogy a drágább készülékeket csak már meglévő előfizetők vehessék, az nem járható út. Miközben a szolgáltató megpróbálja kivédeni a nem kívánatos elemeket, nem alkalmazhat ilyen diszkriminációt, mert aztán szépen elkaszálják pár (tíz)millióra, ami megint csak nem hiányzik senkinek.
    Amúgy most már nem csak a csúcstelókra utaznak, szinte bármi jó, amit nullásan vagy minimális pénzért el tud vinni. Akkor ezek alapján egy új előfizető lassan már csak Nokia C2-01-et vagy Samsung Monte Slidert vehetne. Ennek tényleg örülne bárki is?
    És igen, most már a Telenornál is van előleg a részletfizetésnél és az L/XL kategóriában, persze készüléktől és konstrukciótól függ az összege. Ugyanakkor a "normális" előfizetők miatt lett az, hogy már nem az L és XL, hanem pont a többi kategóriában van részlet. Hiszen logikus, hogy aki eleve 12-21 ezer forintos csomagot választ magának 2 év hűséggel, az ki fogja tudni fizetni egyösszegben a válaszott telefon árát (ami ilyen kategóriában legtöbbször igen alacsony), ja és persze hozzá ugye az előleg.

    [ Szerkesztve ]

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Rusi

    senior tag

    válasz Blyan #58 üzenetére

    Ezt a "boltban ennyibe meg annyiba kerül" dolgot már ezerszer körbejártuk. Egyrészt alapból ne hasonlítgassátok GSM boltok használt, 0 perces, 0% ÁFA tartalmú áraihoz. A szolgáltatónál minden készülék 27%-os ÁFÁ-val van, hivatalos hazai importőrtől, gyári garanciális feltételekkel, szervizháttérrel (mert első évben a szolgáltatóhoz is viheted ugye). Arról nem is beszélve, hogy ezeket a telefonokat szállítani kell (egyrészt a boltokba országszerte, másrészt ott a netshop), tárolni, logisztikázni, ezek sincsenek ám ingyen és akkor még ki tudja, mennyi költséget lehetne összeszedni.
    Elhihetitek, hogy én is kiakadok némely készülék kártyás/előfizetéses árán, de biztos vagyok benne, hogy a "birka magyar" effektuson kívül jelentős szerepet játszik a fentebb taglalt "ügyeskedők" jelenség.
    És az sem igaz, hogy azért, mert más országokban többen élnek és több a bevándorló (figyelem, itthon se csak a "kisebbség" próbálkozik ám!!!), akkor ott biztos több a kavarás. Nem, mert ott az emberek jelentős többsége tisztában van a lehetőségeivel, itthon viszont arányaiban sokkal több nem csak az "ügyeskedő", hanem a szimplán hülye is (volt, aki totál fel volt háborodva, hogy miért nem vehet új előfizetést készülékkel egy darab személyi igazolvánnyal, és mondjuk akár részletre is...).

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Rusi

    senior tag

    válasz kungzi #60 üzenetére

    Na igen, ez meg a másik. Nekem is volt már nem egy esetem, amikor egy totál ártatlan emberke bejött, mutatja a számlát, hogy mi ez, mert ő soha életében nem volt Telenoros és most mondjuk 200 ezret követelnek rajta. Aztán kiderült, hogy fél éve elhagyta az iratait és bár a rendőrségen ezt jelezte, de addigra már vettek a nevére egy Galaxy S II-t részletre, persze fullos XL csomagban.
    A céges dolgok meg egy külön eset, az is "divatos", hiszen cégpapírokkal kavarni "jó buli", meg ott vannak a csődeljárásban lévő cégek és még millió más dolog, ott is csúnyán be lehet szívni, ha nem figyel az ember.
    Tényleg annyi, de annyi trükkel, hamisítással, ügyeskedéssel próbálkoznak, hogy a szemetek kettéállna, ha látnátok.

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Rusi

    senior tag

    válasz Zirowe #80 üzenetére

    Ha a szolgáltató alkalmazottja hibázik, akkor csúnyán előveszik ("jó esetben" csak a rendőrségre kell bemennie, rosszabb esetben anyagi következmények vagy elbocsátás). Másrészt az értékesítők is emberek, ne mondd nekem, hogy te soha nem hibáznál, főleg hogy mindig újabb és újabb trükkökkel, hamisításokkal próbálkoznak és ezzel lépést kell tartanunk, mert különben tényleg mindenki szív (az értékesítő, a tisztességes ügyfél és a szolgáltató).

    Ja, és nincs ilyen, hogy 100x, meg 500x hibázik. Elég néhány ilyen eset rövid időn (pl. egy hónapon belül) és máris előveszik érte és mint mondtam, anyagi felelősség is van a dologban (arról nem is beszélve, ha kirúgják az embert, ami a jelenlegi gazdasági helyzetben kb. halálos ítélet).

    Az is jó szöveg, hogy nem érdekel, kik és mennyit akarnak trükközni, oldja meg a szolgáltató. Tudod te egyáltalán, hogy mennyi és milyen lépéseket tettek azért, hogy ezeket kiszűrjék? És azt te is sejted, hogy bármilyen diszkriminációs(nak ható) lépés vagy indok (ugye nem gondolod, hogy az értékesítő majd azt mondja, hogy "bocs, c*gányoknak nem adok el semmit"?) elegendő ahhoz, hogy az "ombuccmann" vagy bárki illetékes vizsgálatot indítson, ami egyrészt remek negatív kampány, másrészt milliós bírságokkal jár, ami mint írtam, senkinek sem hiányzik.

    A rálátásom és a hozzáállásom pedig azért ilyen, mert én is értékesítőként dolgozom, szóval van egy kis tapasztalatom a témában.

    [ Szerkesztve ]

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Rusi

    senior tag

    válasz crhis86 #90 üzenetére

    Nem állítottam, hogy itthon minden tökéletes lenne, mind árazás, mind más szempontból. Azonban hidd el nekem, itthon olyan szinten megy az "okoskodás", hogy már napi rutin ezeknek a kezelése és szinte meglepődöm, ha egy ilyen se jön aznap a boltba (és akkor itt egy boltról beszélek, és egy szolgáltatónak van országosan kb. 3-400 boltja).
    A hűséges ügyfeles dolgokkal például egyetértek, szerintem is jobban meg kellene becsülni ezeket és nyilván szívesebben hosszabbítanak, ha azt látják, hogy kapnak kedvezményt.

    Persze itt is előjön kicsit a magyaros mentalitás, amikor valaki 35 perces csomagban van (havidíj kb. 1400 forint) és mondjuk 3 éve előfizető és Galaxy Ace (vagy kellene neki 0 forintért. Nyilván nekik is lehetne adni valamennyi kedvezményt, de azért ne várjuk azt, hogy egy minimál csomaggal 2 év után a fél árlistát megkapjuk ingyen, de legalábbis maximum 5 ezer forintért.

    Én például azt, aki már másodjára szeretne hosszabbítani (tehát már 4 éve előfizető és újabb 2 évre lekötné magát), eleve "hűséges ügyfél"-ként kezelném és akkor mondjuk lennének további kedvezmények (nyilván ez is differenciáltan, lásd a fenti esetet).

    NixonHUN:

    Nálam csak vetetni akartak hajléktalannal előfizut (nyilván nem adtam, de amúgy is fekete listás volt), ezek szerint nálad ezen már túlvoltak.

    [ Szerkesztve ]

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Rusi

    senior tag

    válasz Sn[4k3] #95 üzenetére

    Igen, tudnék írni bőven egy cikkre való anyagot erről, csak azért ez nem ilyen egyszerű. Egyrészt nem örülnék neki, ha az érintettek közül bárki is olvasná és ezzel kvázi segíteném őket az újabb és újabb trükkök kitalálásában (amikre meg megint ki kell találnunk védelmet). Másrészt nekünk is van számos védelmi megoldásunk, amelyekről viszont főleg nem írhatok, mert másnap biztosan nem kellene mennem dolgozni, plusz ezzel is a trükközőket segíteném. Szóval sajnos nem fogok belőle cikket írni, pedig elhihetitek, hogy volna mit, pedig még 1 éve sem dolgozom itt.
    Sajnos annál többet vagy részletesebbet, mint amit itt leírtam, nem mondhatok, mert trükközők ide vagy oda, én szeretem ezt a munkát és részemről mindent megteszek az elégedett ügyfélért (legyen az új vagy meglévő), persze az értékesítők se mind egyformák. Nálam pl. próbálkozott már olyan, aki aznap vett két előfizut egy másik helyen, mert ott elfogadták neki a fénymásolt közüzemit. A másik kollega hibázott, én viszont nem és persze az illető fel volt háborodva (mellesleg mi a fenének neki hirtelen három előfizetés telefonnal, persze mindegyik 0 forintos volt, minő véletlen...).

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Rusi

    senior tag

    válasz berbatov2 #101 üzenetére

    Te ne haragudj, de szerinted ki az, aki elsőként találkozik az ügyfelekkel? Ja, hogy pont az értékesítő, bocs (most nyilván ne vegyük azt, aki mondjuk a telefonos ügyfélszolgálatot hívja, de az "ügyeskedők" nyilván nem telefonon, meg netshopon próbálkoznak). Nagyon is jó rálátásom van ezekre, mivel Budapest egy kiemelten frekventált helyén dolgozom, jelentős forgalommal (tehát nem napi 10 ügyfél). Azzal nyilván tisztában vagyok, hogy mindenhol mások az arányok, főleg mert korábban egy szintén központi helyen lévő boltban voltam, ott azért szolidabb volt a helyzet, bő 2 hónapja átkerültem egy másik helyre, na itt viszont "nagyüzemben" próbálkoznak.

    Egyébként kissé félresiklott az egyébként is OFF téma, mivel NEM a hűségekről volt szó, hanem arról, hogy mennyibe kerülnek a készülékek előfizetéssel (nyilván persze ennek köze van a meglévő ügyfelekhez is). Írtam azt is, hogy a hűség dologban én is úgy érzem, hogy nem okés a dolog. És ez nem csak értékesítőként, hanem előfizetőként is így gondolom. Nekem T-Mobile előfizetésem van, MédiaMánia S csomagot használok, van Aranykártyám is, amire jelenleg (kicsivel több mint 2 éves az előfizetésem, hűség nincs rajta) kb. 2 ezer forint kedvezményem van készülékvásárláskor...

    [ Szerkesztve ]

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Rusi

    senior tag

    válasz Dany007 #128 üzenetére

    És az mennyi lesz, ha valaki vesz egy 64 gigás változatot és abba beletesz még egy 64 gigás microSDXC kártyát? :D

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Rusi

    senior tag

    válasz Dany007 #131 üzenetére

    Nem, arra céloztam, hogy mennyi lehet (lesz) az igazi csúcskombináció, vagyis a 64 GB-os telefon és a 64 GB-os memóriakártya párosa (ha jól tudom, jelenleg egyetlen mobil sincs, amiben 128 GB összmemória van, persze az más kérdés, hogy kinek kell ekkora kapacitás, de azért durva).

    Mobilaréna (2010-2017)

  • Rusi

    senior tag

    válasz berbatov2 #134 üzenetére

    Sajnos ebben hiába értünk egyet többségében, tenni sem te, sem én nem tudok ellene. :(

    Mobilaréna (2010-2017)

Új hozzászólás Aktív témák