Hirdetés
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 15 Ultra - kamera, telefon
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 14T Pro - teljes a család?
- iPhone topik
- iPhone 16e - ellenvetésem lenne
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
Új hozzászólás Aktív témák
-
#53246592
törölt tag
-
dabadab
titán
válasz
#53246592 #106 üzenetére
Te fűtőérték meg becsült hatékonyság alapján konvertáltál én meg azt a tudományos módszert választottam, hogy összehasonlítottam a spritmonitoron a Tesla 3 fogyasztását a kortárs dízel meg benzines hármas BMW-kkel, ebből számoltam, hogy hány kilowatt egy liter dízel/benzin.
-
#53246592
törölt tag
Ok
Én a 2109-es teljes benzin és gázolaj fogyasztásbol próbáltam számolni valamit. Amiben benne vannak a mezőgazdasági gépek, gondolom a dízelmozdonyok meg még a kituggya mik is. Így az eltérés teljesen korrektnek érződik, bár a számítási módszerem meg lehet hogy teljesen rossz, csak véletlenül jött ki az ami
-
Hát, az üzleti modellt elnézve nem is csodálkozom, hogy nem volt érdeklődés. Jól értettem, hogy cserekor gyakorlatilag akku csomag adásvétel történik, azaz az egy újabb és egy régebbi akku csomag közötti árkülönbözetet (akár több millió forintot) jóváírják vagy levonják a számládról?
-
Somatom
veterán
válasz
darvinya #101 üzenetére
Rosszul közelíted meg. Nem kell ide semmilyen fejlesztés, meg mérnök. Amíg benzin/gázolaj van, addig nincs gond a villanyautózással. Áramfejlesztő a csomiba és ennyi. Eddig az 50 decibeles motorhang zavarta a vájtfülűeket. Mennyivel jobb lesz, amikor pár aggregát büdösít és üvölt egyenként 100 decibellel!
-
Noukoum
veterán
Lejárt a szerkesztés, a 8-as pontot átszerkesztettem egy kicsit (aláhúztam).
8. Az elektromos autóktól függetlenül folyamatosan nő az energia igény! Arra honnét lesz erergia vajon?
Hát úgy lesz az elektromos energia az autókhoz, mint ahogy a klímához is lett.. Többet kell termelni (azt ugye ne felejtsük el hogy a hagyományos autók üzemanyagához is rengeteg elektromos áramot vagy energiát használunk fel ami szépen folyamatosan le fog csökkenni). Az elektromos áram ára biztos hogy nőni fog, főleg Magyarországon ahol majdnem ingyen van... Az árelőnynek nem kell megmaradnia! Miért is kéne? A lényeg az volna hogy ne legyen drágább tisztábban közlekedni, mert az emberek többsége nem hajlandó plusz pénzt fizetni a környezetvédelemért. Most még a különböző kedvezmények kompenzálják az elektromos autók vételárbeli felárát. De ha nem lesz felára az elektromos autóknak, vagy nem lesz más választásod akkor nem kellenek kedvezmények. Az elektromos autózás nem fogja elhozni az olcsó autózást! Igen most sokaknak nagyon megéri a hagyományos autókhoz képest, ez tény. De ez most van, nem 30 év múlva.
-
-
Noukoum
veterán
válasz
gyurica úr #70 üzenetére
1. Az ár egyáltalán nem magas. Igen, a használt sokév(tizedes) autókhoz képest az. De az új autókhoz képest egyáltalán nem. Nem fognak ráharapni a tömegek, egyszerűen évről évre nőni fog az új autó eladásokban az elektromos aránya. Jelenleg is ez történik.
2. Ettől teljesen felesleges tartani, az akkumulátor technológia folyamatosan fejlődik. Az elmúlt 10 évben láthattuk hogy nincs radikális zuhanás.
3. Fogalmunk nincs mert ettől még sajnos nagyon messze vagyunk. Otthoni töltésen biztos nem lesz "jövedéki adó". Valószínűleg drágább lesz az áram ára. Napelemre is biztosan lesz valami "adó" majd.
4. Ha utcán állnak az autók, akkor ott fognak tölteni.A tankolás úgy fog zajlani hogy ahol állnak az autók ott töltenek.
5. Itt alapvetően azt kell megérteni hogy van a jelen meg van a jövő. Jelenleg nagyon ritkán vannak torlódások, hogy ez a jövőben hogyan alakul azt senki sem tudja. Viszont látva a külföldi országokban az e-mobilitást, valamint látva a hazai benzinkutakat amikből nincs olyan sok pedig rengeteg autó van emiatt sem kell aggódni. Ugye ne felejtsük el hogy az elektromos autó töltése alapvetően otthon vagy fix helyen történik, torlódás maximum villámtöltőknél történhet amit meg csak akkor használ az ember ha hosszú útra megy (sok száz km-es utakra gondolok). Jelenleg a hazai nyilvános töltőhálózat nagyon jól áll ahhoz képest hány tisztán elektromos autó van Magyarországon.
6. A tesla ingyen cseréli a 8 éves autóiba azt a bizonyos chipet és normálisan áron fejletebbet is raknak bele. Nyilván a hagyományos autógyártóknál nem tudjuk mi lesz ilyenkor, ha tippelnem kéne akkor gari után fizet a vásárló.. De hát aki német prémiumot akar... Önvezető funkció egyébként feláras az autókba, nem muszáj kérni. De ez egyébként független az elektromos autóktól.
7. Mivel folyamatos terhelésnövekedés van ezért igen! Nem egyszerre lesz az összes autó elektromos a világban.
8. Az elektromos autóktól függetlenül folyamatosan nő az energia igény! Arra honnét lesz erergia vajon?Hát úgy lesz az elektromos energia az autókhoz, mint ahogy a klímához is lett.. Többet kell termelni (azt ugye ne felejtsük el hogy a hagyományos autók üzemanyagához is rengeteg energiát használunk fel ami szépen folyamatosan le fog csökkenni). Az elektromos áram ára biztos hogy nőni fog, főleg Magyarországon ahol majdnem ingyen van... Az árelőnynek nem kell megmaradnia! Miért is kéne? A lényeg az volna hogy ne legyen drágább tisztábban közlekedni, mert az emberek többsége nem hajlandó plusz pénzt fizetni a környezetvédelemért. Most még a különböző kedvezmények kompenzálják az elektromos autók vételárbeli felárát. De ha nem lesz felára az elektromos autóknak, vagy nem lesz más választásod akkor nem kellenek kedvezmények. Az elektromos autózás fogja elhozni az olcsó autózást! Igen most sokaknak nagyon megéri a hagyományos autókhoz képest, ez tény. De ez most van, nem 30 év múlva.
Remélem segítettem, mint látható a legtöbb ilyen jellegű aggály teljesen alaptalan.
-
dabadab
titán
Cserélhető akku személyautókban jelenlegi akku technikával nem igen lesz (terjedelmes, akár több mázsás alkatrészekről beszélünk.)
Reality check: a Model S-eket direkt úgy tervezték, hogy cserélhető legyen bennük az akku, 2013-ban demózták is az automata akkucserélőállomásukat, ami másfél perc alatt megcsinálta a cserét. A dolog azért halt el, mert nem volt iránta igazán érdeklődés. -
#53246592
törölt tag
Azt mertem gondolni, hogy egy komolyabb szerelvény(?) kihívást jelentő helyre (pl. pincébe) való beépítését legalább valamilyen mérnöki munka kellene megelőzze. Persze - mivel nem említetted - fogalmam sincs mi és mitől kész kihívás.
A hálózat egyes nagyobb elemeinek cseréjében, felújításában, legalábbis a munka megtervezésében meg remélem, hogy mérnökök is részt vesznek.
Az kétségtelen, hogy a nemmérnöki munkaerő meg az alapanyag hiánya is hátráltató tényező tud lenni, ez manapság elég látványosan megjelent. -
#53246592
törölt tag
Egy laikusból nem fogsz pár soros kommentekkel szakértőt csinálni.
Amit te úgy fogalmazol meg, hogy nem lehetséges, azt én úgy látom, hogy nehezen előteremthetőek rá az anyagiak, meg vannak kihívások (ne már, egy munkában, pláne mérnökiben vannak kihívások, mivé lett a világ?
).
Amúgy talán sokkal jobban állnánk klímaügyben ha mondjuk 150 évvel ezelőtt óta mind a fejlődést finanszírozni képes emberek, mind a fejlődést előmozdítani képes tudósok, mérnökök, stb úgy álltak volna a dolgokhoz, hogy "nem lehet".
#94 mjani1172
A 30%-ot más írta, teljesen más számítási módszerrel, csak személyautókra. Én 42%-ot írtam, de ez a becslés mindenhonnan kiveszi a gázolajat meg a benzint, nem csak a személyautókból. -
darvinya
titán
válasz
#53246592 #91 üzenetére
Látom még mindig laikus.
Kezdjük a hálózattal.
Csak úgy nem bővíthető a hálózat, miközben a meglévőt is cserélni kellene.
Ez anyagi csőd, mert itt már a gerinc hálózat csere is 100évbe tellett, s mire elkészülne, máris cserélhetnék újra.
Utána jönne az elosztó kapacitás bővítés, ami hely hiányában, inkább városban, egy kész kihívás, hogy hol és honnét vegyünk el helyet.(pl: lakóépület pincéje)
Erre jön az erőmű, hogy azt is újítani kellene, mert 100 év eltelt.
Erre jó példa Mo. első erőműje, ami most is üzemképes lenne, csak a felújítása 5 új erőműbe kerülne.
Töltés, mikor összes dolgozó rádugja, akkor alig kap fejenként 500W-ot, stb. -
#53246592
törölt tag
A cserélhető akku lehetetlenségéről ne engem győzködj, hanem a [Nio-t.] A gazdasági mutatóik nem túl fényesek, de a Tesla se volt végig nyereséges a fennállása óta. Az általam vázolt képzeletbeli megoldás esetén meg nemhogy cserélgetni nem kellene gyakran, de bepakolni sem kellene túl gyakran az átlag autóba.
-
#53246592
törölt tag
Laikus gondolkodásnak ebben a témában azt tartom, hogy "de, de, de, ezért mag azért nem lehet" - értsd: megoldások helyett kifogások keresése.
A technológián bőven van még mit fejleszteni és előfordulhat hogy jön majd valami olyan tech ami miatt ez a mostani zsákutcának bizonyul. Lehet anélkül is zsákutca lesz.
Ezzel együtt is el kezdett teret nyerni. Az meg csak szimpla realitás, legalábbis a mai eladási számok mellett, hogy "a nyugat majd megmutatja".
Lassú töltés: mondjuk lehetne "közepes" is, ami nem tudja ugyan a benzinkutak idejét hozni, de nem kell 8 óra hogy tudjál munkába-ból járhass meg egy kicsit többet - azt amit a mindennapokban elvár egy átlag ember egy autótól. De egyébként meg egy autó naponta 8 óránál bőven többet áll általában, szóval a 8 óra se megoldhatatlan. Ha meg többet akar akkor van villámtöltő. Hogy macerás "folyton" dugdosni a madzagot? A telefonok mindennapi töltéséhez is hozzászoktak az emberek, majd ezt is lenyelik.
Ha már a hálózatot időnként úgyis cserélni kell, akkor - persze több pénzből - már lehet rögtön nagyobb terhelésre is tervezni. Egy teljes villanyautós hatalomátvétel - ha lesz - legalább 20 év még, de inkább 30, nem kell azonnal és rögtön növelni mindenhol is a kapacitást.
Erőművi kapacitás: nem feltétlenül áll jól a helyzet. De mondjuk nem tudom hány év múlva, amikor már lesz az "átlagos" napokon elegendő megújuló+atom kapacitás, a szélcsendes és/vagy ködös napokon meg be kell röffenteni a fosszilis erőműveket jó drágán, környezeti szempontból még mindig jobban fogunk állni mint most. -
-
válasz
#53246592 #87 üzenetére
Re 5. Cserélhető akku személyautókban jelenlegi akku technikával nem igen lesz (terjedelmes, akár több mázsás alkatrészekről beszélünk.)
Re 8. Jelenleg gomba módra szaporodnak a napelemek, de annyira nincs áram, hogy már leállított fosszilis erőműveket indítanak újra, amelyek ráadásul a borsos CO2 bírságok ellenére is újra nyereségesek. De bízzunk a jövőben. -
darvinya
titán
válasz
#53246592 #87 üzenetére
Ennyi majd nyugat megmutatja lóvat nem olvastam.
Ez a tipikus laikus gondolkodás.
Pont emiatt hiszik, hogy villamos hálózat örök, miközben 50 évre van tervezve, azaz a vezető/szigetelő anyag tudja biztosan azt amire legyártották.
Mindenhol sok bevétel van fosszilis üzemanyagon, csak nem annyi ami itthon van.
Ezt mivel pótolod? -Csak újabb termékből, tehát nem lehet olcsóbb.
Valójában a mostani technológia, csak trendi, de sosem lesz áttörés vele.
Majd lesz tényleg más.
Lassú töltéssel meg annyit, hogy eddig is volt lehetőség rá.
Csak 8 óra alatt, arra volt elég, hogy munkába-ból menj, a többit intézd mással. -
#53246592
törölt tag
válasz
gyurica úr #70 üzenetére
Az alapvető aggályokra az alapvető válasz: van még jó pár év ezek megválaszolására. A jópár év a legtöbb kérdésre választ fog adni, mert eddig se jártunk az élen, és ezután se fogunk az élen járni a bevezetésben, így lesz kitől tanulnunk, lesz honnan ellesni hogyan kell és hogyan nem szabad a problémák megoldásával próbálkozni.
Kicsit részletesebben:
1. Élettartamra vetített költséget kell nézni, abban kisebb a különbség. Persze senki nem lát a jövőbe a költségeket illetően, de ez a hagyományos autókra is igaz.
2. Jogos. Remélhetőleg igazad (igazunk) lesz, és bőven fejlődik még a tech. Akik megveszik most azok meg így jártak + köszönjük hogy hozzájárultak a további fejlesztési költségekhez.
3. Nyugi, erre az állam kitalál majd valamit. És már lesz kitől tanulni (lásd 1.)
4. Rövidtávon az a menő hogy 50 meg 100kW töltés legyen. Középtávon - szerintem - a praktikum okán bejön majd a tömegesen elhelyezett, "kis" teljesítményű töltők kora: Leparkolsz, bedugod, és amíg alszol, dolgozol vagy mittudomain, addig lassacskán bele tölt annyit amennyi kell a következő 1-2 napra. Ha meg te hipp-hopp Londonba akarsz autózni akkor fizesd ki a prémium villámtöltő prémium árát x kilométerenként.
5. Lásd 4. Ha kellően drága lesz a villám töltés, akkor nem lesz (nagy) sor. Nem lenne ördögtől való a cserélhető akkumulátor sem: legyen a tipikus autós tipikus használatához 1-2 napra elegendő (100..200km fűtéssel vagy AC-vel) beépített akku, ha meg messzebbre akar menni, akkor béreljen pótakkut (ok, pont ilyen még talán nem létezik és lehet nem is fog...)
6. Vezeted magad? Vagy használod azt ami rendelkezésre áll? Kicsit visszaülsz egy régebbi autóba és rájössz hogy az az "elavult" technika is tök jó (lenne)?
7. Gondolom nincs. Minek lenne jelenleg annyi szükségtelen kapacitás, amire csak x év múlva lesz szükség? Nem fog lecserélődni hipp-hopp a járműpark, fokozatosan növekszik a hálózat terhelése. Az már más kérdés hogy előre gondolkodva vagy tűzoltó módszerrel fejlesztenek-e. De már lesznek példák más országokból, nem kell feltalálni újra a kereket.
8. Legrosszabb esetben kőolajat égető erőművekből. Azt a kőolajat, amit ezek az autók nem égetnek el. De azért közben gombamódra szaporodnak a napelemek, talán lesz Paks2 is... Megintcsak, a plusz terhelés nem egyszerre szakad rá a hálózatra, meg nem nálunk lesz ez először megoldandó probléma.. -
darvinya
titán
válasz
gyurica úr #70 üzenetére
1. Klíma hiszti nyugtató
2. Nem fognak, mert
3. Kieső adók bevételét pótolni kell, s ásványi alapanyag sem lesz örökké
4-5-7-8. Sehol, s nem lehet, mert ekkora energiát elosztani egyszerre nem lehet a meglévő hálózaton.
És mellé kiépíteni csak töltő hálózatot erőművestül, egyáltalán nem kifizetődő.
Azaz, senki nem fog ennyit fizetni, pl: Dacia eDuster 22millióFt-ba kerülne most az alap.
6 .ezt kár ragozni ,mert mire leírom, elavult lesz. -
vicze
félisten
válasz
#16820480 #39 üzenetére
"tegyenek bele egy képernyőt, amire kitehetem a telefon tartalmát"
Ezt tudja a Leaf egy 8"-os kijelzőn, a Teslával nem teheted meg, mert ugye lockin van nem kicsit.Ahogy tovgab írta Toyota 25éve fejleszti a hidrogén hajtást, elég nyilván való okok miatt nem akar működni a dolog, így idén kénytelenek voltak beállni a fasorba, de még pluginjük is nagyon kevés volt eddig pedig ők a hibrid és a kibocsájtás csökkentés úttörői. 10+év kellett hogy belássák, hogy szükség lesz elektromosra. Nem csak a kvóta teljesítése miatt, hanem mert különben eladásoktól esnek el, a vásárlói igények miatt.
@tovgab: Az ok, hogy az egyik irány, de kvázi full ignorálták a piac eltolódását EV felé, és csak most jelentették bel.
@PavelVagyok: Alapból nincs ami tud ProPilot-ot és ProPilot 2.0-t ami már hands free azokban nyilván van.
-
#16820480
törölt tag
válasz
mjani1172 #78 üzenetére
Biztosan van sok ember, akinek a BMW a király, itt a fórumról is tudok olyat mondani, aki meg egy rakás más autóból ült át Model 3-ba és sokkal jobban élvezi.
Nem mondom, hogy legyen minden autó belülről olyan mint egy Tesla, de örülök neki, hogy van ilyen is, mert nekem sokkal igényesebb a designja -
válasz
mjani1172 #80 üzenetére
Mármint mivel hasonlítottad össze a VW Tiguant? Mert én tényleg azt hittem, hogy a Tesla model Y-ról beszélgetünk, és ahhoz hasonlítottad. De ha nem, akkor áruld el, hogy mihez, mert én nem tudom. Csak mert amire válaszoltál, abban én konkrétan azt írtam hogy "egy hasonló kategóriás benzines se sokkal olcsóbb". Mivel a Tesla model Y-ról beszélünk, azt hittem, hogy neked is ezgyértelmű ez, és ahhoz hasonlítottad a Tiguant...
-
mjani1172
addikt
A Tiguán amúgy nagyon nem tudja azt helykínálatban, mint az Y, még csak nem is hasonló teljesítményben, gyorsulásban pedig sehol nincs.
Nem akarlak megbántani, kérlek olvass figyelmesebben, úgy van értelme beszélgetni.
Valójában arra gondoltam, vagy annyira képben, hogy nem kell levezetnem, a Tiguan-t nem a Tesla gyártja. Ezért írtam.: Ugyanaz a márka lényegesen jobb anyagokból (belső tér) összeszerelt autója.
A VW-t a VW-al hasonlítottam össze.Vegyék csak, én örülök neki, nekem jó az is.
-
válasz
mjani1172 #77 üzenetére
Persze, a Dácsia Logan meg még olcsóbb. És az még jobban is gyorsul (szakadékban, hátszéllel...)
A Tiguán amúgy nagyon nem tudja azt helykínálatban, mint az Y, még csak nem is hasonló teljesítményben, gyorsulásban pedig sehol nincs.De úgy néz ki, hogy megveszik ennyiért, tömegével, ha többet gyártanának belőle, akkor többet vennének. Ebből következik, hogy nem drága. Ha drága lenne, akkor csak annyit gyártanának belőle, amit ennek ellenére megvesznek, de nem ez a helyzet, keresleti piac van a Teslára.
A Tiguanra meg kínálati, hiszen ha kétszer ennyit gyártana belőle a Volkswagen, akkor fele a nyakán maradna... -
mjani1172
addikt
válasz
#16820480 #76 üzenetére
Tényleg nem hitvita részemről, (itt úgysem lehet senkit meggyőzni, és minek is?), szinte naponta jön ilyen-olyan is hozzám, de a Teslahoz képest a valóságban egy 3-as BMW ( a felhasznált anyagokat,dizájnt és a kidolgozást tekintve,) nem egy liga.
Sőt még egy Kia Xceed sem.
A műszaki tartalmon, hajtásláncon túl, ez nem üti meg a két -három árkategóriával lejjebb lévő autók szintjét sem.
A VW-t és a Fordot még nem láttam testközelből. -
mjani1172
addikt
Nem, egy hasonló teljesítményű-tudású-helykínálatú autó sokkal olcsóbb.
VW Tiguan
Ez pl tudja ugyanazt helykínálatban, gyorsulásban, utazósebességben, kényelemben, hatótávban,stb....Ugyanaz a márka lényegesen jobb anyagokból (belső tér) összeszerelt autója.
Persze dízel amitől most szabadulni kell.
Én a fizetésemmel elégedett vagyok, nem azzal van gond, szerintem ezek nem érnek ennyi pénzt.
Persze ez változhat és akkor más, de 25 millát kicsengetni ezekért? Én csak mosolygok. -
#16820480
törölt tag
válasz
mjani1172 #74 üzenetére
Mondjuk pont jobban bejön ennek a beltere mint a csicsás németeké, ahol minden bőr vagy krómozott szélű meg csillogós. Végre valaki rájött, hogy léteznek matt felületű anyagok is.
AZ igaz, hogy drága, de sajna ilyen tudású autó tényleg nem olcsóbb nezinesből sem. A Model 3 kb egy árban van egy BMW 3-as szériával, az Y annak a nagytesója. -
mjani1172
addikt
Nem, nem csak az illesztés.
Egyszerűen rettenetesen drága. Az én autóm sem olcsó, (pláne nekem én nem kaptam, nekem nem járult hozzá az állam) de az, hogy 25 -27 millió egy ilyen autó, szvsz abnormális.
Pár éve ez még a luxus autó netovábbja volt most meg egy sivár belsejű, ingerszegény , gyenge minőségű valamit kap az ember. -
válasz
mjani1172 #69 üzenetére
Eddig mindegyik USA gyártmány volt, oda ez jó, a többi gyártóé se különb, ilyen szempontból az USA vásárló igénytelen.
Szerintem is gáz, de ha oda ez kell, akkor ez kell.
A kínaival már nincs gond és a némettel sem lesz, mi onnan kapjuk majd.
Szóval ha az illesztés tart vissza, akkor már csak párat kell aludnod -
gyurica úr
tag
Nekem alapvetően az alábbiak az aggályaim, amit már mások is megemlítettek részben.
1. Az ára magas. Lehet nyugatabbra most "harapnak rá" a tömegek, de ez itt nem fog megtörténni még 1 évtizedig biztos.
2. Nem tudom, hogy az akkumulátortechnológia hova fog jutni és milyen gyorsan, így a mai technológiával felszerelt autók árai jelentősen fognak zuhanni.
3. Az üzemanyagok árában lévő jövedéki adó (meg van még vmi) ha kiesik, ki fogja pótolni? Vagy 100 kW/fő/hó fölött mindenki fizetni fogja az otthontöltési lehetőségek miatt? De ha napelem lesz akkor amiatt kieső jövedéki adót ki fogja fizetni?
4. aki nem házban lakik, lakótelep, társasház ahol nincs garázs, azaz az autó az utcán áll, ott hogy fog történni a tankolás?
5. Értem, hogy egy kávé és mosdó a tankolás ideje, de ha az összes töltő foglalt, akkor előbb mint utóbb torlódás lesz. Ezt hogy kezelik?
6. Remek, hogy felszerelik már az autókat a jövőben várható önvezető képességeket kezelő hardverekkel, kamerákkal, de amilyen ütemben fejlődik az informatika, növekszik az adatmennyiség, jelen esetben ezen autókba olyan dolgokat tesznek ilyen címen, ami 2-3-4 éven belül szerintem elavulnak, illetve nem lesznek elegek a megnövekedett adatok feldolgozására. (Erről volt is egy cikk a Teslaval kapcsolatban nem régen)
7. Fel van e készítve az villamosenergetikai hálózat ilyen jellegű terhelésre?
8. Honnét lesz ennyi energia? -> Mennyivel fog még megugrani az ára? -> Megmarad e az árelőny? -
mjani1172
addikt
Persze.
Csak eddig mindegyik előszériás volt. Vagy volt valami,vagy lesz valami.
Szerintem itt két nézőpont van. Neked ez megfelel ennyiért, nekem nem. Egyébként láttam vagy 50-et mindegyik ilyen volt .Ettől függetlenül, talán olvastad mire válaszoltam.
Beidézem: 5-10 éves
Szerinted akkor ez kb 10 éves autó?
A Tesla kapcsán ne legyen szó korrekt illesztési hézagokról szerintem amíg akár 1 db is így néz ki.Én gyártok termékeket autókhoz, és soha nem adnék ki selejtet a kezemből.
-
Füleske
addikt
válasz
pusszycat #63 üzenetére
Ki van építve az infrastruktúra? Hol? Milyen? Mennyire? Majd ha pl. 100 km - enként lesz annyi villámtöltő, amennyi ki tudja szolgálni a 100% arányú elektromos autót az utakon, minden helyzetben.
"inkább fejlesztenének akkukat" Nem, ilyet nem csinálnak.Csak minden kis garázscégtől elkezdve a multikig mindenki ezzel foglalkozik.
"Mindenki happy." A fejlődésnek, fejlesztésnek kb. soha nem lesz vége, amíg lesz emberiség. Csak szintek vannak és mindig lesz jobb. -
-
Először azt hittem, hogy egy PR cikk, de úgy néz ki, hogy mégsem. Na mindegy.
"sokkal olcsóbb energiaár 100 km-en"
Ez a forrásként szereplő cikkben nem szerepelt, ahogy nézem, azaz hazai viszonylatokra vonatkozhat. De nem hiszem, hogy általában igaz volna. (Hacsak nem a dotált háztartási áram árát hasonlítjuk az agyon adóztatott üzemanyag árakhoz.) És rövid távon nem feltétlen rózsásak a kilátások - legalábbis laikusként úgy tűnik. (Hirtelenjében pl.: Brutálisan emelkedett az energia ára, a megújulók nem bírták a lépést) -
darvinya
titán
-
#16820480
törölt tag
válasz
Schuler888 #58 üzenetére
Holteccikérteni? Milyen illesztési hézagok? Ugye nem 5-10 éves cikkekből/videókból táplálkozol.
Ja igen, tesztpályán előre leprogramozható környezettel meg garázsba beállással. Oké
Parkolóautomata ezer éve van a Fiestában is kb, de az nem önvezető hogy meg tud csinálni egy köt mozdulatos manővert statikus környezetben.
Légyszi muti már olyan videót, ahol közúton, forgalomban megy egy Tesla aztán meg valami "feltörekvő kínai" vagy egy Audi és ez utóbbiak jobban teljesítenek. Köszi. -
Schuler888
senior tag
válasz
#16820480 #15 üzenetére
"Motor és légellenállás hatékonyságban is előrébb vannak, akku temperálásban is, meg egy rakás apróságban, ami kívülről nem látszik."
Aminmeg kivulrol latszik a centis illesztesi hezagok meg a csapnivalo belsoter design.
"
Az autopilot nem teljesen önvezető, de senki másnál sem kapható önvezető tech még (sőt, ilyen szintű sem igazából, max sáv, sebesség és távolságtartó, és még néha azok sem működnek rendesen)"Az audi evek ota vezeto nelkul beparkol, kiparkol, te meg beszallsz, az elegge onvezeto
de am mar nem tudom melyik audi siman teljesitett egy kanyarokkal teli palyat vezeto nelkul, ez is mar par eve volt, es ugye a friss cucc meg nyilvan tobbet tud, az e-tron meg par zaszlos audi elegge elpicsazza ilyen szempontokbol a teslat, es akkor a feltorekvo kinaiakrol szo se volt..
-
válasz
Schuler888 #56 üzenetére
Egy szót nem értek.
-
Füleske
addikt
Nem ez a lényege a mondandómnak. A fizetőképes kereslet nagyobb lesz üzemanyagcellás autóra pl. Japánban, mint mondjuk Szomáliában. A hidrogén kezelése csak (állami) pénz kérdése. Gondolom a Toyota meg a Japán állam is azért támogatja ezt a dolgot, mert egy lehetséges jövőképet látnak benne. Ha sikerülne egy olyan forradalmi dolgot összehozni mint az az akkuk terén a lítium akku, akkor a Toyota ugyanúgy kaszálna mint a sima hibriddel. Ugyanez a helyzet a hidrogén kezeléssel is. Tehát a meccs nincs lefutva, ugyanúgy áll mint száz éve a belső égésű vs. elektromos autó. Hogy mennyi esélye lesz a hidrogénnek (vagy esetleg másnak) az akku ellen, az még nagyon a jövő zenéje. Jelen állapotában nyilván az akku a nyerő.
-
Füleske
addikt
Ok, de minek a hatékonyságára figyeltek oda? Az elektromos hajtásláncéra, nem? Az Ioniq5 sem hatékonyabb a tesztek szerint, pedig az már dedikált EV platform. De nézzünk más gyártót, pl. a dedikált villanyplatformú Honda e - t. Kicsi városi autó és mégsincs a koreaiak szintjén a hatékonyság. Szóval mi köze van a hajtáslánc hatékonyságának a dedikált EV platformhoz? Illetve az akku temperáláshoz?
-
Füleske
addikt
-
Füleske
addikt
A Toyota ha elsősorban a hidrogént preferálja akkor sok babér nem terem nekik, legalábbis Magyarországon. Pár hónap alatt eladtak két Mirai - t.(de lehet hogy ezeket is csak márkakereskedők állították üzembe teszt és kiállítási darabnak) Az áron kívül a technológia is problémás autóba, valamint a töltőhálózat sincs meg.(és csak a marketing szerint öt perc a töltés)
-
Füleske
addikt
Minden hónapban van csodaakku bejelentés, ismert és ismeretlen cégektől. Meg üzemanyagcella. Meg satöbbi. Csak a boltokban nincs ilyen, olcsón. A kattintás vadászaton kívül semmi sincs.
Árban valóban lesz kiegyenlítődés az elektromos és a belső égésű motorok autók között: pár éven belül ugyanannyiba fognak kerülni. De nem az elektromos autó lesz olcsóbb. Ez a drágulás már láthatóan el is kezdődött, a chiphiány ezt csak felgyorsította.
Szerintem kb. tíz év múlva inkább a belső égésű autók tulajdonosainak kell majd aggódni, pl. a megemelt adók és a no-go zónák miatt. (lásd Norvégia) -
tovgab
aktív tag
"Toyota továbbra is elsősorban hidrogénre megy és sokad sorban elektromosra, ha csinálnak csak kényszerből."
A Toyota sem első sorban hidrogén hajtású autókra "megy", ez csupán az egyik fejlesztési irányuk 1992! óta.
A Teslán kívűl minden márka kényszerből csinál elektromos autót, nem csak a Toyota.
A Toyotának annyi előnye van, amit a hibrid hajtáslánccal elért az évek alatt.
Őket még nem fojtogatja a CO2 kvóta, mert elektromos modellek nélkül is tudták tartani az előírt áltlagot, ezért ráérnek csak most elkezdeni átállni elektromos modellekre.
-
#16820480
törölt tag
Jó, hát vegyél Leaf-et, ha neked az a tökéletes.
Én beérném infotainment nélkül is, vagy max tegyenek bele egy képernyőt, amire kitehetem a telefon tartalmát, de az akadozós logikátlan fos szoftver teljesen felesleges. Csak útban van így a képernyő, mert pont nem tudom tőle odacsíptetni rendesen a telefont, annyi helyet elfoglal. Vagy ha már tesznek bele, akkor csinálják normálisan. Mint amikor a Nokia megpróbált annó modern okostelefont csinálni.A Toyota annyira hidrogénre megy, hogy van egy azaz egy darab hidrogénes modelljük, elektromosból meg bejelentettek egy teljes palettát, és elvileg ők is átállnak teljesen elektromosra pár éven belül.
Man0gatya: Mert arra tesznek bizonyos dolgokat, és mert ott foglalja a helyet a műszerfalon. Vagy hagyják le teljesen, a mostani autómban sincs és megvagyok nélküle. Plusz amennyibe kerül mondjuk egy 7-ről 8"-ra upgrade a beépített kijelzőn, annyiból kb vehetnének off the shelf egy ipad-et, ami sokkal jobb élményt nyújt. Mintha ilyen 70-80 évesek dolgoznának döntéshozó pozícióban az ilyen cégeknél, és a fejlesztők nulláról próbálnák elmagyarázni nekik, hogy mi ez és mire való
-
Man0gatya
aktív tag
válasz
#16820480 #18 üzenetére
Mert az autóban mi a fontos, hogy egy a néha használt infotainment system jól működjön simán mint a legmodernebb telefon vagy hogy elvigyen megbízhatóan a-ból b-be vezetés közben úgysem fogod azt bújni. A tesla tett a kocsiba egy játékkonzolt, mégis minek?
értelme mi? ki fog azzal játszani? elárulom neked senki párszor kipróbálják és itt ki is fújt miért? mert kényelmetlen oldalra fordított fejjel játszani, de parasztvakításnak jó...
-
darvinya
titán
Ha megcsinálnák a „Dacia” szintű autót a mostani akku pakkal, akkor 1200km-t el menne, s nem töltenék sűrűn.
Persze akku pakk melegedést meg kell oldani.
Mert nagy feszültségnél kis amper sűrűségnél nincs ilyen gond, csak töltéssel lenne.
Általános hálózatból nehezebb nagy feszültséget kis áram sűrűséget kihozni, mint kis feszültség mellett nagy áram sűrűséget.
De akkor jönne akku pakk melegedés probléma. -
vicze
félisten
válasz
#16820480 #33 üzenetére
Ioniq5 azét lett mert erre van a legnagyobb igény, ahogy az Model Y-nak sincs túl sok értelme(SEXY kirakásán kívül), de erre van igény.
A Leaf nincs túlcsicsázva és számomra pont ideális, személy szerint inkább egy "Dacia" szintű "infotainment"-tel beérem. De a kocsik árazása miatt beleerőszakolnak olyan szarságokat, amire semmi szükség. Csak azért van benne hogy benne legyen és nem azért mert hasznos.Toyota továbbra is elsősorban hidrogénre megy és sokad sorban elektromosra, ha csinálnak csak kényszerből.
-
#16820480
törölt tag
Szoftverrel nem dicsekedhet egyik hagyományos autógyártó sem, annyira pocsék kb mind. Én legszívesebben egy Ioniq5 kistesót várnék, de nem tudom mikor hoznak ki ilyet, ha egyáltalán. Toyota is kb csak egy szaros SUV-ot mutatott be eddig látványterven, a többi meg majd egyszer.
-
darvinya
titán
Többről van itt szó.
Mert olcsóbb gyártani villanymotort, s autót, mint a benzinest.
Mégis 2-3x olyan drága.
Persze jönnek, hogy akku pakk ami drága.
De mihez képest.Szóval, az állami mézes bödönt nem engedik kiürülni.
Ezzel felső10000/szuperlatívuszos 100-ak nem adnák vissza a vagyonukat.
Mert akkor ki dolgozna? -
Somatom
veterán
Az biztos, hogy vannak kérdések a töltéssel kapcsolatban. Pl. ha egy benzines autó 7 litert fogyaszt, akkor 100Km -enként 770Ft kerül az államkasszába jövedéki adóként. Ez összesen többszáz milliárd bevételt jelent. A villanyautók otthoni töltésén jelenleg nincs ilyen. Ha egy villanyautó 20KW -ot fogyaszt százon, akkor ugyanezzel az adóval 770/20 = 38Ft -tal kerülne többe a töltőáram KW -onként. Vagyis, a jelenleginek a duplája lenne.
-
Noukoum
veterán
Jó! Csak gondoltam tisztázzuk a helyzetet hogy gyuri bácsi és feri mellett, na meg persze a a Föld lapossága és a rákot okozó 5G mellett még az földbe ásott elektromos autó akkumulátorok is veszélyeztetik a magyar társadalmat. Csak tudnám hogy ennyi veszély mellett hogy fog még jutni energia arra hogy a svájci, holland, belga gazdasági bevándorlókat visszaszorítsuk, hiszen azokban az országokban sokkal rosszabbul élnek az emberek mint Magyarországon. Rendben vagyunk!
-
DjFlanker
aktív tag
" Standard Rage Plus"
-
darvinya
titán
Szeretném azt hinni, hogy mostani villanyautó a jövő.
Pedig már most látható, hogy a vill.hálózat és a töltő energia ellátó nem bírja.
3 hete egyik hazai élelmiszer lánc parkolójában lévő töltője döglött le.
Pontosabb, az energia ellátó fő táp kábelei egyszerűen leégtek, vezérléssel együtt.
1 hétig építették újjá, az utolsó napon üzletben sem félnapig áram.
Azóta már töltés max. 5kW-al tölt, s már senki nem jön tölteni.
Pedig addig állandóan voltak.
Mi lenne, akkor, mikor mindenki töltene. -
#16820480
törölt tag
Hmm, volt pedig valami, hogy az újak már hőszivattyúval jönnek, de akkor ezek szerint erre rosszul emlékeztem.
vicze1: Mondjuk normális akksi hűtés nélkül nem lesz annyira jó élmény használni, és az élettartamot is rosszul érintheti. Lehet akkor már inkább egy id3, bár drágább, de annyira sokkal nem.
-
vicze
félisten
válasz
#16820480 #18 üzenetére
Azért el kell dönteni mit szeretnénk, egy luxus autót vagy egy normál átlagembernek elérhető autót Leaf 22k£-nál kezdődik Modell 3 41k£ valóban nem egy kategória, egyik luxus másik meg egy közép kategóriás autó.
Kevés dolgot rühellnék jobban, ha egy ketyűtartót touchscreen-ről kéne nyitohatni.Leaf felsőbb felszereltséggel pont annyi önvezető techet tartalmaz mint Modell 3, csak van olyan gyártó aki nem vásárló életével játszva teszteli a béta rendszerét... Mindenható Elon megteheti.
-
Nem semmi , hogy nem is olyan rég a cégről csak a csőd és pénzügyi nehézségeket lehetett,olvasni , most meg itt tartunk . Azért ez szép.
-
#16820480
törölt tag
Hát, a sima Leaf az 46kW-tal tud tölteni, az e+ változat tud 100-at, szemben a Model 3 170-ével például. Bő 10%-kal nagyobb akksiból az e+ kevesebbet tud menni. Aztán nézzük ezt az infotainmentet, mi ez a lag? Ennyi pénzért ha fognak egy alap ipad-et és oda celluxozzák, már az jobb élményt adna.
Amúgy tetszik nekem is a Leaf, és az első generációhoz képest sokat fejlődött, de azért az ilyenek még mindig nincs ott teljesen, látszik, hogy egy hagyományos autóból indultak ki.Somatom: A 15 évvel ezelőttieknek, amik első generációsak voltak. Azóta már megoldották ők is.
-
#16820480
törölt tag
Mondjuk töltésben 90%-ban el vannak maradva. Sok EV még az 50W-ot is alig tudja. Az emmc oké, nem szép, de legalább új korában működik flottul a UI, nem úgy néz ki és nem olyan lassan reagál mint egy 10 éves alsó kategóriás telefon. Motor és légellenállás hatékonyságban is előrébb vannak, akku temperálásban is, meg egy rakás apróságban, ami kívülről nem látszik.
Ehhez képest a neves német cégek annyit tudnak kb, hogy bőrülés meg lakkozott fa műszerfal.Az autopilot nem teljesen önvezető, de senki másnál sem kapható önvezető tech még (sőt, ilyen szintű sem igazából, max sáv, sebesség és távolságtartó, és még néha azok sem működnek rendesen). A Waymo például csinál automata taxit, de az egy előre feltérképezett területen működik, millió méregdrága érzékelővel megpakolva és még úgy is hibázik (volt róla cikkezés múltkor, amikor egy pár út felújítást jelző bója teljesen lebénította, aztán néha megindult magától, újra leállt, stb. Szóval "működik".
Érdemes megnézni az AI day bejelentéseket és demókat, hogy mennyit fejlődik a rendszer, és merre tartanak amúgy. És ezt kizárólag kamerákkal, semmi drága LIDAR meg hasonlók, amitől dromedárnak néz ki szegény autó. -
Huntszy
tag
Nem mondom, hogy ez ne lenne így de nem fair nem odatenni mellé, hogy ezt nem a Tesla csinálja hanem a komplett autóipar. Mármint az emmc-re gondolok.
Lehet cserélni külön csak a chipet, a hivatalos Tesla szervízek nem cserélik külön a chipet. Hogy miért? Azért mert nem éri meg nekik sem költségben sem időben, és így külön gyártani se gyártják h legyen rá pót alkatrész. Ezért sokkal költséghatékonyabb számukra egyben cserélni. Egy 3rd party szervíz még MO-on is tudja neked cserélni.
Nem, ez egyáltalán nem jó dolog de nem csak a Tesal dolgozik így. Egy újabb Audiban vagy Merciben a csuda mátrixfényszórós lámpánál is ha megcsesződik valami a hivatlos márkaszervíz nem fogja neked forrasztgatni a pót ledet a lámpáva. A teljes lámpatestet cserélik csak. Olyan 500.000-1.000.000 forintos áron. Ha olcsóbban akarod megúszni (mer tmár nicns garid) ott is keresni kell a 3rd party szervízes Jóskát aki megtanulta, hogy lehet okosban.
Ugyan így a sokat dícsért Priusokról is mindig odaírják, hogy nem kell félni az aksitól, amúgy is max a cella megy meg benne amit egyenként lehet cserélni. Igen, csakhogy hivatalos Toyota márkaszervíz nem csinál ilyet. Ha oda viszed be akkor vagy cserélik az egész aksit vagy mehetsz Isten hírével (a 3rd party Jóskához aki tudja, hogyan kell csak 1 cellát cserélni és meg is teszi neked).
Szóval szerintem sem fasza, hogy egy alulméretezett chip miatt kell cserélni az egész egységet mert baromi sok fölösleges szemét de ha már sárral dobáljuk a Teslát miatta ne felejtsük el, hogy az egész autóiparral karöltve csinálják mind ezt. Szóval ott tartunk, hogy mégse lóg ki a sorból (ebben a tekintetben). -
-
Shyciii
veterán
Néző pont kérdésem hogy miben vannak elmaradva. Azért a Tesla-ban levő emmc tároló eléggé gáz. Ráadásul ha beszarik, akkor csak azt cserélni nem lehet, mehet az egész egység a lecsóba. És nem ez az egyetlen ilyen alkatrésze, hogy egybe lehet csak cserélni több százezerért. Aztán a múltkori kiszakadt kerék esetén kiderült, hogy az a felfüggesztésük hagy némi kívánnivalót maga után. Az autopilot-ot meg hagyjuk. Az úgy hazugság ahogy van, miközben világelsőnek hazudják magukat, csak épp önvezetésre nem képes. Youtubeon látható, hogy sokszor még fékezni is elfelejt, s csapódik befele, miközben van már 2-3 cég is, akik önvezető taxikat működtetnek pl, csak ők nem verik a mellüket, hogy milyen istencsászárok, nem úgy, mint elon bácsi.
-
Cannabis7
senior tag
"amit a Model Y várhatón sokkal hamarabb összehoz."
Hamarabb már nem tudja, hacsak nem tudnak az időben utazni, talán rövidebb idő alatt, gyorsabban.
De jó trollnak lenni
-
MO. 1 millcsiért vesznek használt autót legtöbben. Ide kellene leszáljanak az árak.
-
#16820480
törölt tag
-
k-adi
nagyúr
nyugi, nem az enyém az egymilliomodik Model 3
kíváncsi leszek mennyire lesz ár-tartó ha gyorsan fejlődik az eautózás piaca
-
Somatom
veterán
Talán jobb lenne, ha a két pedál egy rudazattal összeköthető lenne a meghajtással. Bevált módszer, Moszkvicsnál már évtizedekkel ezelőtt alkalmazták ezt a technlógiát.
-
johnny500
tag
Tankolni olcsó lesz (bár sokat eszek jómagam is
), meg cipőt kell venni sűrűbben
-
johnny500
tag
Elgondolkodtam a vásárláson... 20 év múlva ha esetleg! 1 millió HUF körül lesznek már használtan
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
ma Lélektani határt lépett át a legnépszerűbb villanyautó – körbejárjuk, hogy jöhetett össze ez a szám, amit a Model Y várhatón sokkal hamarabb összehoz.
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 2000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- AKCIÓ! MSI B450 R5 5500 16GB DDR4 512GB SSD RTX 2070 8GB GDDR6 Rampage Shiva Zalman 500W
- Szinte új, minőségi, állítható ritkítóolló
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 11900K 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Samsung Galaxy A04s 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest