- Samsung Galaxy A70 - áram, erősség
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Xiaomi 13 Lite - dögös vagy, Civi
- Magisk
- A vártnál kevesebb iPad Pro fogyhat
- Google Pixel 6/7/8 topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- MG5 menetpróba
Hirdetés
-
Poco X6 5G - egy Redmi álruhában
ma Ez az egyik legolcsóbb készülék Dolby Vision kijelzővel, és más jó tulajdonságai is vannak, de nem tökéletes.
-
8 TB-ig nyújtózkodik a SanDisk asztali SSD-je
ph A kétféle tárhelymérettel kosárba tehető újdonság külső tápellátással rendelkezik, és támogatja az Apple Time Machine-t is.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
Továbbra sem értem hogy ha Musk képes volt kifejleszteni a visszatérős technikát egyedül a saját új cégével, akkor miért nem kínos, hogy a hozzá képest mind tőkeerőben, mind felhalmozott mérnöki tudásban és tapasztalatban, mind kiépült infrastruktúrában, mind politikai kapcsolatokban sokszoros, nagyságrendbeli előnyben lévő Lockheednak ez miért nem sikerült?
Pontosan leírtad ez előtt, miért. A Lockheed egy hatalmas, tőzsdén jegyzett vállalat. A célja a nyereség termelése. A SpaceX és Blue Origin viszont célkitűzésekkel rendelkező milliomosok, milliárdosok játszótere. Egyik sem a nyereségre törekszik, noha nyilván bevételek generálására igen, hogy minél több pénzt tudjon visszaforgatni.
Én felhoztam ezer példát, hogy igenis, a Lockheed és sok más cég már dolgozott az újrahasznosításon, csak aztán leginkább pénzügyi okokból ez nem valósult meg. Ciki, nem ciki, a leszólt Lockheed is 700 millió dollárt fektetett be az igencsak innovatív X-33-ba. Nem rajtuk múlt, hogy nem valósult meg... Ha akkor és ott a Lockheednek lett volna egy Elon Musk stílusú buzgó-mócsing vezetője, aki a szívén viselte volna a program sorsát, ma talán teljesen másképpen nézne ki az űrhajózás. Az X-33 blamája volt az, amely a mai napig fekete báránnyá tette az SSTO rendszereket. Nem egy és nem két szakmai blogban, fórumonban olvastam azt az érvet, hogy az SSTO nem megvalósítható, megpróbálta a Douglas és a légierő (Delta Clipper / DC-X / DC-Y), megpróbálta a Lockheed és a NASA (X-33/Venture Star), de mindketten elbuktak. Ha ők elbuktak, akkor más se tudja megoldani.
Ilyen a sors...
Elhiszem hogy elment 700 milliójuk egy elkaszált projektre (kik kaszálták el? maga a cég? vagy a politika? egy magáncég nem arra költ amire akar?) de Musknak is biztos elment ennyi, pedig neki biztos sokkal kevesebb tőkéje volt mint a Lockheednak.
Hogy kik kaszálták el, az le volt írva. A szenátus megvonta a támogatást. A légierő támogatta volna, de a szenátus közölte, hogy nem. A Lockheed egy nyereség-optimalizált cég, hogy adod el a tulajdonosoknak, hogy adjanak pár milliárdot egy programra, ami talán sose fogja senki megrendelni?
Ha pedig kevesebből kihozta akkor meg az a bravúr. Akárhogy is, itt a picike kezdő győzte le a régi óriást.
Az X-33 / Venture Star több innovációt is bemutatott volna. Aerospike rakétahajtómű, kompozit műanyag tartályok, fémes hővédő pajzs, SSTO működés, stb. Az egész programot a kompozit műanyag tartályok miatt kaszálták el. Egy technológiai vívmány miatt, amit ráadásul úgy cseréltek le fém tartályra, hogy utóbbi könnyebb volt.
A SpaceX nem épít / tervez még SSTO-t, az ő rendszerük két fokozatú (a Falcon Heavy matematikailag három). Eredetileg ejtőernyő / tengerből való kihalászás lett volna az elképzelésük (a Falcon-1 és az első két Falcon-9 esetében ezt próbálták, de nem sikerült - részleteket nem tudni róla, csak hogy foglalkoztak vele). Innováció terén a Lockheed (és a "régi" cégek) is próbáltak minél többet mutatni, de saját pénzből kifejleszteni nehézkes lenne. Arra is lehet példákat mondani, hogy hányan vágtak bele, vállalva a rizikót, majd buktak el, és mentek csődbe, vagy vásárolta valamelyik óriás később.
A SpaceX eredményeit én sem vitatom. De eszméletlen szerencse is kellett hozzá...
[ Szerkesztve ]
Légvédelmisek mottója: Lődd le mind! Majd a földön szétválogatjuk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- Új Lenovo Ideapad Flex 5 x360 Érintős Hajtogatós Laptop Tab 15,6 -30% Bivaly AMD Ryzen 5 5500U 8/512
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen