- Yettel topik
- Asus Zenfone 11 Ultra - nagyra nőtt
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Honor 50 - apám nevében
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Xiaomi 12 - az izmos 12
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Samsung Galaxy A70 - áram, erősség
Hirdetés
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
darvinya
titán
Hidrogén előállítás/szállítás/tárolás nagyon nem egyszerű.
Függetlenül milyen módos az ország.
Űrrakéta üzemanyagnak tökéletes, hogy kilőjék vele a műholdakat.
De már ott is inkább a plazma hajtómű felé mennek.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Füleske
addikt
Ok, de minek a hatékonyságára figyeltek oda? Az elektromos hajtásláncéra, nem? Az Ioniq5 sem hatékonyabb a tesztek szerint, pedig az már dedikált EV platform. De nézzünk más gyártót, pl. a dedikált villanyplatformú Honda e - t. Kicsi városi autó és mégsincs a koreaiak szintjén a hatékonyság. Szóval mi köze van a hajtáslánc hatékonyságának a dedikált EV platformhoz? Illetve az akku temperáláshoz?
-
Füleske
addikt
Nem ez a lényege a mondandómnak. A fizetőképes kereslet nagyobb lesz üzemanyagcellás autóra pl. Japánban, mint mondjuk Szomáliában. A hidrogén kezelése csak (állami) pénz kérdése. Gondolom a Toyota meg a Japán állam is azért támogatja ezt a dolgot, mert egy lehetséges jövőképet látnak benne. Ha sikerülne egy olyan forradalmi dolgot összehozni mint az az akkuk terén a lítium akku, akkor a Toyota ugyanúgy kaszálna mint a sima hibriddel. Ugyanez a helyzet a hidrogén kezeléssel is. Tehát a meccs nincs lefutva, ugyanúgy áll mint száz éve a belső égésű vs. elektromos autó. Hogy mennyi esélye lesz a hidrogénnek (vagy esetleg másnak) az akku ellen, az még nagyon a jövő zenéje. Jelen állapotában nyilván az akku a nyerő.
-
válasz Schuler888 #56 üzenetére
Egy szót nem értek.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
-
Schuler888
senior tag
válasz #16820480 #15 üzenetére
"Motor és légellenállás hatékonyságban is előrébb vannak, akku temperálásban is, meg egy rakás apróságban, ami kívülről nem látszik."
Aminmeg kivulrol latszik a centis illesztesi hezagok meg a csapnivalo belsoter design.
"
Az autopilot nem teljesen önvezető, de senki másnál sem kapható önvezető tech még (sőt, ilyen szintű sem igazából, max sáv, sebesség és távolságtartó, és még néha azok sem működnek rendesen)"Az audi evek ota vezeto nelkul beparkol, kiparkol, te meg beszallsz, az elegge onvezeto de am mar nem tudom melyik audi siman teljesitett egy kanyarokkal teli palyat vezeto nelkul, ez is mar par eve volt, es ugye a friss cucc meg nyilvan tobbet tud, az e-tron meg par zaszlos audi elegge elpicsazza ilyen szempontokbol a teslat, es akkor a feltorekvo kinaiakrol szo se volt..
"Jelenleg 11(!!!) pro maxom van, minden téren megfelelő, az s21 ultrat földbe dongoli, aki mást mond az hazudik." - Tiger. :'DDDD
-
#16820480
törölt tag
válasz Schuler888 #58 üzenetére
Holteccikérteni? Milyen illesztési hézagok? Ugye nem 5-10 éves cikkekből/videókból táplálkozol.
Ja igen, tesztpályán előre leprogramozható környezettel meg garázsba beállással. Oké Parkolóautomata ezer éve van a Fiestában is kb, de az nem önvezető hogy meg tud csinálni egy köt mozdulatos manővert statikus környezetben.
Légyszi muti már olyan videót, ahol közúton, forgalomban megy egy Tesla aztán meg valami "feltörekvő kínai" vagy egy Audi és ez utóbbiak jobban teljesítenek. Köszi. -
darvinya
titán
Miben lenne áttörés?
Alap atomi részecske, periódus rendszer vele kezdődik.
Akkor hogyan tudod tárolni, mikor rövid időn belül reakcióba lép tároló anyagával?
Maga az energia fejlesztő is hamar tönkre megy.
Lehet belönteni állami adó pénz, de eredménye nem lesz.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
senior tag
Először azt hittem, hogy egy PR cikk, de úgy néz ki, hogy mégsem. Na mindegy.
"sokkal olcsóbb energiaár 100 km-en"
Ez a forrásként szereplő cikkben nem szerepelt, ahogy nézem, azaz hazai viszonylatokra vonatkozhat. De nem hiszem, hogy általában igaz volna. (Hacsak nem a dotált háztartási áram árát hasonlítjuk az agyon adóztatott üzemanyag árakhoz.) És rövid távon nem feltétlen rózsásak a kilátások - legalábbis laikusként úgy tűnik. (Hirtelenjében pl.: Brutálisan emelkedett az energia ára, a megújulók nem bírták a lépést)''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
De az elektromos autóknak már ki van építve az infrastruktúra, inkább fejlesztenének akkukat, főleg h könnyebbek legyenek fele annyi helyen. Ennyi. Mindenki happy.
Mi 11 Lite 5G 6/128 :)) Xiaomi Redmi Pad 4/128 GB, Laptop Asus Oled Vivobook 16GB/1TB " Azért vagyunk, h legyünk " by pusszycat
-
Füleske
addikt
válasz pusszycat #63 üzenetére
Ki van építve az infrastruktúra? Hol? Milyen? Mennyire? Majd ha pl. 100 km - enként lesz annyi villámtöltő, amennyi ki tudja szolgálni a 100% arányú elektromos autót az utakon, minden helyzetben.
"inkább fejlesztenének akkukat" Nem, ilyet nem csinálnak. Csak minden kis garázscégtől elkezdve a multikig mindenki ezzel foglalkozik.
"Mindenki happy." A fejlődésnek, fejlesztésnek kb. soha nem lesz vége, amíg lesz emberiség. Csak szintek vannak és mindig lesz jobb. -
mjani1172
addikt
Persze.
Csak eddig mindegyik előszériás volt. Vagy volt valami,vagy lesz valami.
Szerintem itt két nézőpont van. Neked ez megfelel ennyiért, nekem nem. Egyébként láttam vagy 50-et mindegyik ilyen volt .Ettől függetlenül, talán olvastad mire válaszoltam.
Beidézem: 5-10 éves
Szerinted akkor ez kb 10 éves autó?
A Tesla kapcsán ne legyen szó korrekt illesztési hézagokról szerintem amíg akár 1 db is így néz ki.Én gyártok termékeket autókhoz, és soha nem adnék ki selejtet a kezemből.
[ Szerkesztve ]
-
gyurica úr
tag
Nekem alapvetően az alábbiak az aggályaim, amit már mások is megemlítettek részben.
1. Az ára magas. Lehet nyugatabbra most "harapnak rá" a tömegek, de ez itt nem fog megtörténni még 1 évtizedig biztos.
2. Nem tudom, hogy az akkumulátortechnológia hova fog jutni és milyen gyorsan, így a mai technológiával felszerelt autók árai jelentősen fognak zuhanni.
3. Az üzemanyagok árában lévő jövedéki adó (meg van még vmi) ha kiesik, ki fogja pótolni? Vagy 100 kW/fő/hó fölött mindenki fizetni fogja az otthontöltési lehetőségek miatt? De ha napelem lesz akkor amiatt kieső jövedéki adót ki fogja fizetni?
4. aki nem házban lakik, lakótelep, társasház ahol nincs garázs, azaz az autó az utcán áll, ott hogy fog történni a tankolás?
5. Értem, hogy egy kávé és mosdó a tankolás ideje, de ha az összes töltő foglalt, akkor előbb mint utóbb torlódás lesz. Ezt hogy kezelik?
6. Remek, hogy felszerelik már az autókat a jövőben várható önvezető képességeket kezelő hardverekkel, kamerákkal, de amilyen ütemben fejlődik az informatika, növekszik az adatmennyiség, jelen esetben ezen autókba olyan dolgokat tesznek ilyen címen, ami 2-3-4 éven belül szerintem elavulnak, illetve nem lesznek elegek a megnövekedett adatok feldolgozására. (Erről volt is egy cikk a Teslaval kapcsolatban nem régen)
7. Fel van e készítve az villamosenergetikai hálózat ilyen jellegű terhelésre?
8. Honnét lesz ennyi energia? -> Mennyivel fog még megugrani az ára? -> Megmarad e az árelőny? -
nagyúr
válasz mjani1172 #69 üzenetére
Eddig mindegyik USA gyártmány volt, oda ez jó, a többi gyártóé se különb, ilyen szempontból az USA vásárló igénytelen.
Szerintem is gáz, de ha oda ez kell, akkor ez kell.
A kínaival már nincs gond és a némettel sem lesz, mi onnan kapjuk majd.
Szóval ha az illesztés tart vissza, akkor már csak párat kell aludnodAki él és nem boldog, az téved!
-
mjani1172
addikt
Nem, nem csak az illesztés.
Egyszerűen rettenetesen drága. Az én autóm sem olcsó, (pláne nekem én nem kaptam, nekem nem járult hozzá az állam) de az, hogy 25 -27 millió egy ilyen autó, szvsz abnormális.
Pár éve ez még a luxus autó netovábbja volt most meg egy sivár belsejű, ingerszegény , gyenge minőségű valamit kap az ember. -
#16820480
törölt tag
válasz mjani1172 #74 üzenetére
Mondjuk pont jobban bejön ennek a beltere mint a csicsás németeké, ahol minden bőr vagy krómozott szélű meg csillogós. Végre valaki rájött, hogy léteznek matt felületű anyagok is.
AZ igaz, hogy drága, de sajna ilyen tudású autó tényleg nem olcsóbb nezinesből sem. A Model 3 kb egy árban van egy BMW 3-as szériával, az Y annak a nagytesója. -
mjani1172
addikt
Nem, egy hasonló teljesítményű-tudású-helykínálatú autó sokkal olcsóbb.
VW Tiguan
Ez pl tudja ugyanazt helykínálatban, gyorsulásban, utazósebességben, kényelemben, hatótávban,stb....Ugyanaz a márka lényegesen jobb anyagokból (belső tér) összeszerelt autója.
Persze dízel amitől most szabadulni kell.
Én a fizetésemmel elégedett vagyok, nem azzal van gond, szerintem ezek nem érnek ennyi pénzt.
Persze ez változhat és akkor más, de 25 millát kicsengetni ezekért? Én csak mosolygok. -
mjani1172
addikt
válasz #16820480 #76 üzenetére
Tényleg nem hitvita részemről, (itt úgysem lehet senkit meggyőzni, és minek is?), szinte naponta jön ilyen-olyan is hozzám, de a Teslahoz képest a valóságban egy 3-as BMW ( a felhasznált anyagokat,dizájnt és a kidolgozást tekintve,) nem egy liga.
Sőt még egy Kia Xceed sem.
A műszaki tartalmon, hajtásláncon túl, ez nem üti meg a két -három árkategóriával lejjebb lévő autók szintjét sem.
A VW-t és a Fordot még nem láttam testközelből.[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz mjani1172 #77 üzenetére
Persze, a Dácsia Logan meg még olcsóbb. És az még jobban is gyorsul (szakadékban, hátszéllel...)
A Tiguán amúgy nagyon nem tudja azt helykínálatban, mint az Y, még csak nem is hasonló teljesítményben, gyorsulásban pedig sehol nincs.De úgy néz ki, hogy megveszik ennyiért, tömegével, ha többet gyártanának belőle, akkor többet vennének. Ebből következik, hogy nem drága. Ha drága lenne, akkor csak annyit gyártanának belőle, amit ennek ellenére megvesznek, de nem ez a helyzet, keresleti piac van a Teslára.
A Tiguanra meg kínálati, hiszen ha kétszer ennyit gyártana belőle a Volkswagen, akkor fele a nyakán maradna...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
mjani1172
addikt
A Tiguán amúgy nagyon nem tudja azt helykínálatban, mint az Y, még csak nem is hasonló teljesítményben, gyorsulásban pedig sehol nincs.
Nem akarlak megbántani, kérlek olvass figyelmesebben, úgy van értelme beszélgetni.
Valójában arra gondoltam, vagy annyira képben, hogy nem kell levezetnem, a Tiguan-t nem a Tesla gyártja. Ezért írtam.: Ugyanaz a márka lényegesen jobb anyagokból (belső tér) összeszerelt autója.
A VW-t a VW-al hasonlítottam össze.Vegyék csak, én örülök neki, nekem jó az is.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz mjani1172 #80 üzenetére
Mármint mivel hasonlítottad össze a VW Tiguant? Mert én tényleg azt hittem, hogy a Tesla model Y-ról beszélgetünk, és ahhoz hasonlítottad. De ha nem, akkor áruld el, hogy mihez, mert én nem tudom. Csak mert amire válaszoltál, abban én konkrétan azt írtam hogy "egy hasonló kategóriás benzines se sokkal olcsóbb". Mivel a Tesla model Y-ról beszélünk, azt hittem, hogy neked is ezgyértelmű ez, és ahhoz hasonlítottad a Tiguant...
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
#16820480
törölt tag
válasz mjani1172 #78 üzenetére
Biztosan van sok ember, akinek a BMW a király, itt a fórumról is tudok olyat mondani, aki meg egy rakás más autóból ült át Model 3-ba és sokkal jobban élvezi.
Nem mondom, hogy legyen minden autó belülről olyan mint egy Tesla, de örülök neki, hogy van ilyen is, mert nekem sokkal igényesebb a designja -
vicze
félisten
válasz #16820480 #39 üzenetére
"tegyenek bele egy képernyőt, amire kitehetem a telefon tartalmát"
Ezt tudja a Leaf egy 8"-os kijelzőn, a Teslával nem teheted meg, mert ugye lockin van nem kicsit.Ahogy tovgab írta Toyota 25éve fejleszti a hidrogén hajtást, elég nyilván való okok miatt nem akar működni a dolog, így idén kénytelenek voltak beállni a fasorba, de még pluginjük is nagyon kevés volt eddig pedig ők a hibrid és a kibocsájtás csökkentés úttörői. 10+év kellett hogy belássák, hogy szükség lesz elektromosra. Nem csak a kvóta teljesítése miatt, hanem mert különben eladásoktól esnek el, a vásárlói igények miatt.
@tovgab: Az ok, hogy az egyik irány, de kvázi full ignorálták a piac eltolódását EV felé, és csak most jelentették bel.
@PavelVagyok: Alapból nincs ami tud ProPilot-ot és ProPilot 2.0-t ami már hands free azokban nyilván van.
-
darvinya
titán
válasz gyurica úr #70 üzenetére
1. Klíma hiszti nyugtató
2. Nem fognak, mert
3. Kieső adók bevételét pótolni kell, s ásványi alapanyag sem lesz örökké
4-5-7-8. Sehol, s nem lehet, mert ekkora energiát elosztani egyszerre nem lehet a meglévő hálózaton.
És mellé kiépíteni csak töltő hálózatot erőművestül, egyáltalán nem kifizetődő.
Azaz, senki nem fog ennyit fizetni, pl: Dacia eDuster 22millióFt-ba kerülne most az alap.
6 .ezt kár ragozni ,mert mire leírom, elavult lesz.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#53246592
törölt tag
válasz gyurica úr #70 üzenetére
Az alapvető aggályokra az alapvető válasz: van még jó pár év ezek megválaszolására. A jópár év a legtöbb kérdésre választ fog adni, mert eddig se jártunk az élen, és ezután se fogunk az élen járni a bevezetésben, így lesz kitől tanulnunk, lesz honnan ellesni hogyan kell és hogyan nem szabad a problémák megoldásával próbálkozni.
Kicsit részletesebben:
1. Élettartamra vetített költséget kell nézni, abban kisebb a különbség. Persze senki nem lát a jövőbe a költségeket illetően, de ez a hagyományos autókra is igaz.
2. Jogos. Remélhetőleg igazad (igazunk) lesz, és bőven fejlődik még a tech. Akik megveszik most azok meg így jártak + köszönjük hogy hozzájárultak a további fejlesztési költségekhez.
3. Nyugi, erre az állam kitalál majd valamit. És már lesz kitől tanulni (lásd 1.)
4. Rövidtávon az a menő hogy 50 meg 100kW töltés legyen. Középtávon - szerintem - a praktikum okán bejön majd a tömegesen elhelyezett, "kis" teljesítményű töltők kora: Leparkolsz, bedugod, és amíg alszol, dolgozol vagy mittudomain, addig lassacskán bele tölt annyit amennyi kell a következő 1-2 napra. Ha meg te hipp-hopp Londonba akarsz autózni akkor fizesd ki a prémium villámtöltő prémium árát x kilométerenként.
5. Lásd 4. Ha kellően drága lesz a villám töltés, akkor nem lesz (nagy) sor. Nem lenne ördögtől való a cserélhető akkumulátor sem: legyen a tipikus autós tipikus használatához 1-2 napra elegendő (100..200km fűtéssel vagy AC-vel) beépített akku, ha meg messzebbre akar menni, akkor béreljen pótakkut (ok, pont ilyen még talán nem létezik és lehet nem is fog...)
6. Vezeted magad? Vagy használod azt ami rendelkezésre áll? Kicsit visszaülsz egy régebbi autóba és rájössz hogy az az "elavult" technika is tök jó (lenne)?
7. Gondolom nincs. Minek lenne jelenleg annyi szükségtelen kapacitás, amire csak x év múlva lesz szükség? Nem fog lecserélődni hipp-hopp a járműpark, fokozatosan növekszik a hálózat terhelése. Az már más kérdés hogy előre gondolkodva vagy tűzoltó módszerrel fejlesztenek-e. De már lesznek példák más országokból, nem kell feltalálni újra a kereket.
8. Legrosszabb esetben kőolajat égető erőművekből. Azt a kőolajat, amit ezek az autók nem égetnek el. De azért közben gombamódra szaporodnak a napelemek, talán lesz Paks2 is... Megintcsak, a plusz terhelés nem egyszerre szakad rá a hálózatra, meg nem nálunk lesz ez először megoldandó probléma.. -
darvinya
titán
válasz #53246592 #87 üzenetére
Ennyi majd nyugat megmutatja lóvat nem olvastam.
Ez a tipikus laikus gondolkodás.
Pont emiatt hiszik, hogy villamos hálózat örök, miközben 50 évre van tervezve, azaz a vezető/szigetelő anyag tudja biztosan azt amire legyártották.
Mindenhol sok bevétel van fosszilis üzemanyagon, csak nem annyi ami itthon van.
Ezt mivel pótolod? -Csak újabb termékből, tehát nem lehet olcsóbb.
Valójában a mostani technológia, csak trendi, de sosem lesz áttörés vele.
Majd lesz tényleg más.
Lassú töltéssel meg annyit, hogy eddig is volt lehetőség rá.
Csak 8 óra alatt, arra volt elég, hogy munkába-ból menj, a többit intézd mással.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
senior tag
válasz #53246592 #87 üzenetére
Re 5. Cserélhető akku személyautókban jelenlegi akku technikával nem igen lesz (terjedelmes, akár több mázsás alkatrészekről beszélünk.)
Re 8. Jelenleg gomba módra szaporodnak a napelemek, de annyira nincs áram, hogy már leállított fosszilis erőműveket indítanak újra, amelyek ráadásul a borsos CO2 bírságok ellenére is újra nyereségesek. De bízzunk a jövőben.''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
#53246592
törölt tag
Laikus gondolkodásnak ebben a témában azt tartom, hogy "de, de, de, ezért mag azért nem lehet" - értsd: megoldások helyett kifogások keresése.
A technológián bőven van még mit fejleszteni és előfordulhat hogy jön majd valami olyan tech ami miatt ez a mostani zsákutcának bizonyul. Lehet anélkül is zsákutca lesz.
Ezzel együtt is el kezdett teret nyerni. Az meg csak szimpla realitás, legalábbis a mai eladási számok mellett, hogy "a nyugat majd megmutatja".
Lassú töltés: mondjuk lehetne "közepes" is, ami nem tudja ugyan a benzinkutak idejét hozni, de nem kell 8 óra hogy tudjál munkába-ból járhass meg egy kicsit többet - azt amit a mindennapokban elvár egy átlag ember egy autótól. De egyébként meg egy autó naponta 8 óránál bőven többet áll általában, szóval a 8 óra se megoldhatatlan. Ha meg többet akar akkor van villámtöltő. Hogy macerás "folyton" dugdosni a madzagot? A telefonok mindennapi töltéséhez is hozzászoktak az emberek, majd ezt is lenyelik.
Ha már a hálózatot időnként úgyis cserélni kell, akkor - persze több pénzből - már lehet rögtön nagyobb terhelésre is tervezni. Egy teljes villanyautós hatalomátvétel - ha lesz - legalább 20 év még, de inkább 30, nem kell azonnal és rögtön növelni mindenhol is a kapacitást.
Erőművi kapacitás: nem feltétlenül áll jól a helyzet. De mondjuk nem tudom hány év múlva, amikor már lesz az "átlagos" napokon elegendő megújuló+atom kapacitás, a szélcsendes és/vagy ködös napokon meg be kell röffenteni a fosszilis erőműveket jó drágán, környezeti szempontból még mindig jobban fogunk állni mint most. -
#53246592
törölt tag
A cserélhető akku lehetetlenségéről ne engem győzködj, hanem a [Nio-t.] A gazdasági mutatóik nem túl fényesek, de a Tesla se volt végig nyereséges a fennállása óta. Az általam vázolt képzeletbeli megoldás esetén meg nemhogy cserélgetni nem kellene gyakran, de bepakolni sem kellene túl gyakran az átlag autóba.
-
darvinya
titán
válasz #53246592 #91 üzenetére
Látom még mindig laikus.
Kezdjük a hálózattal.
Csak úgy nem bővíthető a hálózat, miközben a meglévőt is cserélni kellene.
Ez anyagi csőd, mert itt már a gerinc hálózat csere is 100évbe tellett, s mire elkészülne, máris cserélhetnék újra.
Utána jönne az elosztó kapacitás bővítés, ami hely hiányában, inkább városban, egy kész kihívás, hogy hol és honnét vegyünk el helyet.(pl: lakóépület pincéje)
Erre jön az erőmű, hogy azt is újítani kellene, mert 100 év eltelt.
Erre jó példa Mo. első erőműje, ami most is üzemképes lenne, csak a felújítása 5 új erőműbe kerülne.
Töltés, mikor összes dolgozó rádugja, akkor alig kap fejenként 500W-ot, stb.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#53246592
törölt tag
Egy laikusból nem fogsz pár soros kommentekkel szakértőt csinálni.
Amit te úgy fogalmazol meg, hogy nem lehetséges, azt én úgy látom, hogy nehezen előteremthetőek rá az anyagiak, meg vannak kihívások (ne már, egy munkában, pláne mérnökiben vannak kihívások, mivé lett a világ? ).
Amúgy talán sokkal jobban állnánk klímaügyben ha mondjuk 150 évvel ezelőtt óta mind a fejlődést finanszírozni képes emberek, mind a fejlődést előmozdítani képes tudósok, mérnökök, stb úgy álltak volna a dolgokhoz, hogy "nem lehet".
#94 mjani1172
A 30%-ot más írta, teljesen más számítási módszerrel, csak személyautókra. Én 42%-ot írtam, de ez a becslés mindenhonnan kiveszi a gázolajat meg a benzint, nem csak a személyautókból.[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
-
#53246592
törölt tag
Azt mertem gondolni, hogy egy komolyabb szerelvény(?) kihívást jelentő helyre (pl. pincébe) való beépítését legalább valamilyen mérnöki munka kellene megelőzze. Persze - mivel nem említetted - fogalmam sincs mi és mitől kész kihívás.
A hálózat egyes nagyobb elemeinek cseréjében, felújításában, legalábbis a munka megtervezésében meg remélem, hogy mérnökök is részt vesznek.
Az kétségtelen, hogy a nemmérnöki munkaerő meg az alapanyag hiánya is hátráltató tényező tud lenni, ez manapság elég látványosan megjelent. -
dabadab
titán
Cserélhető akku személyautókban jelenlegi akku technikával nem igen lesz (terjedelmes, akár több mázsás alkatrészekről beszélünk.)
Reality check: a Model S-eket direkt úgy tervezték, hogy cserélhető legyen bennük az akku, 2013-ban demózták is az automata akkucserélőállomásukat, ami másfél perc alatt megcsinálta a cserét. A dolog azért halt el, mert nem volt iránta igazán érdeklődés.DRM is theft
-
Noukoum
veterán
válasz gyurica úr #70 üzenetére
1. Az ár egyáltalán nem magas. Igen, a használt sokév(tizedes) autókhoz képest az. De az új autókhoz képest egyáltalán nem. Nem fognak ráharapni a tömegek, egyszerűen évről évre nőni fog az új autó eladásokban az elektromos aránya. Jelenleg is ez történik.
2. Ettől teljesen felesleges tartani, az akkumulátor technológia folyamatosan fejlődik. Az elmúlt 10 évben láthattuk hogy nincs radikális zuhanás.
3. Fogalmunk nincs mert ettől még sajnos nagyon messze vagyunk. Otthoni töltésen biztos nem lesz "jövedéki adó". Valószínűleg drágább lesz az áram ára. Napelemre is biztosan lesz valami "adó" majd.
4. Ha utcán állnak az autók, akkor ott fognak tölteni. A tankolás úgy fog zajlani hogy ahol állnak az autók ott töltenek.
5. Itt alapvetően azt kell megérteni hogy van a jelen meg van a jövő. Jelenleg nagyon ritkán vannak torlódások, hogy ez a jövőben hogyan alakul azt senki sem tudja. Viszont látva a külföldi országokban az e-mobilitást, valamint látva a hazai benzinkutakat amikből nincs olyan sok pedig rengeteg autó van emiatt sem kell aggódni. Ugye ne felejtsük el hogy az elektromos autó töltése alapvetően otthon vagy fix helyen történik, torlódás maximum villámtöltőknél történhet amit meg csak akkor használ az ember ha hosszú útra megy (sok száz km-es utakra gondolok). Jelenleg a hazai nyilvános töltőhálózat nagyon jól áll ahhoz képest hány tisztán elektromos autó van Magyarországon.
6. A tesla ingyen cseréli a 8 éves autóiba azt a bizonyos chipet és normálisan áron fejletebbet is raknak bele. Nyilván a hagyományos autógyártóknál nem tudjuk mi lesz ilyenkor, ha tippelnem kéne akkor gari után fizet a vásárló.. De hát aki német prémiumot akar... Önvezető funkció egyébként feláras az autókba, nem muszáj kérni. De ez egyébként független az elektromos autóktól.
7. Mivel folyamatos terhelésnövekedés van ezért igen! Nem egyszerre lesz az összes autó elektromos a világban.
8. Az elektromos autóktól függetlenül folyamatosan nő az energia igény! Arra honnét lesz erergia vajon? Hát úgy lesz az elektromos energia az autókhoz, mint ahogy a klímához is lett.. Többet kell termelni (azt ugye ne felejtsük el hogy a hagyományos autók üzemanyagához is rengeteg energiát használunk fel ami szépen folyamatosan le fog csökkenni). Az elektromos áram ára biztos hogy nőni fog, főleg Magyarországon ahol majdnem ingyen van... Az árelőnynek nem kell megmaradnia! Miért is kéne? A lényeg az volna hogy ne legyen drágább tisztábban közlekedni, mert az emberek többsége nem hajlandó plusz pénzt fizetni a környezetvédelemért. Most még a különböző kedvezmények kompenzálják az elektromos autók vételárbeli felárát. De ha nem lesz felára az elektromos autóknak, vagy nem lesz más választásod akkor nem kellenek kedvezmények. Az elektromos autózás fogja elhozni az olcsó autózást! Igen most sokaknak nagyon megéri a hagyományos autókhoz képest, ez tény. De ez most van, nem 30 év múlva.Remélem segítettem, mint látható a legtöbb ilyen jellegű aggály teljesen alaptalan.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
darvinya
titán
válasz #53246592 #97 üzenetére
Mérnöki hiány.
Inkább kézi munkás hiány.
Próbálod terelni a mérnökre, hogy mekkora istenek.
Miközben, azt írtam, hogy előbb találsz mérnököt, mint olyat, aki valójában elvégzi a munkát.
Emiatt írtam, hogy mérnökökből álló lánc nem jó elektromos vezető.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
Noukoum
veterán
Lejárt a szerkesztés, a 8-as pontot átszerkesztettem egy kicsit (aláhúztam).
8. Az elektromos autóktól függetlenül folyamatosan nő az energia igény! Arra honnét lesz erergia vajon? Hát úgy lesz az elektromos energia az autókhoz, mint ahogy a klímához is lett.. Többet kell termelni (azt ugye ne felejtsük el hogy a hagyományos autók üzemanyagához is rengeteg elektromos áramot vagy energiát használunk fel ami szépen folyamatosan le fog csökkenni). Az elektromos áram ára biztos hogy nőni fog, főleg Magyarországon ahol majdnem ingyen van... Az árelőnynek nem kell megmaradnia! Miért is kéne? A lényeg az volna hogy ne legyen drágább tisztábban közlekedni, mert az emberek többsége nem hajlandó plusz pénzt fizetni a környezetvédelemért. Most még a különböző kedvezmények kompenzálják az elektromos autók vételárbeli felárát. De ha nem lesz felára az elektromos autóknak, vagy nem lesz más választásod akkor nem kellenek kedvezmények. Az elektromos autózás nem fogja elhozni az olcsó autózást! Igen most sokaknak nagyon megéri a hagyományos autókhoz képest, ez tény. De ez most van, nem 30 év múlva.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Somatom
veterán
válasz darvinya #101 üzenetére
Rosszul közelíted meg. Nem kell ide semmilyen fejlesztés, meg mérnök. Amíg benzin/gázolaj van, addig nincs gond a villanyautózással. Áramfejlesztő a csomiba és ennyi. Eddig az 50 decibeles motorhang zavarta a vájtfülűeket. Mennyivel jobb lesz, amikor pár aggregát büdösít és üvölt egyenként 100 decibellel!
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
senior tag
Hát, az üzleti modellt elnézve nem is csodálkozom, hogy nem volt érdeklődés. Jól értettem, hogy cserekor gyakorlatilag akku csomag adásvétel történik, azaz az egy újabb és egy régebbi akku csomag közötti árkülönbözetet (akár több millió forintot) jóváírják vagy levonják a számládról?
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
#53246592
törölt tag
Ok Én a 2109-es teljes benzin és gázolaj fogyasztásbol próbáltam számolni valamit. Amiben benne vannak a mezőgazdasági gépek, gondolom a dízelmozdonyok meg még a kituggya mik is. Így az eltérés teljesen korrektnek érződik, bár a számítási módszerem meg lehet hogy teljesen rossz, csak véletlenül jött ki az ami
-
dabadab
titán
válasz #53246592 #106 üzenetére
Te fűtőérték meg becsült hatékonyság alapján konvertáltál én meg azt a tudományos módszert választottam, hogy összehasonlítottam a spritmonitoron a Tesla 3 fogyasztását a kortárs dízel meg benzines hármas BMW-kkel, ebből számoltam, hogy hány kilowatt egy liter dízel/benzin.
DRM is theft
-
#53246592
törölt tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Vivaldi (böngésző)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Projektor topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- ZIDOO médialejátszók
- Elektromos autók - motorok
- Eredeti játékok OFF topik
- E-roller topik
- Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- További aktív témák...
- Amazfit I T-REX 2 I GTS 3 I GTR 3 I GTR 3 Pro
- Új Latitude 7440 2-in-1, FHD+ IPS kihajtható érintő, i7-1365U, 32GB DDR5, 512GB NVMe, IR kamera, gar
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 32GB DDR4 1TB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 1000 Lite Corsair 650W
- Xiaomi Instant Photo Printer 1S Set Bontatlan!
- Beszámítás! GB H610M i5 13400F 16GB DDR4 250GB SSD RTX 3070Ti 8GB MONTECH AIR 100 Lite Chieftec 700W